#

007 Dangereusement Votre (1985)

007 Dangereusement Votre
Zadaniem gracza jest pomoc Stacey Sutton w ucieczce z płonącego ratusza w San Francisco. Każdy pokój jest wyświetlany z perspektywy bocznej. James musi zbierać przydatne przedmioty, aby przedostać się przez piętra budynku, takie jak klucze do otwierania drzwi i wiadra z wodą, aby zatrzymać postęp pożaru. Rok wydania 1985.

1337 (2010)

1337
Z wprowadzenia do gry dowiadujemy się, że owadzia rasa THARGOID pragnie podbijać planety i zniewalać ich mieszkańców. Jako jeden z przedstawicieli ziemskiej cywilizacji, gracz wciela się w postać kapitana statku kosmicznego wyposażonego w laser, trzy pociski rakietowe i ładownię. Aby powstrzymać najeźdźców należy odpowiednio wyposażyć swój statek aby stawić im czoła. W tym celu gracz musi walczyć z wrogimi statkami, za których zniszczenie otrzymuje wynagrodzenie. Kolejnym źródłem dochodów jest handel, więc należy lądować na planetach, kupować produkty i odsprzedawać je z zyskiem na innych światach. Podczas walk, oprócz lasera można korzystać z rakiet, które należy najpierw uzbroić. Laser się przegrzewa i wymaga czasu na schłodzenie zanim ponownie zacznie działać. Przeciwnicy korzystają z różnych broni i jeśli siła tarcz statku gracza się wyczerpie, każdy kolejny strzał spowoduje jego zniszczenie i gra się zakończy. Rok wydania 2010.

1k Centipede

1k Centipede
Zadaniem gracza jest zestrzelenie wszystkich segmentów olbrzymiej skolopendry, która zmienia swój kierunek po dotarciu do przeszkody. Każde trafienie zamienia segment w przeszkodę, a skolopendra ulega rozdzieleniu. Poszczególne jej fragmenty stają się autonomicznymi istotami, co zwiększa poziom trudności gry. Dodatkowy m utrudnieniem jest możliwość oddania strzału dopiero po zniknięciu poprzedniego.

1k Colors (2005)

1k Colors
Zadaniem gracza jest takie wybieranie kolorów, aby zajęty obszar był większy od obszaru przeciwnika. Gracz zaczyna od lewego-górnego rogu planszy, a przeciwnik od prawego-dolnego. Warto pamiętać także o tym, że każdy z graczy nie może wybrać koloru reprezentującego obecny kolor obszaru przeciwnika. Rok wydania 2005.

1k Snake (2006)

1k Snake
Klasyczna gra w węża, który zjadając pojawiające się jabłka wydłuża swoje ciało. Kolizja z własnym ogonem lub ze ścianą kończy się utratą jednego z siedmiu żyć. Zadaniem gracza jest zjedzenie 10 jabłek, by przejść do kolejnego poziomu, a jest ich 26. Rok wydania 2006.

1k Space (2006)

1k Space
Kolejna konwersja popularnego Space Invaders. Zadaniem gracza jest zestrzelenie wszystkich nadlatujących obcych zanim wylądują na Ziemię. Rok wydania 2006.

1k Sudoku (2005)

1k Sudoku
Logiczna gra, w której zadaniem gracza jest ułożenie dziewięciu cyfr w taki sposób aby nie powtarzały się w poziomie, pionie i w wyznaczonych polach. Rok wydania 2005.

1k Sudoku

1k Sudoku
Logiczna gra, w której zadaniem gracza jest ułożenie dziewięciu cyfr w taki sposób aby nie powtarzały się w poziomie, pionie i w wyznaczonych polach.

3D - Noughts And Crosses (1984)

3D - Noughts And Crosses
Rozbudowana wersja gry w kółko i krzyżyk, w której gracz musi ułożyć cztery krzyżyki w pionie, poziomie i po skosie. Rozgrywka odbywa się na czterech poziomach po 16 pól. Rok wydania 1984.

3D Driver

3D Driver
Zadaniem gracza jest takie kierowanie pojazdem, aby nie wypaść z trasy.

3D Fongus (1985)

3D Fongus
Gra wyścigowa rozgrywana z perspektywy trzeciej osoby. Gracz leci nad pustynią, gdzie flagi tworzą tor wyścigowy. Sterowanie ogranicza się do skręcania w lewo i w prawo. Gracz zdobywa punkty za każdą parę flag, przez które przelatuje, a także za przelatywanie nad różnymi przedmiotami, takimi jak jeże i kaktusy. Istnieją również przeszkody, na które należy uważać, takie jak skały i nosorożce, które czasami przechadzają się po torze wyścigowym. Samolot może przyjąć pewne obrażenia, ale po pięciu trafieniach gra się kończy. W niektórych miejscach gracz znajdzie dziury w ziemi, do których może wlecieć i wejść do jaskini. Przejście przez jaskinię skraca długość wyścigu, a na dole można znaleźć klucze, które naprawiają niektóre uszkodzenia samolotu. Jaskinia jest również miejscem występowania żółtego grzyba, którego gracz musi unikać, ponieważ kontakt z nim jest śmiertelny. Rok wydania 1985.

3D Link Four

3D Link Four
Gra jest podobna do tradycyjnej gry w kółko i krzyżyk, ale jest rozgrywana na czterech siatkach o wielkości 4×4 pola. Aby wygrać, gracz musi umieścić cztery swoje kolory na czterech polach w układzie pionowym, poziomym lub ukośnym, na jednej siatce lub rozmieszczone równomiernie na wszystkich czterech siatkach. Daje to łącznie 76 możliwych sposobów na wygraną.

3D Luffar-Schack (1983)

3D Luffar-Schack
Rozbudowana wersja gry w kółko i krzyżyk, w której gracz musi ułożyć cztery krzyżyki w pionie, poziomie i po skosie. Rozgrywka odbywa się na czterech poziomach po 16 pól. Rok wydania 1983.

3D Maze (1983)

3D Maze
Zadaniem gracza jest odnalezienie wyjścia z losowo generowanego labiryntu. Rok wydania 1983.

3D Maze

3D Maze
Zadaniem gracza jest znalezienie w możliwie jak najkrótszym czasie i w jak najmniejszej ilości kroków, wyjście z losowo generowanego labiryntu. Na początku gry gracz deklaruje wielkość kwadratowego labiryntu w zakresie 3-20 pól na bok, co daje w sumie maksymalnie 400 pokoi. W dowolnym momencie można włączyć mapę, która powoduje zwiększenie ilości wykonanych kroków.

3D Munch (1985)

3D Munch
Wariant Pac-Mana rozgrywany z perspektywy pierwszej osoby. Pomijając punkt widzenia, koncepcja jest bardzo prosta. Gracz porusza się po labiryncie i musi zebrać wszystkie pigułki (jest ich 222). W tym samym czasie po korytarzach krążą stwory, od których gracz musi trzymać się z daleka. Jedynie po zebraniu zielonej pigułki, gracz będzie miał możliwość przez określony czas je likwidować. Rok wydania 1985.

3X3 (1989)

3X3
Klasyczna turowa gra w kółko i krzyżyk, w której aby wygrać należy swoje trzy pionki ułożyć w pionie, poziomie i po skosie. Rok wydania 1989.

4 Games For Children (1983)

4 Games For Children
Prosta gra edukacyjna dla najmłodszych opierająca się na nauce matematyki i alfabetu. Rok wydania 1983.

48k Oric Golf (1983)

48k Oric Golf
Prosta gra w golfa, w której może wziąć udział do sześciu graczy. Gra ma dwa tryby: krótki - 9 dołków i długi - 18 dołków. Podczas rozgrywki gracz wybiera kierunek uderzenia zgodny z tarczą zegara, a następnie siłę. Generalnie należy trafić piłką do dołka z chorągiewką w możliwie jak najmniejszej liczbie uderzeń. Rok wydania 1983.

4KGyro

4KGyro
Zadaniem gracza jest dotarcie do końca trójwymiarowej drogi uważając aby z niej nie spaść. Każdy upadek cofa bączek gracza, co zabiera cenny czas przewidziany na całą grę. Po przejściu każdej trasy doliczane są tylko 4 sekundy do pozostałego czasu, więc pośpiech jest jak najbardziej wskazany. Dodatkowym utrudnieniem jest konieczność wyhamowywania bączka, by zredukować siłę bezwładności.

4KKong (2003)

4KKong
Celem gry jest uratowanie damy schwytanej przez gigantyczną małpę. Gracz wspina się po konstrukcjach placu budowy unikając metalowych platform i beczek rzucanych przez małpę. Po włączeniu dźwigni należy w odpowiednim momencie uchwycić się haka i usunąć jedną z czterech podpór przytrzymujących platformę. Usunięcie wszystkich podpór spowoduje spektakularny upadek Konga i zabawa rozpocznie się od nowa. Rok wydania 2003.

 

 

Grzegorz Kopański (Gregok)

grafika, muzyka, programowanie

 

Licznik odwiedzin: