| 
                     
                 | 
                
                   A Prehistoric Tale Gracz wciela się w rolę podróżnika w czasie, którego zadaniem jest uratowanie jaj dinozaurów przed zagładą. W tym celu należy zbierać jaja i zamykać w klatce wyklute dinozaury przeskakując nad nimi. Niektóre jaja schowane są pod kamieniami, które można strącać. Z czasem na planszy pojawią się latające lub skaczące stworzenia i aby je przegonić należy wypuścić wcześniej zabraną mysz. Jednorazowo można posiadać tylko trzy jaja i należy je zanosić do portalu. Dopiero zabranie skrzynki pozwala na ciągłe ich zbieranie. Po zebraniu jaj i zamknięciu wszystkich wyklutych dinozaurów należy wejść do portalu i przenieść się do kolejnego poziomu. Rok wydania 1990. 
                 | 
              
              
                | 
                     
                 | 
                
                   A.G.E. Advanced Galactic Empire A.G.E. jest to pierwszoosobowa gra polegająca na eksploracji planety, wykonana w technice 3D. Podczas jazdy gracz na swojej drodze napotka niebezpieczne potwory oraz pułapki, z którymi należy sobie radzić przy pomocy znalezionych przedmiotów. Niektóre napotkane istoty są przyjaźnie nastawione i można od nich dostać ciekawe gadżety. Interfejs gry jest dość rozbudowany ale łatwy do opanowania. Pojazd gracza może poruszać się tylko wytyczonymi trasami. Rok wydania 1991.  
                 | 
              
              
                | 
                     
                 | 
                
                   A.M.C. Astro Marine Corps Akcja rozgrywa się na planecie Dendar, gdzie gracz został wysłany z Centralnej Bazy Korpusu Morskiego Astro znajdującej się w konfederacji SOKK, około 3 miliony lat świetlnych od Ziemi. Ta niegościnna planeta jest pierwszym celem przerażających Dewastatorów, przestępców wszystkich ras, którzy połączyli siły aby podbić całą galaktykę. W związku z tym nie zawahano się wysłać najlepszego człowieka, który odzyskuje siły po pobycie w stanie hibernacji... Gra składa się z dwóch części. W pierwszej zadaniem gracza jest przejęcie dobrze chronionego statku Dewastatorów. Na szczęście bezzałogowy statek kosmiczny orbitujący wokół planety, co jakiś czas wysyła kontenery z użytecznym ekwipunkiem, na które polują również wrogowie i czasem ich zawartość podmieniana jest na przykre niespodzianki. Gracz wyposażony jest w karabin oraz granaty i na swojej drodze oprócz oddziałów Dewastatorów napotka niezwykle niebezpieczne zwierzęta zamieszkujące Dendar. Niektóre z nich ukrywają się w ziemi, jak żarłoczne kwiaty, które nieuważnego „spacerowicza” połykają w całości. Warto jest także wrzucać granaty do dziur skrywających ogromne mięsożerne czerwie. Na końcu etapu czeka potężna bestia, której pokonanie pozwoli przejąć statek i polecieć na planetę Dewastatorów. W tej części zadaniem gracza jest zniszczenie głównej siedziby wroga najeżonej mechanicznymi systemami obronnymi. Tak jak poprzednio, oprócz jednostek wroga gracz natknie się na zmasowany atak stworzeń zamieszkujących planetę. Dodatkowo dostęp do bazy chronią potężne roboty oraz niezniszczalnie bariery laserowe, które należy zneutralizować likwidując ich generatory. Rok wydania 1990. 
                 | 
              
              
                | 
                     
                 | 
                
                   A-10 Tank Killer Symulacja pozwalająca zasiąść za sterami samolotu A-10 Thunderbolt II, znanego również jako "Warthog". Jak sama nazwa gry wskazuje, jest on używany głównie do polowania na czołgi wroga, ale także do niszczenia dróg i mostów. Samolot jest uzbrojony w 30-milimetrowe działko Avenger, które może strzelać około 70 razy na sekundę oraz pięć rodzajów rakiet o różnym przeznaczeniu. Na początku dobrze jest wykonać misje treningowe z wyborem niezniszczalności samolotu aby nauczyć się wykonywać powierzone misje. Działania podjęte w każdej misji mają swoje konsekwencje w kolejnych. Niezniszczone cele będą pojawiać się w kolejnych misjach utrudniając w ten sposób ich ukończenie. Rok wydania 1991. 
                 | 
              
              
                | 
                     
                 | 
                
                   A-Mopoly Niemieckojęzyczny klon Monopoly. Zadaniem gracza jest kupowanie, handlowanie i budowanie nieruchomości. Zbierając opłaty należy doprowadzić przeciwników do bankructwa. Rok wydania 1990. 
                 | 
              
