#

'Twas The Night Before Christmas (1987)

'Twas The Night Before Christmas
Jest to bardziej program niż gra. Po uruchomieniu pojawia się menu z czterema opcjami. Pierwsza uruchamia historyjkę obrazkową z rymowanym tekstem, druga pozwala wydrukować kartkę, trzecia daje możliwość napisania i wydrukowania listu do ludzika w czerwonym kombinezonie oraz czwarta będąca grą polegającą na ułożeniu obrazka z rozsypanych kawałków, które można przesuwać przy pomocy klawiszy kursora. Rok wydania 1987.

"Weird Al" Yankovic In-3D (2000)

"Weird Al" Yankovic In-3D
Gra stworzona w edytorze znakowym ZZT. Zadaniem gracza jest odnalezienie osoby o imieniu Al pokonując niebezpieczne tereny. Podczas wędrówki gracz dostaje niezbędne informacje i zbiera amunicję do walki z wrogimi istotami, kryształy zwiększające zdrowie, pochodnie rozświetlające zasłonięte obszary oraz klucze do otwierania zamkniętych drzwi. Ponadto niektóre plansze będą wymagały podjęcia odpowiednich decyzji. Rok wydania 2000.

#Darkdigital:The Sim (1999)

#Darkdigital:The Sim
Gra stworzona w edytorze znakowym ZZT. Gracz wciela się w postać pracownika lokalu #Darkdigital i dostaje do wykonania szereg różnych zadań. Niektóre z nich należy wykonać w odpowiednim czasie, inaczej gra zakończy się porażką. Należy bardzo uważać na to co dzieje się w barze, gdyż niektóre rzeczy pojawiają się nagle po wykonaniu pewnych czynności. Rok wydania 1999.

#Megazeux Adventure (1998)

#Megazeux Adventure
Gra stworzona w edytorze znakowym ZZT. Świat zamieniony został na znaki ANSI i zadaniem gracza jest odwrócić ten stan rzeczy pokonując niebezpieczne tereny. Podczas wędrówki gracz dostaje niezbędne informacje i zbiera amunicję do walki z wrogimi istotami, kryształy zwiększające zdrowie, pochodnie rozświetlające zasłonięte obszary oraz kolorowe klucze do otwierania odpowiadającym im zamkniętych drzwi. Przy pomocy bomb z wyzwalaczem czasowym można nie tylko likwidować stwory, ale także niszczyć niektóre ściany. W grze nie brakuje również pomieszczeń z zagadkami do rozwiązania. Rok wydania 1998.

007 James Bond - The Stealth Affair (1990)

007 James Bond: The Stealth Affair
Super nowoczesny samolot został skradziony. Gra przygodowa typu weź przedmiot i odpowiednio go użyj. Przy pomocy prostego interfejsu należy rozmawiać z napotkanymi ludźmi, poszukiwać przedmiotów i rozwiązywać logiczne zagadki. Rok wydania 1990.

1 Ton (1996)

1 Ton
Gracz kontroluje ciężar o wadze jednej tony, który można dowolnie przesuwać za pomocą myszy, choć spada on również pod wpływem grawitacji. Naciśnięcie tłoka po prawej stronie ekranu przywołuje człowieka na pole gry. Celem gry jest zgniatanie tych ludzi przy pomocy ciężaru. Naciśnięcie dowolnego klawisza na klawiaturze kończy grę. Rok wydania 1996.

1000 Miglia (1991)

1000 Miglia
Gracz ma za zadanie przejechać przez szereg etapów trasy w swoim rozklekotanym samochodzie z lat 20-tych. Utrzymanie limitów czasowych w każdym punkcie jest kluczowe dla pozostania w grze. Na początku należy rozważnie wybrać samochód oraz części zamienne, które mogą się przydać na wypadek różnych awarii. Następnie należy przydzielić dla swoich dwóch kierowców punkty umiejętności, odporności i mechaniki, a także wybrać ulubioną część trasy wyścigu. Podczas jazdy zmieniają się warunki atmosferyczne i czasami samochód może ulec awarii wymagającej naprawy. Jeśli tak się stanie, gracz straci kilka cennych minut, o ile nie ma odpowiedniej części zamiennej. Rok wydania 1991.

1000 Miler (1987)

1000 Miler
Gra karciana w formie tekstowej. Dwóch graczy rywalizuje ze sobą w celu osiągnięcia dystansu 1000 mil. Każdy otrzymuje siedem kart, które mogą być kartami milowymi przybliżającymi do celu, pozytywnymi lub negatywnymi. Karty negatywne można zagrywać, aby spowodować przebicie opony u przeciwnika, kraksę, brak paliwa lub wywołać inne efekty. Pozytywne karty mogą być użyte do zniwelowania efektów negatywnych kart, które przeciwnik zagrał na gracza. Rok wydania 1987.

10Rogue - Adventure Game (1984)

10Rogue: Adventure Game
Niezwykle wciągająca gra rpg z losowo generowanymi poziomami, wykonana w grafice wykorzystującej znaki ASCII. Rok wydania 1984.

10th Frame (1987)

10th Frame
Klasyczna gra w kręgle. Proces rzucania kulą polega na wykonywaniu kolejnych kliknięć, aby ustawić odpowiedni kąt, prędkość i skręt. Dostępne są trzy poziomy umiejętności - poziom Kids automatycznie ustawia prędkość i skręt, podczas gdy Amateur ma większy margines błędu skręcania. Można rozgrywać pojedyncze mecze lub ligowe. Rok wydania 1987.

11th Hour (1995)

11th Hour
Gracz wciela się w postać redaktora, który ma za zadanie rozwikłać zagadkę tajemniczego zniknięcia swojej byłej partnerki. Akcja gry toczy się w mrocznym domostwie pełnym wymagających myślenia zagadek. Rok wydania 1995.

123-Talk (1993)

123-Talk
Pakiet gier edukacyjnych dla jednego gracza. Pakiet składa się z dziewięciu mini gier powiązanych tematycznie z cyframi. Oprócz dodawania i odejmowania, program uczy odliczania, ważnych numerów telefonicznych oraz dla relaksu daje możliwość rysowania. Zaimplementowany głos kobiecy daje polecenia i informuje o prawidłowych i nieprawidłowych odpowiedziach. Gra przeznaczona dla dzieci w wieku 1-7 lat. Rok wydania 1993.

1483 Anno Domini (1993)

1483 Anno Domini
Akcja gry rozgrywa się w Londynie w 1483 roku. Po śmierci Edwarda IV książę Ryszard wtrąca dwóch następców tronu do Tower of London. Zadaniem gracza jest włamanie się do wieży, uwolnienie ich i uniemożliwienie Ryszardowi zostania królem. Jest to pierwszoosobowa gra przygodowa, która przypomina fabularny dungeon crawler bez punktów doświadczenia. Loch jest eksplorowany krok po kroku i wymaga zbierania i używania przedmiotów niezbędnych do rozwiązania zagadek. W ekwipunku gracza znajdują się różne przedmioty użytkowe oraz regeneracyjne, które po użyciu poprawiają stan zdrowia. Czasami wymagana jest rozmowa lub walka z ludźmi. Walka odbywa się na osobnym ekranie, a obaj walczący mają trzy postawy: neutralną, ataku i obrony. Po wejściu w postawę ataku za pomocą kliknięcia lewym przyciskiem myszy, pasek siły wypełnia się, a drugie kliknięcie atakuje wroga i zadaje obrażenia w zależności od użytej siły. Podczas oczekiwania na wzrost paska siły, gracz jest narażony na ataki wroga. Postawa obronna, która blokuje ataki, jest wyprowadzana i opuszczana prawym przyciskiem myszy. Kto pierwszy straci całe zdrowie, przegrywa walkę i umiera. Rok wydania 1993.

15 x 15 (1996)

15 x 15
Klasyczna układanka polegająca na przesuwaniu płytek w taki sposób, aby ułożyć obrazek. Plansza składa się z 16 pól, z czego 15 zajmowanych jest przez płytki obrazka. Puste pole służy do przesuwania płytek w dowolnym kierunku. Trzy zestawy o różnym poziomie trudności. Rok wydania 1996.

16 (1996)

16
Celem gry jest przesunięcie wszystkich klocków z powrotem do ich pierwotnej kolejności numerycznej od 1 do 16. Problem polega na tym, że ponieważ podczas układania klocków dostępne jest tylko jedno puste pole, należy ciągle zmieniać kolejność klocków, próbując rozwiązać łamigłówkę. Rok wydania 1996.

16 Horribly Boring Games That Will Keep You On The Edge Of Your Chair (1993)

16 Horribly Boring Games That Will Keep You On The Edge Of Your Chair
Gra wykonana w edytorze ZZT, zawierająca 16 mini gier o różnej tematyce, pokazujące możliwości tego programu. W grach znajdują się elementy przygodowe, zręcznościowe, logiczne, itp. Co ciekawe, niektóre z nich zawierają ukryte gierki. Rok wydania 1993.

1830 (1995)

1830
Gra oparta na planszówce firmy Avalon Hill o tej samej nazwie, 1830: Railroads & Robber Barons. Jest to gra o budowaniu kolejowego imperium. Zachowując ten sam wygląd i styl gry planszowej, aż do heksagonalnego pola gry i żetonów torów, 1830 jest grą turową, która kładzie nacisk na pomyślne prowadzenie firmy i manipulowanie giełdą, a nie na zarządzanie koleją. Tory mogą być układane, miasta łączone, pociągi kupowane, a rozkład jazdy ustalany, ale ostatecznym celem jest zarabianie pieniędzy, nawet kosztem swojej firmy. Gracz będzie zmuszony do kupowania i sprzedawania wielu z nich w trakcie rozgrywki. Rok wydania 1995.

1869 (1992)

1869
Jako XIX-wieczny kupiec-nowicjusz, gracz musi kupić statek, znaleźć załogę, załadować kilka towarów i płynąć po horyzont, aż dotrze do portu z zapotrzebowaniem na posiadane towary. Następnym krokiem jest rozwój poprzez kupowanie kolejnych statków, tworzenie regularnych szlaków handlowych i stanie na czele prawdziwej firmy handlowej. 1869 skupia się na zarządzaniu i ekonomii, a nie na akcji. Żeglowanie polega na wytyczaniu trasy, a następnie obserwowaniu upływających dni, przerywanych jedynie przez sporadyczne zdarzenia losowe. Zasadniczo, główne działania to planowanie tras, zwracanie uwagi na bardzo dochodowe zadania specjalne, w których liczy się czas i staranie się aby nie zbankrutować. Rok wydania 1992.

1939 (1997)

1939
Gra strategiczna w realiach II wojny światowej. Gracz na początku wybiera stronę polską lub niemiecką, a następnie wybiera jeden z wielu scenariuszy. Każdy scenariusz zawiera inne zadania do wykonania. Na polu walki gracz przemieszcza swoje jednostki lub daje im rozkazy ataku. Każda jednostka posiada swoją wytrzymałość i doświadczenie bojowe. Warto do obrony stosować ukształtowanie terenu oraz budynki. W lesie jednostki są trudniej widoczne i trudniej je zniszczyć. Jednostki piechoty można okopywać, a samolotami można dokonywać zwiadu i bombardowania. Niektóre jednostki są bardziej skuteczne na inne więc warto odpowiednio wykorzystać strategię. Rok wydania 1997.

1942 The Pacific Air War (1994)

1942 The Pacific Air War
Symulator lotu osadzony w czasach II wojny światowej, a dokładniej wojny na Pacyfiku pomiędzy Japonią a Stanami Zjednoczonymi. Nacisk położono na realistyczną symulację dziesięciu samolotów, co oznacza na przykład brak wskaźnika amunicji. Gra zawiera kilka misji, które mogą być rozgrywane niezależnie od siebie lub w dwóch kampaniach dla Stanów Zjednoczonych lub Japonii. Cele to głównie wyzwolenie obszaru, obrona obszaru lub zniszczenie określonego celu. Szczególną cechą tej gry jest to, że może być również rozgrywana jako gra strategiczna. Na widocznej z góry mapie gracz otrzymuje informacje o położeniu wszystkich samolotów i może wydawać rozkazy swoim oddziałom. Gracz może przejąć kontrolę nad każdym samolotem i natychmiast przełączać się między oboma trybami. Można również nagrywać swoje postępy z ustawieniem dowolnego kąta kamery. Rok wydania 1994.

1993 (1992)

1993
Mikołaj i jego spotkanie trzeciego stopnia z kosmitami. Zadaniem gracza jest rzucanie kluczy monterskich ze swoich sań do rakiet dwóch kosmitów lecących na górze ekranu. Każdy złapany przez kosmitę klucz dodaje punkty przy ikonce poziomki. Gracz ma ograniczoną ilość kluczy i jeśli straci je wszystkie to otrzymuje tyle, ile trafiło wcześniej do rąk kosmitów. Rok wydania 1992.

1993Tris (1993)

1993Tris
Jeden z bardziej innowacyjnych klonów Tetrisa, podobny do Columns. Celem gracza jest likwidowanie much. Bloki składające się z czterech much spadają w dół ekranu i poprzez ich obracanie, należy spróbować ułożyć trzy muchy tego samego koloru w rzędzie, kolumnie lub po przekątnej, aby zniknęły. Od czasu do czasu pojawia się jeden z wielu dodatkowych obiektów. Są to na przykład bomby i pistolety, które strzelają do konkretnych much lub po prostu wysadzają je w powietrze. Rok wydania 1993.

1994Pool (1994)

1994Pool
Gra oferuje osiemnaście różnych rodzajów opcji wybieranych za pomocą przycisków w górnej części ekranu: osiem różnych ustawień Side/English, Follow & Draw i jedno dla środka bili oraz dziewięć różnych ustawień wyboru punktu uderzenia. Istnieją również przeszkody, które zniszczą bilę, jeśli się z nimi zetknie. Są to np. wirująca kula ognia, helikopter, UFO, bomba, smok i cheerleaderki! Pełna wersja gry oferuje 5 stołów o różnych kształtach: tradycyjny prostokątny, wydłużony sześciokątny, czworokątny równoległoboczny, trójkątny i sześciokątny. Wersja shareware, oferuje tylko dwa pierwsze stoły. Rok wydania 1994.

1995 Card Game (1994)

1995 Card Game
Przeznaczona dla jednego gracza wersja japońskiej gry Hanafuda, dosłownie "Flower Card". Jest to gra karciana, w której karty przedstawiają różne obrazy, a celem gracza jest zebranie "rodzin" kart, aby zdobyć punkty dodatkowe. Rok wydania 1994.

1998 Amerika (1987)

1998 Amerika
Strategiczna gra dla 2-6 graczy. Na początku każdy z graczy posiada określoną liczbę jednostek, które musi rozmieścić w swoich sektorach reprezentujących stany USA. Po rozmieszczeniu jednostek gracz może zaatakować innego gracza. Maksymalnie można wysłać 3 jednostki bojowe, które albo przejmą terytorium przeciwnika albo je osłabią. Decyduje tutaj liczebność jednostek podbijanego sektora. Po fazie ataku rozpocznie się faza przegrupowywania, w której można przemieścić swoje jednostki z jednego sektora w drugi. Po ukończeniu całej kolejki rozpocznie się nowa i każdy z graczy otrzyma kilka nowych jednostek do rozmieszczenia. Zwycięzcą zostaje gracz, który przejmie wszystkie stany na terytorium USA. Rok wydania 1987.

2

2
Gra wykonana w edytorze znakowym ZZT. Jest to przygodówka, w której gracz zbiera diamenty, pochodnie, amunicję i klucze do zamkniętych pomieszczeń. Przygoda zaczyna się w mieście z z.o.o i przechodząc do kolejnych ekranów gracz stanie przed koniecznością rozwiązania kilku zagadek. Niektóre pomieszczenia wymagają szybkich działań aby nie znaleźć się w sytuacji bez wyjścia.

2 Fast 4 You (1996)

2 Fast 4 You
Trzy różne wyścigi składające się z trzech tras każda. Do wyboru jest jeden z sześciu pojazdów. Podczas jazdy można zbierać leżące na drodze batoniki oraz gadżety pomocne w zajęciu jednego z trzech pierwszych miejsc, które gwarantują przejście do kolejnego etapu.  Rok wydania 1996.

2 Player Game

2 Player Game
Gra wykonana w edytorze znakowym ZZT. Jest to pojedynek dla dwóch graczy, w którym siła obrażeń zależy od wyboru rodzaju ataku. Wykonanie mocniejszego ataku wiąże się z wydaniem większej ilości diamentów i aby je uzyskać należy czasem nie wykonywać żadnego ataku w swojej turze. Niestety może to wykorzystać przeciwnik gdyż pula diamentów jest wspólna dla obu graczy.

20000 Leagues Under The Sea (1988)

20000 Leagues Under The Sea
Gra oparta na powieści Julesa Verne'a z 1870 roku. 5 lipca 1867 roku rząd postanowił zwodować słynny statek "Abraham Lincoln", który wyruszył na trop morskiego potwora. W wyprawie wziął udział wielki francuski profesor pan Arronax. Tygodnie mijały bez żadnych oznak obecności potwora w okolicy, gdy pewnego dnia, 300 mil od brzegów Wyspy Królowej Charlotty... trzech członków ekspedycji wyruszyło na pokładzie Nautilusa, łodzi podwodnej, którą nawigował kapitan Nemo. Gracz przejmuje rolę Arronaxa, by rozwikłać tą niezwykłą zagadkę. Większość gry dzieje się na pokładzie Nautilusa, który składa się z trzech pomieszczeń: salonu, pokoju kontrolnego i biblioteki. Tam gracz może manipulować przedmiotami i rozmawiać z ludźmi, by otrzymywać podpowiedzi, co robić dalej i jaki jest stan statku. Czasami gracz będzie mógł opuścić łódź podwodną, aby zbadać inne lokacje i rozwiązać zagadki w celu otrzymania dodatkowych wskazówek lub powalczyć z rekinami. Gra toczy się w czasie rzeczywistym, co oznacza, że kluczem do sukcesu jest znalezienie się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie. Tego typu podejście może skutkować niemożnością ukończenia gry. Z tego samego powodu gracz musi również obserwować nastrój kapitana Nemo. Jeśli go rozzłości, np. manipulując przy instrumentach statku, zamyka on gracza w jego kajucie na kilkanaście dni, co skutkuje upływem cennego czasu. Rok wydania 1988.

2024: The Enemies (1995)

2024: The Enemies
Gra stworzona w edytorze znakowym ZZT. Zadaniem gracza jest całkowite zniszczenie wszystkich niebieskich obiektów znajdujących się na ekranie. Aby sterować działem należy wejść do kokpitu. Po zniszczeniu obcych otworzy się przejście do obiektu kończącego grę. Rok wydania 1995.

2048 (2019)

2048
Gra polega na łączeniu bloczków o tej samej wartości by zwiększyć liczbę dwukrotnie. Bloczki przesuwamy klawiszami kursora. Z każdym przesunięciem na planszę dodawany jest kolejny bloczek. Gra kończy się gdy nie będzie możliwości ruchu lub jeden z bloczków osiągnie wartość 2048.

2048x2048 (2016)

2048x2048
Gra polega na łączeniu bloczków o tej samej wartości by zwiększyć liczbę dwukrotnie. Bloczki przesuwamy klawiszami kursora. Z każdym przesunięciem na planszę dodawany jest kolejny bloczek. Gra kończy się gdy nie będzie możliwości ruchu lub jeden z bloczków osiągnie wartość 2048. Rok wydania 2016.

2067: Return To Grahsuz (1995)

2067: Return To Grahsuz
Gra stworzona w edytorze znakowym ZZT. Zadaniem gracza jest całkowite zniszczenie wszystkich czerwonych obiektów znajdujących się na ekranie. Aby sterować działem należy wejść do kokpitu. Po zniszczeniu obcych otworzy się przejście do obiektu kończącego grę. Rok wydania 1995.

20th Century Frog (1988)

20th Century Frog
Gracz wciela się w postać żaby i kontroluje wysokość jej skoków tak, aby zjadać zdobycz, omijać przeszkody i unikać niebezpieczeństw. Chociaż rozgrywka jest bardzo prosta, schemat sterowania jest niezwykle unikalny i sprawia, że gra bardziej przypomina symulator żaby. Uderzenie w przeszkody od dołu przeważnie kończy się tragicznie. Należy ponadto unikać wpadnięcia w sieć pajęczą oraz nie zalecane jest zjadanie ważek, gdyż to zabiera punkty. Po zjedzeniu wszystkich owadów lub ważki gracz przechodzi do kolejnego poziomu wybieranego losowo. W grze jest 15 różnych plansz. Rok wydania 1988.

21 (1982)

21
Prosta konwersja popularnej gry karcianej blackjack lub oczko: każda runda rozpoczyna się od zakładu, a celem jest osiągnięcie najwyższego układu bez przekraczania sumy 21. Zarówno komputer, jak i gracz dobierają karty, a następnie decydują czy dobrać kolejną czy czekać. Można również podwoić, podzielić lub poddać partię. Gdy komputer ma odwróconego asa, gracz ma możliwość postawienia zakładu ubezpieczeniowego. Gra kończy się po utracie wszystkich funduszy i wyświetla statystyki wygranych i przegranych partii. Rok wydania 1982.

21 For 1 To 4 (1989)

21 For 1 To 4
Prosta konwersja popularnej gry karcianej blackjack lub oczko: każda runda rozpoczyna się od zakładu, a celem jest osiągnięcie najwyższego układu bez przekraczania sumy 21. Zarówno komputer, jak i gracze dobierają karty, a następnie decydują czy dobrać kolejną czy czekać. Można również podwoić, podzielić lub poddać partię. Gdy któremuś z graczy braknie funduszy to można wziąć pożyczkę od Dealera w wysokości 100$. Rok wydania 1989.

21 Oczko (1989)

21 Oczko
Bardzo prosta gra karciana, w której dwóch graczy dobiera tyle kart z talii zakryte ile uważają za konieczne. Celem jest, aby suma punktów na zabranych kartach była jak najbliższa 21, ale w żadnym wypadku jej nie przekraczała. Jeśli obaj gracze mają nadwyżkę, nikt nie otrzymuje punktu. Sekret strategii polega na tym, że dobierając wiele kart, istnieje duże ryzyko przekroczenia maksymalnej wartości, a jeśli mało, można przegrać z przeciwnikiem pod względem punktów. Rok wydania 1989.

2178: The Last Fight (1995)

2178: The Last Fight
Gra stworzona w edytorze znakowym ZZT. Zadaniem gracza jest całkowite zniszczenie wszystkich niebieskich obiektów znajdujących się na ekranie. Aby sterować działem należy wejść do kokpitu. Po zniszczeniu obcych otworzy się przejście do obiektu kończącego grę. Rok wydania 1995.

21-en (1991)

21-en
Karciana gra w oczko. W grze występują 52 karty do gry. As to 1 lub 11 punktów, król, królowa i walet to 10 punktów, a karty od 2 do 10 to od 2 do 10 punktów. Celem jest zbliżenie się jak najbardziej do 21 bez przekraczania 21. Obaj gracze zaczynają z dwiema kartami. Każdy gracz może dobrać dowolną liczbę kart. Gracz z największą liczbą punktów bez przekraczania 21 wygrywa. Rok wydania 1991.

221B Baker Street (1987)

221B Baker Street
Rozgrywka w 221B Baker St. oparta na grze planszowej o tym samym tytule i pozwala rywalizować czterem graczom w rozwiązywaniu zagadek osadzonych w wiktoriańskim Londynie. Po wybraniu jednej z czterech postaci i jednego z trzydziestu scenariuszy rozpoczyna się rozgrywka. Akta przedstawiają szczegóły sprawy, wymieniają zaangażowane w nią osoby i wyjaśniają, co gracze muszą wydedukować, aby rozwiązać kryminalną zagadkę. Rozwiązywanie zagadek polega na poruszaniu się po Londynie za pomocą rzutu kostką, wchodzeniu do miejsc, w których zbiera się wskazówki, a następnie łączeniu ich w logiczną całość. Wśród piętnastu dostępnych miejsc są pub, park i bank, a każda lokacja zawiera wskazówkę, z których nie wszystkie są przydatne. Przed rozwiązaniem sprawy, gracze muszą odwiedzić Scotland Yard, aby otrzymać odznakę. Gracze mogą również użyć odznaki, aby zablokować lokację z przydatną wskazówką, wymuszając podróż do ślusarza innym rywalom. Gdy gracz uzna, że rozwiązał sprawę, musi wrócić na Baker Street i odpowiedzieć na pytania. Jeśli gracz nie poda prawidłowych odpowiedzi, gra toczy się dalej. Rok wydania 1986.

2400 AD (1988)

2400 A.D.
2400 A.D. jest grą przygodową, podobną do gier z serii Ultima, choć z prostszą mechaniką rozgrywki. Miasto Metropolis podzielone jest na pięć obszarów: Centrum, Północ, Południe, Wschód, Zachód. Wszystkie z nich są oznaczone granicami, strzeżone i patrolowane przez różnego rodzaju roboty. W mieście pojawiają się również postacie niezależne. Próba porozumienia się z nimi powoduje otwarcie okien dialogowych, w których gracz musi wpisać słowa kluczowe w celu uzyskania dalszych informacji. Eksploracja i transport mogą odbywać się na trzy sposoby: pieszo, przez zautomatyzowany chodnik lub za pomocą systemu metra. W mieście znajduje się kilku kupców, u których gracz może kupić niektóre przedmioty. Bardziej osobliwe przedmioty, takie jak broń i urządzenia osobiste, są sprzedawane na czarnym rynku. W całym mieście znajdują się również węzły energetyczne, które umożliwiają graczowi naładowanie broni i innych urządzeń. Korzystanie z tych węzłów zasilania jest nielegalne, co powoduje ewentualne wysłanie robota atakującego postać. Główny bohater posiada cztery podstawowe atrybuty: energię, zręczność, inteligencję oraz dostosowanie. Atrybuty te będą się zwiększać podczas gry, gdy postać wykona pewne akcje. Dostosowanie może wzrosnąć podczas rozmowy z napotkanymi osobami. Walka rozpoczyna się, gdy gracz atakuje lub zostaje zaatakowany przez wrogiego robota. Przed przystąpieniem do walki bohater musi się najpierw wyposażyć w broń dystansową w ekwipunku i naładować ją. Postać nie może atakować, jeśli nie ma naładowanej broni. Bohater może strzelać tylko w kierunku poziomym lub pionowym, podczas gdy roboty mają przewagę w atakowaniu we wszystkich ośmiu kierunkach. Jeśli postać zostanie trafiona, wszystkie atrybuty ulegają zmniejszeniu, które z czasem powrócą do swoich pierwotnych wartości. Jeśli bohaterowi uda się pokonać robota, może on przeszukać jego szczątki by zdobyć pieniądze. Porażka spowoduje uwięzienie i konfiskatę przedmiotów w Centrum Rehabilitacji, gdzie bohater musi się regularnie rejestrować, aby nie zostać wrzuconym do więzienia. Rok wydania 1988.

25 (1998)

25
Platformówka składająca się z pięciu poziomów i zadaniem gracza jest zebranie wszystkich diamentów, uniknięcie przeszkód oraz dotarcie do złotego posągu. Każdy kontakt z przeszkodą oznacza natychmiastową śmierć i odradza bohatera w punkcie początkowym bieżącego poziomu. Postać gracza nie skacze i aby dostać się na niższe platformy należy spaść z wyższego poziomu. Prędkość spadania jest stosunkowo niska, co pozwala na poruszanie się w powietrzu. Jest to konieczne, aby dotrzeć do niektórych diamentów, a ponieważ nie ma możliwości wspięcia się na górę, jedynym sposobem na zebranie pominiętego diamentu jest utrata życia. Rok wydania 1998.

2D (2002)

2D
Gra wykonana w edytorze znakowym ZZT. Jest to strzelanina platformowa z pośrednim sterowaniem, czego efektem jest znaczne spowolnienie silnika gry. Zadaniem gracza jest zabezpieczyć wyznaczone obszary wyspy poprzez zlikwidowanie wrogich istot i zniszczenie bossów. Gracz ma ograniczoną ilość amunicji więc należy ją oszczędzać, gdyż bez niej nie będzie można ukończyć gry. Rok wydania 2002.

2x2 (1995)

2x2
Gra edukacyjna ucząca tabliczki mnożenia. Rok wydania 1995.

3 Card High Low Poker (1986)

3 Card High Low Poker
Poker z 3 kartami, bez dobierania. Krupier ogłasza wysokie lub niskie figury i rozdaje karty. Jeśli gracz posiada układ, który może pokonać innych, należy położyć go na środku stołu i najlepszy układ wygrywa. Jeśli nikt nie wyłoży swoich kart, wygrywa krupier. W wysokich figurach para asów pokonuje parę waletów, a król, dziesiątka, dziewiątka pokonuje damę, dziesiątkę, dziewiątkę. Trójka pokona każdą parę. W niskich figurach, najlepszym możliwym układem jest jeden, dwa, trzy. Szóstka, Piątka, Trójka pokonuje Siódemkę, Piątkę, Trójkę, a Dziewiątka, Szóstka, As pokonuje Dziewiątkę, Szóstkę, Dwójkę. Rok wydania 1986.

3 Card Monte (1993)

3 Card Monte
Gra w trzy kubki w wersji karcianej, w której gracz obstawia zakład i jeśli wylosuje czerwoną kartę wygrywa podwójną stawkę. Maksymalnie można założyć 5$. gra się kończy po 100 rundach lub jeśli gracz straci wszystkie pieniądze. Rok wydania 1993.

3 Skulls Of The Toltecs (1996)

3 Skulls Of The Toltec
Gra przygodowa, której akcja dzieje się na dzikim zachodzie. Akcja kręci się wokół wielkiego skarbu Tolteków. Rok wydania 1996.

3-D Body Adventure (1993)

3-D Body Adventure
Jeśli chcesz poznać jak zbudowany jest organizm człowieka, to polecam ten program edukacyjny połączony z grą komputerową. Program w języku angielskim. Rok wydania 1993.

3-D Pitfall (1995)

3-D Pitfall
Trójwymiarowa adaptacja Tetrisa. Spadające klocki o różnych kształtach należy tak ustawiać, aby wypełnić cały poziom. Wypełniony poziom znika dając miejsce na kolejne klocki. Maksymalnie za jednym razem można wypełnić cztery poziomy. W tym celu należy odpowiednio użyć czterosegmentowego długiego klocka. Rok wydania 1995.

3-D Shooter 1.0 (1995)

3-D Shooter 1.0
Trójwymiarowa strzelanina, w której gracz zbiera bronie, amunicję oraz klucze do drzwi i przemierza rozbudowane labirynty pełne wrogich żołnierzy. Niektóre ściany otwierają przejście po ich dotknięciu, dlatego należy spoglądać na mapę wyświetlaną przez radar, który wcześniej należy znaleźć. Kondycja bohatera widoczna jest w postaci otrzymanych obrażeń zewnętrznych i wewnętrznych, które można wyleczyć znajdując apteczki. Rok wydania 1995.

3-D Table Sports (1995)

3-D Table Sports
Komputerowa adaptacja trzech sportowych gier stołowych: piłka nożna, koszykówka i hokej.  Rok wydania 1995.

3-Demon (1984)

3-Demon
Klasyczny Pac-Man w trójwymiarowej scenerii. Zadaniem gracza jest zebranie 100% punktów przez zjadanie kropek. Co 5 plansz zmienia się labirynt. Rok wydania 1984.

3D Baller (1996)

3D Baller
Kosmiczna strzelanina symulująca przestrzeń 3D, w której należy unikać zderzenia z nadlatującymi kulami. Statek gracza posiada broń strzelającą w pięciu kierunkach, a na końcu etapu czeka walka z dużym statkiem bazą. Rok wydania 1996.

3D Blox (1990)

3D Blox
Trójwymiarowa wersja Tetrisa, w której studnia ma rozmiar 5x5x10 kostek. Zadaniem gracza jest układanie ze spadających bloczków, pełnych poziomów tak, aby je zlikwidować. Wraz z postępami wzrasta poziom trudności i szybkość spadających bloczków. Rok wydania 1990.

3D Bomber (1998)

3D Bomber
Gracz wciela się w postać jednego z „Bombermanów” i jego celem jest wysadzenie przy pomocy bomb przeciwnika, zanim ten dopadnie jego. Postać gracza porusza się po labiryncie, podkładając bomby z opóźnionym zapłonem. Za każdym razem, gdy przeciwnik zostanie pokonany, gracz zdobywa punkt i odwrotnie. Ten, który pierwszy osiągnie 5 zwycięstw, wygrywa mecz. Wiele ścian jest zniszczalnych i niektóre z nich skrywają specjalne ulepszenia. Sterowanie odbywa się za pomocą klawiatury i można rozgrywać mecz w trybie dla pojedynczego gracza przeciwko komputerowej sztucznej inteligencji lub dla wielu graczy przez modem lub kabel sieciowy. Rok wydania 1998.

3D Cyber Puck (1995)

3D Cyber Puck
Gracz bierze udział w meczu jeden na jednego. Przed rozpoczęciem rozgrywki w sklepie można zakupić użyteczne gadżety by zwiększyć swoje szanse z przeciwnikiem. Gra trwa do momentu upływu czasu lub uzyskania 5 trafień. Każdy wygrany mecz przenosi gracza do innej scenerii. Rok wydania 1995.

3D Hunting: Grizzly (1998)

3D Hunting: Grizzly
Gracz wciela się w postać myśliwego, którego zadaniem jest polowanie na niedźwiedzie Grizzly. Przed rozpoczęciem rozgrywki należy wybrać jedną z czterech rodzajów broni oraz jedno z czterech łowisk różniących się ukształtowaniem otoczenia. Gracz do jednorazowej dyspozycji ma psa tropiącego, przynętę i kamuflaż. W przypadku spotkania niedźwiedzia należy go jak najszybciej powalić, a w razie wyczerpania pocisków, jak najszybciej naładować broń. Korzystając z mapy można odnaleźć swoje położenie, a lornetka lub luneta od broni służy do obserwowania celu na odległość. Rok wydania 1998.

3D Lemmings (1991)

3D Lemmings
Zadaniem gracza jest w określonym czasie doprowadzić wymaganą ilość sympatycznych stworków do wyjścia. W tym celu należy wykorzystywać dostępne umiejętności analizując ukształtowanie terenu. Rok wydania 1991.

3D Maze (1993)

3D Maze
Zadaniem gracza jest znalezienie wyjścia z labiryntu, w którym znajdują się wrogie istoty. Na szczęście do obrony przed nimi gracz ma do dyspozycji pociski skutecznie je niwelujące. Przed rozpoczęciem wędrówki, przez bardzo krótki czas pokazywany jest z góry cały labirynt. Rok wydania 1993.

3D Pinball (1992)

3D Pinball
Klasyczny pinball z efektem 3D dla 1-4 graczy. Gra umożliwia również wybór przyspieszenia kuli i ogólnej prędkości. Gracz rozpoczyna grę z czterema kulkami i zdobywa jak najwięcej punktów, kierując ją w różne obiekty na stole za pomocą wiosełek. Podczas gry można zobaczyć trójwymiarową perspektywę toczącej się kulki uderzającej w obiekty. Rok wydania 1992.

3D Pulsoid (1998)

3D Pulsoid
Przy pomocy węża odbijanego przez futurystyczny czołg należy zlikwidować wszystkie zniszczalne bloczki na planszy. Z bloczków czasami wypadają różne dobre i złe niespodzianki. Rok wydania 1998.

3D Space Fighter (1998)

3D Space Fighter
3D Space Fighter to strzelanka typu vertical-scrolling z pre-renderowaną grafiką w wysokiej rozdzielczości. Zgodnie z fabułą, na początku XXI wieku ludzkość w końcu nawiązała kontakt z przedstawicielami życia pozaziemskiego, którzy jednak okazali się być wrogo nastawieni. Mimo że pozaziemskie floty zostały wykryte z daleka, Ziemia nie była przygotowana i pierwszy atak sparaliżował obronę planety. Jednak ludzie zjednoczyli swoje wysiłki i stworzyli statek kosmiczny wystarczająco silny, aby przeciwstawić się flocie wroga, o nazwie kodowej Sigma Terminus. To właśnie tym statkiem gracz ma za zadanie zlikwidowanie zagrożenia ze strony obcych najeźdźców. Gra polega na strzelaniu do nacierających fal wrogich statków o różnych konfiguracjach. Od czasu do czasu na ekranie pojawiają się kule zawierające ulepszenia, które po zniszczeniu upuszczają swoją zawartość do zebrania przez gracza. Zapewniają one amunicję do broni drugorzędnej, tarcze i inne typowe usprawnienia. Statek gracza może wytrzymać wiele trafień od strzałów i uderzeń wroga zanim tarcze ochronne się wyczerpią. Każdy poziom kończy się walką z bossem. Rok wydania 1998.

3D Trek (1992)

3D Trek
Gra przygodowa dla jednego gracza. Sekwencja samozniszczenia na USS Enterprise została uruchomiona, a gracz musi zbadać statek i niektóre obszary poza nim aby znaleźć pięć kolorowych obiektów oraz kilka narzędzi, zanieść je do sekcji inżynieryjnej, uzyskać dostęp do terminalu komputerowego i zapobiec detonacji. Wszystko to musi zostać wykonane przed upływem czasu. Rok wydania 1992.

3D World Boxing (1992)

3D World Boxing
W tej grze bokserskiej można wybierać spośród kilkudziesięciu bokserów z różnymi atrybutami w takich dziedzinach umiejętności jak siła, obrona i uderzenia. Można zagrać pojedynczą walkę lub całe mistrzostwa. Rok wydania 1992.

3D Xmas Adventure: Santa`s Rescue! (1996)

3D Xmas Adventure: Santa`s Rescue
Santa's Rescue to pozbawiona przemocy gra pierwszoosobowa, w której gracz wciela się w rolę bałwana, który musi uratować Mikołaja przed lodowym czarodziejem. Bałwanek używa magicznej laski cukrowej, aby pokonać czarodzieja i jego sługusów oraz zdjąć zaklęcia z przyjaznych stworzeń leśnych, które zostały przekształcone w potwory. Laska cukrowa jest jedyną bronią gracza używającą magicznej mocy, którą można uzupełnić zbierając świąteczne skarpety. Gracz ma ograniczoną liczbę miejsc w inwentarzu, aby nosić przedmioty. Niektóre z nich mogą być używane bez konieczności umieszczania ich w inwentarzu, jak na przykład przeładowanie magicznej amunicji z laski cukrowej. Celem gry jest znalezienie laski, zlokalizowanie kryjówki lodowego czarodzieja, uratowanie Mikołaja i sprowadzenie go z powrotem do jego zamku. Po drodze należy odnajdywać także prezenty niezbędne do ukończenia gry. Rok wydania 1996.

3D-Ball (1987)

3D-Ball
Gra w ściankę w wersji trójwymiarowej. Przy pomocy paletki należy odbijać piłkę w kierunku ściany. W trybie dla dwóch graczy zwycięża ten, który osiągnie 21 punktów. Rok wydania 1987.

3d-Mania (1992)

3d-Mania
Trójwymiarowa wersja klasycznego Tetrisa. Przed rozpoczęciem rozgrywki gracz może wybrać tryb 3D jeśli posiada takowe okulary, poziom trudności, rodzaj karty dźwiękowej, głębokość studni, numer poziomu oraz sterowanie. Gra polega na takim układaniu spadających figur, aby wypełnić co najmniej jeden poziom studni. Ułożony poziom znika dając miejsce na kolejne spadające kształty. Na najwyższym poziomie trudności kształty figur są dość skomplikowane. Rok wydania 1992.

3DCube (1994)

3DCube
Kostka Rubika w wersji 3D sterowana za pomocą myszy lub klawiatury. Działa dokładnie tak, jak prawdziwa kostka lecz dodatkowo program wyświetla układ 2D w górnej części ekranu, dzięki czemu można zobaczyć wszystkie boki jednocześnie. Rok wydania 1994.

3Detris (1994)

3Detris
Trójwymiarowa wersja Tetrisa, w którym wystarczy ułożyć całą linię, by ją zlikwidować. Sterowanie odbywa się przy pomocy myszki i bloczki można obracać wciskając LPM, a PPM służy do ich szybszego zrzucania. Im więcej bloczków wypełnia obszar, tym większy jest ciężar i cała plansza wygina się do tyłu pod jego wpływem, co zmienia widok perspektywy. Przeciążenie systemu spowoduje całkowite opadnięcie planszy. Rok wydania 1994.

3DLand (1993)

3DLand
Trójwymiarowa gra przygodowa pełna zagadek do rozwiązania. Postać gracza może manipulować niektórymi elementami otoczenia oraz je likwidować używając lasera. Poszczególne lokacje posiadają wejścia do różnych pomieszczeń. Czasami wejście w te same drzwi może przenieść do innego pomieszczenia niż wcześniej. Wychodząc z gry można oglądać niekończące się iluzje graficzne. Rok wydania 1993.

3DWorld (1994)

3DWorld
3DWorld składa się z dwóch gier, strzelanki o nazwie Voyageur IV i tenisa stołowego 3D Ping Pong. W pierwszej grze użytkownik pilotuje uzbrojony statek kosmiczny, którego zadaniem jest ochrona Ziemi przed nadlatującymi asteroidami. Na pierwszym poziomie znajduje się dziesięć asteroid, a gracz ma do dyspozycji trzy statki kosmiczne. Aby trafić, należy ustawić strzał lasera tak aby celownik zaświecił się na kolor żółty. Jeśli to się nie uda, statek kosmiczny rozpadnie się w wyniku zderzenia lub Ziemia zostanie zniszczona. Następna misja polega na przelocie przez pas asteroid. Po jego pokonaniu hipernapęd ulega uszkodzeniu i gracz musi zebrać części zamienne porzucone wśród asteroid. W grze w tenisa stołowego rozgrywany jest mecz z komputerowym przeciwnikiem w zamkniętym obszarze, który kończy się, gdy różnica w punktacji wynosi 5, 10 lub 15 punktów (w zależności od ustawień). Piłeczka odbija się także od ścian, co daje możliwość opracowania dodatkowej strategii pokonania rywala. Rok wydania 1994.

3x Logic Games (1995)

3x Logic Games
Trzy gry w jednym. Pierwsza polega na ułożeniu we właściwej kolejności cyfr, liter lub elementów pomieszanego obrazka. Co ciekawe, kolorowe obrazki oraz fraktale generowane są losowo. W opcjach można wybrać większą ilość pól podzielenia obrazka oraz tryb przesuwania lub zastępowania. W drugiej grze należy odnaleźć słowo składające się z czterech liter. Program podpowiada ile liter zostało trafionych, pokazuje litery, których nie ma lub są w wyrazie. Ostatnia, trzecia gra polega na ułożeniu z 25 klocków karykatur znanych postaci aktorskich. Bloczki można przesuwać tylko po linii prostej i można je również usuwać z planszy przez otwarte furtki. Rok wydania 1995.

4 (2001)

4
Gra przygodowa wykonana w edytorze znakowym ZZT. Zadaniem gracza jest rozwiązanie wielu zagadek i odpowiednie wykorzystanie znalezionych przedmiotów tak, aby odblokowywać kolejne lokacje. Każda przygoda (a jest ich 4) ma inną fabułę i w każdej z nich ostatecznie należy użyć drogocennego diamentu aby otworzyć portal ich łączący. Gra posiada nietypową, ale bardzo dobrze przemyślaną mechanikę charakterystyczną dla gier przygodowych. Rok wydania 2001.

4 Gewinnt
Gra od dwóch do czterech graczy, w której należy pionki swojego koloru ułożyć po cztery w poziomie, pionie lub po skosie aby wygrać.

4 Queens Computer Casino
Wirtualne kasyno oferujące 12 różnych klasycznych gier hazardowych: Video Blackjack, Video Keno, Video Poker, Baccarat, Craps, Roulette, Blackjack, Red Dog, Super Pan 9, Fruits, Bars oraz Bars & Seven. Gra obsługuje od 1 do 4 graczy. Rok wydania 1992.

4 To Save Toon Land
Gra rozpoczyna się od kierowania kursorem i w miarę przewijania ekranu, rysuje się ciekawa historia. Domy zaczynają płonąć, pojawiają się złowrogie postacie, a trudna sytuacja krainy zostaje odkryta. Ostatecznie gracz otrzymuje do wyboru cztery postacie, z których każda ma unikalne zdolności i wymiary. Podczas wędrówki gracz znajdzie przejścia tylko dla niskich postaci, bloki, które tylko kret może zlikwidować i różne inne niespodzianki, aby zapewnić każdej postaci własną ścieżkę i znaleźć dostępne dla niej sekrety. Rok wydania 1995.

4-4-2 Soccer (1997)

4-4-2 Soccer
W tej grze przydadzą się wszelkie umiejętności przywódcze i piłkarskie. Gracz może kontrolować 25 atrybutami każdego zawodnika, w tym siłę, szybkość i umiejętności, które zmieniają się w miarę postępów. 4000 prawdziwych nazwisk graczy tworzy prawie 80 międzynarodowych drużyn i ponad 180 drużyn klubowych. Rok wydania 1997.

4-Get-It (1991)

4-Get-It
Zadaniem gracza jest łączenie jednakowych ze sobą bloczków tak, aby wszystkie usunąć z planszy zanim skończy się czas. Rok wydania 1991.

4-In-A-Row
Gra dla dwóch graczy, w której należy pionki swojego koloru ułożyć po cztery w poziomie, pionie lub po skosie aby wygrać. Rok wydania 1993.

4-Mok
Gra dla dwóch graczy, w której należy pionki swojego koloru ułożyć po cztery w poziomie, pionie lub po skosie aby wygrać. Na planszy dodatkowo losowo rozmieszczone są owoce dające bonusowe punkty za ich zebranie. Rok wydania 1995.

40080 Nyeon
Klasyczna strzelanina kosmiczna widziana bokiem, w której gracz przedziera się przez etapy kończące się walką z niesamowitymi bossami. W całej grze można maksymalnie ulepszyć swoją broń do trzeciego poziomu. Rok wydania 1995.

4D Boxing (1991)

4D Boxing
Wbrew pozorom nie jest czysto zręcznościowa gra oparta na boksie, która ma na celu odtworzenie tego sportu w najdrobniejszych szczegółach. Oferowane ruchy obejmują wszystkie ciosy górne i haki prawdziwej walki, a gracze są zaprojektowani tak, aby poruszać się realistycznie. Gracz przechodzi przez kolejne etapy, mierząc się z coraz trudniejszymi zawodnikami, a w międzyczasie może trenować swojego boksera. Dostępne są również powtórki akcji, dzięki czemu można przejrzeć wszystkie najciekawsze momenty. Rok wydania 1991.

4D Sports Tennis (1990)

4D Sports Tennis
4D Sports Tennis oferuje prawdziwą czterowymiarową rozgrywkę, umożliwiając graczowi dostęp do zaawansowanych funkcji powtórek. Gra opiera się na prostej, nieteksturowanej grafice 3D, zapewniając nie tylko standardową stałą kamerę i dowolnie pozycjonowane widoki, ale także bardzo unikalny widok z pierwszej osoby, w którym gracz nie widzi własnej postaci poza rakietą, a widok zawsze podąża za piłką. Inne funkcje obejmują dziesiątki misji treningowych, tryb kariery z możliwością stworzenia własnego gracza oraz tryb wieloosobowy dla 2 graczy na jednym komputerze. Rok wydania 1990.

4x4 Off-Road Racing (1988)

4x4 Off-Road Racing
Oprócz samego wyścigu, gra ma znaczne możliwości modernizacji pojazdu. Gracz ma do wyboru jeden z czterech pojazdów różniących się wagą, prędkością maksymalną, wytrzymałością, pojemnością itp., a zatem nadające się do różnych tras. Na początku należy kupić ulepszenia i akcesoria naprawcze oraz paliwo. Wyścigi odbywają się na jednej z czterech tras o zróżnicowanej nawierzchni - błoto, śnieg, pustynia i góry. Każdy z nich jest pełen przeszkód, które można skrupulatnie omijać, albo przejechać przez nie, co wiąże się z ryzykiem uszkodzenia podzespołów pojazdu. Rok wydania 1988.

4x4 Team (1988)

4x4 Team
Gra wyścigowa, w której zadaniem gracza jest pokonanie jak największej liczby etapów bez zderzania się z przeszkodami znajdującymi się na trasie. Rok wydania 1988.

5 Balls In Line (1997)

5 Balls In Line
Gra dla jednego lub dwóch osób, w której należy swoje piłki ułożyć po pięć w poziomie, pionie lub po skosie aby wygrać. Przy pomocy myszki należy wybrać piłkę z górnego rzędu i zrzucić ją wciskając LPM. Rok wydania 1997.

5 Stupid Dogs (1996)

5 Stupid Dogs
Gra stworzona w edytorze tekstowym ZZT, w której zadaniem gracza jest uratowanie swojej rodziny przed złym kocurem i psem. W tym celu należy zebrać amunicję i energię oraz wykorzystywać obiekty dające czasową nieśmiertelność by podołać zadaniu. Rok wydania 1996.

5 x 5 Wygrajmy Razem (1996)

5 x 5 Wygrajmy Razem
Gra logiczna, oparta na polskim teleturnieju 5×5. Zadaniem gracza jest odgadnięcie pięcioliterowego hasła w pięciu próbach. Prawidłowo odgadnięta litera podświetlona jest na czerwono, a litera nie na swoim miejscu na żółto. Rok wydania 1996.

5 X/O 5 (1995)

5 X/O 5
Gra logiczna dla dwóch graczy, oparta na polskim teleturnieju 5×5 i połączona z grą w kółko i krzyżyk. Zadaniem gracza jest odgadnięcie pięcioliterowego hasła w pięciu próbach ograniczonych czasem do 10 sekund na próbę. Prawidłowo odgadnięta litera podświetlona jest na czerwono, a litera nie na swoim miejscu na jasno niebieski kolor. Odgadnięcie hasła daje dostęp do postawienia swojego symbolu na planszy gry w kółko i krzyżyk. Wygrywa ten gracz, który ułoży swoje trzy symbole w poziomie, pionie lub po skosie. Rok wydania 1995.

5-Seconden (1991)

5-Seconden
W tej prostej grze liczy się precyzja w czasie. Zadaniem gracza jest po usłyszeniu sygnału odliczyć 5 sekund i wcisnąć spację. Im bliżej tej wartości czasu, tym więcej punktów gracz zdobędzie. Trafienie idealnie w 5 sekund daje 10000 punktów. Rok wydania 1991.

5087 (2001)

5087
Gra stworzona w edytorze znakowym ZZT, w której zawarto zarówno elementy przygodowe jak i zręcznościowe. Przygoda rozpoczyna się na dużym statku kosmicznym, gdzie gracz musi rozwiązać kilka zagadek, aby ostatecznie dostać się do swojego myśliwca i omijając strzały wylądować na nieznanej planecie. Po wylądowaniu rozpoczyna się etap eksploracji planety i walki z wrogimi istotami. Ważne jest rozmawianie z napotkanymi osobami, które mogą dać wiele cennych informacji oraz klucze do zamkniętych pomieszczeń. Rok wydania 2001.

587 Squadron (2021)

587 Squadron
Gra stworzona w edytorze znakowym ZZT, w której zadaniem gracza jest zbombardowanie wszystkich migających celów znajdujących się na uzbrojonym terenie wroga. Przed rozpoczęciem gry można wybrać poziom trudności i rozegrać partię szkoleniową. Każda misja poprzedzona jest krótką odprawą i wyświetleniem mapy obszaru działań wojennych. Podczas wykonywania misji należy unikać kolizji z wysokimi obiektami i nadlatującymi pociskami, które obniżają wytrzymałość pancerza. Gra kończy się gdy zabraknie bomb na pokładzie lub samolot gracza zostanie zniszczony. Rok wydania 2021.

5krat5

5krat5
Zadaniem gracza jest odgadnięcie pięcioliterowego hasła w pięciu próbach. Litera na prawidłowym miejscu podświetlona jest na fioletowo, a na innej pozycji na turkusowo. Pozostałe litery bez tła nie występują w haśle. W niektórych wyrazach znaki mogą się powtarzać, co dodatkowo komplikuje zgadywanie.

5th Fleet (1994)

5th Fleet
Strategiczna gra wojenna oparta dla jednego lub dwóch graczy, którzy opowiadają się po jednej ze stron konfliktu - w rozgrywkach na większą skalę jedna strona może obejmować kilka różnych państw. Rozgrywka jest ściśle turowa, a każdy dzień podzielony jest na sześć rund (po trzy dla każdego gracza). Każda tura podzielona jest na trzy fazy: okrętów podwodnych, statków i samolotów. Podczas faz gracze używają dwóch różnych ekranów map do planowania: mapa strategiczna pokazuje całą strefę operacyjną podzieloną na kilka obszarów, a mapa taktyczna oferuje bliższe spojrzenie na jeden obszar. Podstawowe rozkazy, jakie gracze muszą wydawać, to poruszanie się (oznaczanie jednostki i wybieranie heksu docelowego) oraz atakowanie (wybieranie, która broń zostanie użyta na jakim celu). Podczas dłuższych rozgrywek ważne jest również dbanie o uzupełnianie zapasów. Podczas gdy jednostki morskie muszą być przemieszczane na mapie taktycznej, gracze mogą używać mapy strategicznej do planowania ruchu samolotów. Jak zwykle w tego typu grach, wszystko jest reprezentowane przez abstrakcyjne symbole na mapie. Rok wydania 1994.

5x (2000)

5X
Turowa gra strategiczna z polami gry opartymi na siatce. Idea polega na tym, że obaj przeciwnicy zajmują pewną liczbę kratek i mogą przesunąć swoją ikonę każdej rundzie. Przesunięcie jednej ikonki powoduje jej sklonowanie (co oznacza, że gracz zajmuje o jedną kratkę więcej niż wcześniej), podczas gdy przesunięcie o dwie kratki powoduje, że poprzenia kratka staje się neutralna. Gdy gracz porusza się obok ikon zajmowanych przez innego gracza, ta ikona i wszystkie sąsiadujące z nią wrogie ikony przechodzą na jego własność. Zwycięzcą zostaje gracz, który ma najwięcej pól pod kontrolą, gdy nie ma już żadnych możliwości ruchu. Ta gra zawiera dwa scenariusze (Sasha i Alien Invasion), które różnią się grafiką interfejsu użytkownika, ikoną przeciwnika i obrazem tła, który jest ujawniany po zwycięstwie. Rok wydania 2000.

688 Attack Sub (1989)

688 Attack Sub
Gra o okrętach podwodnych z dziesięcioma misjami, które można rozegrać zarówno amerykańskimi, jak i radzieckimi okrętami podwodnymi. Gra skupia się na operowaniu kilkoma stanowiskami, z których gracz może korzystać (sonar, torpedownia, nawigacja, sterownia, radio i peryskop), ale większość obowiązków można przekazać członkom załogi. Rok wydania 1989.

7 Card Stud (1991)

7 Card Stud
Gracz rywalizuje z 5 komputerowymi przeciwnikami w grze przypominającej swoimi zasadami pokera lecz z wykorzystaniem do siedmiu kart maksymalnie. Dwie karty są zakryte dla pozostałych graczy, a pozostałe są widoczne na stole. Gracze na zmianę sprawdzają, podają lub licytują stawkę. Można w dowolnym momencie zrezygnować z dalszej gry pasując turę. Ostatnia, siódma karta, również jest zakryta przed innymi graczami i po zatwierdzeniu stawki następuje odkrycie wszystkich kart. Ta osoba, która ma najwyższą figurę pokerową wygrywa i zabiera wszystkie pieniądze zgromadzone w puli. Rok wydania 1991.

7 Colors (1991)

7 Colors
Zadaniem gracza jest wybieranie kolorowych kryształów tak aby zając większy obszar od przeciwnika. Rok wydania 1991.

8088 Othello (1985)

8088 Othello
Gra dla dwóch graczy, w której poprzez przeskakiwanie żetonów przeciwnika należy uzyskać jak największą ilość żetonów własnego koloru. Generalnie gracz ma czarne, a komputer białe kolory. Przeskakując żetony przeciwnika, zmieniają one kolor na czarne lub odwrotnie. Można przeskoczyć dowolną ilość żetonów w pionie poziomie i po skosie. Gra się toczy do momentu, aż wszystkie pola planszy zostaną wypełnione żetonami graczy. Rok wydania 1985.

9 Poker (1990)

9 Poker
Gra polega na kładzeniu kart o kolejnym numerze obok istniejących na brzegach sekwensu. Brak ruchu zmusza gracza do odłożenia jednej z kart na bok. Odłożone karty sumowane są po zakończeniu rozgrywki jako punkty karne. Ten, który zdobędzie najwięcej punktów karnych odpada z gry. Rok wydania 1990.

 

 

Grzegorz Kopański (Gregok)

grafika, muzyka, programowanie

 

Licznik odwiedzin: