A

A Prehistoric Tale (1990)

A Prehistoric Tale
Gracz wciela się w rolę podróżnika w czasie, którego zadaniem jest uratowanie jaj dinozaurów przed zagładą. W tym celu należy zbierać jaja i zamykać w klatce wyklute dinozaury przeskakując nad nimi. Niektóre jaja schowane są pod kamieniami, które można strącać. Z czasem na planszy pojawią się latające lub skaczące stworzenia i aby je przegonić należy wypuścić wcześniej zabraną mysz. Jednorazowo można posiadać tylko trzy jaja i należy je zanosić do portalu. Dopiero zabranie skrzynki pozwala na ciągłe ich zbieranie. Po zebraniu jaj i zamknięciu wszystkich wyklutych dinozaurów należy wejść do portalu i przenieść się do kolejnego poziomu. Rok wydania 1990.

A.G.E. - Advanced Galactic Empire (1991)

A.G.E. Advanced Galactic Empire
A.G.E. jest to pierwszoosobowa gra polegająca na eksploracji planety, wykonana w technice 3D. Podczas jazdy gracz na swojej drodze napotka niebezpieczne potwory oraz pułapki, z którymi należy sobie radzić przy pomocy znalezionych przedmiotów. Niektóre napotkane istoty są przyjaźnie nastawione i można od nich dostać ciekawe gadżety. Interfejs gry jest dość rozbudowany ale łatwy do opanowania. Pojazd gracza może poruszać się tylko wytyczonymi trasami. Rok wydania 1991.

A.M.C. Astro Marine Corps (1990)

A.M.C. Astro Marine Corps
Akcja rozgrywa się na planecie Dendar, gdzie gracz został wysłany z Centralnej Bazy Korpusu Morskiego Astro znajdującej się w konfederacji SOKK, około 3 miliony lat świetlnych od Ziemi. Ta niegościnna planeta jest pierwszym celem przerażających Dewastatorów, przestępców wszystkich ras, którzy połączyli siły aby podbić całą galaktykę. W związku z tym nie zawahano się wysłać najlepszego człowieka, który odzyskuje siły po pobycie w stanie hibernacji... Gra składa się z dwóch części. W pierwszej zadaniem gracza jest przejęcie dobrze chronionego statku Dewastatorów. Na szczęście bezzałogowy statek kosmiczny orbitujący wokół planety, co jakiś czas wysyła kontenery z użytecznym ekwipunkiem, na które polują również wrogowie i czasem ich zawartość podmieniana jest na przykre niespodzianki. Gracz wyposażony jest w karabin oraz granaty i na swojej drodze oprócz oddziałów Dewastatorów napotka niezwykle niebezpieczne zwierzęta zamieszkujące Dendar. Niektóre z nich ukrywają się w ziemi, jak żarłoczne kwiaty, które nieuważnego „spacerowicza” połykają w całości. Warto jest także wrzucać granaty do dziur skrywających ogromne mięsożerne czerwie. Na końcu etapu czeka potężna bestia, której pokonanie pozwoli przejąć statek i polecieć na planetę Dewastatorów. W tej części zadaniem gracza jest zniszczenie głównej siedziby wroga najeżonej mechanicznymi systemami obronnymi. Tak jak poprzednio, oprócz jednostek wroga gracz natknie się na zmasowany atak stworzeń zamieszkujących planetę. Dodatkowo dostęp do bazy chronią potężne roboty oraz niezniszczalnie bariery laserowe, które należy zneutralizować likwidując ich generatory. Rok wydania 1990.

A-10 Tank Killer (1991)

A-10 Tank Killer
Symulacja pozwalająca zasiąść za sterami samolotu A-10 Thunderbolt II, znanego również jako "Warthog". Jak sama nazwa gry wskazuje, jest on używany głównie do polowania na czołgi wroga, ale także do niszczenia dróg i mostów. Samolot jest uzbrojony w 30-milimetrowe działko Avenger, które może strzelać około 70 razy na sekundę oraz pięć rodzajów rakiet o różnym przeznaczeniu. Na początku dobrze jest wykonać misje treningowe z wyborem niezniszczalności samolotu aby nauczyć się wykonywać powierzone misje. Działania podjęte w każdej misji mają swoje konsekwencje w kolejnych. Niezniszczone cele będą pojawiać się w kolejnych misjach utrudniając w ten sposób ich ukończenie. Rok wydania 1991.

A-Mopoly (1990)

A-Mopoly
Niemieckojęzyczny klon Monopoly. Zadaniem gracza jest kupowanie, handlowanie i budowanie nieruchomości. Zbierając opłaty należy doprowadzić przeciwników do bankructwa. Rok wydania 1990.

A-Train (1992)

A-Train
Gracz wciela się w rolę szefa, którego celem jest stworzenie imperium kolejowego, zapewniającego udany system transportu masowego, będący inspiracją dla całego świata. Innym celem jest zapewnienie warunków dla rozwoju wybranego miasta. Istnieje wiele różnych miejsc, w których można założyć działalność gospodarczą. Największe zyski przynoszą przewozy pasażerskie, które można zaplanować tak, aby zabierały pasażerów w porach dnia, w których jest największy popyt. Jednak w dłuższej perspektywie miasto musi się rozwijać. Wymaga to uruchomienia pociągów, które przewożą zasoby do miejsc, w których są one potrzebne. Zasoby te są wykorzystywane do budowy domów i innych budynków, co zwiększa liczbę pasażerów pociągów podmiejskich. W miarę rozwoju miasta będą powstawać nowe firmy, takie jak stadiony, biurowce i ośrodki narciarskie. Gracz może również budować własne firmy, których sukces będzie zależał między innymi od lokalnej populacji, obecności konkurencyjnych firm, a nawet zmian pór roku. Kolejnym sposobem na zarabianie pieniędzy jest giełda. Gracz może również obserwować zmiany pór roku - zimą można zobaczyć śnieg, a z okazji Nowego Roku - pokazy fajerwerków. Rok wydania 1992.

Aaargh! (1987)

Aaargh!
Gracz wciela się w postać cyklopa i bierze udział w rywalizacji o legendarne złote jajko. Zwykłe jajka ukryte są w różnych obiektach dwunastu miast wyspy Darance i aby je znaleźć, należy dokonać niemalże ich całkowitego zniszczenia. Budynki można rozwalać na dwa sposoby, uderzając w nie pięściami lub podpalając ognistym wydechem. Oprócz jajek, w zniszczonych budynkach można znaleźć wiele innych użytecznych przedmiotów. Znalezienie jaja nie gwarantuje jego posiadania, gdyż trzeba jeszcze stoczyć walkę z konkurentem i tylko zwycięzca będzie miał prawo je zabrać.  Rok wydania 1987.

Abandoned Places: A Time For Heroes (1992)

Abandoned Places: A Time For Heroes
Gracz wciela się w rolę czterech bohaterów, których zadaniem jest uratowanie świata Kalynthii przed złym arcymagiem Bronaghem. Przez większość czasu, podczas eksploracji świata, gra ukazana jest w dwuwymiarowym widoku z góry. Daje to dużo swobody, gdyż można robić więcej, niż tylko trzymać się głównego zadania. Miasta mają statyczny interfejs, w którym po naciśnięciu odpowiedniego symbolu można dotrzeć do wybranego miejsca, np. do kościoła, aby się uleczyć, lub do mędrca, aby uzyskać wskazówki. Podczas przemierzania lochów gra przełącza się na widok 3D. Jak zwykle w tego typu grach, lochy widać w małym okienku, podczas gdy postacie gracza widoczne są po prawej stronie ekranu. Rozgrywka w lochach odbywa się całkowicie w czasie rzeczywistym. Dotyczy to również walki, która polega na kliknięciu PPM na broni lub magicznym zaklęciu postaci. Po każdym użyciu broni lub zaklęcia należy odczekać pewien czas, aby móc użyć ich ponownie. Podczas eksploracji można znaleźć wiele użytecznych przedmiotów, jedzenie oraz złoto. Większość kluczy zdobywa się po zabiciu potwora. W miejscach zaciemnionych warto użyć czaru światła. Należy unikać płonących podłóg i głębokiej wody. Rok wydania 1992.

Abandoned Places 2 (1993)

Abandoned Places 2
W tej części porzuconych miejsc należy zebrać drużynę czterech dzielnych wojowników i przeprowadzić atak na Pendugmalhe by ocalić królestwo Kalynthii. Główna rozgrywka opiera się na przemierzaniu lochów, jednakże zawiera sekcje walki na otwartej przestrzeni. Podczas walki w czasie rzeczywistym gracz musi błyskawicznie wybierać broń i zaklęcia, korzystając z interfejsu sterowanego przez myszkę. Po drodze warto zwiedzać wioski, w których można zdobywać wskazówki i kupować zapasy. Poziom trudności gry jest dostosowany dla doświadczonych graczy i najlepiej zaimportować doświadczoną drużynę z pierwszej części. Rok wydania 1993.

ABC's Wide World of Sports Boxing (1991)

ABC's Wide World of Sports Boxing
Gracz wciela się w początkującego boksera, którego zadaniem jest wywalczyć sobie drogę na szczyt. Walcząc, wygrywa się pieniądze, za które można opłacić treningi i menedżera. Ostatecznie należy osiągnąć tytuł mistrza świata. Gra wprowadza wiele elementów, które między innymi można podzielić na następujące kategorie:
1. Tworzenie postaci.
Kampania pozwala na rozpoczęcie nowej kariery, w której tworzony jest świeży zawodnik poprzez dostosowanie wyglądu oraz statystyk.
2. Zarządzanie walkami i treningiem.
W sali treningowej można spotkać się ze swoim menedżerem i trenerem. Menedżer ustawa walki, które będzie można stoczyć w następnym miesiącu. Menedżerowie mogą ustawiać tylko walki odpowiadające jakości ich usług. Lepsi menadżerowie zapewniają lepiej płatne walki i przeciwników wyższej rangi za odpowiednio wyższą pensję. W tym celu należy zwolnić obecnego menedżera i mieć odpowiednie fundusze na zatrudnienie nowego. Bez względu na wynik, za każdą walkę płaci się określoną sumę pieniędzy wliczając w to wszelkie koszty. Trener zapewnia dodatkowe treningi w każdym miesiącu, w zależności od jego specjalności. W miarę postępów pojawią się lepsi trenerzy, oferujący inne rodzaje usług. Podczas spotkania z trenerem można także zakupić sprzęt, aby zapewnić sobie wzrost statystyk. Dostępne są 3 sloty na sprzęt, który ma określony termin ważności. Dodatkowo, można w tym miejscu przeglądać swoją postać, aby zobaczyć miesięczny przyrost statystyk, uzyskany dzięki treningowi lub walkom.
3. Runda 1 - Walka!
Po ustawieniu walki ze swoim menedżerem, można przystąpić do pojedynku w następnym miesiącu. Komentator telewizyjny prezentuje obu bokserów przed rozpoczęciem walki, a także przedstawia jej zasady.
4. Ring
Pojedynek rozpoczyna się w widoku z góry, gdzie można zbliżyć się do przeciwnika i walczyć twarzą w twarz lub tańczyć wokół ringu (zazwyczaj w celu zwiększenia wytrzymałości).
5. Boks
Walka rozpoczyna się w perspektywie trzeciej osoby (gracz po lewej, przeciwnik komputerowy lub gracz 2 po prawej). Celem jest oczywiście osłabienie przeciwnika i powalenie go na ziemię! Jeśli pasek wytrzymałości osiągnie zero, przeciwnik upada. Jeśli parametry głowy lub ciała osiągną wartość zero, to po upadku następuje nokaut. Trzykrotny upadek na „deski” w tej samej rundzie, również uznawane jest za nokaut.
Rok wydania 1991.

Abduction (1998)

Abduction
Jako Travis Connor, szef działu badań i rozwoju w Sin-Tech, należy przeniknąć na stację kosmiczną, aby odkryć złowrogi spisek. Organizacja badawczo-rozwojowa, EGB-5, pracuje nad pozyskaniem zaawansowanej wiedzy od kosmitów. Niedawno wyszło na jaw, że obcy budują armię klonów-cyborgów, które mają zostać użyte przeciwko mieszkańcom Ziemi. Abduction to przygodówka typu weź przedmiot i odpowiednio go użyj, w której zastosowano perspektywę widoku z góry. Zadaniem gracza jest eksploracja stacji kosmicznej, odnajdywanie przedmiotów i wykorzystywanie ich do rozwiązania zagadki. Interfejs obsługiwany jest za pomocą myszy, co pozwala na łatwe korzystanie z różnych obiektów w celu interakcji z otoczeniem. Rok wydania 1998.

Abracadabra (1991)

Abracadabra
Minęło trochę czasu, odkąd smok przyniósł dziecko do jednego z czterech domów w królestwie. Dziecko urosło i stało się dzielnym chłopcem. Pewnej nocy jego rodzice z jakiegoś powodu wyszli z domu, a zły czarnoksiężnik Satanicus ukradł bardzo cenny, magiczny przedmiot. Aby nie sprawić rodzicom przykrości, nasz dzielny bohater postanawia go odzyskać. Gra podzielona jest na 7 rozdziałów, w trakcie których gracz będzie przemieszczał się pomiędzy trzema trybami gry:
1) poszukiwanie przedmiotu w widoku z pierwszej osoby za pomocą wskazywania i klikania na różne przedmioty;
2) przemieszczanie się po lesie, skakanie, schylanie się i używanie magicznej broni w widoku z perspektywy trzeciej osoby;
3) walka z bossami w widoku z pierwszej osoby za pomocą wskazywania i klikania.
Dostępne są trzy poziomy trudności. Z których każdy różni się ilością stworzeń w leśnych lokacjach. Rok wydania 1991.

Absolute 0 (2023)

Absolute 0
Gracz wciela się w rolę Corbena, odważnego odkrywcy, który wyrusza na niebezpieczną wyprawę, aby przywrócić równowagę w przyrodzie i nie dopuścić do zamarznięcia całego świata. W tym celu w każdej planszy należy zebrać baterie, aby aktywować reaktory klimatyczne. Corben wyposażony jest w kreator i niwelator lodowych bloczków, które może stawiać jako platformy lub usuwać je torując sobie drogę do zamkniętych obszarów. Zebrane pociski można wykorzystać do likwidacji wrogich istot panoszących się po korytarzach. Rok wydania 2023.

Abu Simbel Profanation (2001)

Abu Simbel Profanation
Jedna z najtrudniejszych gier na komputery 8-bitowe, która łączy elementy zręcznościowe z przygodowymi. Gracz wciela się w postać różowego stworka uwięzionego w wybudowanej przez Ramzesa II egipskiej świątyni Abu Simbel. Jedynym celem gry jest wydostanie się z tego niegościnnego miejsca pełnego wrogich istot i pułapek. Świątynia posiada 45 pomieszczeń o różnym stopniu trudności. Pokonywanie pułapek wymaga niesamowitej precyzji liczonej nawet w ułamkach sekundy. Zależnie od sytuacji, postać gracza może wykonać niski lub wysoki skok, co jest ważne przy omijaniu niektórych przeszkód. Podczas wędrówki gracz natknie się na charakterystyczne kamienne płyty, drzwi i statuy, których przesunięcie wymaga zastosowania wcześniej znalezionego klucza w formie hieroglificznych znaków. Niektóre pokoje posiadają dwa zejścia w dół, z których jedno jest śmiertelną pułapką w postaci ostrych kolców. Biorąc pod uwagę fakt, że postać gracza po utracie życia rozpoczyna w miejscu wejścia do pomieszczenia, to wpadnięcie w pułapkę z kolcami wiąże się z permanentnym zakończeniem gry. Rok wydania 2001.

Abyss (1991)

Abyss
Gracz kontroluje skaczący obiekt na platformie pełnej pułapek i przeszkód w poszukiwaniu wyjścia. Co jakiś czas pojawiają się wrogie obiekty, przed którymi należy uciekać starając się przy tym zwabiać je w pułapki. Bloki o różnych kształtach mogą spowolnić, zepchnąć lub zmienić kierunek ruchu skaczącego obiektu, a upadek z platformy kończy się tragicznie. Oprócz przeszkód, na platformie znajdują się specjalne miejsca jak przełączniki, klucze monterskie pozwalające na przemontowanie metalowych części, magnes służący do przyciągania prowadzonej „tabletki”, śmigło pozwalające na transport na inną platformę oraz fiolki z wodą. Do miejsc z wirem można wrzucać „tabletki”, co zwiększa ilość posiadanej wody. Rok wydania 1991.

Accordion (1991)

Accordion
Gra karciana typu pasjans, której celem jest zebranie wszystkich kart w jeden stos. Aby zbudować stos, karty należy przesuwać z prawej na lewą stronę. Karty mogą być przesunięte o jedną lub dwie pozycje w lewo, jeśli karta po lewej stronie jest w tym samym kolorze lub jeśli ma ten sam numer. Jeśli nie ma żadnych możliwych ruchów, które można wykonać z rozdanych kart, to należy pobrać kartę z puli znajdującej się na dole ekranu. Rok wydania 1991.

Ace Ball (1995)

Ace Ball
Odmiana gry Pong z podzielonym ekranem, przedstawiona z perspektywy trzeciej osoby. Gracz może rywalizować z innym graczem lub komputerem. Celem gry jest sprawienie, aby przeciwnik nie trafił piłki poprzez odpowiednie sterowanie rakietką i wykorzystanie odbić od lewej i prawej ściany. Punkt jest przyznawany za każdym razem, gdy graczowi nie uda się odbić piłki. Sześć zdobytych punktów daje zwycięstwo. Gra oferuje cztery poziomy trudności. Rok wydania 1995.

Ace Mines (1992)

Ace Mines
Zadaniem gracza jest zebranie wymaganej liczby diamentów w określonym czasie i dotarcie do wyjścia. Podczas wędrówki należy zbierać laski dynamitu, by wysadzić zagradzające drogę ściany lub kamienie. Trzeba przy tym uważać, aby nie zniszczyć w ten sposób diamentu, gdyż mogą być wyliczone co do jednego. Wrogie istoty można omijać lub likwidować zrzucając na nich kamienie. Z niektórych wypadają również diamenty. Gra w swojej mechanice przypomina Boulder Dash, lecz dodatkowo zastosowano kilka nowych elementów jak np. czerwone kule, które po upadku eksplodują. Rok wydania 1992.

Ace The Space-Case (1994)

Ace The Space-Case
Zadaniem gracza jest wspiąć się na sam szczyt metalowych konstrukcji pełnych pułapek i wrogich stworzeń. Gracz do obrony posiada toczące się wybuchowe kule oraz rakiety. Niszcząc śmietniki, można w nich znaleźć uzupełnienie rakiet i energii oraz użyteczne przedmioty jak np. chwilowa ochrona przed obrażeniami. Rok wydania 1994.

Acid In The Maze (1993)

Acid In The Maze
Gra dla dwóch graczy, w której należy dotrzeć i strzelić do żółtej uśmiechniętej buźki. Gracz porusza się w labiryncie z przeszkodami w formie czerwonych ścian, przez które należy się przebić tworząc odpowiedniej wielkości otwór. Kontakt z dowolnym elementem otoczenia powoduje utratę życia. Gra kończy się jeśli jeden z przeciwników straci wszystkie życia lub jeden z graczy będzie miał większą ilość punktów po zestrzeleniu ostatniej buźki. Rok wydania 1993.

Ack-Ack (1993)

Ack-Ack
Strzelanka osadzona w realiach II wojny światowej, w której zadaniem gracza jest zestrzelenie wszystkich atakujących samolotów za pomocą działa przeciwlotniczego. Rok wydania 1993.

Act Of War (1992)

Act Of War
Turowa, taktyczna gra walki drużynowej, która w wersji shareware składa się z trzech misji i można w nią grać w trybie kooperacyjnym. Misje są złożone i bardzo zróżnicowane pod względem poziomu trudności. Każda jednostka podczas swojej tury posiada punkty akcji, które można wykorzystać na ruch, oddanie strzału, przeładowanie i zmianę broni oraz upuszczanie i podnoszenie przedmiotów. Po zakończeniu tury rozpocznie się ruch jednostek przeciwnika kierowany przez komputer. Rok wydania 1992.

Act Out (1987)

Act Out
Gra Arkanoid lecz obrócona o 90 stopni. Zadaniem gracza jest zlikwidowanie przy pomocy odbijanej kulki wszystkich zniszczalnych bloczków znajdujących się na planszy. Z niektórych wypadają różne niespodzianki zmieniające cechy paletki gracza np. klej, wydłużenie, strzelanie itp. W zadaniu przeszkadzają ciągle wychodzące z boksów dziwne obiekty, które po trafieniu potrafią skutecznie zmienić trajektorię lotu kulki. Rok wydania 1987.

Accordion (1991)

Action Cat
W Action Cat gracz wciela się w rolę humanoidalnego kota, który musi zniszczyć fabrykę pasty do zębów. Jest ona pełna mechaniki obronnej i wrogów, dlatego na szczęście protagonista jest uzbrojony i potrafi skakać. Poziomy widziane z boku mają zazwyczaj strukturę przypominającą labirynt. Celem każdego poziomu jest znalezienie wyjścia, co wymaga rozwiązywania prostych zagadek (używanie przełączników i znajdowanie kluczy), aby otworzyć nowe drogi do eksploracji. Oczywiście ważne jest też utrzymanie się przy życiu: trafienia zmniejszają pasek energii bohatera, co ostatecznie skutkuje utratą życia - kolejne zdobywa się poprzez zdobycie odpowiedniej ilości punktów. Pomocne są różne power-upy, które można zbierać po drodze, np. uzupełnienia energii, lepsze bronie czy bomby. Rok wydania 1995.

Action Fighter (1988)

Action Fighter
Zadaniem gracza jest wykonanie szeregu misji polegających na likwidowaniu wrogich machin bojowych. Na samym początku do dyspozycji jest tylko motocykl wyposażony w karabin. Podczas jazdy należy unikać zderzeń z innymi pojazdami, by nie wypaść z trasy. Co jakiś czas pojawia się ciężarówka, do której wjechanie pozwoli na ulepszenie posiadanej broni. Ulepszenia widoczne są u góry ekranu w postaci czerwonych ikon zmieniających kolor na biały, co sygnalizuje ich posiadanie. Pełne uzbrojenie zawiera - podwójny karabin, rakiety niszczące nadlatujące helikoptery, broń pulsacyjną oraz czasową niewrażliwość na zderzenia. Dodatkowo należy zebrać pojawiające się na drodze wszystkie litery od A do F. Pozwalają one na transformację motocykla na samochód po zabraniu litery D i na bojowy samolot po zabraniu litery F. Dopóki wszystkie litery nie zostaną zebrane, nie rozpocznie się druga faza misji polegająca na niszczeniu celów powietrznych i naziemnych przy pomocy samolotu bojowego. Na końcu tego etapu pozostaje zniszczyć wskazany w misji cel i przejść do kolejnego zadania rozpoczynając od jazdy motocyklem. Rok wydania 1988.

Action Service (1989)

Action Service
Symulator obozu szkoleniowego, w którym przechodząc przez różne poziomy, gracz będzie otrzymywał punkty za prawidłowe wykonanie zadań i tracił je za wszelkie błędy. Poziom pierwszy to tor przeszkód fizycznych, w którym należy przeskakiwać mury, skakać przez rowy i czołgać się pod drutem kolczastym. Poziom drugi to tor przeszkód ryzykownych z podkładaniem dynamitu i rzucaniem granatami. Poziom trzeci to kurs walki wręcz. Poziom czwarty łączy trzy poprzednie poziomy w jeden, a poziom piąty to niestandardowy kurs CCS, który rzuca graczowi losowe elementy ze wszystkich poprzednich kursów. Rok wydania 1988.

Addictaball (1988)

Addictaball
Gracz kontroluje paletkę i odbija nią kulkę, która niszczy przesuwające się w dół bloczki. Kolizja paletki z bloczkiem powoduje jej zniszczenie więc należy kulką torować sobie drogę. Istnieją różne rodzaje ulepszeń, broń, silnik odrzutowy do poruszania się po scenie, a także bariera na dole ekranu, która zapobiega zniknięciu piłki. Bariera na dole może zostać zniszczona przez spadające ogniki. Na szczęście można je ugasić paletką. Bloczki z literami, po ich zbiciu, uzupełniają paliwo, amunicję lub dają inne bonusy. Rok wydania 1988.

Adrenalynn (1991)

Adrenalynn
Futurystyczna, nastawiona na akcję gra sportowa. Sztuczna inteligencja przejęła kontrolę nad Ziemią i zwycięzca mistrzostw "Adrenalynn" może zadecydować o przyszłości ludzkości. Naturalnie gracz bierze wszystko w swoje ręce, stawiając sobie za cel wygranie głównej ligi (ogólnie są trzy o rosnącym stopniu trudności). Sama gra przypomina nieco piłkę nożną z czterema zawodnikami uzbrojonymi w pistolety i boiskiem z obiektami odbijającymi. Mecz trwa 120 sekund. Każdy gracz przejmuje kontrolę tylko nad jednym sportowcem, który swoim wyglądem przypomina figurkę na dysku. Zawodnicy mogą do siebie strzelać, co skutecznie wytrąca prowadzoną kulkę i obniża siły życiowe. Rok wydania 1991.

Advanced Destroyer Simulator (1990)

Advanced Destroyer Simulator
Symulator walk okrętów osadzony w czasach II wojny światowej. Była to pierwsza symulacja morska wykorzystująca grafikę 3D w czasie rzeczywistym. Gracz dowodzi brytyjskim niszczycielem wyposażonym w trzy wieżyczki armatnie, cztery wyrzutnie torpedowe na lewej i prawej burcie oraz sonar do wykrywania i śledzenia okrętów podwodnych. Rozgrywka jest oparta na wykonywaniu misji zawartych w trzech scenariuszach. Cele obejmują zadania typu "szukaj i zniszcz", patrole, eskortowanie konwojów, polowanie na okręty podwodne itp. Każdy scenariusz oferuje również otwartą opcję "Delta", w której gracz płynie i poluje na wrogie jednostki bez konkretnego celu. Nawigacja niszczycielem odbywa się ręcznie, w czasie rzeczywistym z perspektywy pierwszej osoby. Walka okrętów polega na torpedowaniu i strzelaniu z dział. W pobliżu baz lądowych wroga przy pomocy działek należy zniszczyć nadlatujące myśliwce. Okręty podwodne są śledzone za pomocą sonaru i mogą być atakowane dopiero po wypłynięciu na powierzchnię. Wrogie statki to frachtowce, tankowce, torpedowce, niszczyciele i krążowniki. Większość misji ma charakter czasowy i w trakcie ich wykonywania może być konieczne zadokowanie w portach sojuszniczych w celu dokonania napraw, uzupełnienia paliwa i amunicji. Rok wydania 1990.

Advanced Fruit Machine Simulator (1991)

Advanced Fruit Machine Simulator
Jest to gra dla 1-4 graczy. Każdy gracz otrzymuje 1,10 funta stawki, która jest reprezentowana jako seria monet. Monety te są wprowadzane do maszyny poprzez naciśnięcie odpowiedniego klawisza akcji np. klawisz zero wprowadza L1. Gdy maszyna zostanie zasilona, wszystko co gracz musi zrobić, to obracać kołami i patrzeć, co się wydarzy. Kiedy pojawi się zwycięska kombinacja, gra oferuje możliwość zagrania o wyższą wygraną. Oprócz szczęścia gra wymaga w niektórych momentach wykazaniem się dobrym refleksem. Rok wydania 1991.

Advanced Ski Simulator (1989)

Advanced Ski Simulator
Zadaniem gracza jest zjazd narciarzem w dół stoku w określonym limicie czasowym. Narciarz walczy z komputerowym konkurentem, ale to czas jest głównym przeciwnikiem, ponieważ jeśli gracz nie przekroczy słupków końcowych w określonym czasie, to gra się zakończy. Podczas zjazdu należy unikać wszelkich przeszkód stojących na drodze. Rok wydania 1989.

Advantage Tennis (1991)

Advantage Tennis
Symulacja tenisa rozgrywana za pomocą postaci 2D na trójwymiarowym korcie. Kamera przybliża się i odchyla, aby dokładnie śledzić akcję. Dostępne są tryby treningu, sezonu i pokazu. Tryb sezonu umożliwia grę przeciwko różnym zawodnikom i na różnych kortach na całym świecie. Rok wydania 1991.

African Raiders-01 (1988)

African Raiders-01
Gra jest odwzorowaniem afrykańskiej części trasy XI rajdu Paryż-Dakar w latach 1988-1989. Sterując swoim pojazdem z widoku zza pleców, gracz powinien przejechać przez wyznaczoną ścieżkę na Saharze. Gdy gracz zgubi drogę, znajdzie się na piaszczystym terenie  i zacznie wpadać w poślizg. W takiej sytuacji można przełączać się między trybami napędowymi 4x4 i 4x2. Tryby te mają swoje zalety i wady. W trybie 4x4 prędkość jest ograniczona do 87km/h, a w trybie 4x2 ograniczone są parametry samochodu. Przy prędkości powyżej 90 km/h można przewracać beczki wyznaczające trasę przejazdu. Przełączając bieg, gracz może jeździć tam i z powrotem, aby uniknąć zablokowania samochodu przez przeszkody na drodze. Kierunek drogi jest wskazywany przez kompas, a długość pokonanej drogi i ilość pozostałego paliwa są widoczne w lewej, dolnej części ekranu. Na trasie, w dzień i w nocy, obecni są inni kierowcy, dlatego aby wygrać w rajdzie należy zostawić ich w tyle. Rok wydania 1988.

After Burner (1989)

After Burner
After Burner to strzelanina o tematyce lotniczej. Celem gry jest przy pomocy samolotu F-14 Tomcat, zastrzelić jak najwięcej wrogich jednostek. Samolot posiada dwie bronie: rakiety samonaprowadzające oraz dwa karabiny maszynowe. Gra jest widziana zza samolotu i oferuje typową mechanikę charakterystyczną dla strzelanek, co oznacza, że większość czasu gracz spędza na unikaniu i strzelaniu. Co trzy etapy następuje uzupełnienie amunicji przez samolot dostawczy lub ekipę serwisową po wylądowaniu. Rok wydania 1989.

After Burner 2 (1989)

After Burner 2
Zaktualizowana reedycja gry After Burner. Oprócz dodatkowych poziomów, kilku nowych wrogów, kilku akcentów przy ścieżce dźwiękowej i większej ilości jednorazowych pocisków, największym ulepszeniem jest możliwość ręcznego zwalniania lub przyspieszania. Reszta rozgrywki pozostaje identyczna. Rok wydania 1989.

After The War (1989)

After The War
Jonathan Rogers, znany jako właściciel asfaltowej dżungli, wyłania się z popiołów i przybywa do zniszczonego wojną nuklearną Manhattanu. Jedyną szansą na przeżycie jest dotarcie do platformy zrzutowej XV-238, znajdującej się w bazie kontrolowanej przez  schizofrenicznego zabójcę, profesora McJerina i ucieczka do zewnętrznych kolonii. Zadanie nie jest proste, ponieważ ulice Manhattanu opanowane są przez hordy bandytów, z którymi nieustannie trzeba walczyć wręcz. W pierwszej części gry gracz może zadawać tylko ciosy i kopniaki. Na końcu każdego etapu, gracz będzie musiał pokonać mocnego strażnika. Po dotarciu do podziemnej bazy, oczom gracza ukazuje się w pełni zmechanizowany system obronny. W tej części Jonathan Rogers wyposażony jest w potężny karabin maszynowy stworzony do niszczenia machin wojennych McJerina. Na końcu każdego etapu należy zniszczyć niezwykle trudnego, uzbrojonego po zęby przeciwnika. Jakakolwiek porażka powoduje rozpoczęcie etapu od początku, dlatego ważna jest szybkostrzelność i celność, gdyż każda utrata energii zmniejsza szanse na pokonanie strażnika.Rok wydania 1989.

Agony (1992)

Agony
Strzelanina zawierająca sześć długich etapów o fenomenalnej wprost grafice i muzyce. Jako uczeń magika, gracz zostaje zamieniony w sowę, aby mieć największe szanse na zniszczenie wielu wrogich stworzeń i tym samym odkryć sekret kosmicznej siły. Podczas lotu co pewien czas spadają fiolki zwiększające moc strzału oraz miecze likwidujące wszystko co w nie wpadnie. Po osiągnięciu najwyższej mocy pocisku będą się pojawiać scrolle z czarami, które po aktywacji przez jakiś czas wesprą gracza w walce. Na końcu każdego etapu walka z bossem. Rok wydania 1992.

Air Bucks (1993)

Air Bucks
Biznesowa gra symulacyjna, która odkrywa biznesowe tajniki branży lotniczej bez zanurzania gracza w zbytnie szczegóły. Gra rozpoczyna się w 1946 roku, a celem jest zbudowanie prosperującej linii lotniczej mimo małego budżetu początkowego. W grze jest wiele elementów, np. gracz może kupować prawa do lotnisk, reorganizować miejsca w samolotach, aby przewozić mniej lub bardziej pierwszorzędnych pasażerów, decydować o jakości jedzenia i rozrywki podczas lotu itd. W grze pojawiają się losowe zdarzenia, które wymagają szybkich decyzji w działaniach lotniczych. Inne ważne, specyficzne dla branży działania obejmują projektowanie globalnych tras, majstrowanie przy układach samolotów i ustalanie taryf dla każdego lotu. Wszystkie te decyzje są podejmowane w różnych ekranach menu. Gracz może rywalizować z maksymalnie trzema przeciwnikami. Rok wydania 1993.

Air Strike USA (1990)

Air Strike USA
Zręcznościowa gra akcji, w której gracz lata nowoczesnym samolotem do zadań specjalnych w różnych misjach na całym świecie. Misje obejmują niszczenie wrogich okrętów podwodnych, radarów, samolotów, baz itp. W grze samolot jest widziany od tyłu za pomocą bardzo uproszczonego panelu przyrządów u dołu ekranu. Rok wydania 1990.

Air Supply (1990)

Air Supply
Klasyczna strzelanina z dodatkowym zadaniem zrzucania zaopatrzenia na miejsca oznaczone napisem HELP. Liczba przenoszonych paczek jest jednak ograniczona, dlatego samolot musi lądować na lotniskach, aby je uzupełnić. Możliwe jest także wykonywanie zwrotów, aby dotrzeć do pominiętych wcześniej miejsc. Po wykonaniu zadania gracz przystępuje do zniszczenia fortu przeciwnika, rozegrania etapu bonusowego i rozpoczęcia kolejnego etapu, a jest ich w sumie dziesięć. Ze zniszczonych samolotów wypadają różne ulepszenia, np. paliwo, naprawa uszkodzeń, tarcza ochronna, dodatkowe życie, nowe bronie itd. Klawiszem spacji można zdetonować jedną z kilku posiadanych super bomb niszczących wszystko co widoczne jest na ekranie. Rok wydania 1990.

Air Support (1992)

Air Support
Strategiczna gra wojenna osadzona w przyszłości, gdzie wojny toczone są w wirtualnej rzeczywistości. Na początku do ukończenia jest 20 misji treningowych. Gra posiada dwa interfejsy graficzne, izometryczny i trójwymiarowy. W pierwszym wydawane są rozkazy posiadanym jednostkom, a w drugim można prowadzić symulację walki w trójwymiarowej rzeczywistości. Gracz może w dowolnym momencie przejąc stery dowolnej jednostki lub ustawić autopilota. W dalszych misjach gracz będzie budował bazy obronne oraz fabryki produkujące jednostki bojowe. Rok wydania 1992.

Air Warrior (1990)

Air Warrior
Wieloosobowy symulator lotu online. Gracz do dyspozycji ma 20 różnych samolotów, 3 odrzutowce oraz 4 pojazdy terenowe. Gra wymaga połączenia sieciowego z innymi graczami by rozgrywać bitwy powietrzne. Maksymalnie może brać udział aż 50 uczestników w jednej potyczce. Każdy samolot ma unikalne cechy w odniesieniu do wydajności, zwrotności i charakterystyki sterowania lotem. Korzystanie z ekranu pomocy sterowania klawiaturą (wywoływanego klawiszem F10) podczas lotu, pomaga szybciej opanować zasady gry. Komunikacja na czacie w bitwach powietrznych w czasie rzeczywistym jest ograniczona do tekstu pisanego na klawiaturze. Rok wydania 1990.

Airball (1989)

Airball
Zły czarodziej zamienił postać gracza w odbijający się dziurawy balon powietrza. Jedynym sposobem na złamanie zaklęcia jest znalezienie różnych składników i księgi zaklęć. W tym celu należy przeczesywać ponad 100 izometrycznych pomieszczeń pełnych pułapek i ostrych obiektów. Co jakiś czas balon musi dopompować utracone powietrze w odpowiednich miejscach. Lecz należy pamiętać o tym, że zbyt długie pompowanie rozsadzi balon. Podczas wędrówki można znaleźć różne kosztowności zwiększające ilość posiadanych punktów. Niektóre lokacje wymagają różnych przedmiotów jak np. świece do ciemnych pomieszczeń. Rok wydania 1989.

Airborne Ranger (1988)

Airborne Ranger
Gracz wciela się w rolę oficera lotnictwa armii amerykańskiej. Ci powietrzno-desantowi strażnicy zrzucani są na spadochronach za linie wroga, aby wykonywać wszelkiego rodzaju niebezpieczne misje. Rozgrywka składa się z trzech etapów. Pierwszy stanowi odprawa misji wraz z wyposażaniem trzech pojemników w amunicję, bomby zegarowe, zestawy pierwszej pomocy, granaty oraz rakiety. Drugi polega na desantowym zrzucie załadowanych wcześniej pojemników oraz żołnierza w bezpiecznym miejscu obszaru mapy. Trzeci etap to wykonywanie misji połączonej z dotarciem do odpowiednich miejsc w określonym czasie. Zadania odbywają się w warunkach arktycznych, pustynnych lub umiarkowanych. Korzystając z mapy, gracz musi wyznaczyć trasę do celu misji, co wymaga przechodzenia przez okopy, pola minowe, omijanie lub likwidowanie żołnierzy i bunkrów wroga. Podczas strzelania nie widać lecących pocisków, więc aby zestrzelić wroga należy w jego kierunku ustawić celownik i wcisnąć przycisk strzału. Interfejs gry podzielony jest na trzy części. Po prawej stronie wyświetlane są posiadane bronie, po lewej parametry zmęczenia, żywotności, odniesionych ran i pozostałego czasu do wykonania misji, a środkowa część wyświetla fragment terenu akcji. Rok wydania 1988.

Airforce Commander (1992)

Airforce Commander
Gracz dowodzi siłami lotniczymi jednego z krajów Bliskiego Wschodu w celu uzyskania przewagi powietrznej nad wrogiem. Jak sugeruje tytuł, gra skupia się wyłącznie na samolotach i bazach rakietowych. Główna część rozgrywki toczy się na mapie, gdzie gracz wydaje rozkazy swoim jednostkom, np. atakując cele naziemne i przeprowadzając zwiad lub przechwytując jednostki wroga. Różne widoki mapy pokazują informacje, takie jak cele w zasięgu, ruchy lotnicze w monitorowanych strefach lub obiekty cywilne. Kolejnym ważnym aspektem gry jest zarządzanie zasobami: każda baza i jednostka kosztuje zasoby. Jeśli ich zabraknie, gracz może zamknąć niektóre bazy. Jeśli nastroje społeczne staną się zbyt złe, np. z powodu zniszczonych obiektów cywilnych lub niedoboru żywności, gracz straci swoją bazę, a tym samym nie ukończy misji. Rok wydania 1992.

Akira (1994)

Akira
Na kilku pierwszych poziomach należy poprowadzić głównego bohatera przez pełną przeszkód drogę na motocyklu. Przeszkody występują w postaci blokad drogowych, różnych postaci na drodze rzucających bombami oraz dziur w drodze, które należy przeskoczyć za pomocą ramp. Blokady drogowe można usunąć rzucając w nie granatami, które można znaleźć, przewracając pachołki drogowe. Należy także dotrzeć do końca poziomu bez wyczerpania paliwa. Po poziomach motocyklowych rozpocznie się pięć poziomów platformowych. Celem gracza na tych poziomach jest likwidowanie pojawiających się wrogów do momentu aż wypełni się licznik. Rok wydania 1994.

 

 

Grzegorz Kopański (Gregok)

grafika, muzyka, programowanie

 

Licznik odwiedzin: