A

Advanced V.G. (1994)

Advanced V.G.
Najsilniejsze młode kobiety w kraju organizują turniej sponsorowany przez różne sieci restauracji, które z kolei proszą rywalizujące dziewczyny o udawanie kelnerek pracujących w tych restauracjach w celach promocyjnych. Advanced V.G. jest bijatyką, z podstawowymi kopnięciami i ciosami, podczas gdy różne ataki specjalne są wykonywane przez naciśnięcie kombinacji przycisków. W grze dostępne są trzy tryby: "Normal", "Vs." i "Story". Tryb normalny to w zasadzie mecze treningowe między postacią gracza, a dziewczyną kontrolowaną przez sztuczną inteligencję. Tryb "Vs." pozwala na rozgrywkę dla dwóch graczy ludzkich, jak i komputerowych, z możliwością wyboru dowolnego etapu. W tych trybach każda z dziewięciu bohaterek jest dostępna jako grywalna postać. Tryb fabularny natomiast pozwala graczowi kontrolować tylko Yukę Takeuchi i śledzić jej historię. Pomiędzy meczami pojawiają się przerywniki filmowe. Rok wydania 1994.

Adventure Island (1991)

Adventure Island
Kiedy Tom-Tom pokonuje smoka MEKA, zraniona bestia rzuca na niego zaklęcie, zmieniając go w Lizard-Mana. Aby odzyskać swoją pierwotną ludzką formę, należy odnaleźć Krzyż Salamandry, ukryty przez Smoka Wampira w Krainie Potworów. W tej grze bohater może udać się wszędzie, o ile posiada odpowiednią postać lub przedmiot. Podczas wykonywania misji należy pokonać różnych smoczych bossów. Każda wygrana daje nowy kształt postaci z nowymi zdolnościami, takimi jak latanie, pływanie, chodzenie po sufitach czy trzymanie się ścian. Umiejętności te pozwalają również graczowi na dostęp do nowych obszarów świata. Możliwe kształty to Lizard-Man, Mouse-Man, Piranha-Man, Lion-Man i Hawk-Man, a główne atrybuty określone są przez siłę ataku, punkty obrony i punkty uroku. Niektóre bloki mogą być zniszczone tylko przez konkretne bronie lub są możliwe do wykorzystania tylko dla specyficznych kształtów postaci. Podstawowe działania polegają na atakowaniu i skakaniu, a na ekranie statusu można wyposażyć postać w miecze, tarcze i zbroje. Specjalne ataki obejmują kule ognia, tornada, strzały, bumerangi i uderzenia piorunów. Po drodze gracz zbiera klucze i złoto pozostawione przez pokonane stwory, a niektóre miejsca należy czasem ponownie odwiedzić, by uzyskać dostęp do nowych obszarów. Sprzęt i przedmioty można kupić w miastach. Rok wydania 1991.

Aero Blasters (1990)

Aero Blasters
Gracz kontroluje mały statek kosmiczny i strzela w nadlatujące jednostki obcych. Każdy poziom kończy się walką z wielką machiną wojenną. Niektóre sekcje przyspieszają rozgrywkę, oferując szybkie tory przeszkód. Latające pojemniki po ich zniszczeniu uwalniają wiele ulepszeń jednocześnie, wzmacniając statek nowymi lub potężniejszymi broniami i tarczami. Gracz może również przytrzymać przycisk strzału, aby naładować moc, która po uwolnieniu usuwa wszystkie wrogie pociski z ekranu i zadaje obrażenia wszystkim jednostkom widocznym na ekranie. Każde trafienie niszczy statek gracza i wszystkie jego ulepszenia. W grę można grać w dwie osoby. Rok wydania 1990.

After Burner 2 (1990)

After Burner 2
Zaktualizowana reedycja gry After Burner. Oprócz dodatkowych poziomów, kilku nowych wrogów, kilku akcentów przy ścieżce dźwiękowej i większej ilości jednorazowych pocisków, największym ulepszeniem jest możliwość ręcznego zwalniania lub przyspieszania. Reszta rozgrywki pozostaje identyczna. Rok wydania 1990.

Ai: Cho Aniki (1995)

Ai: Cho Aniki
Seria Cho Aniki powraca z pierwszym sequelem, który ugruntuje humorystyczny klimat serii z kulturystami w roli głównej. Jest to nietypowa strzelanina, w której gracz musi oczyścić kilka etapów z wrogów za pomocą latającego kulturysty pokazującego swoje mięśnie w różnych pozach. Tym razem awatar może być jednym z dwóch "opcjonalnych" kulturystów, którzy byli postaciami drugoplanowymi w oryginale, podczas gdy główna odgrywa tylko małe role epizodyczne, pojawiając się od czasu do czasu, aby upuścić ulepszenia. Wszelkie ataki są często określane przez kombinacje przycisków (jak w bijatykach), co nadaje rozgrywce nowy wymiar. Rok wydania 1995.

Air Zonk (1992)

Air Zonk
Klasyczna strzelanina z ciekawymi rozwiązaniami. Gracz podczas lotu może zdobyć jedną z ośmiu ulepszeń broni. Arsenał jest naprawdę imponujący jeśli chodzi o ich wygląd i skuteczność. Na końcu każdego etapu i w połowie jego drogi konieczne jest pokonanie bossa. Oprócz tego wszystkiego, gra daje możliwość wyboru jednego z dziesięciu pomocników na początku każdego poziomu, którzy będą walczyć u boku gracza po zebraniu dużego, żółtego awatara. Pomocnicy to między innymi gigantyczne pociski rakietowe, żywe wywrotki czy pływające krowy. Kolejne wzięcie awatara połączy postać gracza z pomocnikiem tworząc  hybrydową formę, wyposażoną w jedną z najdziwniejszych ataków, jakie kiedykolwiek widziano w grze wideo. Rok wydania 1992.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grzegorz Kopański (Gregok)

grafika, muzyka, programowanie

 

Licznik odwiedzin: