|

|
a b c Prosta gra edukacyjna dla najmłodszych ucząca alfabetu, liter i dopasowywania wyrazów do obrazków. Rok wydania 1987.
|
|

|
A Great New World Wieloetapowa gra, której celem jest osiągnięcie przez gracza maksymalnej populacji wszystkich pięciu klas ludzi. Każda runda rozpoczyna się losowymi katastrofami dziesiątkującymi ludność w poszczególnych klasach. Grupa naukowców zajmujących się rozmnażaniem ludzi w probówkach, tworzy embriony, których ilość zależy od wysokości słupka na jaki trafi gracz. Wyhodowane embriony należy następnie posegregować w odpowiednie fiolki, które wskazuje strzałka. Na tym etapie można przyspieszać taśmociągi, a błędne umieszczenie embrionów może doprowadzić do groźnych mutacji. W ostatnim etapie należy utworzyć pożądaną klasę człowieka przy pomocy dostarczanych składników tak, aby poziomy z lewej i z prawej strony wskazywały ten sam kolor. Jeśli jedna z klas zostanie całkowicie unicestwiona przez katastrofy, gra zakończy się niepowodzeniem. Rok wydania 2025.
|
|

|
A Life M36 Planet Przygodowa gra akcji, w której zadaniem gracza jest dowiedzieć się, czy planeta M36 nadaje się na ludzką kolonię. Likwidując wrogie istoty swoim podręcznym karabinem, gracz zdobywa doświadczenie oraz walutę niezbędną do zakupu użytecznych rzeczy u sklepikarza. Na początku należy wejść do pierwszego budynku znajdującego się po prawej stronie od ekranu startowego. Wędrówka w dalsze rejony oznacza pewną porażkę ze względu na mocniejsze i bardziej zajadłe istoty. Wewnątrz budynku jest wejście do podziemnego miasta, gdzie można zakupić ulepszenia, odpocząć w gospodzie, czy też otrzymać wiele użytecznych informacji. Odpoczynek uzupełnia utraconą energię we wszystkich poziomach gracza. Gra posiada elementy RPG, gdyż postać gracza zdobywa doświadczenie, a każdy poziom zapewnia dodatkowe 30 pkt. Energii. Jeśli gracz zostanie pokonany, to może kontynuować rozgrywkę od wejścia do budynku kosztem połowy posiadanej waluty. Rok wydania 1987.
|
|

|
A.E. Ziemia atakowana jest przez roje kosmitów, a zadaniem gracza jest jej obrona. Gracz steruje działkiem laserowym, które porusza się poziomo w dolnej części ekranu. Sam laser nie robi krzywdy obcym, jedynie jego wybuch. Należy zlikwidować w całości minimalnie trzy ataki aby przejść do kolejnego poziomu. Później gra przenosi się poza planetę gdzie toczy się walka o kosmos. Gra staje się coraz trudniejsza w miarę postępów. Rok wydania 1982.
|
|

|
A'lamona Zadaniem gracza jest przeprowadzenie wielbłąda z jednego miasta do drugiego. Podczas podróży wielbłąd stale traci siły, które można uzupełnić wybierając odpowiednie sekwencje tekstowe wskazywane przez zieloną strzałkę widoczną z prawej strony ekranu. Wybranie złej sekwencji spowoduje dodatkową utratę siły i jeśli jej wartość spadnie do zera gra zakończy się porażką. Rok wydania 1985.
|
|

|
A1 Spirit: The Way To Formula-1 Gra zawierająca trzy rodzaje wyścigów różnymi pojazdami. Gracz może wybrać oprócz standardowych pojazdów, pojazd futurystyczny posiadający 5-biegową skrzynię biegów. Do standardowych pojazdów należy wybrać rodzaj silnika, hamulców i sterowności. Podczas jazdy można zderzać się z pojazdami rywali, a nawet ich niszczyć, kosztem otrzymywanych uszkodzeń. Warto też zwracać uwagę na poziom paliwa w baku, gdyż jego brak automatycznie kończy grę przegraną. Likwidację wszelkich uszkodzeń i uzupełnienie paliwa zapewniają mechanicy po zjechaniu do Pit-stopu. Rok wydania 1987.
|
|

|
Aaargh! Gracz wciela się w postać cyklopa i bierze udział w rywalizacji o legendarne złote jajko. Zwykłe jajka ukryte są w różnych obiektach dwunastu miast wyspy Darance i aby je znaleźć, należy dokonać ich całkowitego zniszczenia. Budynki można rozwalać na dwa sposoby, uderzając w nie pięściami lub podpalając ognistym wydechem. Oprócz jajek, w zniszczonych budynkach można znaleźć wiele innych użytecznych przedmiotów. Znalezienie jaja nie gwarantuje jego posiadania, gdyż trzeba jeszcze stoczyć walkę z konkurentem i tylko zwycięzca będzie miał prawo je zabrać. Rok wydania 1989.
|
|

|
Abu Simbel Profanation Jedna z najtrudniejszych gier na komputery 8-bitowe, która łączy elementy zręcznościowe z przygodowymi. Gracz wciela się w postać różowego stworka uwięzionego w wybudowanej przez Ramzesa II egipskiej świątyni Abu Simbel. Jedynym celem gry jest wydostanie się z tego niegościnnego miejsca pełnego wrogich istot i pułapek. Świątynia posiada 45 pomieszczeń o różnym stopniu trudności. Pokonywanie pułapek wymaga niesamowitej precyzji liczonej nawet w ułamkach sekundy. Zależnie od sytuacji, postać gracza może wykonać niski lub wysoki skok, co jest ważne przy omijaniu niektórych przeszkód. Podczas wędrówki gracz natknie się na charakterystyczne kamienne płyty, drzwi i statuy, których przesunięcie wymaga zastosowania wcześniej znalezionego klucza w formie hieroglificznych znaków. Niektóre pokoje posiadają dwa zejścia w dół, z których jedno jest śmiertelną pułapką w postaci ostrych kolców. Biorąc pod uwagę fakt, że postać gracza po utracie życia rozpoczyna w miejscu wejścia do pomieszczenia, to wpadnięcie w pułapkę z kolcami wiąże się z permanentnym zakończeniem gry. Rok wydania 1986.
|
|

|
Ace Gun Przy pomocy ciągłego lasera należy odpierać fale ataków nadlatujących wrogich statków, które po pewnym czasie rozbijają się na bronionym okręcie, obniżając poziom wytrzymałości kadłuba. Rok wydania 2020.
|
|

|
Ace Of Aces Aby stać się asem przestworzy gracz ma za zadanie wykonać cztery karkołomne misje bojowe polegające na bombardowaniu wyznaczonych celów. Gra składa się z dwóch części: w pierwszej dokonywany jest wybór misji oraz wyposażenia samolotu w paliwo i amunicję, a druga skupia się na wykonywaniu zadania. Akcja gry widoczna jest z wnętrza samolotu, gdzie w dolnej części ekranu znajduje się kokpit zawierający kompas, wskaźniki szybkości, nachylenia względem horyzontu, wysokości, uszkodzeń oraz skaner. Dostępne są także ekrany podglądu skrzydeł zawierające niezbędne informacje na temat pracy silników oraz ekran widoku komory bombowej z amunicją. Bombardowanie polega na nakierowaniu kursora nad cel, co spowoduje automatyczne zrzucenie pocisków. Obszar mapy wskazuje cele, samolot gracza oraz atakujące samoloty wroga. Rok wydania 1986.
|
|

|
Acrobatas Gracz steruje dwoma akrobatami wykonującymi naprzemiennie salta i przy ich pomocy należy przebić wszystkie balony znajdujące się na planszy. Akrobata musi spaść na wolną końcówkę huśtawki aby wybić drugiego. W zależności od dokładności upadku zależy siła wyrzutu drugiego akrobaty. Jeśli zostanie przytrzymany przycisk strzału to wybijany akrobata będzie poruszał się w lewą lub prawą stronę. Rok wydania 1987.
|
|

|
Actman Zadaniem gracza jest zebranie wszystkich fragmentów obrazka znajdujących się na planszy. W tym celu gracz wspina się po palikach i z nich może przemieszczać się na inne korzystając z zaczepionych lin. W zadaniu przeszkadzają wrogie stworzenia, które można likwidować kopniakiem lub jedną z dwóch dostępnych broni pojawiających się w teleporterach. Niektóre fragmenty powtarzają się i nie mają wpływu na tworzony obraz, przez co konieczne jest przechodzenie poszczególnych plansz aż do skutku. Rok wydania 1984.
|
|

|
Addicta Ball Gracz kontroluje paletkę i odbija nią kulkę, która niszczy przesuwające się w dół bloczki. Kolizja paletki z bloczkiem powoduje jej zniszczenie więc należy kulką torować sobie drogę. Istnieją różne rodzaje ulepszeń, broń, silnik odrzutowy do poruszania się po scenie, a także bariera na dole ekranu, która zapobiega zniknięciu piłki. Bariera na dole może zostać zniszczona przez spadające ogniki. Na szczęście można je ugasić paletką. Bloczki z literami, po ich zbiciu, uzupełniają paliwo, amunicję lub dają inne bonusy. Rok wydania 1987.
|
|

|
Adel Gracz kieruje dziwnym stworzeniem przypominającym kraba i musi przejść szereg bardzo trudnych pomieszczeń pełnych pułapek i ruchomych platform. Podczas wędrówki warto zbierać obiekty pokazane na planszy tytułowej, które dają czasową nieśmiertelność. Trudność gry polega na tym, że platformy nie transportują naszego bohatera i dodatkowo podczas skoku krab zatrzymuje się w powietrzu. Wymaga to precyzyjnego planowania wskakiwania na platformy. Gra ma również ułatwienie polegające na znikaniu niektórych wrogich istot po kolizji.
|
|

|
Adonis Klasyczna strzelanina, w której gracz pokonuje etapy najeżone wszelkimi obiektami strzelającymi. Podczas lotu warto zbierać kapsuły ulepszające i dodające bronie. Gra wykorzystuje dwa przyciski do strzelania różnymi rodzajami broni, więc warto je cały czas mieć wciśnięte. Rok wydania 1988.
|
|

|
Adven' Chuta! Gracz wciela się w rolę myszy, której zadaniem jest wydostać się z lochu zamieszkanego przez niebezpieczne żaby, pająki, skorpiony i węże. Podczas wędrówki należy rozbijać słoiki, zawierające różne przedmioty oraz niebezpieczeństwa. Myszka może nieść tylko jeden przedmiot w swoim ekwipunku, więc odpowiednie zarządzanie nim staje się podstawową umiejętnością, ponieważ przedmioty blokują wąskie przejścia w lochach. Podstawowymi przedmiotami są klucze otwierające drzwi do następnego lochu, ser dodający energii, krzyż pozwalający zlikwidować czerwone stworzenie oraz diamenty dodające punkty, gdy się je zaniesie do otwartych kluczem drzwi. Każdy loch należy ukończyć w określonym czasie. Rok wydania 1983.
|
|

|
Astro Marine Corps Akcja rozgrywa się na planecie Dendar, gdzie gracz został wysłany z Centralnej Bazy Korpusu Morskiego Astro znajdującej się w konfederacji SOKK, około 3 miliony lat świetlnych od Ziemi. Ta niegościnna planeta jest pierwszym celem przerażających Dewastatorów, przestępców wszystkich ras, którzy połączyli siły aby podbić całą galaktykę. W związku z tym nie zawahano się wysłać najlepszego człowieka, który odzyskuje siły po pobycie w stanie hibernacji... Gra składa się z dwóch części. W pierwszej zadaniem gracza jest przejęcie dobrze chronionego statku Dewastatorów. Na szczęście bezzałogowy statek kosmiczny orbitujący wokół planety, co jakiś czas wysyła kontenery z użytecznym ekwipunkiem, na które polują również wrogowie i czasem ich zawartość podmieniana jest na przykre niespodzianki. Gracz wyposażony jest w karabin oraz granaty i na swojej drodze oprócz oddziałów Dewastatorów napotka niezwykle niebezpieczne zwierzęta zamieszkujące Dendar. Niektóre z nich ukrywają się w ziemi, jak żarłoczne kwiaty, które nieuważnego „spacerowicza” połykają w całości. Warto jest także wrzucać granaty do dziur skrywających ogromne mięsożerne czerwie. Na końcu etapu czeka potężna bestia, której pokonanie pozwoli przejąć statek i polecieć na planetę Dewastatorów. W tej części zadaniem gracza jest zniszczenie głównej siedziby wroga najeżonej mechanicznymi systemami obronnymi. Tak jak poprzednio, oprócz jednostek wroga gracz natknie się na zmasowany atak stworzeń zamieszkujących planetę. Dodatkowo dostęp do bazy chronią potężne roboty oraz niezniszczalnie bariery laserowe, które należy zneutralizować likwidując ich generatory. Rok wydania 1989.
|
|
|
|