              
                | 
                     
                 | 
                
                   A-Train Gracz wciela się w rolę szefa, którego celem jest stworzenie imperium kolejowego, zapewniającego udany system transportu masowego, będący inspiracją dla całego świata. Innym celem jest zapewnienie warunków dla rozwoju wybranego miasta. Istnieje wiele różnych miejsc, w których można założyć działalność gospodarczą. Największe zyski przynoszą przewozy pasażerskie, które można zaplanować tak, aby zabierały pasażerów w porach dnia, w których jest największy popyt. Jednak w dłuższej perspektywie miasto musi się rozwijać. Wymaga to uruchomienia pociągów, które przewożą zasoby do miejsc, w których są one potrzebne. Zasoby te są wykorzystywane do budowy domów i innych budynków, co zwiększa liczbę pasażerów pociągów podmiejskich. W miarę rozwoju miasta będą powstawać nowe firmy, takie jak stadiony, biurowce i ośrodki narciarskie. Gracz może również budować własne firmy, których sukces będzie zależał między innymi od lokalnej populacji, obecności konkurencyjnych firm, a nawet zmian pór roku. Kolejnym sposobem na zarabianie pieniędzy jest giełda. Gracz może również obserwować zmiany pór roku - zimą można zobaczyć śnieg, a z okazji Nowego Roku - pokazy fajerwerków. Rok wydania 1992. 
                 | 
              
              
                | 
                     
                 | 
                
                   Aaargh! Gracz wciela się w postać cyklopa i bierze udział w rywalizacji o legendarne złote jajko. Zwykłe jajka ukryte są w różnych obiektach dwunastu miast wyspy Darance i aby je znaleźć, należy dokonać niemalże ich całkowitego zniszczenia. Budynki można rozwalać na dwa sposoby, uderzając w nie pięściami lub podpalając ognistym wydechem. Oprócz jajek, w zniszczonych budynkach można znaleźć wiele innych użytecznych przedmiotów. Znalezienie jaja nie gwarantuje jego posiadania, gdyż trzeba jeszcze stoczyć walkę z konkurentem i tylko zwycięzca będzie miał prawo je zabrać.  Rok wydania 1987. 
                 | 
              
              
                | 
                     
                 | 
                
                   Abandoned Places: A Time For Heroes Gracz wciela się w rolę czterech bohaterów, których zadaniem jest uratowanie świata Kalynthii przed złym arcymagiem Bronaghem. Przez większość czasu, podczas eksploracji świata, gra ukazana jest w dwuwymiarowym widoku z góry. Daje to dużo swobody, gdyż można robić więcej, niż tylko trzymać się głównego zadania. Miasta mają statyczny interfejs, w którym po naciśnięciu odpowiedniego symbolu można dotrzeć do wybranego miejsca, np. do kościoła, aby się uleczyć, lub do mędrca, aby uzyskać wskazówki. Podczas przemierzania lochów gra przełącza się na widok 3D. Jak zwykle w tego typu grach, lochy widać w małym okienku, podczas gdy postacie gracza widoczne są po prawej stronie ekranu. Rozgrywka w lochach odbywa się całkowicie w czasie rzeczywistym. Dotyczy to również walki, która polega na kliknięciu PPM na broni lub magicznym zaklęciu postaci. Po każdym użyciu broni lub zaklęcia należy odczekać pewien czas, aby móc użyć ich ponownie. Podczas eksploracji można znaleźć wiele użytecznych przedmiotów, jedzenie oraz złoto. Większość kluczy zdobywa się po zabiciu potwora. W miejscach zaciemnionych warto użyć czaru światła. Należy unikać płonących podłóg i głębokiej wody. Rok wydania 1992. 
                 | 
              
              
                | 
                     
                 | 
                
                   Abandoned Places 2 W tej części porzuconych miejsc należy zebrać drużynę czterech dzielnych wojowników i przeprowadzić atak na Pendugmalhe by ocalić królestwo Kalynthii. Główna rozgrywka opiera się na przemierzaniu lochów, jednakże zawiera sekcje walki na otwartej przestrzeni. Podczas walki w czasie rzeczywistym gracz musi błyskawicznie wybierać broń i zaklęcia, korzystając z interfejsu sterowanego przez myszkę. Po drodze warto zwiedzać wioski, w których można zdobywać wskazówki i kupować zapasy. Poziom trudności gry jest dostosowany dla doświadczonych graczy i najlepiej zaimportować doświadczoną drużynę z pierwszej części. Rok wydania 1993. 
                 | 
              
              
                | 
                     
                 | 
                
                   ABC's Wide World of Sports Boxing Gracz wciela się w początkującego boksera, którego zadaniem jest wywalczyć sobie drogę na szczyt. Walcząc, wygrywa się pieniądze, za które można opłacić treningi i menedżera. Ostatecznie należy osiągnąć tytuł mistrza świata. Gra wprowadza wiele elementów, które między innymi można podzielić na następujące kategorie: 1. Tworzenie postaci. Kampania pozwala na rozpoczęcie nowej kariery, w której tworzony jest świeży zawodnik poprzez dostosowanie wyglądu oraz statystyk. 2. Zarządzanie walkami i treningiem. W sali treningowej można spotkać się ze swoim menedżerem i trenerem. Menedżer ustawa walki, które będzie można stoczyć w następnym miesiącu. Menedżerowie mogą ustawiać tylko walki odpowiadające jakości ich usług. Lepsi menadżerowie zapewniają lepiej płatne walki i przeciwników wyższej rangi za odpowiednio wyższą pensję. W tym celu należy zwolnić obecnego menedżera i mieć odpowiednie fundusze na zatrudnienie nowego. Bez względu na wynik, za każdą walkę płaci się określoną sumę pieniędzy wliczając w to wszelkie koszty. Trener zapewnia dodatkowe treningi w każdym miesiącu, w zależności od jego specjalności. W miarę postępów pojawią się lepsi trenerzy, oferujący inne rodzaje usług. Podczas spotkania z trenerem można także zakupić sprzęt, aby zapewnić sobie wzrost statystyk. Dostępne są 3 sloty na sprzęt, który ma określony termin ważności. Dodatkowo, można w tym miejscu przeglądać swoją postać, aby zobaczyć miesięczny przyrost statystyk, uzyskany dzięki treningowi lub walkom. 3. Runda 1 - Walka! Po ustawieniu walki ze swoim menedżerem, można przystąpić do pojedynku w następnym miesiącu. Komentator telewizyjny prezentuje obu bokserów przed rozpoczęciem walki, a także przedstawia jej zasady. 4. Ring Pojedynek rozpoczyna się w widoku z góry, gdzie można zbliżyć się do przeciwnika i walczyć twarzą w twarz lub tańczyć wokół ringu (zazwyczaj w celu zwiększenia wytrzymałości). 5. Boks Walka rozpoczyna się w perspektywie trzeciej osoby (gracz po lewej, przeciwnik komputerowy lub gracz 2 po prawej). Celem jest oczywiście osłabienie przeciwnika i powalenie go na ziemię! Jeśli pasek wytrzymałości osiągnie zero, przeciwnik upada. Jeśli parametry głowy lub ciała osiągną wartość zero, to po upadku następuje nokaut. Trzykrotny upadek na „deski” w tej samej rundzie, również uznawane jest za nokaut.  Rok wydania 1991. 
                 | 
              
              
                | 
                     
                 | 
                
                   Abduction Jako Travis Connor, szef działu badań i rozwoju w Sin-Tech, należy przeniknąć na stację kosmiczną, aby odkryć złowrogi spisek. Organizacja badawczo-rozwojowa, EGB-5, pracuje nad pozyskaniem zaawansowanej wiedzy od kosmitów. Niedawno wyszło na jaw, że obcy budują armię klonów-cyborgów, które mają zostać użyte przeciwko mieszkańcom Ziemi. Abduction to przygodówka typu weź przedmiot i odpowiednio go użyj, w której zastosowano perspektywę widoku z góry. Zadaniem gracza jest eksploracja stacji kosmicznej, odnajdywanie przedmiotów i wykorzystywanie ich do rozwiązania zagadki. Interfejs obsługiwany jest za pomocą myszy, co pozwala na łatwe korzystanie z różnych obiektów w celu interakcji z otoczeniem. Rok wydania 1998. 
                 | 
              
              
                | 
                     
                 | 
                
                   Abracadabra Minęło trochę czasu, odkąd smok przyniósł dziecko do jednego z czterech domów w królestwie. Dziecko urosło i stało się dzielnym chłopcem. Pewnej nocy jego rodzice z jakiegoś powodu wyszli z domu, a zły czarnoksiężnik Satanicus ukradł bardzo cenny, magiczny przedmiot. Aby nie sprawić rodzicom przykrości, nasz dzielny bohater postanawia go odzyskać. Gra podzielona jest na 7 rozdziałów, w trakcie których gracz będzie przemieszczał się pomiędzy trzema trybami gry: 1) poszukiwanie przedmiotu w widoku z pierwszej osoby za pomocą wskazywania i klikania na różne przedmioty; 2) przemieszczanie się po lesie, skakanie, schylanie się i używanie magicznej broni w widoku z perspektywy trzeciej osoby; 3) walka z bossami w widoku z pierwszej osoby za pomocą wskazywania i klikania. Dostępne są trzy poziomy trudności. Z których każdy różni się ilością stworzeń w leśnych lokacjach. Rok wydania 1991. 
                 | 
              
              
                | 
                     
                 | 
                
                   Absolute 0 Gracz wciela się w rolę Corbena, odważnego odkrywcy, który wyrusza na niebezpieczną wyprawę, aby przywrócić równowagę w przyrodzie i nie dopuścić do zamarznięcia całego świata. W tym celu w każdej planszy należy zebrać baterie, aby aktywować reaktory klimatyczne. Corben wyposażony jest w kreator i niwelator lodowych bloczków, które może stawiać jako platformy lub usuwać je torując sobie drogę do zamkniętych obszarów. Zebrane pociski można wykorzystać do likwidacji wrogich istot panoszących się po korytarzach. Rok wydania 2023. 
                 | 
              
              
                | 
                     
                 | 
                
                   Abu Simbel Profanation Jedna z najtrudniejszych gier na komputery 8-bitowe, która łączy elementy zręcznościowe z przygodowymi. Gracz wciela się w postać różowego stworka uwięzionego w wybudowanej przez Ramzesa II egipskiej świątyni Abu Simbel. Jedynym celem gry jest wydostanie się z tego niegościnnego miejsca pełnego wrogich istot i pułapek. Świątynia posiada 45 pomieszczeń o różnym stopniu trudności. Pokonywanie pułapek wymaga niesamowitej precyzji liczonej nawet w ułamkach sekundy. Zależnie od sytuacji, postać gracza może wykonać niski lub wysoki skok, co jest ważne przy omijaniu niektórych przeszkód. Podczas wędrówki gracz natknie się na charakterystyczne kamienne płyty, drzwi i statuy, których przesunięcie wymaga zastosowania wcześniej znalezionego klucza w formie hieroglificznych znaków. Niektóre pokoje posiadają dwa zejścia w dół, z których jedno jest śmiertelną pułapką w postaci ostrych kolców. Biorąc pod uwagę fakt, że postać gracza po utracie życia rozpoczyna w miejscu wejścia do pomieszczenia, to wpadnięcie w pułapkę z kolcami wiąże się z permanentnym zakończeniem gry. Rok wydania 2001. 
                 | 
              
              
                | 
                     
                 | 
                
                   Abyss Gracz kontroluje skaczący obiekt na platformie pełnej pułapek i przeszkód w poszukiwaniu wyjścia. Co jakiś czas pojawiają się wrogie obiekty, przed którymi należy uciekać starając się przy tym zwabiać je w pułapki. Bloki o różnych kształtach mogą spowolnić, zepchnąć lub zmienić kierunek ruchu skaczącego obiektu, a upadek z platformy kończy się tragicznie. Oprócz przeszkód, na platformie znajdują się specjalne miejsca jak przełączniki, klucze monterskie pozwalające na przemontowanie metalowych części, magnes służący do przyciągania prowadzonej „tabletki”, śmigło pozwalające na transport na inną platformę oraz fiolki z wodą. Do miejsc z wirem można wrzucać „tabletki”, co zwiększa ilość posiadanej wody. Rok wydania 1991. 
                 | 
              
              
                | 
                     
                 | 
                
                     
                 | 
                
                      
                 | 
                
                      
                 | 
                
                      
                 | 
                
                      
                 | 
                
                      
                 | 
                
                      
                 | 
                
                      
                 | 
                
                      
                 | 
                
                     Accordion 
                 | 
              
              
                | 
                     Ace The Space-Case 
                 | 
                
                     Action Cat 
                 | 
                
                     Action Fighter 
                 | 
                
                     Addictaball 
                 | 
                
                     Adrenalynn 
                 | 
                
                     Advanced Destroyer Simulator 
                 | 
                
                     Advanced Fruit Machine Simulator 
                 | 
                
                     Advanced Ski Simulator 
                 | 
                
                     Advantage Tennis 
                 | 
                
                     African Raiders-01 
                 | 
                
                     After Burner 
                 | 
              
              
                | 
                     After Burner 2 
                 | 
                
                     After The War 
                 | 
                
                     Agony 
                 | 
                
                     Air Bucks 
                 | 
                
                     Air Strike USA 
                 | 
                
                     Air Supply 
                 | 
                
                     Air Support 
                 | 
                
                     Air Warrior 
                 | 
                
                     Airball 
                 | 
                
                     Airborne Ranger 
                 | 
                
                     Airforce Commander 
                 | 
              
              
                | 
                     Akira 
                 | 
                
                     
                 | 
                
                     
                 | 
                
                     
                 | 
                
                     
                 | 
                
                     
                 | 
                
                     
                 | 
                
                     
                 | 
                
                     
                 | 
                
                     
                 | 
                
                     
                 | 
              
              
                | 
                     
                 | 
                
                     
                 |