#

13 Ghosts (1983)

13 Ghosts
Zadaniem gracza jest przejście do nawiedzonego domu i z powrotem, zabijając po drodze jak najwięcej duchów. Posiadana broń, widoczna jako celownik, jest zdolna do prowadzenia stałego ognia, choć lepszym rozwiązaniem są krótkie, kontrolowane serie. Duchy oczywiście chcą przestraszyć gracza na śmierć i w tym celu każdy uciekający duch obudzi kolejnego, bardziej niebezpiecznego. Gdy pojawi się trzynasty duch, gra zakończy się porażką. Strzelając do duchów, gracz posuwa się automatycznie w prawo. Przejście komplikuje śmiejący się duch, którego głowa wyskakuje na chwilę i musi zostać zastrzelona, aby zapobiec wzrostowi licznika duchów. Pająki, których boją się duchy, zapewniają pewną pomoc i ich zestrzelenie obniża wartość licznika duchów. Każde przejście przez miasto nagradzane jest odegraniem muzyczki, która zmienia się z poziomu na poziom. Udana podróż w obie strony przenosi gracza do kolejnego miasteczka, co nieznacznie zmienia tło i odwraca kolorystykę. Do odkrycia są bonusowe podróże, a nawet sekrety kryjące się za likwidowaniem pająków i tajemniczej śmiejącej się głowy. Aby ukończyć grę należy przejść 32 poziomy. Rok wydania 1983.

2048

2048
Gra polega na łączeniu cyfr o tej samej wartości by zwiększyć ich liczbę dwukrotnie. Cyfry przesuwamy góra/dół i lewo/prawo. Z każdym przesunięciem na planszę dodawana jest kolejna cyfra. Gra kończy się gdy nie będzie możliwości ruchu lub jedna z cyfr osiągnie wartość 2048.

2048 Puzzle Game

2048 Puzzle Game
Gra polega na łączeniu cyfr o tej samej wartości by zwiększyć ich liczbę dwukrotnie. Cyfry przesuwamy góra/dół i lewo/prawo. Z każdym przesunięciem na planszę dodawana jest kolejna cyfra. Gra kończy się gdy nie będzie możliwości ruchu lub jedna z cyfr osiągnie wartość 2048.

23 Matches

23 Matches
Gra z komputerem w 23 zapałki. W każdej turze można zabrać 1, 2 lub 3 zapałki. Ruchy wykonywane są naprzemiennie z komputerem i przegrywa ten gracz, który musi zabrać ostatnią zapałkę.

23 Matches

23 Matches
Gra z komputerem w 23 zapałki. W każdej turze można zabrać 1, 2 lub 3 zapałki. Ruchy wykonywane są naprzemiennie z komputerem i przegrywa ten gracz, który musi zabrać ostatnią zapałkę. Przed rozpoczęciem gry można wybrać czy zaczyna gracz czy komputer.

23 Matches

23 Matches
Gra z komputerem w 23 zapałki. W każdej turze można zabrać 1, 2 lub 3 zapałki. Ruchy wykonywane są naprzemiennie z komputerem i przegrywa ten gracz, który musi zabrać ostatnią zapałkę.

23 Matches (1978)

23 Matches
Gra z komputerem w 23 zapałki. W każdej turze można zabrać 1, 2 lub 3 zapałki. Ruchy wykonywane są naprzemiennie z komputerem i przegrywa ten gracz, który musi zabrać ostatnią zapałkę. Rok wydania 1978.

3-D Brickaway (1982)

3-D Brickaway
Trójwymiarowe wybijanie cegieł z muru. Przy pomocy platformy należy odbijać zbliżającą się kulę i przy jej pomocy zniszczyć wszystkie bloczki znajdujące się w głębi planszy. Rok wydania 1982.

3-D Tic Tac Toe

3-D Tic Tac Toe
Gra jest podobna do tradycyjnej gry w kółko i krzyżyk, ale jest rozgrywana na czterech siatkach 4×4 ułożonych pionowo. Aby wygrać, gracz musi umieścić cztery swoje symbole na czterech polach w układzie pionowym, poziomym lub ukośnym, na jednej siatce lub rozmieszczone równomiernie na wszystkich czterech siatkach. Daje to łącznie 76 możliwych sposobów na wygraną.

3-D Tic-Tac-Toe

3-D Tic-Tac-Toe
Gra jest podobna do tradycyjnej gry w kółko i krzyżyk, ale jest rozgrywana na czterech siatkach 4×4 ułożonych pionowo. Aby wygrać, gracz musi umieścić cztery swoje symbole na czterech polach w układzie pionowym, poziomym lub ukośnym, na jednej siatce lub rozmieszczone równomiernie na wszystkich czterech siatkach. Daje to łącznie 76 możliwych sposobów na wygraną.

3-D Tic-Tac-Toe (1983)

3-D Tic-Tac-Toe
Gra jest podobna do tradycyjnej gry w kółko i krzyżyk, ale jest rozgrywana na czterech siatkach 4×4 ułożonych pionowo. Aby wygrać, gracz musi umieścić cztery swoje symbole na czterech polach w układzie pionowym, poziomym lub ukośnym, na jednej siatce lub rozmieszczone równomiernie na wszystkich czterech siatkach. Daje to łącznie 76 możliwych sposobów na wygraną. Rok wydania 1983.

3D Tic-Tac-Toe (1980)

3D Tic-Tac-Toe
Przed rozpoczęciem rozgrywki gracz ma możliwość wyboru jednego z dwóch trybów rozgrywki oraz poziom trudności. Pierwszy to kółko i krzyżyk rozgrywany na kostce 3x3x3, a drugi na kostce 4x4x4. Aby wygrać, gracz musi umieścić trzy lub cztery (zależnie od trybu gry) swoje symbole w układzie pionowym, poziomym lub ukośnym, na jednej siatce lub rozmieszczone równomiernie na wszystkich siatkach. Rok wydania 1980.

3D Space Wars (1984)

3D Space Wars
3D Space Wars to kosmiczna gra bitewna, w której zadaniem gracza jest zniszczenie chmary nadlatujących wrogich statków kosmicznych. Każde trafienie przez przeciwnika oraz strzelanie laserem obniża poziom posiadanego paliwa, którego utrata permanentnie kończy grę. Na szczęście wśród statków obcych w przestrzeni kosmicznej można znaleźć jednostkę tankującą, uzupełniającą brakujący stan paliwa. Należy przy tym uważać aby jej nie zestrzelić. Gracz do dyspozycji posiada także radar wykrywający wszelkie obiekty znajdujące się w sektorze. Po zniszczeniu wszystkich statków, gracz zostanie przeniesiony do kolejnego sektora. Ukończenie każdego poziomu nagradzane jest wyższym stopniem wojskowym widocznym w prawym dolnym rogu interfejsu. Rok wydania 1984.

3D-Ghostmania (1982)

3D-Ghostmania
Gracz znajduje się w losowo wygenerowanym labiryncie i jego zadaniem jest zlikwidowanie 15 duchów. W tym celu należy spojrzeć duchowi w oczy i jak najszybciej udać się na pole z leżącą kropką. Każda z kropek gdy na nią gracz wejdzie pokazuje cyfrę, ile jeszcze duchów może zneutralizować. Jeśli duch dopadnie gracza poza obszarem z kropką, to gracz straci jedno z dziewięciu żyć. Ilość dodatkowych punktów za duchy zależy od szybkości ich neutralizowania. Rok wydania 1982.

3D-Tic Tac Toe (1978)

3D-Tic Tac Toe
Gra jest podobna do tradycyjnej gry w kółko i krzyżyk, ale jest rozgrywana na czterech siatkach 4×4 ułożonych pionowo. Aby wygrać, gracz musi umieścić cztery swoje symbole na czterech polach w układzie pionowym, poziomym lub ukośnym, na jednej siatce lub rozmieszczone równomiernie na wszystkich czterech siatkach. Daje to łącznie 76 możliwych sposobów na wygraną. Rok wydania 1978.

3DMaze (1982)

3DMaze
Zadaniem gracza jest w możliwie jak najkrótszym czasie znaleźć wyjście z labiryntu. Na początku rozgrywki można wybrać typ labiryntu różniącego się graficznie. Rok wydania 1982.

5 Player Poker (1989)

5 Player Poker
Klasyczna gra w pokera w pięć osób. Rok wydania 1989.

5-Line Fruit Slot Machine (1986)

5-Line Fruit Slot Machine
Gra hazardowa, w której gracz na początku deklaruje ilość posiadanych funduszy. Podczas rozgrywki można postawić na jedną z pięciu rozpatrywanych linii w poziomie i po skosie. Naturalnie za każdą linię należy uiścić stosowaną opłatę ale dzięki temu zwiększane są szanse na wygraną. Gra się skończy gdy gracz przegra wszystkie posiadane pieniądze. Rok wydania 1986.

5000 (1987)

5000
Gra dla 1-6 graczy, gdzie zwycięzcą jest ten, który zdobędzie równe 5000 punktów. Przed rozpoczęciem tury program losuje sześć cyfr reprezentujących oczka kostki do gry. Gracz może zbierać jedynki, piątki oraz trójki jednakowych cyfr. Zebranie trzech trójek daje 300 punktów, trzech szóstek 600 punktów, itd. Jedynie zebranie trzech jedynek gwarantuje 1000 punktów. 1500 punktów można zdobyć gdy wypadną naraz wszystkie cyfry od 1 do 6, a 5000 za wypadnięcie np. wszystkich dwójek. Po wylosowaniu wartości kostek, można zatrzymać tylko te, które dają punkty i rzucić pozostałymi lub zebrać punkty stopując. Gracz gra dotąd, dopóki nie wypadną cyfry bezpunktowe tracąc tym samym zdobyte wcześniej punkty. Rok wydania 1987.

501 Darts (1982)

501 Darts
Gra dla dwóch graczy, którzy rzucając do tarczy muszą zniwelować swoje punkty do zera. Ostatni rzut musi być podwojoną wartością. Gra podzielona jest na kilka faz: wybór części koła tarczy, ustawianie ręki, ustawianie siły rzutu, wybór mnożnika punktów i wybór trafianej cyfry. Zadanie byłoby proste gdyby nie konieczność wciskania spacji w odpowiednim momencie w ostatnich dwóch fazach tury. Każdy gracz ma trzy rzuty i może się zdarzyć sytuacja, że wybrane parametry spowodują nietrafienie w tarczę. Rok wydania 1982.

64 Witches (1983)

64 Witches
Na szachownicy składającej się z 64 pól, gracz ma za zadanie rozstawić 8 królowych tak, aby nie dochodziło między nimi do kolizji. Zadanie to nie jest proste, biorąc pod uwagę fakt, że każda z nich bije w poziomie, pionie i po skosach. Rok wydania 1983.

666 The Haunted House (2003)

666 The Haunted House
Mroczna gra przygodowa, w której zadaniem gracza jest złamanie paktu zawartego z diabłem. Przygoda rozpoczyna się w nawiedzonym domu, gdzie doszło do tajemniczego zamordowania jego właściciela. Gracz porusza się, zbiera i używa przedmioty przy pomocy wydawanych komend. Niektóre pomieszczenia zawierają przedmioty, z którymi można wejść w interakcje. Podjęcie złych decyzji przeważnie kończy się tragicznie. Rok wydania 2003.

7 Card Stud (1983)

7 Card Stud
Gracz rywalizuje z trzema komputerowymi przeciwnikami w grze przypominającej swoimi zasadami pokera lecz z wykorzystaniem do siedmiu kart maksymalnie. Dwie karty są zakryte dla pozostałych graczy, a pozostałe są widoczne na stole. Gracze na zmianę sprawdzają, podają lub licytują stawkę. Można w dowolnym momencie zrezygnować z dalszej gry pasując turę. Ostatnia, siódma karta, również jest zakryta przed innymi graczami i po zatwierdzeniu stawki następuje odkrycie wszystkich kart. Ta osoba, która ma najwyższą figurę pokerową wygrywa i zabiera wszystkie pieniądze zgromadzone na stole. Rok wydania 1983.

8 Ball (1983)

8 Ball
Symulator gry w klasycznego bilarda dla dwóch graczy. Rok wydania 1983.

9 Hole Miniature Golf (1980)

9 Hole Miniature Golf
Prosta adaptacja minigolfa dla 1-10 graczy, w której do zaliczenia jest 9 dołków. Uderzenie jest wykonywane poprzez ustawienie kąta i wybranie siły zamachu od 1 do 9. W górnej części ekranu wskazana jest maksymalna ilość uderzeń by trafić do dołka. Przekroczenie tej wartości generuje punkty karne, więc grę wygrywa ten gracz, który ma ich najmniej. Rok wydania 1980.

Grzegorz Kopański (Gregok)

grafika, muzyka, programowanie

 

Licznik odwiedzin: