#

0 And X (1986)

0 And X
Gra jest podobna do tradycyjnej gry w kółko i krzyżyk, ale jest rozgrywana na czterech siatkach 4×4. Aby wygrać, gracz musi umieścić cztery swoje symbole na czterech polach w układzie pionowym, poziomym lub ukośnym, na jednej siatce lub rozmieszczone równomiernie na wszystkich czterech siatkach. Daje to łącznie 76 możliwych sposobów na wygraną. Rok wydania 1986.

100-Line Maze (2022)

100-Line Maze
Zadaniem gracza jest przejść cały labirynt w możliwie jak najkrótszym czasie. Rok wydania 2022.

1000 Miles

1000 Miles
Gra karciana w formie tekstowej. Dwóch graczy rywalizuje ze sobą w celu osiągnięcia dystansu 1000 mil. Każdy otrzymuje siedem kart, które mogą być kartami milowymi przybliżającymi do celu, pozytywnymi lub negatywnymi. Karty negatywne można zagrywać, aby spowodować przebicie opony u przeciwnika, kraksę, brak paliwa lub wywołać inne efekty. Pozytywne karty mogą być użyte do zniwelowania efektów negatywnych kart, które przeciwnik zagrał na gracza.

1010! (2016)

1010!
Zadaniem gracza jest dążenie do wypełnienia różnymi kształtami bloczków linii poziomych lub pionowych. Ułożone linie znikają dając miejsce na kolejne bloczki. Gra kończy się gdy gracz nie będzie miał możliwości postawienia bloczka na planszy. Rok wydania 2016.

15'er Puzzle (1987)

15'er Puzzle
Bardzo prosta gra, w której należy ułożyć wszystkie cyfry w kolejności od 1 do 15. Rok wydania 1987.

16 Trap

16 Trap
Gra z komputerem, w której należy unikać zderzenia z powstającymi śladami oraz krawędziami planszy. Wygrywa ten, który sam pozostanie na placu boju.

17+4 (1987)

17+4
Klasyczna gra w oczko dla pięciu graczy, w której należy uzyskać nie więcej niż 21 punktów. Przed dobieraniem kart każdy gracz ustala wysokość stawki i umieszcza ją w puli. Następnie dobiera karty by uzyskać wartość najbliższą wygranej czyli 21 punktów. Jeśli wartość ta zostanie przekroczona, to gracz przegrywa i traci zastawione pieniądze. W przypadku utraty wszystkich oszczędności, można wziąć kredyt w dowolnej kwocie. Rok wydania 1987.

17+4 (1987)

17+4
Klasyczna gra w oczko dla dwóch graczy, w której należy uzyskać nie więcej niż 21 punktów. Każdy gracz ma przed sobą sześć zakrytych kart i odkrywa dowolne z nich, by osiągnąć wartość najbliższą wygranej czyli 21 punktów. Jeśli wartość ta zostanie przekroczona, to gracz automatycznie przegrywa. Rok wydania 1987.

1k-Mini-BDash

1k-Mini-BDash
Klon gry Boulder Dash, zmieszczony w 1024 bajtach. Podobnie jak w oryginale, zadaniem gracza jest zebranie określonej ilości diamentów i udanie się do wyjścia. Podczas wędrówki należy unikać ruchomych obiektów oraz spadających głazów.

2048 (2014)

2048
Gra polega na łączeniu bloczków o tej samej wartości by zwiększyć liczbę dwukrotnie. Bloczki przesuwamy klawiszami kursora. Z każdym przesunięciem na planszę dodawany jest kolejny bloczek. Gra kończy się gdy nie będzie możliwości ruchu lub jeden z bloczków osiągnie wartość 2048. Rok wydania 2014.

2048 Octaluxe (2019)

2048 Octaluxe
Gra polega na łączeniu bloczków o tej samej wartości by zwiększyć ich liczbę dwukrotnie. Bloczki przesuwamy góra/dół i lewo/prawo. Z każdym przesunięciem na planszę dodawany jest kolejny bloczek. Gra kończy się gdy nie będzie możliwości ruchu lub jeden z bloczków osiągnie wartość 2048. Rok wydania 2019.

2048-9L (2020)

2048-9L
Gra polega na łączeniu bloczków o tej samej wartości by zwiększyć liczbę dwukrotnie. Bloczki przesuwamy klawiszami kursora. Z każdym przesunięciem na planszę dodawany jest kolejny bloczek. Gra kończy się gdy nie będzie możliwości ruchu lub jeden z bloczków osiągnie wartość 2048. Rok wydania 2020.

21-es (1986)

21-es
Komputerowa symulacja gry w oczko całą talią, w której gracze starają się zdobyć 21 punktów by wygrać. Przed rozpoczęciem gry gracz ustala stawkę zakładu. Dealer rozdaje każdemu po dwie karty i można dobrać kolejną, zatrzymać swoją kolejkę lub pozwolić komputerowi dokończyć turę. Maksymalnie można mieć 5 kart, a przekroczenie 21 punktów powoduje przegranie tury i utratę zastawionej kwoty. Gracz z najwyższą ilością punktów wygrywa kwotę zakładu. Gracz, który straci wszystkie swoje pieniądze, odpada z gry. Rok wydania 1986.

2D Maze (1984)

2D Maze
Zadaniem gracza jest znalezienie wyjścia ze skomplikowanego labiryntu, w którym zasada jednej strony nie działa. Rok wydania 1984.

3 D Wanderer

3 D Wanderer
Zadaniem gracza jest znalezienie wyjścia z losowo generowanego labiryntu.

3 Vetulet (1986)

3 Vetulet
Zadaniem gracza jest odwzorowanie układu kolorowych słupków widzianych z przodu, z lewej strony oraz z góry. Rok wydania 1986.

3-D Ghost Chase

3-D Ghost Chase
Trójwymiarowa wersja Pac-Man`a z widokiem z pierwszej osoby. Po lewej stronie widoczny jest obraz akcji a po prawej mapka labiryntu. Zadaniem gracza jest zebranie wszystkich kropek znajdujących się na planszy. Większe kropki po zabraniu wywołują dźwięk spowalniający wrogiego ducha. W kolejnych planszach redukowane są elementy widoczne na mapce.

3-D Pool (1989)

3-D Pool
Symulator bilarda. Na początku gracz umieszcza kulę w obszarze wyznaczonego pola, a następnie rozbija umieszczone na stole dwa rodzaje kul, pełne i tzw. połówki. Jeśli jeden z rodzajów wpadnie do uzy, wówczas gracz musi wbijać ten rodzaj do uz, a na końcu czarną by wygrać. Trafienie czarnej kuli do uzy przed wbiciem wszystkich swoich kul automatycznie kończy grę przegraną. Trafienie białą kulą w rodzaj kul przeciwnika lub wbicie białej kuli do uzy powoduje faul i przeciwnik dostaje ekstra dodatkową turę. Rok wydania 1989.

3-D Quasars (1986)

3-D Quasars
Zadaniem gracza jest obrona planety przed atakiem wrogich statków obcych. Rok wydania 1986.

3-D Tic Tac Toe

3-D Tic Tac Toe
Gra jest podobna do tradycyjnej gry w kółko i krzyżyk, ale jest rozgrywana na czterech siatkach 4×4 ułożonych pionowo. Aby wygrać, gracz musi umieścić cztery swoje symbole na czterech polach w układzie pionowym, poziomym lub ukośnym, na jednej siatce lub rozmieszczone równomiernie na wszystkich czterech siatkach. Daje to łącznie 76 możliwych sposobów na wygraną.

3-Dimenzios Sakk

3-Dimenzios Sakk
Trójwymiarowa gra przypominająca szachy lecz z nieco zmienionymi zasadami poruszania się pionków. Sama szachownica jest siatkowym obiektem przestrzennym, a gracz do dyspozycji posiada tylko pięć rodzajów figur. Generalnie należy pionkami tak osaczyć króla, aby ten nie miał możliwości ucieczki lub zbicia innego pionka.

3D Car Race (1986)

3D Car Race
Wyścig z czasem, w którym gracz musi się zmieścić aby zakwalifikować się do kolejnego okrążenia. Podczas jazdy należy unikać zderzeń z innymi pojazdami oraz z barierkami umieszczonymi po bokach trasy. Każda taka kolizja powoduje utratę kilku sekund cennego czasu. Rok wydania 1986.

3D Color Maze (1985)

3D Color Maze
W ciągu trzech minut zadaniem gracza jest znalezienie wyjścia z labiryntu. Rok wydania 1985.

3D Glooper (1988)

3D Glooper
Trójwymiarowa wersja gry Pac-Man, w której gracz porusza się po labiryncie zjadając niebieskie bloczki i unikając spotkania z Glooper`ami. Zadaniem jest zebranie wszystkich bloczków z całego labiryntu. Brązowy bloczek po zabraniu pozwala przez określony czas na zjadanie Glooper`ów. Gra jest widziana z perspektywy pierwszej osoby. W prawej-górnej części ekranu widoczna jest liczba określającą ilość pozostałych bloczków do zebrania. Naciśnięcie klawisza F1 wyświetla fragment mapy. Rok wydania 1988.

3D Grand Master

3D Grand Master
Klasyczna gra w szachy ukazana w rzucie izometrycznym.

3D-Master Piece

3D-Master Piece
Gra logiczna podobna do gry w kółko i krzyżyk. Zadaniem gracza jest ułożenie czterech bloczków jednego koloru obok siebie w poziomie, pionie lub po skosie nie tylko na płaszczyźnie ale także w górze nakładając bloczki na siebie.

3x16

3x16
Gra polega na ułożeniu cyfr od 1 do 16 w trzech kolumnach po lewej stronie ekranu. Pod kolumnami pojawiają się losowo cyfry, które należy umieszczać w pięciu poziomych wierszach. Gdy pojawi się jedynka, to automatycznie przeniesiona zostanie do pierwszej kolumny i jeśli w dowolnym wierszu pierwszą cyfrą od lewej strony będzie 2, to dwójka będzie przeniesiona do kolumny pod jedynką, potem 3 itd. Więc tak należy w wierszach ustawiać cyfry, aby jak najwięcej ich było przenoszonych do kolumn.

4+4 Sarok (1986)

4+4 Sarok
Gra zawiera dwa tryby: w pierwszym kostka jest podzielona na mniej części i obracane są jej narożniki, w drugim podzielenie jest dwukrotnie większe i obracane są jej krawędzie. Powierzchnie kostki są trójkątami w sześciu różnych kolorach. Sama kostka widziana jest z dwóch perspektyw: po lewej od środka 3 ściany i po prawej od zewnątrz 3 ściany. W grę najlepiej grać w dwie osoby gdzie pierwsza miesza ściany, a druga próbuje je z powrotem ułożyć. Rok wydania 1986.

4-Gewinnt (1987)

4-Gewinnt
Gra dla dwóch graczy, podobna do tradycyjnej gry w kółko i krzyżyk. Aby wygrać, gracz musi umieścić cztery swoje symbole na czterech polach w układzie pionowym, poziomym lub ukośnym. Rok wydania 1987.

5G (2024)

5G
Globalna sztuczna inteligencja przejmuje kontrolę nad ludźmi za pomocą fal 5G i 6G, podgrzewając komórki i wywołując niepożądane stany umysłu. Zadaniem gracza jest zebranie wszystkich plasterków w wyznaczonym czasie. Każde uderzenie fali powoduje niekontrolowane poruszanie się bohatera, co w niektórych sytuacjach staje się bardzo irytujące. Rok wydania 2024.

7up Spot (1990)

7up Spot
W tej grze należy swoimi żetonami zając jak najwięcej pól znajdujących się na planszy. Żetony można powielać ustawiając je obok siebie lub zamieniając żetony przeciwnika leżące w bezpośrednim sąsiedztwie żetonu położonego w bieżącej turze gracza. W opcjach można ustawić limit czasowy gry i pojedynczej tury oraz układ planszy z obiektami blokującymi różne pola. Rok wydania 1990.

Grzegorz Kopański (Gregok)

grafika, muzyka, programowanie

 

Licznik odwiedzin: