Programy

Dział poświęcony twórczości programistycznej w Clickteam Fusion Developer 2.5. Znajdują się tutaj moje gry i programy użytkowe, z których część powstała w starszych wersjach programu. Obecnie jestem w trakcie pisania książki na temat obsługi silnika, na którym pracuję, wraz z opisem i zasadami działania jego komponentów. To przekłada się na testowanie i tworzenie eksperymentalnych aplikacji obrazujących sposoby ich wykorzystania.

 

 

 

 

 

 

 

  Roland on the ladders 

Klasyczna gra platformowa, w której gracz ma za zadanie wydostać się z labiryntu pełnego pułapek i wrogich istot. W tym celu należy zebrać wszystkie części klucza i otworzyć zamykające wyjście kamienne wrota. Do obrony gracz posiada pistolet z ograniczoną ilością naboi, które można uzupełnić odnajdując w labiryncie dodatkowe magazynki. Podobnie sytuacja wygląda z uzupełnianiem energii.

roland_1m

roland_2m

roland_3m

roland_4m

roland_5m

roland_6m

roland_7m

Gra została wysłana na konkurs IV Globalnej Wojny i zajęła 10 miejsce. Moja konkursowa nazwa to Grego. Zasady i ograniczenia konkursu były dość restrykcyjne, co przełożyło się na wiele niewykorzystanych pomysłów i dwa drobne błędy, które oczywiście mi wytknięto. Pierwszy raz wziąłem udział w tego typu konkursie i już wiem, na co komisja zwraca szczególną uwagę. Z niecierpliwością czekam na kolejną edycję, w której również zamierzam wziąść udział. Póki co, zachęcam do pogrania w Rolanda w wersji konkursowej. Życzę miłej zabawy.

Tabela wyników (kliknij aby powiększyć):

gw4_wyniki_m

Warunki konkursu:

  • gra w stylu z tzw. "dawnej szkoły"! Grafika z bijącymi pikselami po oczach, 8-bitowe dźwięki i utwory muzyczne, wysoki poziom trudności rodem z gier arcade!
  • gra musi zawierać angielską wersje językową,
  • gra może mieć maksymalnie cztery ramki,
  • główna część gry musi znajdować się w jednej ramce. Pozostałe służą do menu, ekranu wyników, etc,
  • każda ramka może posiadać maksymalnie 20 zdarzeń,
  • każde zdarzenie może posiadać maksymalnie 4 warunki,
  • komentarze oraz nagłówki grup nie wliczają się do limitu zdarzeń,
  • warunek "OR" nie wlicza się do limitu warunków w zdarzeniu,
  • każda ramka może integrować wyłącznie we własne zdarzenia,
  • gra nie może używać zdarzeń globalnych, behaviorów oraz zewnętrznych skryptów,
  • limit wielkości pracy: 50 MB,
  • dozwolone jest korzystanie z darmowych zasobów graficznych oraz muzycznych o ile nie łamie to ich licencji,
  • muzyka, grafika i wszystkie dodatkowe pliki gry muszą znajdować się w zasobach binarnych aplikacji,
  • maksymalna dozwolona rozdzielczość to 1024x768 (w przypadku aspektu 4:3) lub 1280x720 (w przypadku aspektu 16:9),
  • dozwolone programy: TGF, MMF, MMF2, CF 2.5,
  • gra musi być tworzona pod Windows jednak kompatybilność z innymi platformami będzie dodatkowym atutem,
  • dozwolone jest używanie rozszerzeń listowanych wyłącznie w ExtensionView by Jaffob lub Clickteam Extension Manager,
  • rozszerzenia użyte w projekcie muszą być w pełni darmowe oraz muszą być wydane co najmniej miesiąc przed zakończeniem konkursu,
  • rozszerzenia skryptowe takie jak Lua, Lua++, DotNet itp są niedozwolone,
  • dodatkowo nie można używać Sub application oraz Global function,
  • plik gry musi być odblokowany,
  • główny kod pracy musi być tworzony specjalnie na wojnę.

 

 

 

 

 

 

 

 

  Interaktywna tabela 

Program do tworzenia dowolnych tabel z możliwością wydruku. Może być wykorzystywany zarówno w pracy jak i w szkole. Użytkownik może dodawać i usuwać wiersze lub kolumny, zmieniać kolor komórek oraz tekstu wybierając najpierw kolor, a następnie klikając na odpowiednią ikonę. W rozbudowanym menu znajdują się opcje wyróżniania  pierwszego wiersza i kolumny jako tytuły. Dodano także m.in. możliwość blokowania edycji arkusza tabeli.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Duży lotek 

Program do wyznaczania najczęściej wypadających liczb w dużym lotku. Na początku należy wczytać dane wszystkich losowań lub dane użytkownika. W małe okienko poniżej wpisuje się ilość liczb do zbadania, a następnie przycisk Skanuj. Pozioma linia wyznaczy kolejność najczęściej losowanych liczb. Może się zdarzyć, że użytkownik wpisze 6 liczb do zbadania, a program wyznaczy 8 liczb. Taka sytuacja zdarzy się, jeśli jakieś liczby zostaną wylosowane tyle samo razy. Uzupełnianie danych polega na zaznaczaniu pól w dolnej części ekranu cyframi z losowania i wciśnięciu przycisku Zatwierdź. Zapisując dane swoje, czy też wszystkich losowań program zapamiętuje bieżącą datę wprowadzonych zmian, dzięki czemu nie ma mowy o zdublowaniu wyników losowania. Przycisk Resetuj wykres powoduje wyczyszczenie całego wykresu i deje możliwość zapisania nowych danych użytkownika. W celu uniknięcia przypadkowego zapisania danych użytkownika w pliku wszystkich danych i odwrotnie zastosowano zabezpieczenie polegające na blokowaniu zapisu w pliku danych użytkownika podczas wczytania wszystkich danychc i odwrotnie.

UWAGA: plik wszystkich danych w wersji instalacyjnej zawiera wszystkie losowania do dnia 27.11.2014 roku. W związku z tym należy pobrać dodatkowo zamieszczony obok plik DANE i wkleić go do głównego folderu programu, podmieniając stary.

kllikając
na ikonę,
pobierz plik
DANE
z dnia
09.01.2020 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Szyfrator 

Program do filtrowania lub szyfrowania niedługich tekstów przy pomocy wygenerowanego lub własnego klucza, którego długość może wynieść maksymalnie 56 znaków. Może być przydatny do kodowania imion i nazwisk osób biorących udział np. w konkursie. Do dekodowania należy wykorzystać klucz, którym kodowano wpisany tekst. Klucze i zakodowane teksty można skopiować do schowka i wkleić do dowolnego edytora tekstowego, w celu późniejszego odkodowania ich zawartości. Program do szyfrowania wykorzystuje algorytm Blowfish.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Przypominacz 

Program generujący i powtarzający dźwięk co 20 sekund po upływie ustawionego czasu. Przydatny w sytuacjach gdy pracując zapominamy o czynnościach czasowych np. oczekiwanie na ostatnie chwile licytacji przedmiotu w internecie lub gotowanie ziemniaków w kuchni (czasem z gotowanych robią się pieczone). Program można także wykorzystać w czasowych grach internetowych. Maksymalnie można ustawić 30 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Odtwarzacz multimedialny 

Program do odtwarzania wszelkich plików multimedialnych: dźwiękowych, muzycznych, filmowych, graficznych, a nawet filmów DVD. Pliki wybierane są z okna eksploratora widocznego po prawej stronie interfejsu. Przyciskiem Wstecz przechodzi się do folderu nadrzędnego. W dolnej części ekranu znajdują się przyciski sterowania odtwarzaniem plików multimedialnych. Można wyłączyć dźwięk, zapętlić lub zatrzymać odtwarzanie. Program daje także możliwość ustawienia minuty rozpoczęcia, szybkości i głośności odtwarzania. Wartości można ustawić ręcznie, po czym wcisnąć przycisk Ustaw lub ikonami strzałek. Pokazywany jest także czas odtwarzania oraz rozmiar otwartego pliku graficznego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  CD Audio 

Klasyczny odtwarzacz płyt CD wskazujący ilość ścieżek, bieżący i całkowity czas trwania całej płyty i pojedynczych utworów. Otwieranie i zamykanie szuflady napędu CD odbywa się za pomocą odpowiedniej ikony umieszczonej na panelu interfejsu programu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Destruktor 

Jest to gra z serii Arkanoid wzbogacona o wiele nowych niespodzianek i dynamikę. Gracz ma do przejścia 30 zróżnicowanych poziomów w 3 różnych światach. Do gry wprowadzono algorytm losowości tak, by gracz miał 20% szans na wypadnięcie niespodzianki z uderzonego bloczka, dzięki czemu każda nowa rozgrywka jest inna. Jedną z wielu nowości wprowadzonych do tego typu gry jest obrazek z puzzle, którego ułożenie daje wiele bonusów i kod do bieżącej planszy oraz pocisk atomowy niszczący wszystko w zasięgu wybuchu. Ponadto w dalszych planszach gracz natknie się na wrogie jednostki i obiekty powiązane z otoczeniem, które nieco utrudniają wykonanie misji (np. asteroidy). Na końcu każdego świata czeka na gracza trudny do pokonania boss. Przed rozpoczęciem gry zalecane jest przeczytanie instrukcji, w której opisane jest działanie klawiszy i wszystkich niespodzianek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Tahilion 

Gra platformowo-przygododowa, w której zadaniem gracza jest dotarcie do złotego pierścienia za zamkniętymi drzwiami. Niestety, do otwarcia drzwi potrzebny jest klucz, a ten pojawi się dopiero wtedy, gdy zebrane zostaną wszystkie diamenty porozrzucane po całym kompleksie. Dodatkowo gracz będzie musiał znaleźć różne przedmioty i odpowiednio je użyć, by dostać się do zablokowanych w różny sposób pomieszczeń. Gra zawiera tylko 3 plansze o zróżnicowanym poziomie trudności.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Adventures of dr. Jones 

Przerobiona z komputerów 8-bitowych gra planszowo-zręcznościowa dla tych, którzy lubią trudne wyzwania. Do przejścia jest 30 poziomów, pełnych pułapek i zaskakujących zagadek. Zadaniem gracza jest zebranie wszystkich czaszek znajdujących się na planszy, co pozwoli otworzyć przejście do kolejnego pomieszczenia. Co 5 plansz gracz otrzyma kod pozwalający rozpocząć rozrywkę od nowego grobowca, których jest w sumie 6. Każdy z grobowców różni się szatą graficzną i poziomem trudności rozmieszczonych pułapek.

Ze względu na to, że jest to moja pierwsza gra i nie posiadam już kodu źródłowego do poprawy, należy zainstalować dołączone czcionki z katalogu Fonts (bez nich napisy się rozsypią), a grę wyłączamy skrótem [Alt]+[F4]. Po instalacji, nazwa gry w menu start i plik wykonywalny będą miały nazwę Project1 (jeszcze nie umiałem wtedy przypisywać nazw).

Grzegorz Kopański (Gregok)

grafika, muzyka, programowanie

Kontakt:          gregtbg@poczta.onet.pl         

Licznik odwiedzin: