A

A Boy And His Blob: Trouble On Blobolonia (1989)

A Boy And His Blob: Trouble On Blobolonia
W tej wyjątkowej grze platformowo-logicznej gracz przejmuje kontrolę nad chłopcem, który musi pomóc Blobowi dostać się na jego rodzinną planetę. Nie jest to zwykła platformówka, ponieważ chłopiec nie może skakać ani atakować przeciwników. Zamiast tego Blob może być karmiony różnymi rodzajami żelków, które przekształcają go w różne przedmioty. Można go użyć jako drabiny, mostu lub trampoliny, zamienić w parasol by spowolnić upadek chłopca lub osłonić go przed spadającymi przedmiotami, w bańkę, która pozwala chłopcu pływać i oddychać pod wodą, w pochodnię spalającą niektóre przeszkody, a nawet w ptaka stale podążającego za chłopcem. Blob może przybrać w sumie 12 różnych kształtów, które można wykorzystać do swobodnej eksploracji świata gry. Rok wydania 1989.

A Nightmare On Elm Street (1989)

A Nightmare On Elm Street
Gracz wciela się w postać nastolatka, który przeszukuje domy przy Elm Street w poszukiwaniu kości Freddy'ego Kruegera. Po zebraniu wszystkich kości należy wrzucić je do pieca w liceum, aby raz na zawsze zniszczyć Freddy'ego. Koszmar składa się z dwóch światów. W czerwono zabarwionym "prawdziwym świecie" gracze walczą z wężami i pająkami, pokonując standardowe wyzwania platformowe. Gracze dysponują tutaj "licznikiem snu", który wyczerpuje się po każdym otrzymanym trafieniu. Jeśli licznik snu gracza jest pusty, gra przenosi się do niebiesko zabarwionego "świata snów", w którym przeciwnicy przybierają postać szkieletów i duchów. Uruchamia się też niewidzialny licznik czasu, odliczający do momentu pojawienia się Freddy'ego i zmuszający gracza do krótkiej walki z bossem. Gracze mogą znaleźć i zebrać trzy różne ikony w świecie snów, aby stać się "Wojownikami Snów" ze specjalnymi mocami i atakami. W „świecie snów” można zmienić postać z męskiej na żeńską, która miota nożami, co znacznie ułatwia pozbywanie się przeciwników i przydaje się w walce z Freddy`m. Zebranie wszystkich kości w danym poziomie prowadzi gracza do bossa ostatniego poziomu, który zazwyczaj przybiera postać potwora z twarzą Freddy'ego lub charakterystyczną rękawicą z brzytwą. Gracze poruszają się tam i z powrotem ulicą Wiązów, a nowy dom otwiera się w miarę oczyszczania poprzedniego. Rok wydania 1989.

Aa Yakyuu Jinsei Icchokusen (1992)

Aa Yakyuu Jinsei Icchokusen
W tej grze należy pomóc małemu chłopcu stać się gwiazdą baseballu. Zadaniem gracza jest przebrnięcie przez szkołę podstawową i liceum, rozwinięcie jego osobowości, a w końcu umożliwienie mu wzięcia udziału w rekrutacji do profesjonalnej drużyny baseballowej. Wszystko to osiąga się grając w grę planszową, w której prowadzony jest bohater przez szereg pól. W przeciwieństwie do większości podobnych gier, ilość pól, o które można się posunąć, nie jest określana przez rzut kostką, ale przez ruchomy licznik mocy, który należy zatrzymać w odpowiednim momencie. Nie trzeba dodawać, że pola te mają bardzo różny wpływ na postać gracza. Istnieją różne statystyki, które mogą zostać zwiększone lub zmniejszone, jeśli wejdzie się na dane pole. Na przykład, można trafić na pole "jedzenie", które zaprowadzi Cię do przyjaciela na kolację. Spowoduje to zwiększenie wagi, czyli parametru, mającego wpływ na przyszłe wyniki. Rok wydania 1992.

Abadox (1989)

Abadox
Gdzieś w galaktyce ogromny obcy stwór kosmiczny znany jako Parasitis podróżuje między światami, trawiąc swoje ofiary. Ostatnią ofiarą, którą pochłonęła ta obca istota, jest planeta Abadox. Próbując pożreć inne planety, przybierając jej postać, World Alive Force (WAF) rozpoczyna szturm na obcą formę życia. Gracz wciela się w pojedynczego żołnierza biorącego udział w tej operacji wojskowej. Abadox to strzelanka z widokiem z boku. Gracz musi strzelać do różnych wrogów, którzy przemieszczają się po ekranie, a także niszczyć ich bossów. Jeden przycisk służy do strzelania, a drugi do kontrolowania zdolności tarczy. Rok wydania 1989.

Aces Iron Eagle III (1991)

Aces Iron Eagle III
Zadaniem gracza jest zniszczenie określonych celów w każdym zadaniu. Na początku do wyboru jest jedna z czterech misji. Następnie gracz wybiera jeden z trzech samolotów, uzbraja go i wyrusza do walki z wielkiego lotniskowca. Każda misja składa się z dwóch etapów: symulacyjnego, w którym należy zlikwidować wszystkie wrogie samoloty oraz izometrycznego, gdzie znajdują się cele do zbombardowania. W misjach lądowych należy kierować się do celu zgodnie ze wskazaniem strzałki w lewym górnym rogu ekranu. Rok wydania 1991.

Action In New York (1991)

Action In New York
Jest rok 2029 i inwazja kosmitów, prowadzona przez naczelnego dowódcę Vilego Malmorta, zagraża Ziemi. Zniszczył on Nowy Jork i zbudował urządzenie znane jako "Astrotube", które łączy ruiny miasta z jego obcą stacją kosmiczną. Jeśli ta inwazja nie zostanie powstrzymana, ludzkość z pewnością będzie skazana na zagładę! Do walki z siłami inwazyjnymi przydzielono duet cyborgów. Los ludzkości spoczywa na sukcesie ich pięcioetapowej misji. Bohaterowie wyposażeni są w plecak odrzutowy oraz dwa działa orbitalne. Można je ustawić tak, by strzelały w jednym kierunku lub w ustalonym wzorze. Można latać we wszystkich kierunkach i używać power-upów, aby zdobyć nowe rodzaje broni lub przywrócić zdrowie. Rok wydania 1991.

Adventure Island (1987)

Adventure Island
Gracz przemierza różne krainy pełne niebezpieczeństw. Na początku należy w wielkim jaju znaleźć broń miotaną (młotek), a następnie różne inne pomocne przedmioty jak np. deskorolka czy smok ziejący ogniem. Postać gracza potrzebuje jedzenia więc należy zbierać wszelkie owoce pojawiające się po drodze. Rok wydania 1987.

Adventure Island 2 (1990)

Adventure Island 2
Zadaniem gracza jest przemierzanie kolejnych poziomów walcząc jednocześnie z różnymi przeciwnikami. Jedno trafienie wystarczy aby powalić niezłomnego bohatera, chyba że korzysta z ulepszenia w postaci deskorolki lub osobliwego wierzchowca. Należy stale zbierać jedzenie, aby uzupełnić stale malejący pasek głodu. Wszelkie bronie i ulepszenia można znaleźć w wielkich jajach. Świat podzielony jest na odrębne wyspy składające się z kilku etapów, gdzie w ostatnim czeka boss do pokonania. Rok wydania 1990.

Adventure Island 3 (1992)

Adventure Island 3
Zadaniem gracza jest uratowanie swojej dziewczyny z łap kosmitów, którzy ją porwali. W tym celu należy przemierzać kolejne poziomy walcząc jednocześnie z różnymi przeciwnikami. Jedno trafienie wystarczy aby powalić niezłomnego bohatera, chyba że korzysta z ulepszenia w postaci deskorolki lub osobliwego wierzchowca. Należy stale zbierać jedzenie, aby uzupełnić stale malejący pasek głodu. Wszelkie bronie i ulepszenia można znaleźć w wielkich jajach. Każdy świat podzielony jest na etapy i na końcu ostatniego czeka boss do pokonania. Rok wydania 1992.

Adventures In The Magic Kingdom (1990)

Adventures In The Magic Kingdom
Nadszedł czas na paradę Myszki Miki po Main Street w Disneylandzie, ale zanim wszystko się zacznie, należy odnaleźć sześć srebrnych kluczy do wrót zamku. Klucze znajdują się w różnych atrakcjach Disneylandu i zadaniem gracza jest ich zdobycie. Znajdują się one w następujących minigrach:
Haunted Mansion - gra platformowa, w której należy unikać duchów i potworów. Jedyną obroną przeciwko nim jest broń w postaci świecy, którą można rzucić, aby zlikwidować każdą z wrogich istot.
Big Thunder Mountain Railroad - jadąc z góry w dół, należy skręcać pojazdem na różne tory, szukając ścieżki, która doprowadzi do trzeciej stacji i klucza. Przeszkody i ślepe zaułki mogą doprowadzić do zakończenia tej przejażdżki.
Pirates of the Caribbean - celem gracza jest przemknąć obok hordy piratów i uratować sześciu jeńców, po czym zapalić ogień sygnałowy, aby zdobyć klucz. Jedyną rzeczą, która powstrzymuje piratów jest umiejętność toczenia w ich kierunku beczek.
Autopia - na torze wyścigowym Panhandle Pete na gracza wysłane zostaną wszelkie wrogie pojazdy. Unikanie tych samochodów, jak również innych przeszkód i przeskakiwanie nad dołami doprowadzi do mety, aby odebrać klucz.
Space Mountain - wewnątrz Space Mountain Rollercoaster, należy śledzić tor z kokpitu i słuchać komend, gdzie należy skręcić, aż w końcu po dotarciu do sekcji F klucz zostanie zdobyty.
Disney Trivia - ostatni klucz ukryty jest wśród fanów Myszki Miki, którzy poproszą gracza o udowodnienie swojej przyjaźni poprzez udzielenie odpowiedzi na kilka różnych pytań dotyczących firmy Walt Disney i jej produkcji. Rok wydania 1990.

Adventures Of Dino Riki (1989)

Adventures Of Dino Riki
Gdzieś w krainie dinozaurów bohater znany jako Dino-Riki wyrusza do walki z bestiami z dawnych czasów i udowadnia prawo człowieka do życia. Gracz strzela więc do wrogów stojących na drodze, jak również przeskakuje nad dołami i unika przeszkód. Szanse zwiększają się, po zdobyciu ulepszenia do broni, takiego jak kule ognia czy bumerangi. Pomocne są również anielskie skrzydła, które pozwalają latać. Wszelkie dodatkowe punkty, ulepszenia i energia znajdują się w zestrzelonych kwiatkach. Na końcu każdego poziomu na gracza czeka boss do pokonania. Rok wydania 1989.

Adventures Of Lolo (1990)

Adventures Of Lolo
Gracz wciela się w postać Lolo, którego zadaniem jest uratowanie księżniczki Lala przez rozwiązywanie logicznych zagadek. W każdym obszarze należy zebrać wszystkie serca, aby otworzyć skrzynię zawierającą perłę otwierająca przejście. W grze zastosowano różne rodzaje terenu oraz wrogów mniej lub bardziej niebezpiecznych. Niektórzy wrogowie nie robią żadnej krzywdy, inni budzą się dopiero po zebraniu wszystkich serduszek. Niektórzy strzelają, gdy tylko przekroczona zostanie linia ich wzroku. Są też zasypiające stwory pozostające tam, gdzie zostaną dotknięte. Rodzaje terenu obejmują trawę, której wrogowie nie mogą przekroczyć, piasek, który spowalnia gracza, ale nie wrogów, kamienie, których nie można przekroczyć, ale również blokują strzały wroga, drzewa, których nie można przekroczyć, ale nie blokują strzałów wroga, wodę, którą można przekroczyć tylko za pomocą mostu lub jajka, strzałki, których nie można przekroczyć w kierunku przeciwnym do tego, w którym są skierowane. Niektóre zebrane serduszka dają możliwość zamieniania wrogów w jajka, które można przesuwać. W niektórych poziomach zebranie dwóch serduszek daje dostęp do jednego z trzech przedmiotów. Te przedmioty to: młotek, który kruszy kamienie, most, który może być użyty do przekraczania wody i strzałka, która zmienia kierunek płytki ze strzałką. Rok wydania 1990.

Adventures Of Lolo 2 (1990)

Adventures Of Lolo 2
Po raz kolejny gracz musi uratować księżniczkę przed złymi demonami, które ją porwały i uwięziły w wysokiej wieży. Rozwiązuj zagadki, aby przejść z pokoju do pokoju. Przesuwaj bloczki, zbieraj serca, zamieniaj stworki w białe jajka i chroń się przed strzelającymi i goniącymi wrogami. Rok wydania 1990.

Adventures Of Lolo 3 (1991)

Adventures Of Lolo 3
Tym razem Lolo wraz z księżniczką Lala muszą odwrócić czar szarości rzucony na wiernych poddanych. W przeciwieństwie do dwóch poprzednich gier, tutaj można wędrować po mapie świata i wchodzić do różnych miejsc w sposób nieliniowy. Niektóre lokacje pozostają jednak zablokowane, dopóki nie zostanie znaleziony klucz. Rozgrywka jest bardzo podobna jak w poprzednich dwóch częściach. W każdej planszy należy zebrać wszystkie serca, zabrać klejnot i udać się do wyjścia. W wykonaniu zadania będą przeszkadzać różne wrogie istoty. Rok wydania 1991.

Adventures Of Tom Sawyer (1989)

Adventures Of Tom Sawyer
Gracz wciela się w Tomka Sawyer`a, którego przygoda rozpoczyna się w jego śnie podczas zajęć lekcyjnych. Sterowanie w tej typowej grze platformowej polega na skakaniu i rzucaniu kamieniami. Należy unikać wielu przeszkód, takich jak np. toczące się beczki. Przy pomocy kamieni można likwidować  uporczywych wrogów, którzy upuszczają różne bonusy oraz czasami nową broń, czy chwilową nieśmiertelność. Na końcu każdego etapu walka z bossem. Rok wydania 1989.

After Burner (1989)

After Burner
Strzelanina o tematyce lotniczej. Celem gry jest przy pomocy samolotu F-14 Tomcat, zastrzelić jak najwięcej wrogich jednostek. Samolot posiada dwie bronie: rakiety samonaprowadzające oraz dwa karabiny maszynowe. Gra jest widziana zza samolotu i oferuje typową mechanikę charakterystyczną dla strzelanek, co oznacza, że większość czasu gracz spędza na unikaniu i strzelaniu. Co trzy etapy następuje uzupełnienie amunicji przez samolot dostawczy lub ekipę serwisową po wylądowaniu. Rok wydania 1989.

After Burner 2 (1989)

After Burner 2
Zaktualizowana reedycja gry After Burner. Oprócz dodatkowych poziomów, kilku nowych wrogów, kilku akcentów przy ścieżce dźwiękowej i większej ilości jednorazowych pocisków, największym ulepszeniem jest możliwość ręcznego zwalniania lub przyspieszania. Reszta rozgrywki pozostaje identyczna. Rok wydania 1989.

Air Fortress (1990)

Air Fortress
Federacja Mocarstw Międzygalaktycznych jest zagrożona przez gigantyczne statki kosmiczne, które nagle pojawiły się i zniszczyły pobliską cywilizację. Kiedy konwencjonalne taktyki obronne zawiodły, Federacja wysyła Hala Bailmana i wyposaża go w specjalny skuter kosmiczny o nazwie „Lightship”. Jego misją jest przebicie się przez obronę ośmiu kosmicznych fortec i zadokowanie przy śluzie powietrznej. Pozostawiając swój statek Hal musi przemierzyć korytarze fortecy w samym skafandrze kosmicznym, aby znaleźć i zniszczyć centralny rdzeń. Po wykonaniu zadania musi szybko odnaleźć skuter i uciec, zanim forteca eksploduje. Gra składa się z dwóch części. Pierwsza część to klasyczna strzelania na powierzchni kosmicznej fortecy, w której należy unikać przeszkód i zniszczyć jak najwięcej różnych latających jednostek. Trwa to do momentu zadokowania do śluzy powietrznej. Po zadokowaniu gracz przemierza wnętrze kosmicznej fortecy w poszukiwaniu rdzenia. Gracz jest wyposażony w plecak odrzutowy, a także broń blasterową i potężniejszą broń bombową. Każdy ruch lub ostrzał wrogich istot zużywa energię, która regeneruje się podczas postoju. W każdej części gry można znaleźć ulepszenia zwiększające energię lub bomby. Rok wydania 1990.

Airball (1990)

Airball
Zły czarodziej zamienił postać gracza w odbijający się dziurawy balon powietrza. Jedynym sposobem na złamanie zaklęcia jest znalezienie różnych składników i księgi zaklęć. W tym celu należy przeczesywać ponad 200 izometrycznych pomieszczeń pełnych pułapek i ostrych obiektów. Co jakiś czas balon musi dopompować utracone powietrze w odpowiednich miejscach. Lecz należy pamiętać o tym, że zbyt długie pompowanie rozsadzi balon. Podczas wędrówki można znaleźć różne kosztowności zwiększające ilość posiadanych punktów. Niektóre lokacje wymagają różnych przedmiotów jak np. świece do nieoświetlonych pomieszczeń. Gracz ma do wyboru trzy poziomy trudności. Po znalezieniu księgi czarów, należy ją zanieść do miejsca startu gry, podobnie jak inne przedmioty w dalszej części rozgrywki. Rok wydania 1990.

Airwolf (1988)

Airwolf
Gracz przejmuje kontrolę nad super helikopterem wojskowym zdolnym do osiągania prędkości naddźwiękowych i wyrusza na niebezpieczne tajne misje. Przed każdym etapem gracz jest proszony o wybranie jednej podstawowej broni powietrznej i naziemnej. Każda z broni występuje w trzech rodzajach. Ikony mocy są czasami pozostawiane za zniszczonymi formacjami wroga. Zwiększają one siłę ognia wyposażonej broni i poprawiają jej szybkostrzelność. Wreszcie, Airwolf może latać z prędkością naddźwiękową przez krótki czas, przez co staje się chwilowo nietykalny. Technika ta zużywa jednak paliwo i należy z niej korzystać ostrożnie. Każdy poziom kończy się walką z dużą machiną wojenną z widoku pierwszej osoby. Po każdym ukończonym poziomie gracz jest nagradzany losowo generowanym hasłem, niezbędnym do odblokowania zakończenia gry. Dlatego warto jest mieć je gdzieś zapisane. Rok wydania 1988.

Airwolf (1989)

Airwolf
Gracz dowodzi helikopterem bojowym podczas misji ratowania zakładników. Główna akcja toczy się z perspektywy pierwszej osoby usytuowanej za sterami śmigłowca, ale po dotarciu do obozu jenieckiego lub składu paliwa, wykorzystywany jest widok trzecioosobowy. Podczas lotu należy niszczyć nadlatujące samoloty wroga przy pomocy karabinu i naprowadzanych rakiet. Można także niszczyć wojskowe budynki przeciwnika. Rok wydania 1989.

Akumajou Special: Boku Dracula-Kun (1990)

Akumajou Special: Boku Dracula-Kun
Jest to parodia popularnej serii Castlevania. Zamiast wcielać się w członka rodziny Belmont, gracz przyjmuje postać młodego Drakuli, który został obudzony ze snu przez złego demona Garamosa siejącego spustoszenie w jego zamku. Celem gry jest powstrzymanie go, podróżując przez osiem etapów. Mały Drakula może skakać i strzelać do wrogich istot. Przytrzymanie przycisku strzału spowoduje wystrzelenie większej kuli ognia lub dowolnie wybranej broni specjalnej. Przeciwnik trafiony takim pociskiem pozostawia po sobie monetę. Za zebrane pieniądze można wziąć udział w jednej z czterech mini-gier i wygrać dodatkowe życia. Rok wydania 1990.

 

 

Grzegorz Kopański (Gregok)

grafika, muzyka, programowanie

 

Licznik odwiedzin: