A

A Day At The Races (1985)

A Day At The Races
Gra hazardowa o wyścigach konnych dla 1-5 graczy w Anvil Downs, a harmonogram każdego dnia składa się z 10 wyścigów. Gracze mogą zacząć z kasą od 100 do 900 funtów i obstawiać jednego z 5 koni w każdym wyścigu. Stawki zakładów i charakterystyka koni są wyświetlane przed każdym wyścigiem. Każdy wyścig jest animowany, a gracze wygrywają lub tracą fortunę w zależności od postawionych zakładów. Rok wydania 1985.

A Day To Find Out (1983)

A Day To Find Out
Dwie gry symulacyjne. W pierwszej gracz wciela się w rolę prezydenta USA, którego zadaniem jest spotykanie się z ambasadorami różnych państw, uczestniczenie w konferencjach prasowych oraz podejmowanie trudnych decyzji politycznych. W drugiej gracz kieruje ruchem lotniska wydając polecenia nadlatującym samolotom. Rok wydania 1983.

A Fastidious Spider (1986)

A Fastidious Spider
Zadaniem gracza jest w określonym czasie złapać szybko poruszającego się pajączka w labiryncie. W tym celu stawiając przeszkody należy zagonić go w ślepy zaułek. Gra kończy się gdy gracz lub pajączek wpadnie w sieć oznaczoną znakiem $ lub gdy skończy się czas. Rok wydania 1986.

A-E (1982)

A-E
Ziemia atakowana jest przez roje kosmitów, a zadaniem gracza jest jej obrona. Gracz steruje działkiem laserowym, które porusza się poziomo w dolnej części ekranu. Sam laser nie robi krzywdy obcym, jedynie jego wybuch. Należy zlikwidować w całości minimalnie trzy ataki aby przejść do kolejnego poziomu. Później gra przenosi się poza planetę gdzie toczy się walka o kosmos. Gra staje się coraz trudniejsza w miarę postępów. Rok wydania 1982.

A-K 256B

A-K 256B
Zadaniem gracza jest takie łączenie jednakowych liter, aby osiągnąć literę K. Litery można przesuwać tylko w prawą stronę, a przyciskiem strzału można obrócić planszę o 90 stopni. Gra kończy się jeśli gracz nie będzie miał możliwości wykonania ruchu.

A-Maze-Ing Nouns (1983)

A-Maze-Ing Nouns
Zadaniem gracza jest wyjść z labiryntu wskazując rzeczowniki znalezione w podanych zdaniach. Rok wydania 1983.

A-Zone (1989)

A-Zone
Zadaniem gracza jest zebranie wszystkich skrzynek z wrogiego kompleksu chronionego przez zapory energetyczne oraz latające zębatki. Każdy ruch zabiera energię, a do dyspozycji mamy tylko trzy życia. Rok wydania 1989.

A.D. 2044 (1991)

A.D. 2044
A.D. 2044 to gra przygodowa, luźno oparta na polskim filmie pt. Seksmisja. Bohaterem gry jest mężczyzna zamrożony kriogenicznie w czasach współczesnych i rozmrożony po wielu latach, w świecie zamieszkanym wyłącznie przez kobiety. Celem gry jest ucieczka z więzienia i przywrócenie męskiej płci do życia. Na ekranie widoczne jest pomieszczenie, w którym znajduje się gracz, a także inwentarz po lewej stronie oraz mapa po prawej. Gra wykorzystuje interfejs typu "wskaż i kliknij”. Przy pomocy joysticka i przycisku strzału, wyświetla się menu z opcjami interakcji dla wybranego obiektu. Gra często pokazuje zbliżenia obiektów, takich jak szuflady i szafki, w osobnym, małym oknie. Przycisk poniżej widoku z perspektywy pierwszej osoby pozwala iść w dowolnym kierunku, w którym znajduje się wyjście. Jednocześnie można mieć przy sobie maksymalnie cztery przedmioty, które można upuszczać tylko w określonych miejscach. Gracz musi regularnie spożywać posiłki, w przeciwnym razie umrze z głodu i gra się zakończy. Rok wydania 1991.

A.R.O.P.

A.R.O.P.
Jeden z wielu klonów popularnego Pac-Man`a. Zadaniem gracza jest zebranie wszystkich kropek znajdujących się na planszy unikając spotkania z wrogimi istotami. Jedynie ciemniejsze kropki dają na krótki czas możliwość ich likwidowania.

Abbuc Magazine 73 Gametro (2003)

Abbuc Magazine 73 Gametro
Gracz ma za zadanie tak kontrolować ciągle opadające logo Atari, aby nie zetknąć się z przeszkodami, podłogą i sklepieniem. Logo wznosi się do góry w momencie wciśnięcia przycisku strzału. Rok wydania 2003.

ABC (1995)

ABC
ABC to logiczna gra planszowa, która polega na odnalezieniu ukrytego hasła na planszy wypełnionej literami. Hasło ułożone jest w linii w dowolnym kierunku - w prawo, w lewo, w górę, w dół i po przekątnej. Gracz musi wskazać tylko pierwszą literę, wybierając suwakami pozycję poziomą i pionową, zanim upłynie czas. Za ukończenie poziomu gracz otrzymuje bonus, np. grę karcianą, dodatkowe punkty lub zatrzymanie czasu. Rok wydania 1995.

Abc Match (1982)

Abc Match
Prosta gra edukacyjna dla najmłodszych ucząca liter, alfabetu oraz cyfr. Sympatycznym pieskiem należy wskazać prawidłową literę lub cyfrę, by w nagrodę dostać kość. Rok wydania 1982.

Abduct

Abduct
Zadaniem gracza jest przy pomocy promienia przechwytującego łapanie kwadratowych obiektów wędrujących w dolnej części ekranu. Wysyłanie promienia zużywa energię statku i jeśli się wyczerpie, gra zostanie zakończona. Łapanie obiektów nie jest takie proste, gdyż na dźwięk wysyłania uciekają one od promienia.

Abracadabra! (1983)

Abracadabra!
Prosta gra zręcznościowa, której bohaterem jest młody adept magii zbierający klucze do losowo pojawiających się zamków w labiryncie ruchomych ścian. W zadaniu przeszkadzają różnorakie istoty, do których można strzelać magicznymi pociskami. Po użyciu wszystkich kluczy na planszy pojawi się bonusowy przedmiot do zabrania i otworzy się przejście do kolejnego pokoju. Wszystko należy wykonać w wyznaczonym czasie, po którego upływie nasz bohater zginie. Rok wydania 1983.

Abraxas: Assault On The Astral Rift (1984)

Abraxas: Assault On The Astral Rift
Gra RPG dla 1-4 graczy. W pobliżu starego hotelu otworzyła się astralna szczelina prowadząca do świata magii, z której zły czarownik Xamplayn zaczął czerpać moc z Ziemi i jeśli nie zostanie pokonany, oba światy zostaną zniszczone. Profesor Abraxas dowodził skazaną na zagładę ekspedycję, aby zbadać tą krainę i tylko on ciężko ranny, powrócił żywy. Gracz kontroluje grupę 4 poszukiwaczy przygód o różnych profesjach: Językoznawca, Widzący, Tropiciel i Czarodziej. Przed rozpoczęciem przygody należy nadać każdej postaci imię i rozdzielić dostępnych 30 punktów na siłę, wytrzymałość i specjalne zdolności. Każda postać ma własne okno stanu psychicznego wyświetlane na dole ekranu, kilka zaklęć oraz indywidualny ekwipunek i może zdobywać lub upuszczać przedmioty. Podczas walki na ekranie pojawiają się różne typy potworów, z którymi można walczyć jeśli wcześniej zostanie znaleziona broń. Rok wydania 1984.

Abu Simbel Profanation (2022)

Abu Simbel Profanation
Jedna z najtrudniejszych gier na komputery 8-bitowe, która łączy elementy zręcznościowe z przygodowymi. Gracz wciela się w postać różowego stworka uwięzionego w wybudowanej przez Ramzesa II egipskiej świątyni Abu Simbel. Jedynym celem gry jest wydostanie się z tego niegościnnego miejsca pełnego wrogich istot i pułapek. Świątynia posiada 45 pomieszczeń o różnym stopniu trudności. Pokonywanie pułapek wymaga niesamowitej precyzji liczonej nawet w ułamkach sekundy. Zależnie od sytuacji, postać gracza może wykonać niski lub wysoki skok, co jest ważne przy omijaniu niektórych przeszkód. Podczas wędrówki gracz natknie się na charakterystyczne kamienne płyty, drzwi i statuy, których przesunięcie wymaga zastosowania wcześniej znalezionego klucza w formie hieroglificznych znaków. Niektóre pokoje posiadają dwa zejścia w dół, z których jedno jest śmiertelną pułapką w postaci ostrych kolców. Biorąc pod uwagę fakt, że postać gracza po utracie życia rozpoczyna w miejscu wejścia do pomieszczenia, to wpadnięcie w pułapkę z kolcami wiąże się z permanentnym zakończeniem gry. Rok wydania 2022.

Accion (2006)

Accion
Przy pomocy celownika należy likwidować pojawiających się wrogów zanim ci zaczną strzelać. Broń posiada amunicję, którą należy przeładowywać najlepiej w momentach kiedy wrogowie nie pojawiają się zbyt szybko. Rok wydania 2006.

Ace Dribbler & the Roadhogs (1990)

Ace Dribbler & the Roadhogs
Gracz kontroluje niebieską piłkę, przy której pomocy musi tak kierować żółtą kulkę aby zbierać pojawiające się kolory karciane. Zadanie byłoby proste gdyby nie fakt, że żółta kulka odbija się od wszelkich przeszkód, z których niektóre powodują jej przyspieszenie lub inne efekty specjalne. Ponadto zbyt długie przebywanie karty na planszy powoduje jej zniknięcie i tworzy irytującego stworka lub dziurę w nawierzchni drogowej (zależnie od rodzaju koloru). Aby przejść do kolejnego poziomu należy zebrać wszystkie pojawiające się karty treflowe (przestaną się pojawiać), a następnie należy zabrać kartę kier. Rok wydania 1990.

Ace Of Aces (1987)

Ace Of Aces
Aby stać się asem przestworzy gracz ma za zadanie wykonać cztery karkołomne misje bojowe polegające na bombardowaniu wyznaczonych celów. Gra składa się z dwóch części: w pierwszej dokonywany jest wybór misji oraz wyposażenia samolotu w paliwo i amunicję, a druga skupia się na wykonywaniu zadania. Akcja gry widoczna jest z wnętrza samolotu, gdzie w dolnej części ekranu znajduje się kokpit zawierający kompas, wskaźniki szybkości, nachylenia względem horyzontu, wysokości, uszkodzeń oraz skaner. Dostępne są także ekrany podglądu skrzydeł zawierające niezbędne informacje na temat pracy silników oraz ekran widoku komory bombowej z amunicją. Bombardowanie polega na nakierowaniu kursora nad cel, co spowoduje automatyczne zrzucenie pocisków. Obszar mapy wskazuje cele, samolot gracza oraz atakujące samoloty wroga. Rok wydania 1987.

Ace Of Clubs (1986)

Ace Of Clubs
Klasyczny flipper od jednego do czterech graczy. Rok wydania 1986.

Acey Ducey Game

Acey Ducey Game
Gracz zaczyna rozgrywkę z pulą 100$ i na początku losowane są dwie karty np. 3 i 9. Następnie gracz obstawia dowolną kwotę i jeśli kolejna karta mieści się w przedziale 3-9 to wygrywa, a jeśli nie, to przegrywa. W przypadku, gdy zostaną wylosowane dwie karty o jednakowej wartości lub prawdopodobieństwo wygrania jest nikłe, to można nie obstawiać zakładu wpisując zero.

Acey-Deucey (1982)

Acey-Deucey
Gracz zaczyna rozgrywkę z pulą 50$ i na początku losowane są dwie karty np. 3 i 9. Następnie gracz obstawia dowolną kwotę i jeśli kolejna karta mieści się w przedziale 3-9 to wygrywa, a jeśli nie, to przegrywa. Gra ma dwa tryby. W pierwszym wybiera się kwotę całkowitej puli i każda wygrana obniża jej wartość, a przegrana zwiększa. Gra się kończy gdy pula zostanie wyczerpana, a zwycięzcą pozostaje gracz z największą ilością pieniędzy. Drugi tryb polega na osiągnięciu zadeklarowanej kwoty w banku. W grze może brać udział do 4 graczy. Rok wydania 1982.

Acorn

Acorn
Klasyczny pinball dla czterech graczy.

Acrobat (1985)

Acrobat
Gracz ma za zadanie przeprowadzić swoje alter ego w niebezpiecznej podróży przez góry, dżungle i podziemne jaskinie, unikając jednocześnie licznych przeszkód wykorzystując skoki, salta lub ślizganie się po ziemi. Na początku każdej gry można wybrać jeden z trzech poziomów trudności, naciskając odpowiednią cyfrę. Poziom 1 jest najłatwiejszy. Poziom 3 jest prawie niemożliwy. Po wybraniu poziomu trudności należy nacisnąć klawisz START lub przesunąć joystick w dowolnym kierunku. Biegnącego człowieka nie można zatrzymać więc koniczne jest omijanie pojawiających się przeszkód. Jeśli uda się pozostać przy życiu wystarczająco długo, rozpocznie się kolejny poziom z nowymi wyzwaniami. Rok wydania 1985.

Acrobat

Acrobat
Zadaniem gracza jest przy pomocy akrobatów zbierać czarne kropy widoczne w górnej części ekranu. Gracz do dyspozycji ma trampolinę, którą należy tak ustawiać, aby akrobata spadł na jej przeciwległy koniec powodując wybicie drugiego. Jeśli akrobata spadnie na ziemię, gra się skończy.

Action Biker (1985)

Action Biker
Gracz wciela się w postać motocyklisty, którego zadaniem jest zebranie różnych elementów odzieży i części do motocykla, aby wziąć udział w wyścigu. Przedmioty pojawiają się pojedynczo – po zabraniu jednego kolejny pojawi się na mapie. Podczas jazdy należy unikać wszelkich przeszkód, a brakującą ilość paliwa można uzupełnić na stacji benzynowej. Gra wykorzystuje izometryczny trój wymiar więc można wjeżdżać na rampy lub pod nimi. Po zebraniu wszystkich wymaganych przedmiotów można udać się na tor wyścigowy i wziąć udział w wyścigu. Rok wydania 1985.

Action Pinball

Action Pinball
Klasyczny pinball dla czterech graczy.

Action Quest (1982)

Action Quest
Gracz kontroluje ducha, którego celem jest przemierzanie różnych pomieszczeń, zbieranie skarbów, rozwiązywanie zagadek i pokonywanie przeszkód, takich jak pułapki i potwory. Duch ma możliwość strzelania, którą można wykorzystać do likwidowania wrogich istot, przesuwania przedmiotów lub robienia sobie przejścia do zamkniętych skarbów. W każdym pokoju jest limit czasowy i jeśli graczowi nie uda się wypełnić celów w wyznaczonym czasie, duch zginie. Rok wydania 1982.

Actris! 2.1 (2016)

Actris! 2.1
Actris to kolejny klon Tetrisa, wierny oryginalnej wersji. Istnieje tylko jeden tryb gry, w którym układana jest  nieograniczona ilość spadających cegiełek, likwidowanych przez utworzenie kompletnych rzędów. Gra kończy się gdy studnia zostanie wypełniona aż do samej góry. Po zlikwidowaniu określonej ilości rzędów, prędkość cegiełek zostaje zwiększona. Jest kilka cech, które wyróżniają tę grę od oryginału. Cegiełki są kolorowe, a po usunięciu czterech linii jednocześnie odgrywana jest inna melodia, dodatkowo każda zlikwidowania linia powoduje wypełnianie innym kolorem bocznych elementów loga Atari. Wypełnienie całego loga skutkuje bonusowymi efektami. Rok wydania 2016.


 


 

Adam Is Me (2020)
Adam Is Me

Adax (1992)
Adax

Adebar (1987)
Adebar

Advanced Pinball Simulator
Advanced Pinball Simulator

Adventure (2015)
Adventure

Adventure
Adventure

Adventure Craze
Adventure Craze

Adventure Ponies (2019)
Adventure Ponies

Aerial (2022)
Aerial

Affenjagd (1985)
Affenjagd

Afro Ball
Afro Ball

After Pearl (1984)
After Pearl

Agent 0 8 15 (1985)
Agent 0 8 15

Agent B.R.D. (2020)
Agent B.R.D.

Agent U.S.A. (1984)
Agent U.S.A.

Agonia (1993)
Agonia

Air Attack (1984)
Air Attack

Air Defense
Air Defense

Air Defense (1983)
Air Defense

Air Hockey (1984)
Air Hockey

Air Raid 2000 (1983)
Air Raid 2000

Air Rescue (1991)
Air Rescue

Air Rescue I (1984)
Air Rescue I

Air Strike (1982)
Air Strike

Air Strike 2 (1983)
Air Strike 2

Air Support (1984)
Air Support

Air-Raid! (1982)
Air-Raid!

Airball (1988)
Airball

Airwolf (1985)
Airwolf

Aladin (1986)
Aladin

Albert (2021)
Albert

Alby, The Albino Bat (2018)
Alby, The Albino Bat

Alcatrazz Pinball
Alcatrazz Pinball

Alchemia (1993)
Alchemia

Alex (1992)
Alex

Alf In The Color Caves (1984)
Alf In The Color Caves

Alfa Boot (1994)
Alfa Boot

Ali Baba And The Forty Thieves (1981)
Ali Baba And The Forty Thieves

Aliants (1987)
Aliants

Alien
Alien

Alien
Alien

Alien (1983)
Alien

Alien 8 (2013)
Alien 8

Alien Ambush (1982)
Alien Ambush

Alien Assault
Alien Assault

Alien Assault 2121
Alien Assault 2121

Alien Asylums (1985)
Alien Asylums

Alien Attack
Alien Attack

Alien Attack
Alien Attack

Alien Attack
Alien Attack

Alien Barrage
Alien Barrage

Alien Bugs (1984)
Alien Bugs

Alien Craft
Alien Craft

Alien Encounter (1984)
Alien Encounter

Alien Garden (1982)
Alien Garden

Alien Hell (1981)
Alien Hell

Alien Swarm (1982)
Alien Swarm

Alienbusters (1991)
Alienbusters

Aliens
Aliens

Aliens
Aliens

Aliens From Waves (2017)
Aliens From Waves

Aliens Genocide (1992)
Aliens Genocide

Alley Cat (1983)
Alley Cat

Alp Man (1983)
Alp Man

Alpha Fighter
Alpha Fighter

Alpha Shield (1983)
Alpha Shield

Alphabet Bee
Alphabet Bee

Alphabet Street (1989)
Alphabet Street

Alphabet Train (1983)
Alphabet Train

Alphabet Zoo (1983)
Alphabet Zoo

Alternate Reality: The City (1985)
Alternate Reality: The City

Alternate Reality: The Dungeon (1986)
Alternate Reality: The Dungeon

Alternity (1983)
Alternity

 

 

 

 

Grzegorz Kopański (Gregok)

grafika, muzyka, programowanie

 

Licznik odwiedzin: