A

A Black Carriage Was Drawn 2 (2002)

A Black Carriage Was Drawn 2
Gra stworzona w edytorze znakowym ZZT. Jest to druga część przygód Grahfa. Tym razem należy pokonać wszystkich poddanych hrabiny, a następnie stoczyć z nią zwycięską walkę. Walki polegają na zestrzeleniu określonej liczby pojawiających się obiektów na planszy. Rok wydania 2002.

A Black Carridge Was Drawn (2000)

A Black Carridge Was Drawn
Gra stworzona w edytorze znakowym ZZT. Jest to pierwsza część przygód Grahfa. Na początku gracz witany jest przez historię wprowadzającą do fabuły gry, z której wynika że kierujemy młodzieńcem porzuconym w lesie na pewną śmierć przez swoją matkę hrabinę 20 lat temu. Zadaniem gracza jest odpłacenie się zemstą za jej nikczemny czyn. Będąc w tawernie należy porozmawiać z napotkanymi osobami nawet kilkukrotnie aby ruszyć fabułę do przodu. Walka z wrogimi istotami polega na wchodzeniu w nich, a komputerowy algorytm wyliczy szanse trafienia. Rok wydania 2000.

A Brief History Of Zeux (1999)

A Brief History Of Zeux
Gra stworzona w edytorze znakowym ZZT. Jest to gra przygodowa, której akcja toczy się w różnych przestrzeniach czasowych. Gracz przy pomocy wehikułu czasu przenosi się w przeszłość, by przedsięwziąć działania dające możliwość połączenia z systemem Zeux. Kluczowe jest rozmawianie z napotkanymi osobami i wykonywanie różnych zadań. Sposób hakowania komputera rozwiązany jest za pomocą logicznej mini gry. Rok wydania 1999.

A Dwarvish-Mead Dream (2000)

A Dwarvish-Mead Dream
Gra przygodowa rpg stworzona w edytorze znakowym ZZT. Na początku pojawia się intro wprowadzające do uniwersum gry, w którym ściera się świat marzeń ze światem realnym. Zadaniem gracza jest przywrócić równowagę między tymi światami. W tym celu należy rozmawiać z napotkanymi osobami i wykonywać różne zadania. Jak w każdej grze rpg, tak i tutaj można kupować bronie, leczyć się u znachora oraz walczyć z napotkanymi istotami w lochach. Z większymi przeciwnikami walczy się przy pomocy ciekawie rozwiązanych mini gier. Rok wydania 2000.

A Grunt In The Dark (1999)

A Grunt In The Dark
Gra przygodowa stworzona w edytorze znakowym ZZT. Gracz wciela się w postać odludka, który postanowił opuścić swoją wioskę. Na samym początku zaprzyjaźnia się z hobgoblinem i za jego radą udaje się do jaskini. W grze, oprócz rozmów z napotkanymi osobami, należy znaleźć kluczowe przedmioty by fabuła mogła się rozwijać. Niektóre przedmioty są sprytnie ukryte, dlatego wiele informacji można uzyskać po przeczytaniu pojawiających się tekstów. Rok wydania 1999.

A Knife And A Stick EE (2008)

A Knife And A Stick EE
Gra przygodowa stworzona w edytorze znakowym ZZT. Zadaniem gracza jest przechodzenie różnych plansz, walcząc z wrogimi istotami i rozmawiając z napotkanymi postaciami. Ostatecznie gracz musi pokonać bossa by ukończyć grę. Rok wydania 2008.

A Line In The Sand (1992)

A Line In The Sand
Konwersja planszowej gry wojennej firmy TSR o tej samej nazwie. Przedstawia ona różne konflikty na Bliskim Wschodzie, w tym wojnę w Zatoce Perskiej oraz hipotetyczne konflikty z udziałem takich narodów jak Iran, Izrael i Arabia Saudyjska. Rozgrywka jest turowa, a każda ze stron może rozmieszczać różne jednostki lądowe, powietrzne i morskie. W grę można grać z przeciwnikiem komputerowym. Oprócz trybu podstawowego, w którym wykorzystuje się wyłącznie siły militarne, dostępny jest także tryb dyplomatyczny, w którym gracze podejmują dodatkowo różne decyzje dyplomatyczne, aby osiągnąć określone cele. Rok wydania 1992.

A Mind To Retaliate (2001)

A Mind To Retaliate
Gra przygodowa stworzona w edytorze znakowym ZZT. Gracz wciela się w postać 21-letniej policjantki Julii Anderson, której zadaniem jest dowiedzieć się, co było przyczyną tajemniczej śmierci jej brata. W tym celu należy rozmawiać z napotkanymi osobami, zdobywać różne przedmioty i rozwiązać wiele zagadek. Jak się później okazuje, gracz będzie musiał także stoczyć walki z zombiakami, robalami i innymi wynaturzeniami, co odkrywa bardzo mroczną fabułę gry. Rok wydania 2001.

A Nightmare On Elm Street (1989)

A Nightmare On Elm Street
Gra akcji oparta na filmie o tym samym tytule, w której gracz ma za zadanie uwolnić przyjaciół z objęć złego Freddy'ego Kruegera. Zanim gra się rozpocznie, należy najpierw wybrać jedną z pięciu dostępnych postaci, próbując uwolnić Joeya, który, jak informuje ekran wyboru, został już schwytany przez Freddy'ego. Zbyt długie spędzanie czasu w tej sekcji pozwoli Freddy'emu na schwytanie losowej postaci, aż do momentu, gdy pozostanie tylko jedna możliwa do wyboru postać. Kiedy postać zostanie wybrana, wszystkie pozostałe zostaną uznane za schwytane przez Freddy'ego i również będą musiały zostać uratowane. Każda postać ma inny stan licznika duszy i mocy, a także unikalne umiejętności. Dusza reprezentuje zdrowie gracza i jeśli się wyczerpie, gra się zakończy porażką. Moc jest zużywana za każdym razem, gdy gracz użyje specjalnej umiejętności. Gra rozpoczyna się na ulicy Wiązów widocznej z górnej perspektywy. W tej części należy odnaleźć dom Freddy'ego w labiryncie ulic, unikając jednocześnie samego Freddy'ego wyświetlanego jako olbrzymia postać. Wpadnięcie na niego podczas poszukiwań obniża poziom duszy gracza. Wewnątrz domu należy zbadać i znaleźć drogę do innych poziomów. Poziom położenia każdego przyjaciela oraz status ich duszy są wyświetlane po prawej stronie ekranu gry. W miarę upływu czasu dusze poszukiwanych mogą się zmniejszać, co jest sygnalizowane tekstem informującym o ich agonalnych krzykach. Podczas eksploracji można napotkać potwory, przedmioty i pułapki. Potwory i pułapki zmniejszają duszę gracza. Przedmioty mogą składać się z broni, amunicji, złotych monet, baterii, energii dla duszy, itp. Przedmioty są umieszczane w ekwipunku gracza, wyświetlanym również po prawej stronie ekranu, a ich wyboru dokonuje się przez wciśnięcie klawiszy od 1 do 7. Tylko wybrane przedmioty można użyć wciskając przycisk strzału lub upuścić wciskając klawisz [D]. Rok wydania 1989.

A Pact With Poe (2020)

A Pact With Poe
Gra przygodowa nawiązująca do twórczości Edgara Allana Poe, stworzona w edytorze znakowym ZZT. Gracz wędruje po różnych krainach i wchodząc w interakcję z napotkanymi postaciami może przeczytać poematy Allana Poe. Treści nawiązują do wydarzeń jakie spotykają gracza, który będzie musiał rozwiązać wiele zagadek, walczyć z wrogimi istotami i pokonywać wielkich przeciwników. Rok wydania 2020.

A Really Short Dungeon Game (2000)

A Really Short Dungeon Game
Gra przygodowa stworzona w edytorze znakowym ZZT. Gracz wciela się w postać eksploratora lochów i pogromcy demonów, który został wezwany przez przyjaciela Crevisa. W głębi ciemnego lochu zagnieździł się potężny demon, którego trzeba przegonić. W tym celu niezbędne będzie stoczenie walk z wieloma potworami, zbieranie energii, amunicji, pochodni i kluczy. Rok wydania 2000.

A Smiley`s Life (2002)

A Smiley`s Life
Gra stworzona w edytorze znakowym ZZT. Jest to symulator życia, w którym należy pilnować postać pod kątem głodu, zadowolenia, czystości i finansów. Zaniedbanie któregoś z tych parametrów oprócz finansów może kosztować życie naszego bohatera. Gra ma tylko dwie lokacje, dom oraz małe miasteczko, gdzie kupujemy różne rzeczy do swojego domu i zarabiamy pieniądze pracując w kawiarence. Rok wydania 2002.

A-10 Tank Killer (1989)

A-10 Tank Killer
Symulacja pozwalająca zasiąść za sterami samolotu A-10 Thunderbolt II, znanego również jako "Warthog". Jak sama nazwa gry wskazuje, jest on używany głównie do polowania na czołgi wroga, ale także do niszczenia dróg i mostów. Samolot jest uzbrojony w 30-milimetrowe działko Avenger, które może strzelać około 70 razy na sekundę oraz pięć rodzajów rakiet o różnym przeznaczeniu. Na początku dobrze jest wykonać misje treningowe z wyborem niezniszczalności samolotu aby nauczyć się wykonywać powierzone misje. Działania podjęte w każdej misji mają swoje konsekwencje w kolejnych. Niezniszczone cele będą pojawiać się w kolejnych misjach utrudniając w ten sposób ich ukończenie. Rok wydania 1989.

A-J 3 (1995)

A-J 3
Niejaki Ostro, który uciekł z więzienia, kierowany chęcią zemsty, porwał kilka niedźwiadków. Gracz wciela się w jednego z nich i jego zadaniem jest wydostać się z najeżonych pułapkami i wrogimi istotami kompleksów oraz uratować swoich przyjaciół. Podczas wędrówki należy zbierać serca uzupełniające energię oraz przełączać dźwignie otwierające zamknięte obszary. W wielu miejscach rozmieszczone są różne, mało widoczne pułapki, więc należy na wszystko zwracać baczną uwagę. Niestety gra zawiera błąd, który uniemożliwia wzięcie broni, a bez niej nie można ukończyć gry. Rok wydania 1995.

A-J`s Quest (1992)

A-J`s Quest
Gra polega na eksploracji różnych poziomów, zbieraniu przedmiotów i ekwipunku oraz walce z ekscentrycznymi stworami w celu udaremnienia złych machinacji króla Ostro. Postać może również zbierać pieniądze, aby kupić sprzęt w sklepie na końcu każdego poziomu. Różne wyposażenie daje różne ataki o różnej skuteczności na różne potwory. Przez większość gry nasz bohater jest śledzony przez swojego zwierzaka, jeża Hedge, który może okazjonalnie pomagać w walce ze stworami. Rok wydania 1992.

A-Pac (1999)

A-Pac
Jedna z wielu wersji klasycznego Pac-Man`a różniąca się od pierwowzoru wykorzystaniem wielobarwnego tła, postacią zjadacza, wędrującymi owocami oraz zmieniającymi się układami labiryntów. Dodatkowo w tle odtwarzane są różne melodie, których zestaw oraz inny rodzaj labiryntów można wybrać w dostępnych opcjach gry. Generalnie zadaniem gracza jest uratowanie porwanej przez duszki Ms. A-Pac. W tym celu należy zjeść wszystkie kropki na planszy, by przejść do kolejnego poziomu, a jest ich w sumie 14. Zjedzenie większych kropek daje czasową możliwość zjadania natrętnych duszków. Rok wydania 1999.

A-Train (1992)

A-Train
Gracz wciela się w rolę szefa, którego celem jest stworzenie imperium kolejowego, zapewniającego udany system transportu masowego, będący inspiracją dla całego świata. Innym celem jest zapewnienie warunków dla rozwoju wybranego miasta. Istnieje wiele różnych miejsc, w których można założyć działalność gospodarczą. Największe zyski przynoszą przewozy pasażerskie, które można zaplanować tak, aby zabierały pasażerów w porach dnia, w których jest największy popyt. Jednak w dłuższej perspektywie miasto musi się rozwijać. Wymaga to uruchomienia pociągów, które przewożą zasoby do miejsc, w których są one potrzebne. Zasoby te są wykorzystywane do budowy domów i innych budynków, co zwiększa liczbę pasażerów pociągów podmiejskich. W miarę rozwoju miasta będą powstawać nowe firmy, takie jak stadiony, biurowce i ośrodki narciarskie. Gracz może również budować własne firmy, których sukces będzie zależał między innymi od lokalnej populacji, obecności konkurencyjnych firm, a nawet zmian pór roku. Kolejnym sposobem na zarabianie pieniędzy jest giełda. Gracz może również obserwować zmiany pór roku - zimą można zobaczyć śnieg, a z okazji Nowego Roku - pokazy fajerwerków. Rok wydania 1992.

A-Wars #1, Kerry's First War (2007)

A-Wars #1, Kerry's First War
Gra przygodowa wykonana w edytorze znakowym ZZT. Gracz wciela się w postać Kerry, która z gazety i od rannego żołnierza dowiaduje się o wojnie, w której Ameryka upadła. Te wstrząsające informacje wzbudziły w niej chęć niesienia pomocy ocalałym. W tym celu należy rozmawiać z napotkanymi osobami, zdobywać klucze, amunicję do walki z wrogiem i rozwiązać wiele zagadek. Rok wydania 2007.

A.D Cop (1997)

A.D Cop
Gra polega na szybkim celowaniu i strzelaniu w pojawiających się przeciwników. Akcja podzielona jest na sześć misji, z których na początku dostępne są tylko trzy. Każda misja podzielona jest na trzy etapy z bossem na końcu każdego z nich. Gracz wciela się w rolę policjanta korzystającego ze specjalnego kasku wyposażonego w komputer z wizjerem. Komputer zaznacza przeciwnika w ramce określającej poziom zagrożenia i czas pozostały do ataku. Gracz wyposażony jest w pistolet i bazookę. Podczas misji można podnieść broń pokonanego przeciwnika, np. strzelbę, granat, M-16, pistolet automatyczny, które są wyrzucane po wyczerpaniu amunicji. Zastrzelenie zakładnika zabiera jedno życie, które można uzupełnić poprzez trafienie w symbol serca. Rok wydania 1997.PP

A.G.E: Advanced Galactic Empire (1991)

A.G.E: Advanced Galactic Empire
Pierwszoosobowa gra polegająca na eksploracji planety, wykonana w technice 3D. Podczas jazdy gracz na swojej drodze napotka niebezpieczne potwory oraz pułapki, z którymi należy sobie radzić przy pomocy znalezionych przedmiotów. Niektóre napotkane istoty są przyjaźnie nastawione i można od nich dostać ciekawe gadżety. Interfejs gry jest dość rozbudowany ale łatwy do opanowania. Pojazd gracza może poruszać się tylko wytyczonymi trasami. Rok wydania 1991.

A.J.`s World Of Discovery (1992)

A.J.`s World Of Discovery
Świat odkryć A.J. to gra edukacyjna, w której dzieci mogą grać w liczne minigry:
- klon Arkanoida;
- zabawny kreator twarzy, w którym można dowolnie zmieniać rysy twarzy lub losowo generować twarze;
- prosty program graficzny, w którym można rysować obrazki za pomocą różnych narzędzi i zapisywać je na dysku;
- wyścigi samochodzików Matchbox; można zbudować własny tor, a następnie ścigać się z inną osobą lub komputerem;
- klawiatura, która uczy pisania na klawiaturze;
- książeczka z naklejkami;
- kilka układanek, w których po ułożeniu otrzymujesz nagrodę w postaci animowanego obrazka;
- minigry edukacyjne, które uczą angielskiego i matematyki.
Można też wyhodować własny ogródek, sadząc nasiona i obserwując, jak z czasem kwiaty powoli rosną. Gra zawiera wiele zabawnych, głupkowatych animacji i dźwięków.
Rok wydania 1992.

A.R.S.E.N.A.L Taste The Power (1998)

A.R.S.E.N.A.L Taste The Power
Elementy rozgrywki obejmują budowę bazy, zbieranie zasobów oraz walkę na dużą skalę z wykorzystaniem jednostek naziemnych, morskich i powietrznych. Gra wprowadza również kilka unikalnych elementów do gatunku: na przykład, wszystkie pojazdy zużywają paliwo, a gracze muszą utrzymywać sieć zaopatrzenia w ciężarówki z benzyną, aby utrzymać swoje siły w gotowości do działania. Jednostki zdobywają również doświadczenie w walce, co kładzie nacisk na zarządzanie w skali mikro, zachęcając gracza do ochrony i naprawiania uszkodzonych jednostek, zamiast polegania na falach zużywających się sił. W grze A.R.S.E.N.A.L dostępne są trzy tryby gry dla jednego gracza: samouczek, tryb kampanii i gra własna. Samouczek składa się z 10 misji, których poziom trudności stopniowo rośnie. Mają one na celu wprowadzenie nowych graczy w podstawy gry. Przejście samouczka jest konieczne, aby odblokować dwa pozostałe tryby: ukończenie trzech pierwszych misji samouczka daje graczowi możliwość zagrania w grę niestandardową, natomiast aby zagrać w kampanię, gracz musi najpierw osiągnąć rangę kapitana w trybie samouczka. Fabuła samouczka i kampanii rozgrywa się w fikcyjnej alternatywnej historii II wojny światowej, w której sojusz europejskich narodów walczy z inwazją komunistów. Rozgrywki toczą się na losowo generowanych mapach, a do dyspozycji gracza oddano pięć frakcji: Normo, Psycho, Shyzo, Parano i Fanato. Każda frakcja, z wyjątkiem Normo, posiada unikalną broń specjalną, ale wszystkie korzystają z tego samego drzewka technologicznego. W trybie gry niestandardowej można grać z sojusznikami sterowanymi przez komputer, a także ustalać sojusze dla graczy komputerowych. Rok wydania 1998.

a2 (1998)

a2
Strzelanina dla 2-6 graczy na podzielonym ekranie, w której gracze sterują statkami kosmicznymi i walczą ze sobą za pomocą pocisków i dodatkowej broni. Gra ma dwa tryby. Pierwszy polega na zlikwidowaniu wszystkich przeciwników, a drugi na zestrzeleniu, ustawionej w opcjach określonej ich ilości. Walki toczą się w pięciu różnych sceneriach, a pełna wersja gry oferuje losowy generator pól walki i wiele dodatkowych broni. Rok wydania 1998.

Aaaaaaaa (2013)

Aaaaaaaa
Prosta gra labiryntowa wykonana w edytorze tekstowym ZZT. Zadaniem gracza jest odnalezienie drogi do wyjścia z labiryntu. Rok wydania 2013.

Aaargh! (1988)

Aaargh!
Gracz wciela się w postać cyklopa lub jaszczura  i bierze udział w rywalizacji o legendarne złote jajko. Zwykłe jajka ukryte są w różnych obiektach dwunastu miast wyspy Darance i aby je znaleźć, należy dokonać niemalże ich całkowitego zniszczenia. Budynki można rozwalać na dwa sposoby, uderzając w nie pięściami lub podpalając ognistym wydechem. Oprócz jajek, w zniszczonych budynkach można znaleźć wiele innych użytecznych przedmiotów. Rok wydania 1988.

Abandoned Places A Time For Heroes (1992)

Abandoned Places: A Time For Heroes
Gracz wciela się w rolę czterech bohaterów, których zadaniem jest uratowanie świata Kalynthii przed złym arcymagiem Bronaghem. Przez większość czasu, podczas eksploracji świata, gra ukazana jest w dwuwymiarowym widoku z góry. Daje to dużo swobody, gdyż można robić więcej, niż tylko trzymać się głównego zadania. Miasta mają statyczny interfejs, w którym po naciśnięciu odpowiedniego symbolu można dotrzeć do wybranego miejsca, np. do kościoła, aby się uleczyć, lub do mędrca, aby uzyskać wskazówki. Podczas przemierzania lochów gra przełącza się na widok 3D. Jak zwykle w tego typu grach, lochy widać w małym okienku, podczas gdy postacie gracza widoczne są po prawej stronie ekranu. Rozgrywka w lochach odbywa się całkowicie w czasie rzeczywistym. Dotyczy to również walki, która polega na kliknięciu PPM na broni lub magicznym zaklęciu postaci. Po każdym użyciu broni lub zaklęcia należy odczekać pewien czas, aby móc użyć ich ponownie. Podczas eksploracji można znaleźć wiele użytecznych przedmiotów, jedzenie oraz złoto. Większość kluczy zdobywa się po zabiciu potwora. W miejscach zaciemnionych warto użyć czaru światła. Należy unikać płonących podłóg i głębokiej wody. Rok wydania 1992.

Abbie (2001)

Abbie
Zadaniem gracza kierującego sympatyczną dziewczynką jest zebranie wszystkich kwiatków znajdujących się na planszy. Podczas wędrówki należy przy pomocy ramek blokować uszkodzone hydranty lub naprawiać je kluczem monterskim oraz kosiarką likwidować chwasty. Wraz z postępami rośnie poziom trudności logicznych zagadek. W tej wersji gra zawiera 20 plansz. Rok wydania 2001.

ABC's Wide World Of Sports Boxing (1991)

ABC's Wide World Of Sports Boxing
Gracz wciela się w początkującego boksera, którego zadaniem jest wywalczyć sobie drogę na szczyt. Walcząc, wygrywa się pieniądze, za które można opłacić treningi i menedżera. Ostatecznie należy osiągnąć tytuł mistrza świata. Gra wprowadza wiele elementów, które między innymi można podzielić na następujące kategorie:
1. Tworzenie postaci.
Kampania pozwala na rozpoczęcie nowej kariery, w której tworzony jest świeży zawodnik poprzez dostosowanie wyglądu oraz statystyk.
2. Zarządzanie walkami i treningiem.
W sali treningowej można spotkać się ze swoim menedżerem i trenerem. Menedżer ustawa walki, które będzie można stoczyć w następnym miesiącu. Menedżerowie mogą ustawiać tylko walki odpowiadające jakości ich usług. Lepsi menadżerowie zapewniają lepiej płatne walki i przeciwników wyższej rangi za odpowiednio wyższą pensję. W tym celu należy zwolnić obecnego menedżera i mieć odpowiednie fundusze na zatrudnienie nowego. Bez względu na wynik, za każdą walkę płaci się określoną sumę pieniędzy wliczając w to wszelkie koszty. Trener zapewnia dodatkowe treningi w każdym miesiącu, w zależności od jego specjalności. W miarę postępów pojawią się lepsi trenerzy, oferujący inne rodzaje usług. Podczas spotkania z trenerem można także zakupić sprzęt, aby zapewnić sobie wzrost statystyk. Dostępne są 3 sloty na sprzęt, który ma określony termin ważności. Dodatkowo, można w tym miejscu przeglądać swoją postać, aby zobaczyć miesięczny przyrost statystyk, uzyskany dzięki treningowi lub walkom.
3. Runda 1 - Walka!
Po ustawieniu walki ze swoim menedżerem, można przystąpić do pojedynku w następnym miesiącu. Komentator telewizyjny prezentuje obu bokserów przed rozpoczęciem walki, a także przedstawia jej zasady.
4. Ring
Pojedynek rozpoczyna się w widoku z góry, gdzie można zbliżyć się do przeciwnika i walczyć twarzą w twarz lub tańczyć wokół ringu (zazwyczaj w celu zwiększenia wytrzymałości).
5. Boks
Walka rozpoczyna się w perspektywie trzeciej osoby (gracz po lewej, przeciwnik komputerowy lub gracz 2 po prawej). Celem jest oczywiście osłabienie przeciwnika i powalenie go na ziemię! Jeśli pasek wytrzymałości osiągnie zero, przeciwnik upada. Jeśli parametry głowy lub ciała osiągną wartość zero, to po upadku następuje nokaut. Trzykrotny upadek na „deski” w tej samej rundzie, również uznawane jest za nokaut.
Rok wydania 1991.

Abductor (2004)

Abductor
Gracz kontroluje statek kosmiczny wyposażony w potężny laser przystosowany do walki z obcymi próbującymi porywać ludzi. Każdy atak składa się z określonej ilości statków obcych o różnym przeznaczeniu. Jeśli obcemu uda się porwać człowieka, to zamieni się w groźnego fioletowego stwora zaciekle atakującego statek gracza. Stwór ten jest trudny do zestrzelenia ze względu na jego prędkość. Gracz ma do dyspozycji także kilka super pocisków, które niszczą wszystkich obcych widocznych na ekranie. Po odparciu ataku podliczane są bonusowe punkty za każdego ocalałego człowieka. Jeśli wszyscy ludzie zostaną porwani lub zestrzeleni, to następuje efekt eksplozji otoczenia i gracz będzie musiał stoczyć walkę w kosmosie z hordą fioletowych stworów i nie tylko. Rok wydania 2004.

Abenteuer Europa (1994)

Abenteuer Europa
Gra promocyjna niemieckiej partii SPD, mająca na celu pozyskanie nowych wyborców przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w 1994 roku. Gracz wciela się w dziennikarza Freda Becka, który podróżuje po krajach Unii Europejskiej, odkrywając spisek zorganizowanej przestępczości. Pomiędzy scenariuszami należy przeczytać krótkie teksty dotyczące problemów europejskich i propozycji SPD dotyczących ich rozwiązania. W tekstach tych ukryte są litery, które po złożeniu tworzą hasło umożliwiające udział w loterii. Gra polega na zbieraniu przedmiotów i odpowiednim ich używaniu z elementami otoczenia i z obiektami w ekwipunku. Ważne są również opcje dialogowe. Gra w niemieckiej wersji językowej. Rok wydania 1994.

Abenteuer Im Marchenbuchland (1996)

Abenteuer Im Marchenbuchland
Bardzo sympatyczna gra edukacyjna dla dzieci, w której należy zdobyć niezbędne przedmioty, by uratować księżniczkę. W tym celu należy wędrować po kolorowej krainie i prawidłowo odpowiadać na zagadki różnych napotkanych zwierzątek i ludzi. W grze należy unikać spotkania z latającą na miotle baba-jagą, która gry złapie gracza, to zabierze mu wszystkie zdobyte przedmioty. Rok wydania 1996.

Abmis The Lion (1996)

Abmis The Lion
Lew Abmis, król zwierząt, ma problem: skradziono wszystkie ziemniaki z jego królestwa, a bez nich jego mieszkańcy mogą umrzeć z głodu! Zadaniem gracza jest zebranie wszystkich ziemniaków znajdujących się na planszy by pojawiły się drzwi do kolejnego poziomu. Podczas wędrówki należy unikać wrogich stworzeń. Można jednak zbierać te, które wyglądają niegroźnie. Znalezione przedmioty można używać na wszelkich stworzeniach i w wielu przypadkach należy znaleźć ich przeznaczenie. Każda plansza oferuje inne łamigłówki do rozwiązania. Rok wydania 1996.

Abrams Battle Tank (1989)

Abrams Battle Tank
Gracz steruje najpotężniejszym czołgiem M-1 Abrams i bierze udział w ośmiu trudnych misjach. Cztery stanowiska czołgowe i inne aspekty czołgu są całkiem nieźle zasymulowane. Do dyspozycji są trzy rodzaje pocisków z dział i karabinów maszynowych. Do tego dochodzą niezależne polecenia obrotu wieży i gąsienic. Rok wydania 1989.

Absolute Pinball (1996)

Absolute Pinball
Pinball zawierający cztery stoły o różnej tematyce: Desert Run (wycieczka samochodowa z Paryża do Dakaru), Aquatic Adventure (poszukiwanie skarbów na plaży), The Dream Factory (Hollywood) i Balls 'n Bats (Baseball). Wszystkie stoły wyposażone są w trzy paletki i kilka mini gier widocznych w dolnej części ekranu tablicy wyników. Rok wydania 1996.

Absolute Zero (1995)

Absolute Zero
W XXIV wieku, na zamarzniętym jowiańskim księżycu Europa, Ziemianie założyli kolonię, której zadaniem jest wydobywanie wody. Jeden z zakładów wydobywczych przypadkowo odkrywa podczas wykopalisk członków dawno pogrzebanej rasy obcych. Przebudzone istoty zabijają wszystkich górników i niszczą stolicę księżyca. Zadaniem gracza jest obrona tego, co pozostało z kolonii, i wyeliminowanie obcych, a przynajmniej powstrzymanie ich do czasu przybycia pomocy. Rozgrywka składa się z trójwymiarowych kosmicznych walk (głównie na powierzchni księżyca). W każdej nowej misji gracz wciela się w inną postać, starając się przetrwać, korzystając z 7 różnych pojazdów - od myśliwców gwiezdnych, przez zwiadowców, po wieżyczki naziemne. Rok wydania 1995.

Abuse (1995)

Abuse
Jest rok 2009. Nick Vrenna został niesłusznie zamknięty w więzieniu o zaostrzonym rygorze. Prowadzone eksperymenty genetyczne w połączeniu z zamieszkami, które miały miejsce niedawno, spowodowały, że wszyscy strażnicy i więźniowie zostali przemienieni w obłąkanych, agresywnych mutantów. Zadaniem gracza jest ucieczka, a jednocześnie powstrzymanie genetycznej plagi przed przekształceniem całego świata. Abuse to nieliniowa platformówka z dużą ilością strzelania. Zaprojektowane poziomy często mają kilka wyjść prowadzących do różnych obszarów. Postać gracza jest cyborgiem wyposażonym w różne bronie; początkowo do dyspozycji jest tylko słaby karabin laserowy z nieograniczoną ilością amunicji, ale później można znaleźć potężniejsze pukawki, takie jak granatniki, miotacze ognia, rakietnice czy miecze świetlne. Gracz porusza się po kompleksie budynków, walcząc z napotkanymi po drodze wrogimi mutantami oraz systemami obronnymi. Sterowanie postacią odbywa się przy pomocy klawiatury, a celownikiem przy pomocy myszy, dzięki czemu można strzelać w dowolnym kierunku. Oprócz amunicji i zdrowia można też znaleźć ulepszenia, które mają szereg korzystnych efektów - na przykład zwiększają prędkość biegu. Rok wydania 1995.

Accordion (1989)

Accordion
Gra karciana typu pasjans, której celem jest zebranie wszystkich kart w jeden stos. Aby zbudować stos, karty należy przesuwać z prawej na lewą stronę. Karty mogą być przesunięte o jedną lub dwie pozycje w lewo, jeśli karta po lewej stronie jest w tym samym kolorze lub jeśli ma ten sam numer. Jeśli nie ma żadnych możliwych ruchów, gra się kończy. Rok wydania 1989.

Ace (1987)

Ace
Ogromna flota wroga zaatakowała południowe wybrzeże USA. Dziesiątki czołgów i helikopterów przetaczają się przez Tampę na Florydzie i Atlantę w Georgii. Eskadry myśliwców wroga krążą w powietrzu nad Południową Karoliną i zmierzają w kierunku Waszyngtonu.  Gracz jest jedynym ocalałym pilotem myśliwskim i ma do dyspozycji trzy ostatnie samoloty bojowe. Każdy z nich znajduje się w jednej z naszych trzech baz lotniczych. Zadaniem gracza jest atakować i niszczyć przeważające liczebnie siły powietrzne i naziemne wroga. Dopiero wtedy można spróbować zniszczyć ich prawie niezwyciężoną marynarkę wojenną. Rok wydania 1987.

Ace Of Aces (1987)

Ace Of Aces
Aby stać się asem przestworzy gracz ma za zadanie wykonać cztery karkołomne misje bojowe polegające na bombardowaniu wyznaczonych celów. Gra składa się z dwóch części: w pierwszej dokonywany jest wybór misji oraz wyposażenia samolotu w paliwo i amunicję, a druga skupia się na wykonywaniu zadania. Akcja gry widoczna jest z wnętrza samolotu, gdzie w dolnej części ekranu znajduje się kokpit zawierający kompas, wskaźniki szybkości, nachylenia względem horyzontu, wysokości, uszkodzeń oraz skaner. Dostępne są także ekrany podglądu skrzydeł zawierające niezbędne informacje na temat pracy silników oraz ekran widoku komory bombowej z amunicją. Bombardowanie polega na nakierowaniu kursora nad cel, co spowoduje automatyczne zrzucenie pocisków. Obszar mapy wskazuje cele, samolot gracza oraz atakujące samoloty wroga. Rok wydania 1987.

Aces Of The Deep (1994)

Aces Of The Deep
Gracz przejmuje dowodzenie nad jednym z siedmiu niemieckich U-Boot`ów podczas II wojny światowej i poluje na alianckie konwoje. Zadanie nie jest łatwe, ponieważ ich eskorta i samoloty mogą skuteczne pokrzyżować wszelkie akcje. Poziom realizmu, a wraz z nim trudności, można ustawić poprzez włączenie lub wyłączenie dziesięciu opcji, np. nieograniczonej amunicji, czystego pola widzenia czy nawet nietykalności. Kampanie mogą być rozpoczęte w jednym z kilku przedziałów czasowych, co pozwala na grę przez całą wojnę światową. Podczas tych kampanii zdobywane są medale i awanse, które dają możliwość objęcia dowodzeniem lepszych okrętów podwodnych. Można również wybrać grę w pojedynczą misję, ustawiając własne zmienne, np. liczbę statków lub warunki pogodowe. Wypełnianie konkretnych misji nie jest wymagane, gdyż za każdym razem wydarzenia generowane są losowo. Rodzaj i lokalizacja tych misji zależy od czasu historycznego i używanej łodzi podwodnej. Okręt podwodny składa się z kilku pomieszczeń, w których jest dostęp do różnych funkcji i instrumentów niezbędnych do zarządzania, np. dziennik pokładowy w pokoju kapitana lub wskaźnik paliwa i baterii w maszynowni, itd. Najważniejsze funkcje można przywołać w każdej chwili, dotyczy to również mapy morskiej, na której ustawia się punkty orientacyjne. Załoga może przejąć niektóre zadania, np. identyfikację statków. Rok wydania 1994.

Aces Of The Pacific (1992)

Aces Of The Pacific
Ta gra zawiera sporą ilość samolotów i statków, które biorą udział w walkach powietrzno-morskich i lądowych. Na początku gracz może wybrać armię, dla której będzie wykonywał działania wojenne. Oprócz pojedynczych misji do rozegrania, gracz ma możliwość rozpoczęcia kariery obejmującej główne bitwy lub całą wojnę. Gra oferuje również kilka opcji realizmu, w tym efekty pogodowe, oślepienie blaskiem słońca, brak kolizji itp. Rok wydania 1992.

Aces Over Europe (1993)

Aces Over Europe
Akcja gry rozgrywa się podczas drugiej wojny światowej. Gracz prowadzi różne samoloty, eskortując ciężkie bombowce, atakując wojska lądowe lub po prostu przejmując kontrolę nad niebem Europy. gra posiada ulepszoną grafikę w stosunku do swojej poprzedniczki, w tym gładsze modele i indywidualne oznaczenia eskadr na samolotach. Grafika terenu również została nieco ulepszona, aby ułatwić nawigację. AOE zawiera tryby kampanii dla wszystkich trzech stron. Mimo że nie są one w pełni dynamiczne, zawierają losowe misje oparte na typie samolotu i eskadrze, dzięki czemu każda kampania jest inna. Rok wydania 1993.

Acid Tetris (1997)

Acid Tetris
Acid Tetris to kolejny klon Tetrisa, wierny oryginalnej wersji. Istnieje tylko jeden tryb gry, w którym układana jest  nieograniczona ilość spadających cegiełek, likwidowanych przez utworzenie kompletnych rzędów. Gra kończy się gdy studnia zostanie wypełniona aż do samej góry. Po osiągnięciu pewnej ilości punktów, prędkość cegiełek zostaje zwiększona. Jest kilka cech, które wyróżniają tę grę od oryginału. Cegiełki są kolorowe, a po usunięciu linii pojawia się żółta buźka z charakterystycznym grymasem i dźwiękiem w zależności od ilości rzędów zlikwidowanych za jednym razem. Po prawej stronie znajduje się podgląd ilości użytych cegiełek. Rok wydania 1997.

Ack-Ack Attack! (1995)

Ack-Ack Attack!
Gra, w której celem jest zestrzelenie helikopterów i zrzucanych przez nie spadochroniarzy. Gracz przejmuje kontrolę nad wieżyczką i może jedynie zmieniać kąt jej wylotu lufy. Do obrony są cztery rodzaje trajektorii lotu pocisków. Jeden z nich pozwala na zlikwidowanie spadochroniarzy, którzy już wylądowali. Zbyt duża ich ilość spowoduje zniszczenie działa gracza. Rok wydania 1995.

Ack! Man (1989)

Ack! Man
Rozgrywka polega na zjadaniu pigułek znajdujących się w labiryncie unikając przy tym wrogich duszków. Po zjedzeniu pigułki mocy przez krótką chwilę gracz będzie mógł pożerać duchy. Gra ma czternaście poziomów i losowo występujące przedmioty bonusowe. Rok wydania 1989.

Action Fighter (1989)

Action Fighter
Zadaniem gracza jest wykonanie szeregu misji polegających na likwidowaniu wrogich machin bojowych. Na samym początku do dyspozycji jest tylko motocykl wyposażony w karabin. Podczas jazdy należy unikać zderzeń z innymi pojazdami, by nie wypaść z trasy. Co jakiś czas pojawia się ciężarówka, do której wjechanie pozwoli na ulepszenie posiadanej broni. Ulepszenia widoczne są u góry ekranu w postaci czerwonych ikon zmieniających kolor na biały, co sygnalizuje ich posiadanie. Pełne uzbrojenie zawiera - podwójny karabin, rakiety niszczące nadlatujące helikoptery, broń pulsacyjną oraz czasową niewrażliwość na zderzenia. Dodatkowo należy zebrać pojawiające się na drodze wszystkie litery od A do F. Pozwalają one na transformację motocykla na samochód po zabraniu litery D i na bojowy samolot po zabraniu litery F. Dopóki wszystkie litery nie zostaną zebrane, nie rozpocznie się druga faza misji polegająca na niszczeniu celów powietrznych i naziemnych przy pomocy samolotu bojowego. Na końcu tego etapu pozostaje zniszczyć wskazany w misji cel i przejść do kolejnego zadania rozpoczynając od jazdy motocyklem. Rok wydania 1989.

Action Soccer (1995)

Action Soccer
Action Soccer to szybka i nieskomplikowana gra w piłkę nożną z dwoma różnymi stylami graficznymi (widok 2D i izometryczny 3D). W grze jest 16 drużyn posiadających po 6 umiejętności takich jak szybkość, siła, celność itp. Nie ma takich rzeczy jak offside, zmęczenie czy taktyka. Można zagrać mecz towarzyski, mistrzostwa lub turniej, a w kilku opcjach da się zmienić pogodę (słońce, noc, deszcz, śnieg) lub strategię. Po każdym meczy wyświetlana jest tabela wyników. Rok wydania 1995.

Action Sports Soccer (1992)

Action Sports Soccer
Piłka nożna jakich wiele. W grze można wybrać o jaki puchar wybrana drużyna będzie walczyć. Przed meczem można wybrać skład drużyny na boisku, sprawdzić statystyki, włączyć automatyczne lub manualne kierowanie zawodnikami na boisku. Rok wydania 1992.

Actua Soccer Club Edition (1997)

Actua Soccer Club Edition
Piłka nożna z dwudziestoma drużynami angielskimi, z których gracz wybiera jedną. Można rozegrać mecze treningowe oraz eliminacje. Przed spotkaniem warto przejrzeć statystyki zawodników i w razie potrzeby niektórych wymienić. Cała rozgrywka kontrolowana jest przez gracza. Po zakończonym meczu pojawia się tabela wyników. Rok wydania 1997.

Adam The New Age Warrior In Time After Time (1994)

Adam The New Age Warrior In Time After Time
Zadaniem gracza jest powstrzymanie doktora Vladimira Von Technoface`a, który realizuje starania o dominację nad światem. Jest on znanym fizykiem genetycznym i odkrył sekret podróży w czasie. Korzystając z tej technologii odwiedza nazistowskie Niemcy (1945 r.), aby pobrać próbki mózgu Hitlera, średniowieczną Europę (565 r.), aby znaleźć Oddech Smoka, okres jurajski (145000000 r. p.n.e.), aby pobrać próbki potężnego Tyranozaura Rexa, oraz przyszłość (3500 r.). Gdy zdobędzie wszystkie próbki stworzy potężną, niewidzialną armię i przejmie władzę nad światem. Gracz wciela się w rolę Adama - Wojownika Nowej Ery, który strzelając i uderzając swoich wrogów, przemierza kolejne poziomy w różnych epokach by powstrzymać szalonego doktora. Rok wydania 1994.

Advanced Civilization (1995)

Advanced Civilization
Produkcja oparta na grze planszowej o tej samej nazwie, której akcja umiejscowiona jest w basenie Morza Śródziemnego. Zadaniem gracza jest utworzenie największej potęgi. Czas gry rozciągająca się na około 8000 lat i obejmuje rozwój starożytnych cywilizacji od początków rolnictwa do pojawienia się Rzymu jako dominującej potęgi. Chociaż strategie militarne są możliwe, to daleko im do jakiejkolwiek gry wojennej, ponieważ głównym celem jest uzyskanie ogólnego postępu, obejmującego wpływy kulturowe, ekonomiczne, polityczne i religijne. Bitwy, które się pojawiają, są zazwyczaj wynikiem braku ziemi, a nie próbą wyeliminowania innych narodów. Gracz, który skutecznie zbalansuje każdy aspekt gry, zbuduje najsilniejszą cywilizację i wygra. Podczas rozgrywki niejednokrotnie gracz będzie musiał zmierzyć się z kataklizmami, rewolucjami, zarazą i innymi losowymi klęskami mającymi wpływ na rozwój cywilizacji. Rok wydania 1995.

Advanced Destroyer Simulator (1990)

Advanced Destroyer Simulator
Symulator walk okrętów osadzony w czasach II wojny światowej. Była to pierwsza symulacja morska wykorzystująca grafikę 3D w czasie rzeczywistym. Gracz dowodzi brytyjskim niszczycielem wyposażonym w trzy wieżyczki armatnie, cztery wyrzutnie torpedowe na lewej i prawej burcie oraz sonar do wykrywania i śledzenia okrętów podwodnych. Rozgrywka jest oparta na wykonywaniu misji zawartych w trzech scenariuszach. Cele obejmują zadania typu "szukaj i zniszcz", patrole, eskortowanie konwojów, polowanie na okręty podwodne itp. Każdy scenariusz oferuje również otwartą opcję "Delta", w której gracz płynie i polujesz na wrogie jednostki bez konkretnego celu. Nawigacja niszczycielem odbywa się ręcznie, w czasie rzeczywistym z perspektywy pierwszej osoby. Walka okrętów polega na torpedowaniu i strzelaniu z dział. W pobliżu baz lądowych wroga przy pomocy działek należy zniszczyć nadlatujące myśliwce. Okręty podwodne są śledzone za pomocą sonaru i mogą być atakowane dopiero po wypłynięciu na powierzchnię. Wrogie statki to frachtowce, tankowce, torpedowce, niszczyciele i krążowniki. Większość misji ma charakter czasowy i w trakcie ich wykonywania może być konieczne zadokowanie w portach sojuszniczych w celu dokonania napraw, uzupełnienia paliwa i amunicji. Rok wydania 1990.

Advanced Math Shop (1987)

Advanced Math Shop
Advanced Math Shop to gra związana z obsługą klientów przy pomocy różnych działań matematycznych. Każdy sklep charakteryzuje się różnymi problemami matematycznymi do rozwiązania. Winda po prawej stronie pozwala przemieszczać się pomiędzy piętrami. Klienci podają wynik (zapotrzebowanie), a zadaniem gracza jest tak dopasowywać wartości aby osiągnąć wymaganą wartość. Po udzieleniu 5 poprawnych odpowiedzi, poziom trudności wzrasta o dodanie nowych założeń matematycznych. Rok wydania 1987.

Advanced Netwars (1997)

Advanced Netwars
Gracz zostaje umieszczony w kokpicie kosmicznego myśliwca i wysłany w bezkresną przestrzeń kosmiczną, aby wykonać szereg zróżnicowanych misji polegających na zniszczeniu statków obcych, ochronie statków transportowych i innych obiektów. Do dyspozycji są działa plazmowe, rakiety i turbo dopalacze. Podczas lotu można natrafić na zbiorniki uzupełniające tarcze, rakiety i inne ulepszenia pomocne w wykonaniu misji. Radar 3D wskazuje nie tylko położenie obiektów i statków obcych w przestrzeni, ale także wystrzelone w kierunku myśliwca gracza rakiety. Rok wydania 1997.

Advanced Strategic Command (1998)

Advanced Strategic Command
Advanced Strategic Command to darmowa, turowa gra strategiczna bardzo podobna do serii Battle Isle firmy Blue Byte. Do dyspozycji są różne tryby gry, z których większość przeznaczona jest do rozgrywek z innymi graczami. Ale jest też tryb SI i tryb kampanii. Tryb kampanii przeciwko SI pomaga nowym graczom przyzwyczaić się do rozgrywki. Wprowadza też krok po kroku nowe jednostki (jest ich kilkadziesiąt) oraz sposoby zdobywania trzech różnych zasobów kluczowych dla zwycięstwa. Zasoby te są czasami dodawane automatycznie do fabryk gracza (lub wroga), ale czasami muszą być transportowane do budynków, fabryk lub centrów przeładunkowych przez wyspecjalizowane jednostki zaopatrzeniowe. Bardzo ważną rolę odgrywają również jednostki do pozyskiwania danych wywiadowczych i oraz jednostki rozpoznania. Podobnie jak w oryginalnej serii Battle Isle większość jednostek posiada więcej niż jeden system broni, ale ta gra dodaje lekki powiew realizmu poprzez zastosowanie zasady papier-kamień-nożyce do mechaniki walki. Oprócz domyślnych obrażeń, które tutaj nazywane są uderzeniem, broń posiada pewne modyfikatory, które sprawiają, że jest ona lepsza przeciwko określonym typom celów, np. karabin maszynowy jest dobry przeciwko piechocie, ale nieodpowiedni przeciwko pojazdom opancerzonym. Również niektóre bronie są mniej skuteczne w walce z odległymi celami, ale mogą być mocno niszczące w bliższej odległości. Gra wymaga taktycznego myślenia i znajdowania odpowiedniej strategii na pokonanie przeciwnika. Rok wydania 1998.

Advantage Tennis (1991)

Advantage Tennis
Symulacja tenisa rozgrywana za pomocą postaci 2D na trójwymiarowym korcie. Kamera przybliża się i odchyla, aby dokładnie śledzić akcję. Dostępne są tryby treningu, sezonu i pokazu. Tryb sezonu umożliwia grę przeciwko różnym zawodnikom i na różnych kortach na całym świecie. Rok wydania 1991.

Adventures In Math (1983)

Adventures In Math
W Adventures In Math gracz wciela się w rolę poszukiwacza skarbów, który eksploruje zamek. Celem gry jest znalezienie wyjścia przy jednoczesnym zdobyciu jak największej ilości punktów. Punkty są nagradzane za otwieranie zamków i znajdowanie skarbów. Aby osiągnąć te zadania, gracz musi rozwiązywać matematyczne zagadki, używając czterech podstawowych operacji arytmetycznych. Odpowiedź musi być wpisana za pomocą klawiatury. Jeśli graczowi się nie uda, gra pokazuje prawidłową odpowiedź i musi spróbować jeszcze raz - ale w kilku przypadkach skarb zostaje skradziony przez pająka i przepada na zawsze. Na początku każdej rundy gracz wybiera wielkość zamku i używane kombinacje operacji matematycznych, np. tylko dodawanie lub mnożenie i dzielenie. Rok wydania 1983.

Aegis Guardian Of The Fleet (1993)

Aegis Guardian Of The Fleet
Symulator krążownika z rakietami kierowanymi klasy Ticonderoga należącego do U.S. Navy. Gra zawiera ponad 100 misji podzielonych na siedem scenariuszy bitewnych i jednej treningowej, a także szczegółową encyklopedię informacji o okrętach, samolotach, łodziach podwodnych i ich uzbrojeniu. Głównym założeniem gry jest realistyczna symulacja okrętu wojennego. Jest ona osadzona w czasach współczesnych, co oznacza, że do dyspozycji gracza jest wiele nowoczesnych systemów zarządzania. Najważniejsze z nich to systemy śledzenia (np. radar, sonar aktywny lub pasywny) oraz systemy uzbrojenia (np. torpedowe, rakietowe czy przeciwlotnicze). Każda sekcja oferuje wiele ustawień lub akcji do wyboru. Można się do nich dostać z mostka, gdzie gracz może przełączać się między sekcjami klikając na odpowiedni monitor. Istnieje również mapa taktyczna, która może być wykorzystana do rozpoczęcia ataków. Typowe cele misji to niszczenie jednostek wroga (celów naziemnych, łodzi podwodnych, statków lub samolotów), eskortowanie przyjaznych jednostek lub misje zwiadowcze. Rok wydania 1993.

Afghanistan (1983)

Afghanistan
Gra strategiczna, w której celem jest zdobycie wszystkich czterech miast w ciągu 12 tygodni. Na początku gracz wybiera ilość jednostek podstawowych i  rezerwy. Komendy wydawane są z klawiatury, a ruch wykonywany jest przy pomocy kursorów na klawiaturze numerycznej. W każdej chwili można wyświetlić status armii by sprawdzić kondycję poszczególnych grup. Rok wydania 1983.

African Raiders-01 (1989)

African Raiders-01
Gra jest odwzorowaniem afrykańskiej części trasy XI rajdu Paryż-Dakar w latach 1988-1989. Sterując swoim pojazdem z widoku zza pleców, gracz powinien przejechać przez wyznaczoną ścieżkę na Saharze. Gdy gracz zgubi drogę, znajdzie się na piaszczystym terenie  i zacznie wpadać w poślizg. W takiej sytuacji można przełączać się między trybami napędowymi 4x4 i 4x2. Tryby te mają swoje zalety i wady. W trybie 4x4 prędkość jest ograniczona do 87km/h, a w trybie 4x2 ograniczone są parametry samochodu. Przy prędkości powyżej 90 km/h można przewracać beczki wyznaczające trasę przejazdu. Przełączając bieg, gracz może jeździć tam i z powrotem, aby uniknąć zablokowania samochodu przez przeszkody na drodze. Kierunek drogi jest wskazywany przez kompas, a długość pokonanej drogi i ilość pozostałego paliwa są widoczne w lewej, dolnej części ekranu. Na trasie, w dzień i w nocy, obecni są inni kierowcy, dlatego aby wygrać w rajdzie należy zostawić ich w tyle. Rok wydania 1989.

African Trail Simulator (1990)

African Trail Simulator
Zadaniem gracza jest jazda motocyklem przez etapy afrykańskiego szlaku. Przed rozpoczęciem rozgrywki należy rozważnie wybrać trzy elementy wyposażenia. Podczas jazdy kluczowa jest kontrola prędkości względem ukształtowania terenu oraz kontrola trasy aby z niej nie wypaść. Jakakolwiek kraksa zmniejsza siły witalne zawodnika. Rok wydania 1990.

Afrika (1994)

Afrika
Afrika to niemiecka gra strategiczna dla maksymalnie trzech graczy, osadzona w okresie kolonialnym w Afryce. Grając Francją, Niemcami lub Anglią, celem gracza jest pokonanie dwóch pozostałych narodów. Najpierw należy rozwinąć swoją gospodarkę. Można zbudować plantacje tytoniu lub kakao, kopalnie złota i kopalnie diamentów. Ważne jest, aby wybrać odpowiednie miejsce dla różnych typów produkcji. Jeśli  kopalnia złota zostanie wybudowana na pustyni, to gracz nie osiągnie żadnego zysku i straci pieniądze, ponieważ nie ma tam żadnych złóż złota lub jest ich niewiele, a robotnikom należy się zapłata. Od czasu do czasu gracz ponosi straty z powodu złodziei lub szarańczy, która niszczy zbiory. Dzięki jednorazowemu zakupowi strażników lub środków odstraszających owady można zapobiec tym zdarzeniom. Mając wynajętych żołnierzy można niszczyć budynki będące źródłem dochodów przeciwnika, aby osłabić jego gospodarkę lub zniszczyć jego siedzibę, aby wyeliminować go gry. Rok wydania 1994.

After Burner 2 (1989)

After Burner 2
Zaktualizowana reedycja gry After Burner. Oprócz dodatkowych poziomów, kilku nowych wrogów, kilku akcentów przy ścieżce dźwiękowej i większej ilości jednorazowych pocisków, największym ulepszeniem jest możliwość ręcznego zwalniania lub przyspieszania. Reszta rozgrywki pozostaje identyczna. Rok wydania 1989.

After The War (1989)

After The War
Jonathan Rogers, znany jako właściciel asfaltowej dżungli, wyłania się z popiołów i przybywa do zniszczonego wojną nuklearną Manhattanu. Jedyną szansą na przeżycie jest dotarcie do platformy zrzutowej XV-238, znajdującej się w bazie kontrolowanej przez  schizofrenicznego zabójcę, profesora McJerina i ucieczka do zewnętrznych kolonii. Zadanie nie jest proste, ponieważ ulice Manhattanu opanowane są przez hordy bandytów, z którymi nieustannie trzeba walczyć wręcz. W pierwszej części gry gracz może zadawać tylko ciosy i kopniaki. Na końcu każdego etapu, gracz będzie musiał pokonać mocnego strażnika. Po dotarciu do podziemnej bazy, oczom gracza ukazuje się w pełni zmechanizowany system obronny. W tej części Jonathan Rogers wyposażony jest w potężny karabin maszynowy stworzony do niszczenia machin wojennych McJerina. Na końcu każdego etapu należy zniszczyć niezwykle trudnego, uzbrojonego po zęby przeciwnika. Jakakolwiek porażka powoduje rozpoczęcie etapu od początku, dlatego ważna jest szybkostrzelność i celność, gdyż każda utrata energii zmniejsza szanse na pokonanie strażnika.Rok wydania 1989.

Afterlife (1996)

Afterlife
Afterlife to humorystyczna gra strategiczna podobna do SimCity, w której życie pozagrobowe podlega gospodarce rynkowej. Gracz musi sprawić, aby wszystko sprawnie działało zarządzając jednocześnie niebem i piekłem. Zarówno w piekle jak i w niebie gracz buduje strefy, które zajmują się jednym z siedmiu grzechów głównych, odpowiednio do odpowiadających im cnót. Przez bramy regularnie przybywają nowe dusze, które były grzeszne lub cnotliwe w jednym konkretnym aspekcie. Te udają się do odpowiednich stref przy wybudowanej trasie, aby otrzymać swoje nagrody lub karę. Jeśli nie ma już miejsca, dusze wędrują przez piekło/niebo, co oczywiście źle wpływa na biznes. Po jakimś czasie zostają odesłane na macierzystą planetę. Te dusze są źródłem dochodu gracza. Oczywiście placówki potrzebują również personelu. Tych można zatrudniać lub szkolić budując specjalne obiekty szkoleniowe. Istnieją również dodatkowe rzeczy, o których gracz musi pamiętać, np. zadowolenie każdej z dusz oraz zapas energii. Każdymi budynkami trzeba zarządzać w sposób mikro, dostosowując ich ustawienia, ale jest też możliwość skorzystania z narzędzia, które robi to automatycznie - za odpowiednią cenę. Losowe katastrofy, takie jak zakłócają porządek ekonomiczny i stawiają przed graczem wyzwanie naprawienia szkód. Oprócz trybu swobodnej gry istnieje również pięć scenariuszy, w których gracz musi rozwiązać określone zadania. Rok wydania 1996.

Agent U.S.A. (1984)

Agent U.S.A.
Gdzieś w USA znajduje się FUZZBOMB`a, która zamienia ludzi w szaleńców. Szaleńcy zamieniają innych co powoduje rozprzestrzenianie się makabrycznej działalności bomby szaleństwa. Gracz wciela się w postać agenta, którego zadaniem jest powstrzymanie FUZZ`a przy pomocy 100 kryształów zapobiegających rozprzestrzenianiu się tej dziwacznej zarazy. Każde zetknięcie z zainfekowanym ludzikiem powoduje utratę pewnej ilości diamentów. Jeśli ich liczba spadnie do zera, agent również zostanie zainfekowany. Kryształy można rozmnażać po postawieniu ich na ziemi, jednakże ich blask przyciąga innych ludzi, którzy też chcą je posiadać. Kryształy zabrane przez zainfekowaną osobę, powodują jej uzdrowienie. W niektórych miastach znajduje się budka informacyjna z mapą USA ukazującą położenie gracza, zasięg zainfekowanych miast oraz miejsce fuzzbomby. Do poruszania się pomiędzy miastami służą linie kolejowe i aby z nich skorzystać należy zaopatrzyć się w darmowy bilet. Każda przejażdżka, w zależności od odległości, zabiera określoną ilość czasu, co przekłada się na wzrost liczby zainfekowanych osób, którzy także przemieszczają się pociągami roznosząc zarazę. Rok wydania 1984.

Aggression (1990)

Aggression
Gra planszowa, która łączy w sobie elementy zasad gry z warcabów i szachów. Celem gry jest przesunięcie wszystkich swoich płytek na przeciwległą stronę planszy, podczas gdy komputerowy przeciwnik lub drugi gracz oczekujący na swoją kolejkę robi dokładnie to samo ze swoimi płytkami. Płytkę przeciwnika można zmusić do wycofania na początkowy rząd jeśli zostanie ona otoczona płytkami gracza z lewej i prawej strony. Naturalnie przeciwnik będzie starał się robić to samo z płytkami gracza. Rok wydania 1990.

Agi Tetris (2004)

Agi Tetris
AGI Tetris to klon sławnego Tetrisa, który został zaprogramowany na silniku Adventure Game Interpreter firmy Sierra. Podstawowa zasada gry jest niezmienna: z góry ekranu spadają bloczki o różnych kształtach. Gracz ma możliwość obracania nimi, a gdy tylko spadną na dno, stają się nieruchome i z góry zacznie spadać następny element (który jest widoczny w polu podglądu). Celem gry jest tworzenie kompletnych linii, które znikają powodując osunięcie się wyżej ułożonych bloczków w dół. Koniec następuje w momencie, gdy bloczki sięgną szczytu studni. Każdy poziom wymaga zlikwidowania określonej ilości linii. Następnie studnia zostaje wyczyszczona i rozpoczyna się kolejny poziom z nowym tłem, zwiększoną prędkością opadania oraz z umieszczonymi już na starcie kilkoma bloczkami utrudniającymi tworzenie linii. Rok wydania 2004.

Agravation (1989)

Agravation
Komputerowa adaptacja klasycznej gry w chińczyka. Rok wydania 1989.

Aimpoint (1996)

Aimpoint
Akcja gry Aimpoint rozgrywa się w 2020 roku po rozwiązaniu Organizacji Narodów Zjednoczonych i podzieleniu świata na pięć dużych regionów. Unia Azji i Pacyfiku, która ma dostęp do nieskażonego źródła energii o nazwie Edura, wykorzystuje specjalnych agentów do ważnych misji infiltracyjnych. Podczas 20 misji gracz przejmuje kontrolę nad tymi jednostkami. Każda misja rozpoczyna się od podzielenia dostępnych żołnierzy na zespoły i wyposażenia ich w broń. Każdy żołnierz ma inne możliwości i lepiej nadaje się do określonych rodzajów uzbrojenia. Następnie drużyny są oddzielnie rozmieszczane w strefie misji i kontrolowani są w czasie rzeczywistym poprzez wydawanie poleceń za pomocą myszy. Oprócz wrogów, w świecie gry znajdują się również różne obiekty, które można podnosić lub z którymi można wchodzić w interakcje, np. apteczki oraz karty dostępu do zamontowanych urządzeń. Rok wydania 1996.

Air Bucks (1992)

Air Bucks
Air Bucks to biznesowa gra symulacyjna, która odkrywa biznesowe tajniki branży lotniczej bez zanurzania gracza w zbytnie szczegóły. Gra rozpoczyna się w 1946 roku, a celem jest zbudowanie prosperującej linii lotniczej mimo małego budżetu początkowego. W grze jest wiele elementów, np. gracz może kupować prawa do lotnisk, reorganizować miejsca w samolotach, aby przewozić mniej lub bardziej pierwszorzędnych pasażerów, decydować o jakości jedzenia i rozrywki podczas lotu itd. W grze pojawiają się losowe zdarzenia, które wymagają szybkich decyzji w działaniach lotniczych. Inne ważne, specyficzne dla branży działania obejmują projektowanie globalnych tras, majstrowanie przy układach samolotów i ustalanie taryf dla każdego lotu. Wszystkie te decyzje są podejmowane w różnych ekranach menu. Gracz może rywalizować z maksymalnie trzema przeciwnikami. Rok wydania 1992.

Air Power (1995)

Air Power
Akcja gry rozgrywa się w świecie fantasy, w którym ludzkość żyje na jednym wielkim kontynencie. Oznacza to, że nigdy nie było wojny z użyciem floty morskiej, a cała akcja koncentruje się na walkach powietrznych. Kiedy jedyny władca umiera nie pozostawiając po sobie dziedzica, a cztery frakcje chcą dojść do władzy, to nie ma innej drogi rozwiązania sporu jak poprzez konflikt wojenny. Na początku gry gracz wybiera jedną z frakcji i samolot, którego chce używać (zasadniczo wybór ogranicza się tylko do lekkiego i ciężkiego myśliwca). Gra zorientowana jest na symulację lotu z elementami strategicznymi. Celem jest zdobycie poparcia większości populacji, aby zostać absolutnym władcą. Można to osiągnąć poprzez podbijanie miast. Na mapie gracz wybiera miejsce docelowe i ma do wyboru są trzy opcje: dyplomacja (pokojowe zdobycie zaufania), oblężenie lub atak. W zależności od znaczenia miasta gracz musi ukończyć kilka misji w dowolnej kolejności np. eskortowanie, obrona, zniszczenie celów naziemnych, itp. Każde podbite miasto produkuje posiłki dla floty. Jest to ważne, ponieważ wielkość floty ma wpływ na perspektywę powodzenia prób dyplomacji. Inną opcją jest zaatakowanie innej frakcji całą flotą - pokonana strona zostaje całkowicie wyeliminowana. Rok produkcji 1995.

Air Puck (1992)

Air Puck
Komputerowy tenis z komputerowym graczem po przeciwnej stronie stołu. Stół do gry jest widoczny jako siatka wektorowa, widziana z pozycji gracza. Kij hokejowy do obrony własnej bramki jest kontrolowany za pomocą myszy i może poruszać się tylko w niewielkim obszarze blisko dolnego pola. Na początku gry konfiguruje się, ile bramek należy zdobyć, aby wygrać, i jak szybko krążek będzie się poruszał. Rok wydania 1992.

Air Strike USA (1990)

Air Strike USA
Zręcznościowa gra akcji, w której gracz lata nowoczesnym samolotem do zadań specjalnych w różnych misjach na całym świecie. Misje obejmują niszczenie wrogich okrętów podwodnych, radarów, samolotów, baz itp. W grze samolot jest widziany od tyłu za pomocą bardzo uproszczonego panelu przyrządów u dołu ekranu. Rok wydania 1990.

Air Warrior (1992)

Air Warrior
Air Warrior to wieloosobowy symulator lotu online. Gracz do dyspozycji ma 14 różnych samolotów, 3 odrzutowce oraz 3 pojazdy terenowe. Gra wymaga połączenia sieciowego z innymi graczami by rozgrywać bitwy powietrzne. Maksymalnie może brać udział aż 50 uczestników w jednej potyczce. Każdy samolot ma unikalne cechy w odniesieniu do wydajności, zwrotności i charakterystyki sterowania lotem. Korzystanie z ekranu pomocy sterowania klawiaturą (wywoływanego klawiszem F10) podczas lotu, pomaga szybciej opanować zasady gry. Komunikacja na czacie w bitwach powietrznych w czasie rzeczywistym jest ograniczona do tekstu pisanego na klawiaturze. Rok wydania 1992.

Airball (1987)

Airball
Zły czarodziej zamienił postać gracza w odbijający się dziurawy balon powietrza. Jedynym sposobem na złamanie zaklęcia jest znalezienie różnych składników i księgi zaklęć. W tym celu należy przeczesywać ponad 100 izometrycznych pomieszczeń pełnych pułapek i ostrych obiektów. Co jakiś czas balon musi dopompować utracone powietrze w odpowiednich miejscach. Lecz należy pamiętać o tym, że zbyt długie pompowanie rozsadzi balon. Podczas wędrówki można znaleźć różne kosztowności zwiększające ilość posiadanych punktów. Niektóre lokacje wymagają różnych przedmiotów jak np. świece do ciemnych pomieszczeń. Rok wydania 1987.

Airborne Ranger (1988)

Airborne Ranger
Gracz wciela się w rolę oficera lotnictwa armii amerykańskiej. Ci powietrzno-desantowi strażnicy zrzucani są na spadochronach za linie wroga, aby wykonywać wszelkiego rodzaju niebezpieczne misje. Rozgrywka składa się z trzech etapów. Pierwszy stanowi odprawa misji wraz z wyposażaniem trzech pojemników w amunicję, bomby zegarowe, zestawy pierwszej pomocy, granaty oraz rakiety. Drugi polega na desantowym zrzucie załadowanych wcześniej pojemników oraz żołnierza w bezpiecznym miejscu obszaru mapy. Trzeci etap to wykonywanie misji połączonej z dotarciem do odpowiednich miejsc w określonym czasie. Zadania odbywają się w warunkach arktycznych, pustynnych lub umiarkowanych. Korzystając z mapy, gracz musi wyznaczyć trasę do celu misji, co wymaga przechodzenia przez okopy, pola minowe, omijanie lub likwidowanie żołnierzy i bunkrów wroga. Podczas strzelania nie widać lecących pocisków, więc aby zestrzelić wroga należy w jego kierunku ustawić celownik i wcisnąć przycisk strzału. Interfejs gry podzielony jest na trzy części. Po prawej stronie wyświetlane są posiadane bronie, po lewej parametry zmęczenia, żywotności, odniesionych ran i pozostałego czasu do wykonania misji, a środkowa część wyświetla fragment terenu akcji. Rok wydania 1988.

Airforce Commander (1992)

Airforce Commander
Gracz dowodzi siłami lotniczymi jednego z krajów Bliskiego Wschodu w celu uzyskania przewagi powietrznej nad wrogiem. Jak sugeruje tytuł, gra skupia się wyłącznie na samolotach i bazach rakietowych. Główna część rozgrywki toczy się na mapie, gdzie gracz wydaje rozkazy swoim jednostkom, np. atakując cele naziemne i przeprowadzając zwiad lub przechwytując jednostki wroga. Różne widoki mapy pokazują informacje, takie jak cele w zasięgu, ruchy lotnicze w monitorowanych strefach lub obiekty cywilne. Kolejnym ważnym aspektem gry jest zarządzanie zasobami: każda baza i jednostka kosztuje zasoby. Jeśli ich zabraknie, gracz może zamknąć niektóre bazy. Jeśli nastroje społeczne staną się zbyt złe, np. z powodu zniszczonych obiektów cywilnych lub niedoboru żywności, gracz straci swoją bazę, a tym samym nie ukończy misji. Rok wydania 1992.

Airlift Rescue (1995)

Airlift Rescue
Gracz kieruje helikopterem i ratuje zakładników, unikając przy tym zestrzelenia przez czołgi i samoloty. W czterech oddzielnych budynkach znajduje się 64 zakładników, lecz helikopter może pomieścić naraz tylko szesnastu z nich. Należy zniszczyć pozostałe budynki, aby uwolnić pozostałych więźniów. Po wylądowaniu zakładnicy wbiegną do helikoptera, a gracz będzie musiał odlecieć z nimi do bezpiecznej bazy zlokalizowanej w miejscu startu. Rok wydania 1995.

Airline (1991)

Airline
Symulacja ekonomiczna, w której gracz jest odpowiedzialny za korporację lotniczą. Większość gry spędza się w menu i podmenu, które pozwalają kupować, sprzedawać, wynajmować samoloty, reklamować się, zatrudniać pracowników lub po prostu zarządzać finansami. Ponieważ nadrzędnym celem jest oczywiście zarabianie pieniędzy, najważniejszą częścią jest otrzymywanie zleceń i wybór odpowiedniego samolotu i załogi, aby wykonać je na czas. Oczywiście nie zawsze wszystko idzie gładko, co wymaga od gracza osobistej interwencji w sekwencjach zręcznościowych, np. lądowanie samolotu lub załadunek ładunku. Są one obowiązkowe i można je ćwiczyć za opłatą. Każda tura odpowiada jednemu miesiącowi. Dodatkowo gra oferuje tryb multiplayer, trzy scenariusze startowe, trzy poziomy trudności oraz historyczne informacje o samolotach. Rok wydania 1991.

Ajax (1989)

Ajax
Gracz pilotuje zdalnie sterowany śmigłowiec wyposażony w działa powietrze-powietrze i powietrze-ziemia oraz dwie potężne bomby niszczące wszystko w zasięgu widoku ekranu. Po zniszczeniu czerwonego helikoptera dostępna będzie nowa broń. Na końcu każdego etapu walka z mechanicznym bossem. Rok wydania 1989.

 

 

Grzegorz Kopański (Gregok)

grafika, muzyka, programowanie

 

Licznik odwiedzin: