|

|
A 320 Samochód zaparkowano w pobliżu wejścia do terminalu lotniska. Dzień zapowiada się dobrze. Lot jest za kilka godzin, więc można przygotować się do startu... Gracz wciela się w postać pilota airbusa "A 320", który niespodziewanie zostaje wciągnięty w akcję terrorystyczną zorganizowaną przez piratów lotniczych. Fabuła podzielona jest na trzy części: dwie fazy przygodowe typu wskaż i kliknij rozgrywające się na lotnisku i na wyspie terrorystów oraz uproszczona faza symulatora lotu. Podczas fazy przygody w czasie rzeczywistym na lotnisku należy przemieszczać się między lokacjami, wchodzić w interakcje z ludźmi i przedmiotami, aby zdobyć informacje o kanałach radiowych, częstotliwości, numerze trasy, czasie startu, które różnią się w każdej rozgrywce. Po zajęciu miejsca w kokpicie gra przechodzi w symulator lotu. Należy wykonać start, włączyć radio i odebrać pierwszą transmisję od piratów, którzy poinformują gracza o czynnościach, które należy wykonać lub airbus zostanie zniszczony. Na koniec kierują airbusa z pasażerami na wyspę piratów, gdzie należy wylądować. Podczas fazy przygody w czasie rzeczywistym na wyspie należy znaleźć dom terrorysty, dostać się do niego i pokonać jego szefa za pomocą pistoletu. Rozgrywka toczy się w widoku pierwszoosobowym, w którym gracz porusza kursorem po ekranie, aby przenieść się w określone miejsce, zbierać, używać lub wchodzić w interakcje z przedmiotami, a także rozmawiać z osobami. Rok wydania 1989.
|
|

|
A Prehistoric Tale Gracz wciela się w rolę podróżnika w czasie, którego zadaniem jest uratowanie jaj dinozaurów przed zagładą. W tym celu należy zbierać jaja i zamykać w klatce wyklute dinozaury przeskakując nad nimi. Niektóre jaja schowane są pod kamieniami, które można strącać. Z czasem na planszy pojawią się latające lub skaczące stworzenia i aby je przegonić należy wypuścić wcześniej zabraną mysz. Jednorazowo można posiadać tylko trzy jaja i należy je zanosić do portalu. Dopiero zabranie skrzynki pozwala na ciągłe ich zbieranie. Po zebraniu jaj i zamknięciu wszystkich wyklutych dinozaurów należy wejść do portalu i przenieść się do kolejnego poziomu. Rok wydania 1990.
|
|

|
A.G.E. A.G.E. jest to pierwszoosobowa gra polegająca na eksploracji planety, wykonana w technice 3D. Podczas jazdy gracz na swojej drodze napotka niebezpieczne potwory oraz pułapki, z którymi należy sobie radzić przy pomocy znalezionych przedmiotów. Niektóre napotkane istoty są przyjaźnie nastawione i można od nich dostać ciekawe gadżety. Interfejs gry jest dość rozbudowany ale łatwy do opanowania. Pojazd gracza może poruszać się tylko wytyczonymi trasami. Rok wydania 1991.
|
|

|
A.M.C. Akcja rozgrywa się na planecie Dendar, gdzie gracz został wysłany z Centralnej Bazy Korpusu Morskiego Astro znajdującej się w konfederacji SOKK, około 3 miliony lat świetlnych od Ziemi. Ta niegościnna planeta jest pierwszym celem przerażających Dewastatorów, przestępców wszystkich ras, którzy połączyli siły aby podbić całą galaktykę. W związku z tym nie zawahano się wysłać najlepszego człowieka, który odzyskuje siły po pobycie w stanie hibernacji... Gra składa się z dwóch części. W pierwszej zadaniem gracza jest przejęcie dobrze chronionego statku Dewastatorów. Na szczęście bezzałogowy statek kosmiczny orbitujący wokół planety, co jakiś czas wysyła kontenery z użytecznym ekwipunkiem, na które polują również wrogowie i czasem ich zawartość podmieniana jest na przykre niespodzianki. Gracz wyposażony jest w karabin oraz granaty i na swojej drodze oprócz oddziałów Dewastatorów napotka niezwykle niebezpieczne zwierzęta zamieszkujące Dendar. Niektóre z nich ukrywają się w ziemi, jak żarłoczne kwiaty, które nieuważnego „spacerowicza” połykają w całości. Warto jest także wrzucać granaty do dziur skrywających ogromne mięsożerne czerwie. Na końcu etapu czeka potężna bestia, której pokonanie pozwoli przejąć statek i polecieć na planetę Dewastatorów. W tej części zadaniem gracza jest zniszczenie głównej siedziby wroga najeżonej mechanicznymi systemami obronnymi. Tak jak poprzednio, oprócz jednostek wroga gracz natknie się na zmasowany atak stworzeń zamieszkujących planetę. Dodatkowo dostęp do bazy chronią potężne roboty oraz niezniszczalnie bariery laserowe, które należy zneutralizować likwidując ich generatory. Rok wydania 1990.
|
|

|
Aaargh! Gracz wciela się w postać cyklopa i bierze udział w rywalizacji o legendarne złote jajko. Zwykłe jajka ukryte są w różnych obiektach dwunastu miast wyspy Darance i aby je znaleźć, należy dokonać niemalże ich całkowitego zniszczenia. Budynki można rozwalać na dwa sposoby, uderzając w nie pięściami lub podpalając ognistym wydechem. Oprócz jajek, w zniszczonych budynkach można znaleźć wiele innych użytecznych przedmiotów. Znalezienie jaja nie gwarantuje jego posiadania, gdyż trzeba jeszcze stoczyć walkę z konkurentem i tylko zwycięzca będzie miał prawo je zabrać. Rok wydania 1989.
|
|

|
Aaron Gracz znajduje się na wielkim statku obcych, gdzie przetrzymywani są ludzcy więźniowie i jego zadaniem jest ich wszystkich uwolnić zanim rozpocznie się egzekucja. Na wykonanie zadania jest tylko 30 minut i do tego postać gracza ma nienaładowany blaster. Na szczęście w niektórych pokojach będzie można znaleźć amunicję, bomby, tarczę, teleportery i hamburgery uzupełniające utraconą energię. Do obsługi poszczególnych przedmiotów wykorzystuje się interfejs wyboru poleceń. Wrogie roboty można przeskakiwać lub niszczyć strzałem z blastera. Upadek z platformy lub eksplozja serca permanentnie kończy grę.
|
|

|
Abalone Gra strategiczna dla dwóch graczy. Ruch odbywa się na zmianę i można podczas swojej tury przesunąć 1-3 ułożonych obok siebie w linii prostej własnych kulek. Kule przeciwnika można przesuwać, jeśli mamy ich więcej w linii prostej, lub zbijać jeśli kule przeciwnika będą zablokowane obszarem planszy. Wygrywa ten gracz, który zlikwiduje 6 kul przeciwnika. Rok wydania 1989.
|
|

|
ABC Jumble Zadaniem gracza jest ułożenie wszystkich liter w alfabetycznej kolejności w możliwie jak najmniejszej ilości ruchów. Gra edukacyjna dla uczących się alfabetu. Rok wydania 1992.
|
|

|
Abombinaball Zręcznościowa łamigłówka, w której gracz kieruje małą odbijającą się piłką i jego zadaniem jest rozbrajanie w określonym czasie aktywnych ładunków wybuchowych. Podczas poruszania się po planszy niektóre płytki będą znikać, a niektóre będą miały specjalne właściwości jak np. wymuszenie kierunku. W każdej planszy gracz ma określoną ilość możliwych skoków do wykonania, więc należy dokładnie zaplanować trasę rozbrajania ładunków. Raz na całą rozgrywkę można przeskoczyć planszę wciskając klawisz spacji. Co pięć ukończonych poziomów gracz otrzyma kod dający możliwość kontynuowania rozgrywki. Rok wydania 1992.
|
|

|
AC/DC Heatseeker Gra na punkty dla dwóch graczy. Na planszy widoczne są drabinki oraz nagrody punktowe na ich samym dole. W górnej części ekranu bardzo szybko poruszają się pionki graczy. W momencie wciśnięcia odpowiedniego dla gracza przycisku myszy, pionek zacznie przesuwać się wzdłuż linii drabinek, zawsze skręcając w najbliższą przecznicę tworząc ślad w formie zygzaka. Gdy pionek znajdzie się na samym dole, to gracz otrzymuje zdobytą ilość punktów. Wygrywa ten gracz, który po skończeniu określonej liczby rund będzie miał najwyższy wynik. Rok wydania 1988.
|
|

|
Academy Kontynuacja kosmicznej strzelaniny Tau Ceti. Gracz wciela się w rolę studenta akademii zaawansowanego pilotażu, którego zadaniem jest ukończenie dwudziestu symulowanych misji bojowych na różnych planetach. Niezależne misje wykorzystują rozwiązania zastosowane w Tau Ceti, jednakże ograniczono wpływ podejmowanych decyzji na późniejsze wybory. Dzięki temu zmniejszona została złożoność zarządzania. Przed rozpoczęciem misji, gracz może zmienić nazwę oraz dostosować parametry statku stosownie do wykonywanych zadań. Niezależnie od tego, jaki statek zostanie wybrany, jego sterowanie realizowane jest z perspektywy pierwszej osoby siedzącej przed szeregiem dostępnych kontrolek umieszczonych na kokpicie. Wszystkie statki poruszają się po powierzchni planety i uzbrojone są w broń laserową, pociski oraz flary. Większość misji polega na niszczeniu wrogich robotów bojowych. Warto zwracać uwagę na wskaźniki określające ilość posiadanego paliwa oraz amunicji, które można uzupełnić po zadokowaniu w odpowiednich budynkach. Rok wydania 1987.
|
|

|
ACC-Tris Klasyczny Tetris dla dwóch graczy z możliwością wyboru poziomu trudności, trybu walki i innych ciekawych opcji. W trybie walki po ułożeniu całego wiersza, przeciwnikowi pojawia się na dole dodatkowy wiersz z pustymi przestrzeniami, co powoduje znacznie szybsze wypełnianie całej studni. Jeśli jednemu z graczy wypełni się studnia, to drugi może kontynuować swoją partię. Grę wygrywa gracz z największą ilością punktów. Rok wydania 1993.
|
|

|
Ace Invaders Dwie wersje klasycznego Space Invaders. Wersja oryginalna jest wolniejsza, a limitowana znacznie szybsza. Zadaniem gracza jest zniszczenie wszystkich obcych znajdujących się na ekranie, zanim wylądują na ziemi. Od czasu do czasu w górnej części ekranu przeleci duży statek obcych, którego zniszczenie dodaje bonusowe punkty. Obcy po dotarciu do krawędzi ekranu obniżają swój pułap, a gdy jest ich coraz mniej, to zwiększają swoją prędkość. Jeśli obcy wylądują na ziemi, to bez względu na ilość pozostałych statków, gra się skończy. Rok wydania 1988.
|
|

|
Action Bughunt W pewnym laboratorium coś poszło nie tak i eksperyment wymknął się spod kontroli. Efektem tego było uwolnienie się wrogich istot, które opanowały cały kompleks badawczy. Zadaniem gracza jest eksterminacja tych istot zanim wydostaną się z laboratorium i opanują całą Ziemię. Gracz wciela się w postać żołnierza i podczas wędrówki zbiera broń, granaty oraz amunicję do walki ze stworami. Bronie można zmieniać klawiszem SPACJI, a granaty używane są klawiszem ENTER. Gracz musi działać szybko, gdyż stwory składają jaja, z których wylęgają się nowe osobniki. Amunicja w grze jest mocno ograniczona więc należy ją oszczędzać. Niektóre pomieszczenia do otwarcia wymagają znalezienia odpowiedniej karty magnetycznej. Gracz ma tylko jedno życie i w momencie utraty energii może ją uzupełnić zbierając apteczki pierwszej pomocy. Rok wydania 1994.
|
|

|
Action Fighter Zadaniem gracza jest wykonanie szeregu misji polegających na likwidowaniu wrogich machin bojowych. Na samym początku do dyspozycji jest tylko motocykl wyposażony w karabin. Podczas jazdy należy unikać zderzeń z innymi pojazdami, by nie wypaść z trasy. Co jakiś czas pojawia się ciężarówka, do której wjechanie pozwoli na ulepszenie posiadanej broni. Ulepszenia widoczne są u góry ekranu w postaci czerwonych ikon zmieniających kolor na biały, co sygnalizuje ich posiadanie. Pełne uzbrojenie zawiera - podwójny karabin, rakiety niszczące nadlatujące helikoptery, broń pulsacyjną oraz czasową niewrażliwość na zderzenia. Dodatkowo należy zebrać pojawiające się na drodze wszystkie litery od A do F. Pozwalają one na transformację motocykla na samochód po zabraniu litery D i na bojowy samolot po zabraniu litery F. Dopóki wszystkie litery nie zostaną zebrane, nie rozpocznie się druga faza misji polegająca na niszczeniu celów powietrznych i naziemnych przy pomocy samolotu bojowego. Na końcu tego etapu pozostaje zniszczyć wskazany w misji cel i przejść do kolejnego zadania rozpoczynając od jazdy motocyklem. Rok wydania 1989.
|
|

|
Action Service Symulator obozu szkoleniowego, w którym przechodząc przez różne poziomy, gracz będzie otrzymywał punkty za prawidłowe wykonanie zadań i tracił je za wszelkie błędy. Poziom pierwszy to tor przeszkód fizycznych, w którym należy przeskakiwać mury, skakać przez rowy i czołgać się pod drutem kolczastym. Poziom drugi to tor przeszkód ryzykownych z podkładaniem dynamitu i rzucaniem granatami. Poziom trzeci to kurs walki wręcz. Poziom czwarty łączy trzy poprzednie poziomy w jeden, a poziom piąty to niestandardowy kurs „Cobra”, który rzuca graczowi losowe elementy ze wszystkich poprzednich kursów. Rok wydania 1988.
|
|

|
Adam Is Me Gra logiczna, w której gracz wchodzi w interakcję z różnymi obiektami i słowami, które po odpowiednim połączeniu ustanawiają nowe prawa fizyczne. Część połączonych wyrazów jest nie do ruszenia i stanowią one bazowe prawidła w danej planszy. Ukończenie planszy polega na dotarciu do statku, lub po ułożeniu wyrażenia zmieniającego ten warunek np. „BOX IS WIN”. W grze można tworzyć połączenia krzyżowe dwóch wyrażeń, w których słowo „IS” znajduje się w środku. Każda planeta o zróżnicowanym biomie na mapie kosmosu zawiera po 8 sektorów do przejścia. Cyfra pod planetą oznacza ile sektorów należy przejść aby ją odblokować. Rok wydania 2023.
|
|

|
Adarod Gra dla 2-4 graczy, w której należy wszystkie swoje pionki doprowadzić do pola czerwono-żółtego. Przed rozpoczęciem rozgrywki można wybrać jedną z trzech plansz różniących się układem i polami funkcyjnymi. Wpisując imiona graczy, można wprowadzić słowo Computer, by przeciwnikiem był właśnie komputer. Na początku każdy z graczy rzuca kostką i wystawia swoje pionki na planszę. Należy unikać białych pól, które eliminują stojący na nich pionek. Pola z cyframi odpowiednio przesuwają pionek gracza do przodu lub do tyłu, w zależności od znaku. Pola szachowe losowo przenoszą pionek na planszy, a piorun pozwala zlikwidować wybrany przez gracza dowolny pionek na planszy. Rok wydania 1993.
|
|

|
Add Up! Nietypowy klon Tetrisa o matematycznych zasadach. Z góry spadają bloczki z trzeba cyframi, których miejsca można zamieniać. Zadaniem gracza jest połączenie trzech cyfr tak, aby w poziomie, pionie i po skosie uzyskać sumę 15 punktów. Ułożone w ten sposób cyfry znikają dając miejsce na kolejne. Należy uważać, aby suma trzech cyfr nie osiągnęła wartości 14. Jeśli tak się stanie, to zostaną one zamienione na krzyżyki blokujące, które można zniwelować jeśli zostaną nad nimi połączone cyfry o wartości 16. Gra się kończy gdy nie będzie już miejsca na kolejne bloczki z cyframi.
|
|

|
Addicta Ball Gracz kontroluje paletkę i odbija nią kulkę, która niszczy przesuwające się w dół bloczki. Kolizja paletki z bloczkiem powoduje jej zniszczenie więc należy kulką torować sobie drogę. Istnieją różne rodzaje ulepszeń, broń, silnik odrzutowy do poruszania się po scenie, a także bariera na dole ekranu, która zapobiega zniknięciu piłki. Bariera na dole może zostać zniszczona przez spadające ogniki. Na szczęście można je ugasić paletką. Bloczki z literami, po ich zbiciu, uzupełniają paliwo, amunicję lub dają inne bonusy. Rok wydania 1987.
|
|

|
Adidas Championship Tie Break Sportowy symulator gry w tenisa ziemnego dla jednego lub dwóch graczy. Przed rozpoczęciem meczu gracz może wybrać ilość graczy i rodzaj paletki. Podczas rozgrywki postać zawodnika sama podbiega do piłki, a gracz wykonuje standardowe uderzenia oraz topspin, lob i wolej, wybierając odpowiedni kierunek podczas celowania. Rok wydania 1990.
|
|

|
Adrenalynn Adrenalynn to futurystyczna, nastawiona na akcję gra sportowa. Sztuczna inteligencja przejęła kontrolę nad Ziemią i zwycięzca mistrzostw "Adrenalynn" może zadecydować o przyszłości ludzkości. Naturalnie gracz bierze wszystko w swoje ręce, stawiając sobie za cel wygranie głównej ligi (ogólnie są trzy o rosnącym stopniu trudności). Sama gra przypomina nieco piłkę nożną z czterema zawodnikami uzbrojonymi w pistolety i boiskiem z obiektami odbijającymi. Mecz trwa 120 sekund. Każdy gracz przejmuje kontrolę tylko nad jednym sportowcem, który swoim wyglądem przypomina figurkę na dysku. Zawodnicy mogą do siebie strzelać, co skutecznie wytrąca prowadzoną kulkę i obniża siły życiowe. Rok wydania 1991.
|
|

|
Advanced Destroyer Simulator Symulator walk okrętów osadzony w czasach II wojny światowej. Była to pierwsza symulacja morska wykorzystująca grafikę 3D w czasie rzeczywistym. Gracz dowodzi brytyjskim niszczycielem wyposażonym w trzy wieżyczki armatnie, cztery wyrzutnie torpedowe na lewej i prawej burcie oraz sonar do wykrywania i śledzenia okrętów podwodnych. Rozgrywka jest oparta na wykonywaniu misji zawartych w trzech scenariuszach. Cele obejmują zadania typu "szukaj i zniszcz", patrole, eskortowanie konwojów, polowanie na okręty podwodne itp. Każdy scenariusz oferuje również otwartą opcję "Delta", w której gracz płynie i poluje na wrogie jednostki bez konkretnego celu. Nawigacja niszczycielem odbywa się ręcznie, w czasie rzeczywistym z perspektywy pierwszej osoby. Walka okrętów polega na torpedowaniu i strzelaniu z dział. W pobliżu baz lądowych wroga przy pomocy działek należy zniszczyć nadlatujące myśliwce. Okręty podwodne są śledzone za pomocą sonaru i mogą być atakowane dopiero po wypłynięciu na powierzchnię. Wrogie statki to frachtowce, tankowce, torpedowce, niszczyciele i krążowniki. Większość misji ma charakter czasowy i w trakcie ich wykonywania może być konieczne zadokowanie w portach sojuszniczych w celu dokonania napraw, uzupełnienia paliwa i amunicji. Rok wydania 1990.
|
|

|
Advanced Fruit Machine Simulator Jest to gra dla 1-4 graczy. Każdy gracz otrzymuje 1,10 funta stawki, która jest reprezentowana jako seria monet. Monety te są wprowadzane do maszyny poprzez naciśnięcie odpowiedniego klawisza akcji np. klawisz zero wprowadza L1. Gdy maszyna zostanie zasilona, wszystko co gracz musi zrobić, to obracać kołami i patrzeć, co się wydarzy. Kiedy pojawi się zwycięska kombinacja, gra oferuje możliwość zagrania o wyższą wygraną. Oprócz szczęścia gra wymaga w niektórych momentach wykazaniem się dobrym refleksem. Rok wydania 1987.
|
|

|
Advanced Ski Simulator Zadaniem gracza jest zjazd narciarzem w dół stoku w określonym limicie czasowym. Narciarz walczy z komputerowym konkurentem, ale to czas jest głównym przeciwnikiem, ponieważ jeśli gracz nie przekroczy słupków końcowych w określonym czasie, to gra się zakończy. Podczas zjazdu należy unikać wszelkich przeszkód stojących na drodze. Rok wydania 1989.
|
|

|
Advantage Tennis Symulacja tenisa rozgrywana za pomocą postaci 2D na trójwymiarowym korcie. Kamera przybliża się i odchyla, aby dokładnie śledzić akcję. Dostępne są tryby treningu, sezonu i pokazu. Tryb sezonu umożliwia grę przeciwko różnym zawodnikom i na różnych kortach na całym świecie. Rok wydania 1991.
|
|

|
African Raiders-01 Gra jest odwzorowaniem afrykańskiej części trasy XI rajdu Paryż-Dakar w latach 1988-1989. Sterując swoim pojazdem z widoku zza pleców, gracz powinien przejechać przez wyznaczoną ścieżkę na Saharze. Gdy gracz zgubi drogę, znajdzie się na piaszczystym terenie i zacznie wpadać w poślizg. W takiej sytuacji można przełączać się między trybami napędowymi 4x4 i 4x2. Tryby te mają swoje zalety i wady. W trybie 4x4 prędkość jest ograniczona do 87km/h, a w trybie 4x2 ograniczone są parametry samochodu. Przy prędkości powyżej 90 km/h można przewracać beczki wyznaczające trasę przejazdu. Przełączając bieg, gracz może jeździć tam i z powrotem, aby uniknąć zablokowania samochodu przez przeszkody na drodze. Kierunek drogi jest wskazywany przez kompas, a długość pokonanej drogi i ilość pozostałego paliwa są widoczne w lewej, dolnej części ekranu. Na trasie, w dzień i w nocy, obecni są inni kierowcy, dlatego aby wygrać w rajdzie należy zostawić ich w tyle. Rok wydania 1988.
|
|

|
After Burner After Burner to strzelanina o tematyce lotniczej. Celem gry jest przy pomocy samolotu F-14 Tomcat, zastrzelić jak najwięcej wrogich jednostek. Samolot posiada dwie bronie: rakiety samonaprowadzające oraz dwa karabiny maszynowe. Gra jest widziana zza samolotu i oferuje typową mechanikę charakterystyczną dla strzelanek, co oznacza, że większość czasu gracz spędza na unikaniu i strzelaniu. Co trzy etapy następuje uzupełnienie amunicji przez samolot dostawczy lub ekipę serwisową po wylądowaniu. Rok wydania 1988.
|
|

|
After The War Jonathan Rogers, znany jako właściciel asfaltowej dżungli, wyłania się z popiołów i przybywa do zniszczonego wojną nuklearną Manhattanu. Jedyną szansą na przeżycie jest dotarcie do platformy zrzutowej XV-238, znajdującej się w bazie kontrolowanej przez schizofrenicznego zabójcę, profesora McJerina i ucieczka do zewnętrznych kolonii. Zadanie nie jest proste, ponieważ ulice Manhattanu opanowane są przez hordy bandytów, z którymi nieustannie trzeba walczyć wręcz. W pierwszej części gry gracz może zadawać tylko ciosy i kopniaki. Na końcu każdego etapu, gracz będzie musiał pokonać mocnego strażnika. Rok wydania 1989.
|
|

|
Air Bucks Air Bucks to biznesowa gra symulacyjna, która odkrywa biznesowe tajniki branży lotniczej bez zanurzania gracza w zbytnie szczegóły. Gra rozpoczyna się w 1946 roku, a celem jest zbudowanie prosperującej linii lotniczej mimo małego budżetu początkowego. W grze jest wiele elementów, np. gracz może kupować prawa do lotnisk, reorganizować miejsca w samolotach, aby przewozić mniej lub bardziej pierwszorzędnych pasażerów, decydować o jakości jedzenia i rozrywki podczas lotu itd. W grze pojawiają się losowe zdarzenia, które wymagają szybkich decyzji w działaniach lotniczych. Inne ważne, specyficzne dla branży działania obejmują projektowanie globalnych tras, majstrowanie przy układach samolotów i ustalanie taryf dla każdego lotu. Wszystkie te decyzje są podejmowane w różnych ekranach menu. Gracz może rywalizować z maksymalnie trzema przeciwnikami. Rok wydania 1992.
|
|

|
Air Supply Klasyczna strzelanina z dodatkowym zadaniem zrzucania zaopatrzenia na miejsca oznaczone napisem HELP. Liczba przenoszonych paczek jest jednak ograniczona, dlatego samolot musi lądować na lotniskach, aby je uzupełnić. Możliwe jest także wykonywanie zwrotów, aby dotrzeć do pominiętych wcześniej miejsc. Po wykonaniu zadania gracz przystępuje do zniszczenia fortu przeciwnika, rozegrania etapu bonusowego i rozpoczęcia kolejnego etapu, a jest ich w sumie dziesięć. Ze zniszczonych samolotów wypadają różne ulepszenia, np. paliwo, naprawa uszkodzeń, tarcza ochronna, dodatkowe życie, nowe bronie itd. Klawiszem spacji można zdetonować jedną z kilku posiadanych super bomb niszczących wszystko co widoczne jest na ekranie. Rok wydania 1990.
|
|

|
Airball Zły czarodziej zamienił postać gracza w odbijający się dziurawy balon powietrza. Jedynym sposobem na złamanie zaklęcia jest znalezienie różnych składników i księgi zaklęć. W tym celu należy przeczesywać ponad 100 izometrycznych pomieszczeń pełnych pułapek i ostrych obiektów. Co jakiś czas balon musi dopompować utracone powietrze w odpowiednich miejscach. Lecz należy pamiętać o tym, że zbyt długie pompowanie rozsadzi balon. Podczas wędrówki można znaleźć różne kosztowności zwiększające ilość posiadanych punktów. Niektóre lokacje wymagają różnych przedmiotów jak np. świece do ciemnych pomieszczeń. Rok wydania 1987.
|
|

|
Airborne Ranger Gracz wciela się w rolę oficera lotnictwa armii amerykańskiej. Ci powietrzno-desantowi strażnicy zrzucani są na spadochronach za linie wroga, aby wykonywać wszelkiego rodzaju niebezpieczne misje. Rozgrywka składa się z trzech etapów. Pierwszy stanowi odprawa misji wraz z wyposażaniem trzech pojemników w amunicję, bomby zegarowe, zestawy pierwszej pomocy, granaty oraz rakiety. Drugi polega na desantowym zrzucie załadowanych wcześniej pojemników oraz żołnierza w bezpiecznym miejscu obszaru mapy. Trzeci etap to wykonywanie misji połączonej z dotarciem do odpowiednich miejsc w określonym czasie. Zadania odbywają się w warunkach arktycznych, pustynnych lub umiarkowanych. Korzystając z mapy, gracz musi wyznaczyć trasę do celu misji, co wymaga przechodzenia przez okopy, pola minowe, omijanie lub likwidowanie żołnierzy i bunkrów wroga. Podczas strzelania nie widać lecących pocisków, więc aby zestrzelić wroga należy w jego kierunku ustawić celownik i wcisnąć przycisk strzału. Interfejs gry podzielony jest na trzy części. Po prawej stronie wyświetlane są posiadane bronie, po lewej parametry zmęczenia, żywotności, odniesionych ran i pozostałego czasu do wykonania misji, a środkowa część wyświetla fragment terenu akcji. Rok wydania 1989.
|
|

|
Albedo Na planecie Albedo zorganizowano turniej i ci, którzy pokonają wszystkie poziomy, odkryją jej sekret. Postać gracza posiada skafander kosmiczny oraz magnetyczne buty pozwalające biegać nie tylko po podłodze, ale także po ścianach i suficie. Alternatywą dla biegania jest skok pozwalający na dryfowanie i obracanie się do momentu aż postać dotrze na drugą stronę. Jedyną bronią jest laser, którego wiązka odbija się od ścian, co można taktycznie wykorzystać. W trybie dla jednego gracza należy stoczyć walkę z dziwnym stworem i osiągnąć odpowiedni wynik aby odblokować nowe poziomy. Poziomy różnią się nie tylko formą ścian ale także rodzajem stwora do pokonania. W trybie dla dwóch graczy można wybrać cztery różne poziomy i rozegrać mecz z drugą osobą lub przeciwnikiem komputerowym. Rok wydania 1988.
|
|

|
Alcantor Potężny czarodziej zamienił rycerza Alcantora w gadziego potworka. Celem gry jest umożliwienie bohaterowi, zarobienia wystarczającej ilości pieniędzy, aby kupić magiczne zaklęcia i odzyskać swój ludzki wygląd. Gra zawiera jedenaście zadań o różnym charakterze: spostrzegawczość, logika, gramatyka, słownictwo, pamięć, matematyka... Za każde prawidłowo wykonane zadanie gracz otrzymuje zapłatę w postaci złota. Wysokość zarobku zależy od poziomu trudności zadania. Rok wydania 1991.
|
|

|
Alcatraz Baron narkotykowy przejął więzienie Alcatraz i zadaniem gracza, jako żołnierza U.S. Navy Seal, jest włamanie się i zneutralizowanie go. Gracz ma dwie godziny na wykonanie zadania w trzech budynkach i musi przetrwać w dwóch różnych stylach rozgrywki: walce na ulicach w trybie side-scrolling i strzelaninie z perspektywy pierwszej osoby wewnątrz. Pierwszym zadaniem jest dotarcie do wejścia budynku, w którym należy znaleźć dokumenty i podłożyć ładunki wybuchowe. Potem gracza czeka wspinaczka na dach i wreszcie dotarcie do helikoptera. Oczywiście zbiry barona będą za wszelką cenę starały się powstrzymać gracza. Na początku żołnierz wyposażony jest w nóż, a nowe bronie jak karabin, miotacz ognia i granaty można zdobyć z pokonanych wrogów. Zmiany broni dokonuje się po wcześniejszym ukryciu w ciemnych zakamarkach. Rok wydania 1992.
|
|

|
Alf: The First Adventure Gracz wciela się w postać Alfa, który rozbił się na dachu garażu państwa Tannerów. Chcąc powrócić do domu, na rodzimą planetę Melmak, Alf musi zreperować swój statek i zaopatrzyć go w odpowiednią ilość kociego prowiantu na drogę. W tym celu należy złapać cztery koty i zanieść je do garażu. Złapanie kota wymaga energii, którą dostarcza pizza. Po złapaniu prowiantu na drogę, w losowych miejscach miasteczka będą się pojawiać części do statku oraz na końcu klucz. Podczas tej karkołomnej misji należy uważać na Willy`ego, który zabierze wszystko jeśli Alf wpadnie w jego ręce i wszystko trzeba będzie zbierać od nowa. Dodatkowo po ulicach jeździ hycel łapiący bezdomne psy. Trzykrotne złapanie przez hycla definitywnie zakończy grę. Rok wydania 1989.
|
|

|
Aliants Kiedy Ziemianie postanowili zaprzestać wojen i eksplorować przestrzeń kosmiczną, pojawiło się zagrożenie ze strony Aliantów przybyłych z dalekiego kosmosu, którzy chcą podbić wszystko i zdominować wszechświat. Ich cel został w większości osiągnięty. Po podbiciu Ziemi, ukryte w asteroidzie ostatnie siły ludzkie postawiły czoła wrogiej rasie obcych. Gra przedstawia historię zbawiciela ludzkości i jest podzielona na część zręcznościową oraz strategiczną. Na początku gry należy zbliżyć się do ukrytej ludzkiej bazy i wylądować bezpiecznie krążownikiem. Aby to osiągnąć, w trybie zręcznościowym należy utrzymywać celownik na środku ekranu. Po wylądowaniu gracz wybiera swoje pochodzenie i sprawdza się w symulatorze, gdzie w trybie zręcznościowym należy trafić za pomocą działa laserowego określone części wrogiego statku kosmicznego. Zaliczenie symulatora daje rangę admirała i pozwala przystąpić do części strategicznej gry, w której gracz dowodzi swoimi lotniskowcami na mapie o wielkości 10x10 sektorów. Wydając rozkazy należy walczyć z wrogimi statkami, bronić swojej bazy i odzyskać bazę przejętą przez obcych. Aby wygrać, należy uwolnić wszystkie podbite kolonie. Rok wydania 1987.
|
|

|
Alien Blast Wszystko zaczęło się, gdy Najwyższe Dowództwo Galaktyczne nie otrzymało więcej wiadomości ze stacji Falcon 030 i dowiedziało się za pośrednictwem swojej sieci informacyjnej, że trzy pociski termojądrowe zostały uzbrojone i skierowane w kierunku Ziemi. Próba zniszczenia stacji pochłonęłaby połowę arsenału nuklearnego zgromadzonego na świecie. W tym celu wysyłają jednego człowieka, by sprawdził co się wydarzyło na stacji. Po wylądowaniu w hangarze, wyposażony w karabin i kilka magnetycznych kluczy wykonujemy wskazane zadania przed każdym poziomem. Jak się później okazało, kosmici stali się jedynymi mieszkańcami stacji, a wszelka załoga, biomechanika lub robotyka zostały zniszczone. Zadaniem gracza jest dotarcie do ludzkiego kompleksu i włączyć system autodestrukcji, by uratować Ziemię przed zniszczeniem. W grze jest tylko jedno życie więc jego utrata wiąże się ze zniszczeniem Ziemi przez rakiety i opanowaniem galaktyki przez obcych. Podczas wędrówki można zbierać pieniądze, za które można kupić mapę, akcesoria i nowe bronie. Sklep aktywujemy wciskając spację przy monitorze komputera. Rok wydania 1996.
|
|

|
Alien Fires 2199 AD Gracz wciela się we władcę czasu, nieśmiertelną istotę odpowiedzialną za ochronę czasowej równowagi wszechświata przed chaosem i zniszczeniem. Celem gry jest dotarcie na kraniec galaktyki, aby powstrzymać doktora Samuela Kurtza przed podróżą do prapoczątku czasu i byciem świadkiem stworzenia wszystkiego, co istnieje. Na początku gracz ustala statystyki postaci wybierając spośród umiejętności walki, strzelectwa, dyplomacji, zręczności, zrozumienia, śledzenia i szybkości. Gra polega na poruszaniu się i komunikowaniu z otoczeniem przy pomocy interfejsu. Rozmowy i używanie przedmiotów wymagają wpisania odpowiednich wyrazów. Rok wydania 1987.
|
|

|
Alien Storm Obcy zaatakowali Ziemię i do trzech specjalnie wyszkolonych łowców należy ich zniszczenie. Gracz wybiera jedną z nich - Karla, Gordona lub Scooter`a. Każdy łowca posiada inną broń do unicestwiania obcych. Do wykonania jest kilka misji podzielonych na etapy, w których należy zlikwidować wszystkich obcych oraz dotrzeć do ich statku kosmicznego, by tam stoczyć ostateczną walkę z matką kosmitów o wyzwolenie Ziemi. Wykonanie zadania nie jest łatwe, gdyż każdy etap jest trudniejszy od poprzedniego, a obcy są w stanie ukryć się w różnych obiektach, spod których wypełzają gdy gracz znajdzie się w ich pobliżu. Duże, pełzające stwory, po ich pokonaniu, pozostawiają puszkę energii, która jest niezbędna do wykonania ataków specjalnych. Na końcu niektórych etapów konieczne będzie pokonanie bossa obcych oraz walka w budynkach polegająca na eksterminacji kosmitów przy pomocy celownika. W jednej rozgrywce może uczestniczyć dwóch graczy jednocześnie. Rok wydania 1991.
|
|

|
Alien Syndrome Gracz wciela się w jedną z dwóch postaci, której zadaniem jest w określonym czasie uratować dziesięciu towarzyszy przetrzymywanych w laboratorium genetycznym przez paskudne organiczne mutacje. Na początku rozgrywki postać dysponuje tylko zwykłym karabinem maszynowym. Zmiany broni można dokonać w oznaczonych różnymi literami niszach i są to lasery, bomby, miotacze ognia, kule ognia oraz podążające za graczem poręczne małe urządzenia chroniące przed ostrzałem obcych. W miejscach z napisem MAP dostępna jest mapa laboratorium wraz z pozostałymi do uratowania ludźmi. Po wykonaniu misji należy jak najszybciej dostać się do wyjścia, gdzie konieczne będzie stoczenie walki z wielkim potworem. Dobrze jest mieć wówczas w posiadaniu możliwie najpotężniejszą broń, aby sprawę załatwić szybko, zanim skończy się przeznaczony na to czas. Pokonanie bossa otwiera drogę do kolejnego laboratorium z trudniejszymi potworami do pokonania. W trybie dla dwóch graczy należy zachować ostrożność ponieważ obaj gracze mogą się nawzajem pozabijać. Rok wydania 1987.
|
|

|
Alien Thing Gracz znajduje się na pokładzie międzygwiezdnego statku kosmicznego, który został opanowany przez obcych. Jedynym na początku wyposażeniem jest karabin maszynowy i pięć kart dostępu otwierających zamknięte drzwi. Podczas wędrówki należy przeszukiwać niebieskie skrzynie zawierające amunicję, dodatkowe życia lub karty dostępu. Skrzynie pomarańczowe zawierają miotacz ognia, którym nie tylko niszczy się obcych ale także kwasowe plamy. Obcy wylęgają się z jaj i należy jak najszybciej zestrzelić te, które jeszcze się nie otworzyły. Gra wymaga planowania i logicznego myślenia, gdyż może zabraknąć kart dostępu, amunicji lub paliwa w miotaczu ognia niezbędnego do likwidacji kwasowych kałuż często blokujących wąskie przejścia. Rok wydania 1995.
|
|

|
Alien World Alien World to klasyczna strzelanina z możliwością zmiany broni po złapaniu obiektu ulepszenia. Bańki w zależności od rodzaju litery znajdującej się w środku, leczą lub niszczą wszystkich wrogów widocznych na ekranie. Rok wydania 1992.
|
|

|
Alpha Waves Alpha Waves to gra 3D z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Gracz pilotuje statek, który odbija się od platform wypełniających pomieszczenia. Można nim obracać w lewo i w prawo, przemieszczać do przodu oraz przesuwać kamerę w górę i w dół, aby uzyskać optymalny widok. Gra zawiera 256 pomieszczeń, które gracz eksploruje w poszukiwaniu 16 kryształów i 16 kostek. Statek odbija się od platformy do platformy, przemieszczając się po pokoju do drzwi prowadzących do innych pomieszczeń. Po drodze gracz napotyka wiele różnych stworzeń i pojazdów, a także niespodzianek, takich jak pokoje z odwróconą grawitacją. Dostępne są dwa tryby rozgrywki: Emotion i Action. W trybie akcji gracze rozpoczynają rozgrywkę w centralnym pomieszczeniu i przemierzają je z ograniczeniem czasowym. Czas jest dodawany po wejściu do nieznanego pomieszczenia oraz po zebraniu kryształów lub kostek. Gra się skończy gdy czas osiągnie wartość zero. W trybie Emotion nie ma limitu czasowego, a gracze mogą rozpocząć rozgrywkę w dowolnym z 12 regionów, pogrupowanych w sposób odpowiadający różnym obszarom ludzkiego mózgu. Rok wydania 1990.
|
|

|
Alphamax Klasyczna strzelanina. Gracz leci statkiem kosmicznym i niszczy nadlatujące jednostki wroga oraz obiekty na kosmicznych platformach, na których można znaleźć dodatkowe statki oraz ulepszenia do broni.
|
|

|
Alpine Games Gracz bierze udział w pięciu konkurencjach zimowych zawodów sportowych - łyżwiarstwie szybkim, skokach narciarskich, zjeździe, bobslejach i biathlonie. Aby zaliczyć konkurencję należy spełnić kryteria kwalifikacji. Po ukończeniu wszystkich pięciu zawodów, gra rozpoczyna się od nowa z trudniejszymi kryteriami do pokonania. Rok wydania 1988.
|
|

|
Altair Klasyczna strzelanina widziana z góry. Gracz kieruje statkiem kosmicznym, przedzierającym się przez silnie bronioną stację kosmiczną wroga. Podczas lotu należy unikać pocisków i wysokich struktur, o które można się rozbić. Bossowie pojawiają się w określonych etapach powodując zatrzymanie przewijania ekranu do momentu ich wyeliminowania. W grze jest 12 punktów kontrolnych, z których kontynuuje się lot po utracie jednego ze statków. Należy utrzymywać odpowiednio wysoki poziom energii, którą można uzupełnić strzelając do kostek oznaczonych znakiem pioruna. Zestrzelenie kombinacji czterech liter FIRE, powoduje ulepszenie posiadanej broni, a zniszczenie całego kwadratu wyglądającego jak róża wiatrów, dodaje pocisk. Rok wydania 1987.
|
|

|
Altered Beast Podstępny półbóg Neff porwał Atenę i uwięził ją w swoim podziemnym królestwie. Zdesperowany i zrozpaczony Zeus postanawia wskrzesić jednego z najlepszych wojowników, który w zamian za dar kolejnego życia musi uratować jego córkę. Akcja gry rozpoczyna się w scenerii inspirowanej starożytną Grecją, gdzie przy pomocy pięści i kopniaków wskrzeszony wojownik toczy walkę z hordami nieumarłych, demonami, cerberami i innymi wynaturzeniami z piekła rodem. Droga do kolejnego etapu wiedzie przez pokonanie bossa, co wymaga odpowiedniego przygotowania. W tym celu należy likwidować dwugłowe wilki i łapać pozostawione po nich kule dusz zwiększające siłę i zadawane obrażenia. Po zebraniu trzech kul następuje mutacja w jedną z wielu bestii np. wilkołaka, smoka, tygrysa, niedźwiedzia, itd. Każda forma (zależnie od etapu) ma specjalne zdolności jak np. lot i potężne ataki, które zastępują podstawowy zestaw ciosów i kopnięć dostępnych w ludzkiej postaci. Po pokonaniu bossa z czeluści wyłania się półbóg Neff, który zabiera zdobyte przez gracza kule dusz, zamieniając tym samym zmutowanego wojownika ponownie w człowieka. Gra posiada tryb wieloosobowy, w którym podczas jednej rozgrywki może brać udział dwóch graczy. Rok wydania 1989.
|
|

|
Alternate Reality: The City Gracz wciela się w jedną z wielu osób uprowadzonych z Ziemi przez kosmitów i przetransportowanych do alternatywnego wymiaru, gdzieś w dziwnym, ale znajomym mieście. Głównym zadaniem jest zbadanie miasta i znalezienie wskazówek, które doprowadzą do porywaczy i pomogą bezpiecznie wrócić do domu. Oprócz standardowych cech RPG takich jak umiejętności, statystyki, punkty doświadczenia i repertuar sklepów oraz miejsc do odwiedzenia, gra oferuje moralną ocenę osobowości postaci. W zależności od działań gracza postać staje się dobra lub zła, a to z kolei wpływa na to, jak inni ją postrzegają. Spotkania niekoniecznie są rozwiązywane tylko za pomocą turowego systemu walki, ale można również próbować oszukiwać, oczarowywać lub przekupywać przeciwników. Fabuła jest nieliniowa i pozwala na podjęcie pracy w celu wzmocnienia konkretnej umiejętności lub po prostu dla zabicia czasu. Rok wydania 1991.
|
|
|
|