A

A.B. Cop (1990)

A.B. Cop
Akcja gry dzieje się w przyszłości, w której policjanci używają odrzutowych motocykli do patrolowania ulic i łapania przestępców. Łapanie polega na zderzaniu się z wskazywanymi czerwonym trójkątem motocyklami i gracz ma na to określoną ilość czasu. Po złapaniu wszystkich przestępców, należy zderzać się z pojazdem przywódcy gangu w nowym limicie czasowym. Każde trafienie bronią lub zderzenie z elementami otoczenia spowalnia motocykl gracza zmniejszając tym samym szanse na wykonanie misji. Gracz do swojej dyspozycji posiada określoną ilość skoków do wykonania, które zwiększają obrażenia zadane poszukiwanym bossom lub pozwalają na przeskoczenie przeszkód znajdujących się na drodze. Łapanie niebieskich kul dodaje skok. Rok wydania 1990.

A.D. 2083 (1983)

A.D. 2083
Zręcznościowa strzelanina, w której gracz ma za zadanie zaliczyć wszystkie sektory przez likwidowanie czerwonych rakiet i zniszczenie głowicy w atomowym mieście. Rozgrywka jest nieskończona, a pętla składa się z trzech faz, po których następuje dodatkowa bitwa w atomowym mieście. Każda faza jest identyczna w rozgrywce, ale z innym środowiskiem i wrogami. Niszczenie wrogów jest nagradzane punktami oraz wypełnia czerwony pasek mocy. Kiedy jest pełny można wykonać hiperskok niszczący wszystkich przeciwników na ekranie. Rok wydania 1983.

Aaargh! (1987)

Aaargh!
Gracz wciela się w postać cyklopa lub jaszczura  i bierze udział w rywalizacji o legendarne złote jajko. Zwykłe jajka ukryte są w różnych obiektach dwunastu miast wyspy Darance i aby je znaleźć, należy dokonać niemalże ich całkowitego zniszczenia. Budynki można rozwalać na dwa sposoby, uderzając w nie pięściami lub podpalając ognistym wydechem. Oprócz jajek, w zniszczonych budynkach można znaleźć wiele innych użytecznych przedmiotów. Rok wydania 1987.

Abscam (1982)

Abscam
Gracz kontroluje członka Kongresu Stanów Zjednoczonych podczas operacji Abscam, w której należy unikać samochodów FBI i zbierać jak najwięcej pieniędzy. Zebranie zielonego dolara pozwala na chwilowe likwidowanie ścigających pojazdów. Rok wydania 1982.

Acrobat Mission (1991)

Acrobat Mission
Lata temu ludzkość porzuciła nadmiernie zanieczyszczoną Ziemię, by stworzyć nowy dom na Marsie. Nagle, bez ostrzeżenia, na marsjańskim niebie pojawił się mechaniczny księżyc, który sieje zniszczenie wśród kolonii. Plan zostaje szybko wprowadzony w życie, aby zniszczyć księżyc i jego armadę statków kosmicznych. Ze względu na niemożliwość przetrwania bezpośredniego ataku, wysłano jeden statek bojowy z najlepszym oprogramowaniem nawigacyjnym. Statek kosmiczny gracza na początku jest zdolny do oddania pojedynczego strzału na wprost. Po zdobyciu ulepszenia W, dodawane są kolejne strzały, które lecą pod kątem, a strzał może zostać naładowany przez przytrzymanie wciśniętego przycisku, aby wyzwolić ciągły stożek energii o krótkim zasięgu. Ulepszenie H sprawi, że pociski będą krążyć wokół statku, zanim wystrzelą do przodu, a ładowanie sprawi, że cała seria pocisków zostanie wystrzelona na raz. Jednocześnie można mieć dwie potężne bomby, a jeśli wrogi pocisk w nią trafi, zostanie ona zdetonowana, ratując statek przed zniszczeniem. Jeśli statek zostanie trafiony, będzie można przez kilka sekund taranować wrogie jednostki. W przeciwieństwie do większości gier tego typu kolizja z wrogim statkiem nie kończy się tragicznie, jednakże można zostać wepchniętym na nadlatujący pocisk. Rok wydania 1991.

Acrobatic Dog-Fight (1984)

Acrobatic Dog-Fight
Acrobatic Dog-Fight to strzelanina polegająca na lataniu samolotem i zniszczeniu tylu wrogich obiektów ile to tylko możliwe. Ostatecznie celem gry jest dotarcie do bazy wroga na końcu etapu i zlikwidowanie przywódcy całego zamieszania. Po starcie można poruszać się po niebie obracając się o 360 stopni. Jeśli samolot gracza zostanie trafiony to ulega uszkodzeniu, kolejne trafienie spowoduje jego eksplozję, więc jest to dobry moment aby wyskoczyć na spadochronie lub przejąć inny nadlatujący samolot. Po wylądowaniu na ziemi należy jak najszybciej dostać się do nowego samolotu unikając kontaktu ze spadającymi odłamkami i naziemnymi stworami. Po lewej stronie ekranu widoczny jest poziom paliwa, które można uzupełnić automatycznie po zestrzeleniu wrogiego obiektu. Rok wydania 1984.

Act-Fancer (1989)

Act-Fancer
Gracz wciela się w rolę cyborga, który musi zlikwidować wielu wrogich kosmitów. Pokonani wrogowie pozostawiają za sobą niebieskie kule, które należy zbierać: pięć z nich przekształca cyborga w kolejną formę ewolucyjną (w sumie siedem), która jest w zasadzie ulepszeniem broni i pozwala trafić więcej wrogów większą ilością pocisków. Niestety aktualne ulepszenie znika po pewnym czasie i cyborg powraca do poprzedniej formy. Czas można przedłużyć zbierając czerwone kule, które również są pozostawiane przez wrogów. Innym sposobem na utratę ulepszenia jest zderzenie z obcym lub jego pociskiem, wówczas cyborg wraca bezpośrednio do podstawowej formy a kolejne trafienie spowoduje jego zniszczenie. Rok wydania 1989.

Action Fighter (1986)

Action Fighter
W tej wersji gry na automaty arkadowe nie zbiera się liter by ulepszyć swój pojazd. Generalnie zadaniem gracza jest odtworzenie całej mapy trasy, której części pojawiają się po lewej stronie ekranu. Na początku gracz jedzie motocyklem i przy pomocy podręcznego działka likwiduje stojące mu na drodze wrogie pojazdy. Czasami nadlatują śmigłowce, które zrzucają kule z literami P w różnych kolorach, co ulepsza posiadaną broń lub dodaje np. pociski oraz G uzupełniające paliwo. Złapanie litery M podczas jazdy dodaje fragment mapy. Droga czasami się rozwidla i zależnie od wyboru w pewnym momencie następuje zmiana pojazdu. Oprócz pojazdów naziemnych gracz będzie także latał bojowym helikopterem. Rok wydania 1986.

Action Hollywood (1995)

Action Hollywood
Na początku gracz wybiera jeden z czterech planów filmowych i z posiadaną dla danej scenerii charakterystyczną bronią walczy z przeciwnikami oraz zbiera kosztowności. Generalnie zadaniem gracza jest odwrócenie wszystkich płytek, po których porusza się postać by przejść do kolejnego poziomu. Uderzając w przeciwników, niektórych likwiduje się od razu, a innych na chwilę obezwładnia. Tych drugich można łapać i rzucać w innych wrogów zwiększając tym punkty bonusowe i ilość wypadających skarbów. Warto też uderzać w obiekty umieszczone w ścianach dla zdobywania skarbów, lecz trzeba uważać, gdyż czasami wypadają niebezpieczne przedmioty jak np. odważnik 1000 ton. Rok wydania 1995.


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Aero Fighters (1992)
Aero Fighters

Aero Fighters 2 (1994)
Aero Fighters 2

Aero Fighters Special (1996)
Aero Fighters Special

After Burner (1987)
After Burner

After Burner 2 (1987)
After Burner 2

Aggressors Of Dark Kombat (1994)
Aggressors Of Dark Kombat

Agress (1991)
Agress

Air Assault (1993)
Air Assault

Air Attack (1996)
Air Attack

Air Buster (1990)
Air Buster

Air Combat (1992)
Air Combat

Air Combat 22 (1995)
Air Combat 22

Air Duel (1990)
Air Duel

Air Rescue (1992)
Air Rescue

Airgallet (1996)
Airgallet

Airwolf (1987)
Airwolf

Ajax (1987)
Ajax

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grzegorz Kopański (Gregok)

grafika, muzyka, programowanie

 

Licznik odwiedzin: