A

A Black Carriage Was Drawn 2 (2002)

A Black Carriage Was Drawn 2
Gra stworzona w edytorze znakowym ZZT. Jest to druga część przygód Grahfa. Tym razem należy pokonać wszystkich poddanych hrabiny, a następnie stoczyć z nią zwycięską walkę. Walki polegają na zestrzeleniu określonej liczby pojawiających się obiektów na planszy. Rok wydania 2002.

A Black Carridge Was Drawn (2000)

A Black Carridge Was Drawn
Gra stworzona w edytorze znakowym ZZT. Jest to pierwsza część przygód Grahfa. Na początku gracz witany jest przez historię wprowadzającą do fabuły gry, z której wynika że kierujemy młodzieńcem porzuconym w lesie na pewną śmierć przez swoją matkę hrabinę 20 lat temu. Zadaniem gracza jest odpłacenie się zemstą za jej nikczemny czyn. Będąc w tawernie należy porozmawiać z napotkanymi osobami nawet kilkukrotnie aby ruszyć fabułę do przodu. Walka z wrogimi istotami polega na wchodzeniu w nich, a komputerowy algorytm wyliczy szanse trafienia. Rok wydania 2000.

A Brief History Of Zeux (1999)

A Brief History Of Zeux
Gra stworzona w edytorze znakowym ZZT. Jest to gra przygodowa, której akcja toczy się w różnych przestrzeniach czasowych. Gracz przy pomocy wehikułu czasu przenosi się w przeszłość, by przedsięwziąć działania dające możliwość połączenia z systemem Zeux. Kluczowe jest rozmawianie z napotkanymi osobami i wykonywanie różnych zadań. Sposób hakowania komputera rozwiązany jest za pomocą logicznej mini gry. Rok wydania 1999.

A Dwarvish-Mead Dream (2000)

A Dwarvish-Mead Dream
Gra przygodowa rpg stworzona w edytorze znakowym ZZT. Na początku pojawia się intro wprowadzające do uniwersum gry, w którym ściera się świat marzeń ze światem realnym. Zadaniem gracza jest przywrócić równowagę między tymi światami. W tym celu należy rozmawiać z napotkanymi osobami i wykonywać różne zadania. Jak w każdej grze rpg, tak i tutaj można kupować bronie, leczyć się u znachora oraz walczyć z napotkanymi istotami w lochach. Z większymi przeciwnikami walczy się przy pomocy ciekawie rozwiązanych mini gier. Rok wydania 2000.

A Grunt In The Dark (1999)

A Grunt In The Dark
Gra przygodowa stworzona w edytorze znakowym ZZT. Gracz wciela się w postać odludka, który postanowił opuścić swoją wioskę. Na samym początku zaprzyjaźnia się z hobgoblinem i za jego radą udaje się do jaskini. W grze, oprócz rozmów z napotkanymi osobami, należy znaleźć kluczowe przedmioty by fabuła mogła się rozwijać. Niektóre przedmioty są sprytnie ukryte, dlatego wiele informacji można uzyskać po przeczytaniu pojawiających się tekstów. Rok wydania 1999.

A Knife And A Stick EE (2008)

A Knife And A Stick EE
Gra przygodowa stworzona w edytorze znakowym ZZT. Zadaniem gracza jest przechodzenie różnych plansz, walcząc z wrogimi istotami i rozmawiając z napotkanymi postaciami. Ostatecznie gracz musi pokonać bossa by ukończyć grę. Rok wydania 2008.

A Line In The Sand (1992)

A Line In The Sand
Konwersja planszowej gry wojennej firmy TSR o tej samej nazwie. Przedstawia ona różne konflikty na Bliskim Wschodzie, w tym wojnę w Zatoce Perskiej oraz hipotetyczne konflikty z udziałem takich narodów jak Iran, Izrael i Arabia Saudyjska. Rozgrywka jest turowa, a każda ze stron może rozmieszczać różne jednostki lądowe, powietrzne i morskie. W grę można grać z przeciwnikiem komputerowym. Oprócz trybu podstawowego, w którym wykorzystuje się wyłącznie siły militarne, dostępny jest także tryb dyplomatyczny, w którym gracze podejmują dodatkowo różne decyzje dyplomatyczne, aby osiągnąć określone cele. Rok wydania 1992.

A Mind To Retaliate (2001)

A Mind To Retaliate
Gra przygodowa stworzona w edytorze znakowym ZZT. Gracz wciela się w postać 21-letniej policjantki Julii Anderson, której zadaniem jest dowiedzieć się, co było przyczyną tajemniczej śmierci jej brata. W tym celu należy rozmawiać z napotkanymi osobami, zdobywać różne przedmioty i rozwiązać wiele zagadek. Jak się później okazuje, gracz będzie musiał także stoczyć walki z zombiakami, robalami i innymi wynaturzeniami, co odkrywa bardzo mroczną fabułę gry. Rok wydania 2001.

A Nightmare On Elm Street (1989)

A Nightmare On Elm Street
Gra akcji oparta na filmie o tym samym tytule, w której gracz ma za zadanie uwolnić przyjaciół z objęć złego Freddy'ego Kruegera. Zanim gra się rozpocznie, należy najpierw wybrać jedną z pięciu dostępnych postaci, próbując uwolnić Joeya, który, jak informuje ekran wyboru, został już schwytany przez Freddy'ego. Zbyt długie spędzanie czasu w tej sekcji pozwoli Freddy'emu na schwytanie losowej postaci, aż do momentu, gdy pozostanie tylko jedna możliwa do wyboru postać. Kiedy postać zostanie wybrana, wszystkie pozostałe zostaną uznane za schwytane przez Freddy'ego i również będą musiały zostać uratowane. Każda postać ma inny stan licznika duszy i mocy, a także unikalne umiejętności. Dusza reprezentuje zdrowie gracza i jeśli się wyczerpie, gra się zakończy porażką. Moc jest zużywana za każdym razem, gdy gracz użyje specjalnej umiejętności. Gra rozpoczyna się na ulicy Wiązów widocznej z górnej perspektywy. W tej części należy odnaleźć dom Freddy'ego w labiryncie ulic, unikając jednocześnie samego Freddy'ego wyświetlanego jako olbrzymia postać. Wpadnięcie na niego podczas poszukiwań obniża poziom duszy gracza. Wewnątrz domu należy zbadać i znaleźć drogę do innych poziomów. Poziom położenia każdego przyjaciela oraz status ich duszy są wyświetlane po prawej stronie ekranu gry. W miarę upływu czasu dusze poszukiwanych mogą się zmniejszać, co jest sygnalizowane tekstem informującym o ich agonalnych krzykach. Podczas eksploracji można napotkać potwory, przedmioty i pułapki. Potwory i pułapki zmniejszają duszę gracza. Przedmioty mogą składać się z broni, amunicji, złotych monet, baterii, energii dla duszy, itp. Przedmioty są umieszczane w ekwipunku gracza, wyświetlanym również po prawej stronie ekranu, a ich wyboru dokonuje się przez wciśnięcie klawiszy od 1 do 7. Tylko wybrane przedmioty można użyć wciskając przycisk strzału lub upuścić wciskając klawisz [D]. Rok wydania 1989.

A Pact With Poe (2020)

A Pact With Poe
Gra przygodowa nawiązująca do twórczości Edgara Allana Poe, stworzona w edytorze znakowym ZZT. Gracz wędruje po różnych krainach i wchodząc w interakcję z napotkanymi postaciami może przeczytać poematy Allana Poe. Treści nawiązują do wydarzeń jakie spotykają gracza, który będzie musiał rozwiązać wiele zagadek, walczyć z wrogimi istotami i pokonywać wielkich przeciwników. Rok wydania 2020.

A Really Short Dungeon Game (2000)

A Really Short Dungeon Game
Gra przygodowa stworzona w edytorze znakowym ZZT. Gracz wciela się w postać eksploratora lochów i pogromcy demonów, który został wezwany przez przyjaciela Crevisa. W głębi ciemnego lochu zagnieździł się potężny demon, którego trzeba przegonić. W tym celu niezbędne będzie stoczenie walk z wieloma potworami, zbieranie energii, amunicji, pochodni i kluczy. Rok wydania 2000.

A Smiley`s Life (2002)

A Smiley`s Life
Gra stworzona w edytorze znakowym ZZT. Jest to symulator życia, w którym należy pilnować postać pod kątem głodu, zadowolenia, czystości i finansów. Zaniedbanie któregoś z tych parametrów oprócz finansów może kosztować życie naszego bohatera. Gra ma tylko dwie lokacje, dom oraz małe miasteczko, gdzie kupujemy różne rzeczy do swojego domu i zarabiamy pieniądze pracując w kawiarence. Rok wydania 2002.

A-10 Tank Killer (1989)

A-10 Tank Killer
Symulacja pozwalająca zasiąść za sterami samolotu A-10 Thunderbolt II, znanego również jako "Warthog". Jak sama nazwa gry wskazuje, jest on używany głównie do polowania na czołgi wroga, ale także do niszczenia dróg i mostów. Samolot jest uzbrojony w 30-milimetrowe działko Avenger, które może strzelać około 70 razy na sekundę oraz pięć rodzajów rakiet o różnym przeznaczeniu. Na początku dobrze jest wykonać misje treningowe z wyborem niezniszczalności samolotu aby nauczyć się wykonywać powierzone misje. Działania podjęte w każdej misji mają swoje konsekwencje w kolejnych. Niezniszczone cele będą pojawiać się w kolejnych misjach utrudniając w ten sposób ich ukończenie. Rok wydania 1989.

A-J 3 (1995)

A-J 3
Niejaki Ostro, który uciekł z więzienia, kierowany chęcią zemsty, porwał kilka niedźwiadków. Gracz wciela się w jednego z nich i jego zadaniem jest wydostać się z najeżonych pułapkami i wrogimi istotami kompleksów oraz uratować swoich przyjaciół. Podczas wędrówki należy zbierać serca uzupełniające energię oraz przełączać dźwignie otwierające zamknięte obszary. W wielu miejscach rozmieszczone są różne, mało widoczne pułapki, więc należy na wszystko zwracać baczną uwagę. Niestety gra zawiera błąd, który uniemożliwia wzięcie broni, a bez niej nie można ukończyć gry. Rok wydania 1995.

A-J`s Quest (1992)

A-J`s Quest
Gra polega na eksploracji różnych poziomów, zbieraniu przedmiotów i ekwipunku oraz walce z ekscentrycznymi stworami w celu udaremnienia złych machinacji króla Ostro. Postać może również zbierać pieniądze, aby kupić sprzęt w sklepie na końcu każdego poziomu. Różne wyposażenie daje różne ataki o różnej skuteczności na różne potwory. Przez większość gry nasz bohater jest śledzony przez swojego zwierzaka, jeża Hedge, który może okazjonalnie pomagać w walce ze stworami. Rok wydania 1992.

A-Pac (1999)

A-Pac
Jedna z wielu wersji klasycznego Pac-Man`a różniąca się od pierwowzoru wykorzystaniem wielobarwnego tła, postacią zjadacza, wędrującymi owocami oraz zmieniającymi się układami labiryntów. Dodatkowo w tle odtwarzane są różne melodie, których zestaw oraz inny rodzaj labiryntów można wybrać w dostępnych opcjach gry. Generalnie zadaniem gracza jest uratowanie porwanej przez duszki Ms. A-Pac. W tym celu należy zjeść wszystkie kropki na planszy, by przejść do kolejnego poziomu, a jest ich w sumie 14. Zjedzenie większych kropek daje czasową możliwość zjadania natrętnych duszków. Rok wydania 1999.

A-Train (1992)

A-Train
Gracz wciela się w rolę szefa, którego celem jest stworzenie imperium kolejowego, zapewniającego udany system transportu masowego, będący inspiracją dla całego świata. Innym celem jest zapewnienie warunków dla rozwoju wybranego miasta. Istnieje wiele różnych miejsc, w których można założyć działalność gospodarczą. Największe zyski przynoszą przewozy pasażerskie, które można zaplanować tak, aby zabierały pasażerów w porach dnia, w których jest największy popyt. Jednak w dłuższej perspektywie miasto musi się rozwijać. Wymaga to uruchomienia pociągów, które przewożą zasoby do miejsc, w których są one potrzebne. Zasoby te są wykorzystywane do budowy domów i innych budynków, co zwiększa liczbę pasażerów pociągów podmiejskich. W miarę rozwoju miasta będą powstawać nowe firmy, takie jak stadiony, biurowce i ośrodki narciarskie. Gracz może również budować własne firmy, których sukces będzie zależał między innymi od lokalnej populacji, obecności konkurencyjnych firm, a nawet zmian pór roku. Kolejnym sposobem na zarabianie pieniędzy jest giełda. Gracz może również obserwować zmiany pór roku - zimą można zobaczyć śnieg, a z okazji Nowego Roku - pokazy fajerwerków. Rok wydania 1992.

A-Wars #1, Kerry's First War (2007)

A-Wars #1, Kerry's First War
Gra przygodowa wykonana w edytorze znakowym ZZT. Gracz wciela się w postać Kerry, która z gazety i od rannego żołnierza dowiaduje się o wojnie, w której Ameryka upadła. Te wstrząsające informacje wzbudziły w niej chęć niesienia pomocy ocalałym. W tym celu należy rozmawiać z napotkanymi osobami, zdobywać klucze, amunicję do walki z wrogiem i rozwiązać wiele zagadek. Rok wydania 2007.

A.D Cop (1997)

A.D Cop
Gra polega na szybkim celowaniu i strzelaniu w pojawiających się przeciwników. Akcja podzielona jest na sześć misji, z których na początku dostępne są tylko trzy. Każda misja podzielona jest na trzy etapy z bossem na końcu każdego z nich. Gracz wciela się w rolę policjanta korzystającego ze specjalnego kasku wyposażonego w komputer z wizjerem. Komputer zaznacza przeciwnika w ramce określającej poziom zagrożenia i czas pozostały do ataku. Gracz wyposażony jest w pistolet i bazookę. Podczas misji można podnieść broń pokonanego przeciwnika, np. strzelbę, granat, M-16, pistolet automatyczny, które są wyrzucane po wyczerpaniu amunicji. Zastrzelenie zakładnika zabiera jedno życie, które można uzupełnić poprzez trafienie w symbol serca. Rok wydania 1997.PP

A.G.E: Advanced Galactic Empire (1991)

A.G.E: Advanced Galactic Empire
Pierwszoosobowa gra polegająca na eksploracji planety, wykonana w technice 3D. Podczas jazdy gracz na swojej drodze napotka niebezpieczne potwory oraz pułapki, z którymi należy sobie radzić przy pomocy znalezionych przedmiotów. Niektóre napotkane istoty są przyjaźnie nastawione i można od nich dostać ciekawe gadżety. Interfejs gry jest dość rozbudowany ale łatwy do opanowania. Pojazd gracza może poruszać się tylko wytyczonymi trasami. Rok wydania 1991.

A.J.`s World Of Discovery (1992)

A.J.`s World Of Discovery
Świat odkryć A.J. to gra edukacyjna, w której dzieci mogą grać w liczne minigry:
- klon Arkanoida;
- zabawny kreator twarzy, w którym można dowolnie zmieniać rysy twarzy lub losowo generować twarze;
- prosty program graficzny, w którym można rysować obrazki za pomocą różnych narzędzi i zapisywać je na dysku;
- wyścigi samochodzików Matchbox; można zbudować własny tor, a następnie ścigać się z inną osobą lub komputerem;
- klawiatura, która uczy pisania na klawiaturze;
- książeczka z naklejkami;
- kilka układanek, w których po ułożeniu otrzymujesz nagrodę w postaci animowanego obrazka;
- minigry edukacyjne, które uczą angielskiego i matematyki.
Można też wyhodować własny ogródek, sadząc nasiona i obserwując, jak z czasem kwiaty powoli rosną. Gra zawiera wiele zabawnych, głupkowatych animacji i dźwięków.
Rok wydania 1992.

A.R.S.E.N.A.L Taste The Power (1998)

A.R.S.E.N.A.L Taste The Power
Elementy rozgrywki obejmują budowę bazy, zbieranie zasobów oraz walkę na dużą skalę z wykorzystaniem jednostek naziemnych, morskich i powietrznych. Gra wprowadza również kilka unikalnych elementów do gatunku: na przykład, wszystkie pojazdy zużywają paliwo, a gracze muszą utrzymywać sieć zaopatrzenia w ciężarówki z benzyną, aby utrzymać swoje siły w gotowości do działania. Jednostki zdobywają również doświadczenie w walce, co kładzie nacisk na zarządzanie w skali mikro, zachęcając gracza do ochrony i naprawiania uszkodzonych jednostek, zamiast polegania na falach zużywających się sił. W grze A.R.S.E.N.A.L dostępne są trzy tryby gry dla jednego gracza: samouczek, tryb kampanii i gra własna. Samouczek składa się z 10 misji, których poziom trudności stopniowo rośnie. Mają one na celu wprowadzenie nowych graczy w podstawy gry. Przejście samouczka jest konieczne, aby odblokować dwa pozostałe tryby: ukończenie trzech pierwszych misji samouczka daje graczowi możliwość zagrania w grę niestandardową, natomiast aby zagrać w kampanię, gracz musi najpierw osiągnąć rangę kapitana w trybie samouczka. Fabuła samouczka i kampanii rozgrywa się w fikcyjnej alternatywnej historii II wojny światowej, w której sojusz europejskich narodów walczy z inwazją komunistów. Rozgrywki toczą się na losowo generowanych mapach, a do dyspozycji gracza oddano pięć frakcji: Normo, Psycho, Shyzo, Parano i Fanato. Każda frakcja, z wyjątkiem Normo, posiada unikalną broń specjalną, ale wszystkie korzystają z tego samego drzewka technologicznego. W trybie gry niestandardowej można grać z sojusznikami sterowanymi przez komputer, a także ustalać sojusze dla graczy komputerowych. Rok wydania 1998.

a2 (1998)

a2
Strzelanina dla 2-6 graczy na podzielonym ekranie, w której gracze sterują statkami kosmicznymi i walczą ze sobą za pomocą pocisków i dodatkowej broni. Gra ma dwa tryby. Pierwszy polega na zlikwidowaniu wszystkich przeciwników, a drugi na zestrzeleniu, ustawionej w opcjach określonej ich ilości. Walki toczą się w pięciu różnych sceneriach, a pełna wersja gry oferuje losowy generator pól walki i wiele dodatkowych broni. Rok wydania 1998.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 


 


 


 


 


 


 

Aaargh! (1988)
Aaargh!

Abandoned Places A Time For Heroes (1992)
Abandoned Places: A Time For Heroes

ABC's Wide World Of Sports Boxing (1991)
ABC's Wide World Of Sports Boxing

Abductor (2004)
Abductor

Abmis The Lion (1996)
Abmis The Lion

Abrams Battle Tank (1989)
Abrams Battle Tank

Absolute Pinball (1996)
Absolute Pinball

Absolute Zero (1995)
Absolute Zero

Abuse (1995)
Abuse

Accordion (1989)
Accordion

Ace (1987)
Ace

Ace Of Aces (1987)
Ace Of Aces

Aces Of The Deep (1994)
Aces Of The Deep

Aces Of The Pacific (1992)
Aces Of The Pacific

Aces Over Europe (1993)
Aces Over Europe

Acid Tetris (1997)
Acid Tetris

Ack-Ack Attack! (1995)
Ack-Ack Attack!

Ack! Man (1989)
Ack! Man

Action Fighter (1989)
Action Fighter

Action Soccer (1995)
Action Soccer

Action Sports Soccer (1992)
Action Sports Soccer

Actua Soccer Club Edition (1997)
Actua Soccer Club Edition

Adam The New Age Warrior In Time After Time (1994)
Adam The New Age Warrior In Time After Time

Advanced Civilization (1995)
Advanced Civilization

Advanced Destroyer Simulator (1990)
Advanced Destroyer Simulator

Advanced Math Shop (1987)
Advanced Math Shop

Advanced Netwars (1997)
Advanced Netwars

Advanced Strategic Command (1998)
Advanced Strategic Command

Advantage Tennis (1991)
Advantage Tennis

Adventures In Math (1983)
Adventures In Math

Aegis Guardian Of The Fleet (1993)
Aegis Guardian Of The Fleet

Afghanistan (1983)
Afghanistan

African Raiders-01 (1989)
African
Raiders-01

African Trail Simulator (1990)
African Trail Simulator

Afrika (1994)
Afrika

After Burner 2 (1989)
After Burner 2

After The War (1989)
After The War

Afterlife (1996)
Afterlife

Agent U.S.A. (1984)
Agent U.S.A.

Aggression (1990)
Aggression

Agi Tetris (2004)
Agi Tetris

Agravation (1989)
Agravation

Aimpoint (1996)
Aimpoint

Air Bucks (1992)
Air Bucks

Air Power (1995)
Air Power

Air Puck (1992)
Air Puck

Air Strike USA (1990)
Air Strike USA

Air Warrior (1992)
Air Warrior

Airball (1987)
Airball

Airborne Ranger (1988)
Airborne Ranger

Airforce Commander (1992)
Airforce Commander

Airlift Rescue (1995)
Airlift Rescue

Airline (1991)
Airline

A-J`s Quest (1992)
A-J`s Quest

Ajax (1989)
Ajax

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grzegorz Kopański (Gregok)

grafika, muzyka, programowanie

 

Licznik odwiedzin: