Nintendo oficjalnie ogłosiło swoją nową konsolę 1 września 1999 roku, ujawniając szczegóły dotyczące specyfikacji konsoli. 21 sierpnia 2000 roku IGN pokazał zdjęcia zestawu deweloperskiego GBA z demonstracyjnym portem Yoshi's Story, a 22 sierpnia w japońskim magazynie Famitsu ujawniono przedprodukcyjne zdjęcia GBA. Projekt GBA charakteryzował się kształtem, odbiegającym od układu pionowego poprzednich modeli Game Boya. W projekcie konsoli umieszczono przyciski po bokach urządzenia, a nie pod ekranem. W ogłoszeniu z 24 sierpnia 2000 roku, Nintendo ujawniło ostateczny projekt GBA, ogłosiło daty premiery w Japonii i Ameryce Północnej oraz ujawniło dziesięć gier startowych. Na Space World 2000 Nintendo zaprezentowało również kilka urządzeń peryferyjnych. W marcu 2001 roku Nintendo ogłosiło 15 gier startowych na swoją konsolę, z ponad 60 spodziewanymi premierami do końca roku.
W lutym 2003 roku wydano nowy model konsoli o nazwie Game Boy Advance SP. Oferowała on mniejszą obudowę niż w pierwowzorze, a także zawierał akumulator litowo-jonowy i podświetlany ekran. W 2005 roku wydano ekonomiczną wersję konsoli o nazwie Game Boy Micro, która została znacznie zminiaturyzowana, czego kosztem był gorszy ekran i brak kompatybilności wstecznej. Wszystkie modele Game Boy Advance zostały wycofane z produkcji w 2008 roku, a wsparcie dla platformy zakończono w 2010 roku.
Game Boy Advance posiada 32-bitowy procesor RISC ARM7TDMI taktowany zegarem 16,8MHz oraz ośmiobitowy CISC bazowany na Z80 (do obsługi gier na starsze wersje konsoli) taktowany zegarem 4 lub 8MHz. Konsola jest zasilana dwiema bateriami AA lub zasilaczem AC. Jest kompatybilny z grami na Game Boy Color i zwykłego Game Boya, może on również współpracować z konsolą GameCube jako kontroler po dokupieniu odpowiedniego kabla. Wyświetlacz LCD o wielkości 2,9 cala może pomieścić 240x160 pikseli w kolorze 15-bitowym (32768 kolorów). Wyświetlacz zawiera więcej pikseli, niż w starszych wersjach Game Boya. Podczas grania w gry przeznaczone na starsze wersje Game Boya można wcisnąć przycisk „L” lub „R”, aby zmienić dopasowanie gry do ekranu.
Opis pochodzi z wikipedii.
Grzegorz Kopański (Gregok)
grafika, muzyka, programowanie
Licznik odwiedzin:
KONTAKT:
artstation.com/gregok