#

1775
Gracz wciela się w postać rewolucjonisty, którego zadaniem jest bronienie swojej pozycji przed atakującymi żołnierzami wroga. Gra trwa do 1781 roku i jeśli gracz przetrwa atak w tym czasie, to odzyska niepodległość swojego kraju. Z każdym rokiem wzrasta poziom trudności przejawiający się zwiększeniem prędkości atakujących wrogów. Ilość zdobywanych punktów różni się w zależności od odległości żołnierza od gracza. Podczas walki można oddać kolejny strzał dopiero po zniknięciu poprzedniego. Rok wydania 2007.

1932
Gracz wciela się w postać snajpera, którego zadaniem jest przy pomocy celownika, likwidować pojawiających się w oknach uzbrojonych bandziorów. Po dachu budynku biega nieśmiertelny koleś starający się trafić gracza granatem i jeśli ten pojawi się w jego ręku, należy jak najszybciej w niego strzelić. W każdej misji do dyspozycji jest ograniczona ilość amunicji i po jej wyczerpaniu gracz skazany jest na utratę jednego z trzech żyć. Zastrzelenie niewinnej osoby odejmuje 1000 punktów.

1943 (2008)

1943
Zadaniem gracza jest ustawienie celownika poziomego i pionowego tak, aby w miejscu ich skrzyżowania zestrzelić nadlatujący samolot. W miarę postępów zmniejsza się obszar rażenia wystrzeliwanego pocisku. Rok wydania 2008.

2048: 2600 (2014)

2048: 2600
Gra polega na łączeniu bloczków o tej samej wartości by zwiększyć ich liczbę dwukrotnie. Bloczki przesuwamy góra/dół i lewo/prawo. Z każdym przesunięciem na planszę dodawany jest kolejny bloczek. Gra kończy się gdy nie będzie możliwości ruchu lub jeden z bloczków osiągnie wartość 2048. Rok wydania 2014.

3-D Genesis
Gracz kieruje strzelającym skorpionem i porusza się po krawędzi przepaści. Atakujące stwory tworzą dziury na krawędzi przez co można wpaść w przepaść. Dodatkowo po krawędzi przemieszcza się ruchoma platforma, z której można się ześlizgnąć i też spaść. Co jakiś czas platforma miga na żółto i po jej wzięciu można załatać jedną z powstałych dziur. Rok wydania 1983.

3-D Havoc
Klasyczna strzelanina, w której gracz przy pomocy celownika zestrzeliwuje obiekty stanowiące zagrożenie kolizyjne ze statkiem. Gra składa się z dwóch etapów. W pierwszym należy niszczyć zbliżające się asteroidy, a w drugim wrogie statki obcych. Każde trafienie obniża poziom osłony i jeśli zostanie ona zneutralizowana, kolejne trafienia będą niszczyć kadłub statku gracza. Ukończenie całego poziomu skutkuje naprawieniem wszelkich uszkodzeń oraz uzupełnieniem paliwa przed kolejną misją. Rok wydania 1983.

3-D Tic-Tac-Toe
Gra jest podobna do tradycyjnej gry w kółko i krzyżyk, ale jest rozgrywana na czterech siatkach 4×4 ułożonych pionowo. Aby wygrać, gracz musi umieścić cztery swoje symbole na czterech polach w układzie pionowym, poziomym lub ukośnym, na jednej siatce lub rozmieszczone równomiernie na wszystkich czterech siatkach. Daje to łącznie 76 możliwych sposobów na wygraną. Gra może być rozgrywana przez dwóch graczy przeciwko sobie lub jednego gracza przeciwko wbudowanej sztucznej inteligencji. Rok wydania 1980.

 

 

Grzegorz Kopański (Gregok)

grafika, muzyka, programowanie

 

Licznik odwiedzin: