|

|
A Casa Assombrada Prosta, jednoplanszowa gra, w której zadaniem gracza jest zebrać kielichy, przełączyć dźwignię i zejść długą drabiną w dół. Gra wymaga precyzji w wykonywaniu skoków w odpowiednim momencie.
|
|

|
A Cracking Day Out Starring Egghead Gracz wciela się w postać sympatycznego jajka, które ma za zadanie złamać wszystkie kody w parku Blatchley. W niektórych pomieszczeniach znajdują się różne przedmioty i maksymalnie można nieść ich trzy. Rok wydania 2010.
|
|

|
A Cursed Skull Gracz znajduje się w nawiedzonym kompleksie i jego zadaniem jest odnalezienie przeklętej czaszki. Każdy pokój strzeżony jest przez wrogie istoty, w które można strzelać torując sobie drogę do celu. Czaszki oraz pojawiające się na ułamek sekundy widmowe głowy są odporne na pociski broni gracza, więc należy je zręcznie omijać. Rok wydania 2020.
|
|

|
A Day At The Races Gra hazardowa, w której gracz decyduje czy i jaką stawkę zakładu postawić na jednego z trzech koni wyścigowych. Każda wygrana pomnaża kapitał kilkakrotnie. Gra kończy się gdy gracz straci wszystkie pieniądze. Rok wydania 1984.
|
|

|
A Day In The Life Gra polega na przeprowadzeniu Clive'a przez serię złożonych zadań, by stał się mianowanym Dame Commanderem British Empire. Pomimo swojej nienawiści do dojazdów, Clive wyrusza do pracy, stawiając czoła różnym wyzwaniom po drodze. Gra zawiera unikalną fabułę i mechanikę rozgrywki, która obejmuje przechytrzanie zmechanizowanych przeszkód, poruszanie się po zatłoczonych stacjach i radzenie sobie z obojętnymi kasjerami. Gracz może również odwiedzić bank, pub i restaurację, z których każdy ma swój własny zestaw przeszkód. Rok wydania 1985.
|
|

|
A Day In The Life Of Arnold Akcja gry rozgrywa się w przypominającym labirynt mieście, w, którym gracz kontroluje Arnolda, międzygalaktycznego robota serwisowego. Jego zadaniem jest walka ze złymi robotami i znalezienie oraz pokonanie wielkiego złego Datamunchera. Rok wydania 1990.
|
|

|
A Day In The Life Of Mike The Mole Zadaniem gracza jest przeprowadzić krecika do wyjścia po prawej stronie „labiryntu”, unikając przy tym zderzenia ze ścianami.
|
|

|
A Folyo Na brzegu znajduje się człowiek, ptak, ziarno i wilk… Zadaniem gracza jest przetransportowanie przez rzekę wszystkich w taki sposób aby wilk nie zjadł ptaka, a ptak nie zjadł ziarna. Rok wydania 1996.
|
|

|
A La Caza Del Canibal Bardzo brutalna gra, w której gracz wciela się w postać kanibala z łukiem i poluje na biegnącego człowieka. Na początku można wybrać poziom trudności i każda gra kończy się po oddaniu 15 strzałów.
|
|

|
A Last Hero Of The Light Force Gracz wybiera jedną z 19 dostępnych postaci i budzi się w lochach strzeżonych przez orkowych strażników. Oprócz eksploracji, gracz będzie musiał rozwiązać wiele zagadek oraz stoczyć zwycięskie walki z napotkanymi orkami. Na samym początku gracz nie dysponuje żadnym orężem, a w sakiewce ma tylko 600 monet. Gra ze względu na dość szczegółową szatę graficzną wymaga spostrzegawczości, szczególnie w szukaniu kluczy. Do walki gracz musi się przygotować kupując w sklepie broń i jeśli do takiej dojdzie, to jej przebieg zależy od odpowiednio wciskanych ikon. W dolnej części ekranu znajduje się szereg funkcji, z których niektóre dzielą się na dodatkowe. Funkcje obejmują rzucanie czarów, chodzenie, badanie otoczenia, podnoszenie przedmiotów, włączanie mapy itp. Rok wydania 1998.
|
|

|
A Prelude To Chaos Gracz wciela się w postać Amy, której zadaniem jest zebranie wszystkich diamentów znajdujących się w krainie. W tym celu należy znaleźć wiele różnokolorowych kluczy, broń do walki ze stworami, zakłócacz barier energetycznych oraz fiolkę ze zdrowiem. W niektórych pomieszczeniach trzeba będzie zlikwidować wszystkie stwory aby otworzyły się przejścia. Energię można uzupełnić zbierając wisienki, które czasami wypadają też z pokonanych wrogów. Rok wydania 2015.
|
|

|
A Right Pair Of... Gra rozwijająca pamięć wzrokową, która polega na odnajdywaniu par o tej samej wartości w 52 kartach do gry. Rok wydania 2002.
|
|

|
A Stroll In The Bleak Forest Pomóż niedźwiadkowi wydostać się z niegościnnego lasu pająków i innych dziwnych stworzeń. Niektóre stwory można likwidować bańkowym pociskiem - kierunek w dół. Rok wydania 1989.
|
|

|
A Tengeralattjáró Gracz wciela się w rolę kapitana łodzi podwodnej, którego zadaniem jest niszczenie wrogich jednostek pływających i lotniczych. Gra podzielona jest na dwie sekcje. W pierwszej należy dopłynąć, przed widocznym u góry statkiem, do miejsca oznaczonego czerwonym punktem, unikając przy tym kolizji z przeszkodami. W drugiej przy pomocy celownika i torped należy likwidować wrogie statki, a gdy pojawi się samolot należy go jak najszybciej zestrzelić, zanim zrzuci bomby. Strzelec może zostać zabity przez pływające jednostki wroga, więc należy uprzednio oczyścić teren ze statków. Należy jeszcze pamiętać o tym, że luki torpedowe wymagają czasu na ich załadowanie. Rok wydania 1986.
|
|

|
A Ticket To Ride Gra przygodowa, w której główny bohater ma za zadanie zdobyć bilet by opuścić wielki kompleks obcych. W labiryncie korytarzy należy szukać istot i przynosić im potrzebne przedmioty. Wszelkie interakcje odbywają się przy pomocy ikon decyzyjnych w górnej części ekranu. Rok wydania 1985.
|
|

|
A Trick Of The Tale Zadaniem gracza jest zebranie wszystkich nut na planszy, aby otworzyć przejście do kolejnego poziomu. Oczywiście nie brakuje tu różnych nieruchomych i ruchomych przeszkód, które należy omijać skacząc i rozsądnie nawigując po platformach. Każde dotknięcie oznacza natychmiastową śmierć i zabiera jedno z dziewięciu żyć. Rok wydania 1986.
|
|

|
A View To A Kill Nazywasz się Bond - James Bond, najlepszy tajny agent na świecie, a teraz rozpoczynasz jedną z najważniejszych misji w swojej karierze. Porażka to najgorsza rzecz, jaka może się graczowi przytrafić. Głównym zadaniem jest odkrycie, jaki nikczemny plan uknuł Max Zorin, pozbawiony skrupułów europejski magnat elektroniczny i uniemożliwienie mu jego realizacji. Niezbędne informacje znajdują się w trzech głównych miejscach. Paryż, gdzie należy nawiązać kontakt z May Day, aby zdobyć ważną wskazówkę. Płonący ratusz w San Francisco i wreszcie kopalnia srebra w Dolinie Krzemowej, gdzie należy zebrać informacje w całość i ostatecznie udaremnić plany Maxa Zorina. Rok wydania 1985.
|
|

|
A Week In The Life Of The Thing Gra przygodowa, w której przy pomocy genetycznie wyhodowanego stworka oraz jego robotycznej kuli w ciągu jednego tygodnia, należy wykonać szereg zadań, by odnaleźć władcę i powstrzymać nuklearną zagładę palnety. Stworek może się teleportować do innych stref przy pomocy budki telefonicznej, a zadania polegają na zbieraniu przedmiotów pasujących do siebie i ich używaniu np. butelka mleka i otwieracz do butelek. Rok wydania 1988.
|
|

|
A Whole New Ball Game W tej grze logicznej należy przy pomocy małej białej kulki zlikwidować wszystkie kule żółte. W tym celu do dyspozycji gracza są bramki u góry ekranu, które należy odpowiednio ustawiać. Rok wydania 1988.
|
|

|
A World Of One-Way Zadaniem gracza jest doprowadzenie człowieczka do wyjścia omijając przy tym zabójcze przeszkody. Zadanie byłoby proste gdyby nie fakt, że postać porusza się po linii prostej i może zatrzymać się dopiero gdy natrafi na przeszkodę. W każdej planszy znajdują się do zebrania obracające się mechanizmy warte 10 monet każda. Za monety w sklepie można kupić dodatkowe życie lub kod do bieżącego poziomu. Oprócz przeszkód typu bombki czy naładowane kamienie, gracz napotka wrogie szkielety, które kopiują wybierane kierunki. Można to wykorzystać do torowania nimi przejść zastawionych przez skrzynie lub do zamiany mechanizmu na bombkę. Do przejścia jest 30 zróżnicowanych logicznie plansz. Rok wydania 2021.
|
|

|
A Yankee In Iraq Gracz wciela się w postać pilota bojowego helikoptera i strzela do nadlatujących samolotów oraz zrzuca bomby na bazy naziemne wroga. Po udanej akcji należy wylądować w bazie, by uzupełnić zapas bomb, które będą użyte w kolejnej misji. Rok wydania 2016.
|
|

|
A Yankee In Iraq Ulepszona wersja gry o tym samym tytule. Gracz wciela się w postać pilota bojowego helikoptera i strzela do nadlatujących samolotów oraz zrzuca bomby na bazy naziemne wroga. Po udanej akcji należy wylądować w bazie, by uzupełnić zapas bomb, które będą użyte w kolejnej misji. Rok wydania 2017.
|
|

|
A-10 Thunderbolt Gracz zasiada za sterami samolotu bojowego A-10 Thunderbolt i walczy z nadlatującymi ze wszystkich stron samolotami wroga. Rok wydania 1995.
|
|

|
A-Maze Zadaniem gracza jest dotarcie do pojemnika z farbą, a następnie przemalowanie wszystkich pól labiryntu. Jednak nieustannie poruszające się drzwi i wrogie istoty sprawiają, że zadanie staje się coraz trudniejsze do wykonania w miarę postępów. Rok wydania 1986.
|
|

|
A.I. Tic Tac Toe Gra w kółko i krzyżyk ze sztuczną inteligencją. Każda przegrana komputera jest rejestrowana i zapamiętywana, więc drugi raz tą samą taktyką nie można go pokonać. Rok wydania 2005.
|
|

|
A.T.A.C. Klasyczna strzelanina, w której głównym zadaniem gracza jest niszczenie wrogich jednostek oraz likwidacja jak największej ilości pojazdów transportowych. Gra podzielona jest na dwa etapy: pierwszy polega na walce z nadlatującymi samolotami i jeżdżącymi działami, a drugi na niszczeniu muru i jadących za nim pojazdów z transportem. Podczas wykonywania misji co jakiś czas pojawią się specjalne obiekty do zebrania np. dodatkowy helikopter lub czas, bomba o potężnej sile rażenia, paliwo oraz zestaw naprawczy. Unikać należy chmury, która powoduje kłopoty ze sterowaniem i zwiększa ilość występowania jednostek bojowych wroga. W górnej części ekranu znajduje się pasek ilości paliwa oraz wytrzymałości helikoptera. Po prawej stronie wyświetlana jest liczba pozostałych do zniszczenia obiektów wroga, a po lewej czas na wykonanie zadania. Warunkiem przejścia do kolejnego etapu jest zniszczenie wskazanej ilości maszyn wroga. Rok wydania 1987.
|
|

|
a_e W Kopalni Złota Króla Chruma Gracz wciela się w postać poszukiwacza skarbów, którego zadaniem jest zebranie całego złota znajdującego się na planszy unikając przy tym spotkania z wrogimi istotami i kolcami. Do przejścia jest 12 pomieszczeń. Rok wydania 2014.
|
|

|
Aaargh! Gracz wciela się w postać cyklopa i bierze udział w rywalizacji o legendarne złote jajko. Zwykłe jajka ukryte są w różnych obiektach dwunastu miast wyspy Darance i aby je znaleźć, należy dokonać niemalże ich całkowitego zniszczenia. Budynki można rozwalać na dwa sposoby, uderzając w nie pięściami lub podpalając ognistym wydechem. Oprócz jajek, w zniszczonych budynkach można znaleźć wiele innych użytecznych przedmiotów. Znalezienie jaja nie gwarantuje jego posiadania, gdyż trzeba jeszcze stoczyć walkę z konkurentem i tylko zwycięzca będzie miał prawo je zabrać. Rok wydania 1989.
|
|

|
Aahku Al Rescate Grognorsy to pokojowo usposobione stwory z długimi pazurami i spiczastymi uszami. Z natury są ciche, nieszkodliwe i bardzo przywiązane do ukochanej osoby. Grognorsy słyną z tego, że jak się zakochają to już na zawsze. Te sympatyczne stworzenia mają niestety również wrogów: okropnego pałkarza, okrytego złą sławą wielkiego kraba oraz nieprzewidywalną dżdżownicę. Wymienieni złoczyńcy porwali ukochaną Aahku i zamknęli w klatce. W każdej planszy zadaniem gracza jest zdobycie klucza i uwolnienie uwięzionej partnerki. Należy przy tym unikać konfrontacji z wrogami i uważać, aby nie wpaść do sadzawki wypełnionej wodą, gdyż grognorsy nie potrafią pływać. Rok wydania 2011.
|
|

|
AbcZX Zadaniem gracza jest ułożenie wszystkich liter w kolejności alfabetycznej rozpoczynając od lewego górnego rogu planszy. Rok wydania 2007.
|
|

|
Abe`s Mission Escape Fabuła gry skupia się na tytułowym Abe, członku rasy Mudokon, pracującym jako niewolnik w wytwórni mięsa Rupture Farms. Odkrywszy grożącą jego przyjaciołom śmierć z ręki ich zdesperowanego pana postanawia zbiec, a przy tym pomóc w ucieczce tylu uwięzionym Mudokonom, ilu tylko zdoła napotkać. Gracz wcielający się w Abe`a ma za zadanie bezpieczne opuszczenie fabryki. W wykonaniu tej karkołomnej misji przeszkadzają strażnicy wyposażeni w karabin. Na szczęście Abe może korzystać z mocy umysłu by przejąć kontrolę nad wrogimi istotami i wykorzystać ich do własnych celów. Gra dodatkowo zawiera elementy logicznych łamigłówek, które należy rozwiązać. Niektóre z nich wymagają wykorzystania więźniów dzięki zastosowaniu trzech prostych komend: „witaj”, „chodź” i „stój”. W niektórych planszach nie ma możliwości skorzystania z mocy umysłu, więc jedynym sposobem na ominięcie strażników jest skradanie się lub ukrywanie w ciemnych zakamarkach. Więźniowie uwalniani są w miejscach z latającymi ptakami, które otworzą portal po zastosowaniu siły umysłu Abe`a. Wersja gry na ZX Spectrum pozwala na prowadzenie tylko jednego więźnia, co wymaga częstego biegania tam i z powrotem. W miejscach z trójpalczastą ręką znajdują się ważne informacje i pomocne wskazówki. Rok wydania 2002.
|
|

|
Abrasco Golf Gra przeznaczona dla 2 graczy, w której rywalizacja odbywa się na maksymalnie 9 dołkach. Po wprowadzeniu imion oraz wybraniu liczby dołków do rozegrania, wyświetla się widok z góry pierwszego pola golfowego. Każda tura polega na wybraniu kija golfowego i jego rodzaju oraz podaniu kierunku uderzenia w zakresie od 0 do 359 stopni. Po dokonaniu wyboru można obserwować lot piłki. Może zdarzyć się, że piłka uderzy w drzewo lub wyląduje na niekorzystnym podłożu, co nieco utrudni jej wybicie z takiego miejsca. Po umieszczeniu piłki na zielonym polu z chorągiewką, zmieni się obszar widokowy, w którym należy dostosować odległość i kierunek aby piłka wpadła do dołka. Rok wydania 1983.
|
|

|
Abrasco Pool Klasyczna gra w bilarda, w której zadaniem gracza jest wbicie wszystkich swoich kulek do uz, a na końcu czarną, by wygrać. Wbicie czarnej kuli zbyt wcześnie powoduje, że wygrywa bieżącą partię przeciwnik. Trafienie kuli przeciwnika lub wbicie białej do uzy jest faulem dającym przeciwnikowi dodatkową turę. Gracz gra dopóki nie trafi swojej kuli do uzy. Jeśli tak się stanie swoją turę rozpoczyna przeciwnik. Rok wydania 1983.
|
|

|
Abu Simbel Profanation Jedna z najtrudniejszych gier na komputery 8-bitowe, która łączy elementy zręcznościowe z przygodowymi. Gracz wciela się w postać różowego stworka uwięzionego w wybudowanej przez Ramzesa II egipskiej świątyni Abu Simbel. Jedynym celem gry jest wydostanie się z tego niegościnnego miejsca pełnego wrogich istot i pułapek. Świątynia posiada 45 pomieszczeń o różnym stopniu trudności. Pokonywanie pułapek wymaga niesamowitej precyzji liczonej nawet w ułamkach sekundy. Zależnie od sytuacji, postać gracza może wykonać niski lub wysoki skok, co jest ważne przy omijaniu niektórych przeszkód. Podczas wędrówki gracz natknie się na charakterystyczne kamienne płyty, drzwi i statuy, których przesunięcie wymaga zastosowania wcześniej znalezionego klucza w formie hieroglificznych znaków. Niektóre pokoje posiadają dwa zejścia w dół, z których jedno jest śmiertelną pułapką w postaci ostrych kolców. Biorąc pod uwagę fakt, że postać gracza po utracie życia rozpoczyna w miejscu wejścia do pomieszczenia, to wpadnięcie w pułapkę z kolcami wiąże się z permanentnym zakończeniem gry. Rok wydania 1985.
|
|

|
Abwehr Gracz kontroluje system obrony przeciwrakietowej, podczas ataku rakietowego wycelowanego na osiem budynków. System obrony znajduje się w centrum, a gracz kieruje celownikiem, by w odpowiednim momencie wystrzelić pocisk i zniszczyć spadającą rakietę. Gra się skończy jeśli rakieta zniszczy system obrony lub zostaną zlikwidowane wszystkie budynki. Rok wydania 1983.
|
|

|
Abydos Gra inspirowana przygodami różowego stworka z Abu Simbel Profanation. Tym razem gracz wciela się w postać archeologa, który ma za zadanie zbadać tajemnicę świątyni Abydos. Budowla kryje w sobie wiele zagadek oraz system przełączników wpływających na zmianę układu niektórych plansz. Gracz może wspinać się po zielonych pędach obrastających niektóre ściany i sufity. Na dole ekranu widoczny jest panel z trzema miejscami na klucze w formie kamieni z egipskimi hieroglifami. W jednej z komnat na ścianie wyryta jest kolejność ich wkładania do otworów wielkiego, kamiennego zamka. Warto zwracać także uwagę na przydatne komunikaty pojawiające się pod panelem. Oprócz przełączników w świątyni znajdują się jeszcze obiekty teleportujące do innych komnat. Dodatkowo gracz musi znaleźć jeszcze monetę, która będzie potrzebna do uruchomienia mini gier w dwóch automatach. Ukończenie tych gier otwiera przejście do kolejnych części świątyni. Podobnie jak w Abu Simbel gracz może wykonać wysoki lub niski skok, a omijanie wrogich istot i przeszkód jest na szczęście znacznie prostsze. Rok wydania 2013.
|
|

|
Abyss Gracz wciela się w postać poszukiwacza przygód, który musi przedostać się przez niebezpieczną otchłań. Na początku widać sieć mostów z lotu ptaka i należy zadecydować, w którą stronę się udać. Zbyt długie przebywanie na moście spowoduje jego zawalenie, a tym samym koniec gry. Po zejściu z mostu, gracz otrzyma jedno z wielu losowo wybieranych wyzwań opartych na matematycznych problemach, spostrzegawczości, zręczności, zapamiętywaniu, szybkości, szczęściu itp. Porażka kończy zabawę, gdyż gracz ma tylko jedno życie. Celem gry jest dotarcie do góry złotego lwa, reprezentowanej literą F. Rok wydania 1984.
|
|

|
Academial Patience Klon pasjansa o zmodyfikowanych zasadach.
|
|

|
Academy Przed rozpoczęciem misji, gracz może zmienić nazwę oraz dostosować parametry statku stosownie do wykonywanych zadań. Niezależnie od tego, jaki statek zostanie wybrany, jego sterowanie realizowane jest z perspektywy pierwszej osoby siedzącej przed szeregiem dostępnych kontrolek umieszczonych na kokpicie. Wszystkie statki poruszają się po powierzchni planety i uzbrojone są w broń laserową, pociski oraz flary. Większość misji polega na niszczeniu wrogich robotów bojowych. Warto zwracać uwagę na wskaźniki określające ilość posiadanego paliwa oraz amunicji, które można uzupełnić po zadokowaniu w odpowiednich budynkach. Rok wydania 1987.
|
|

|
Accelerator Pod koniec XXV wieku rasa ludzka znalazła się w znacznie gorszym położeniu niż miało to miejsce u schyłku wieku XX. Spustoszenie wywołane przez wojnę z konfederacją obcych trwającą dwieście lat spowodowało, że pozostałości ludzkiej rasy zostały rozproszone po całym wszechświecie na odległe, jałowe i wrogie planety. Jedyną planetą zamieszkałą przez ludzi, która nie została zdewastowana do ery kamienia łupanego, była Sol. Z tej oto planety przybyły statki zwiadowcze z brawurową misją dotarcia do miejsc, których nikt nigdy jeszcze nie odkrył. Ich zadaniem jest zlokalizowanie ostatniej ludzkiej kolonii. Podczas jednej z misji zwiadowca o nazwie Accelerator natrafia na dużą flotę statków obcych. Nie mając szansy na ucieczkę, pozostaje wykorzystać jedyną możliwą strategię obrony – atak. Podczas lotu, oprócz statków i pocisków obcych, należy także uważać na pozostawione podczas wojny kosmiczne miny. Do pokonania jest dwadzieścia etapów i w każdym z nich należy zniszczyć wszystkie statki obcych. Każdy strzał lasera zabiera jedną jednostkę paliwa FUEL i jeśli jego wartość spadnie do zera, to statek gracza zostanie zniszczony. Rok wydania 1984.
|
|

|
Ace Ogromna flota wroga zaatakowała południowe wybrzeże USA. Dziesiątki czołgów i helikopterów przetaczają się przez Tampę na Florydzie i Atlantę w Georgii. Eskadry myśliwców wroga krążą w powietrzu nad Południową Karoliną i zmierzają w kierunku Waszyngtonu. Gracz jest jedynym ocalałym pilotem myśliwskim i ma do dyspozycji trzy ostatnie samoloty bojowe. Każdy z nich znajduje się w jednej z naszych trzech baz lotniczych. Zadaniem gracza jest atakować i niszczyć przeważające liczebnie siły powietrzne i naziemne wroga. Dopiero wtedy można spróbować zniszczyć ich prawie niezwyciężoną marynarkę wojenną. Rok wydania 1986.
|
|

|
Ace 2 Klasyczna symulacja lotniczych walk powietrznych osadzona we współczesnych realiach. Gra ma bardzo silny charakter zręcznościowy polegający na toczeniu walk z wrogimi samolotami. W grę można grać z ludzkim lub komputerowym przeciwnikiem i wygrywa ten, który zniszczy wszystkie samoloty rywala. Rok wydania 1987.
|
|

|
Ace 2088 Zadaniem gracza jest niszczene baz obcych na okupowanych planetach w całej galaktyce. Na początku wybiera się system i planetę, którą chcemy wyzwolić. Kolejnym krokiem jest uzbrojenie statku i wyruszenie do walki. Będąc na planecie należy uzbroić bombę [B] i sugerować się kierunkami położenia bazy wskazywanymi na kokpicie. Oddanie precyzyjnego strzału gwarantuje zniszczenie bazy obcych. Po udanej misji gracz zyskuje bronie i systemy obronne niezbędne do przeprowadzania kolejnych walk. Zawsze można wrócić do statku matki klawiszem [M] gdy np. zabraknie bomb. Aby wystrzelić pocisk należy zmienić celownik [L]. W przypadku zgubienia się w przestrzeni kosmicznej należy włączyć nawigację [N]. Klawiszem [W] można wyświetlić status posiadanego uzbrojenia. [T] uzbraja torpedy, a [R] aktywuje pociski boczne. Rok wydania 1988.
|
|

|
Ace Low Gra karciana, w której gracz otrzymuje dziesięć zakrytych kart i po obejrzeniu pierwszej musi zdecydować, czy następna karta będzie wyższa czy niższa. Gracz zaczyna z kwotą 10 funtów, a każda gra kosztuje 1 funta. Jeśli uda się odgadnąć dziewięć kart z rzędu, gracz wygrywa 5 funtów. Jak sugeruje tytuł, asy mają niską wartość, ale jeśli następna karta jest taka sama jak ostatnia, liczy się to jako prawidłowe odgadnięcie. Rok wydania 1983.
|
|

|
Ace Of Aces Aby stać się asem przestworzy gracz ma za zadanie wykonać cztery karkołomne misje bojowe polegające na bombardowaniu wyznaczonych celów. Gra składa się z dwóch części: w pierwszej dokonywany jest wybór misji oraz wyposażenia samolotu w paliwo i amunicję, a druga skupia się na wykonywaniu zadania. Akcja gry widoczna jest z wnętrza samolotu, gdzie w dolnej części ekranu znajduje się kokpit zawierający kompas, wskaźniki szybkości, nachylenia względem horyzontu, wysokości, uszkodzeń oraz skaner. Dostępne są także ekrany podglądu skrzydeł zawierające niezbędne informacje na temat pracy silników oraz ekran widoku komory bombowej z amunicją. Bombardowanie polega na nakierowaniu kursora nad cel, co spowoduje automatyczne zrzucenie pocisków. Obszar mapy wskazuje cele, samolot gracza oraz atakujące samoloty wroga. Rok wydania 1986.
|
|

|
Ack Ack Zadaniem gracza jest przy pomocy działa zestrzelić lądujący statek obcych. Problem polega na tym, że aby go zniszczyć trzeba trafić dokładnie w sam środek kadłuba. Gracz może ustawiać kąt i odległość wystrzeliwanego pocisku. Gra kończy się gdy statek wyląduje lub zostanie zestrzelony. W tym drugim przypadku wyświetlana jest punktacja i ilość zużytych pocisków. Rok wydania 1984.
|
|

|
Acolyte Gracz wciela się w postać uwięzionego w ogromnym zamku nieszczęśnika okradzionego ze swojej ludzkiej postaci przez złego czarownika Borderona. Jedynym sposobem na powrót do normalności jest ucieczka z tego niegościnnego miejsca pełnego wrogich istot. W tym celu należy zebrać magiczne klejnoty rozrzucone po całym zamku, które wypełnią szklaną fiolkę zielonym płynem. Płyn ten posłuży do utworzenia złotego klucza otwierającego ukrytą w zamku skrzynię, w której znajdują się części magicznego mechanizmu zamykającego. Mechanizm ten należy przenieść do głównego wejścia i zamontować go w ogromnych dębowych drzwiach. Wykonanie tej czynności spowoduje ujawnienie, a następnie zakodowanie sekwencji otwarcia zamka i dopiero prawidłowe jej rozwiązanie da możliwość odzyskania ludzkiej formy oraz upragnionej wolności. Podczas wędrówki gracz natknie się na wrogie istoty, z którymi kontakt kończy się utratą energii reprezentowaną przez płonącą książkę. Obok książki widoczna jest fiolka z poziomem zielonego płynu oraz trzy butelki reprezentujące ilość posiadanych jeszcze żyć.
|
|

|
Acro Jet Gracz pilotuje mały, zwrotny odrzutowiec, którym musi wykonać serię akrobacji i figur powietrznych. Istnieje dziesięć konkurencji akrobatycznych, w których może brać udział maksymalnie czterech graczy na czterech poziomach trudności. We wszystkich dziesięciu konkurencjach gracz musi wykonać określone zadania, aby je ukończyć. Rok wydania 1986.
|
|

|
Across The Ravine Zadaniem gracza jest przeprowadzenie pięciu osób przez rzekę korzystając z bujającej się liny. Generalnie należy w odpowiednim momencie wcisnąć dowolny klawisz aby biegnąca osoba złapała się liny. Nieudana próba skończy się wpadnięciem do wody. Gra się kończy po utracie wszystkich osób i wyświetlana jest ilość zdobytych punktów. Rok wydania 1983.
|
|

|
Action Biker Gracz wciela się w postać motocyklisty, którego zadaniem jest zebranie wszystkich worków rozrzuconych po mieście i dotarcie do fabryki. Podczas jazdy nieuniknione są kolizje z innymi pojazdami będącymi w ruchu, co w konsekwencji doprowadzi do zniszczenia motocykla i zabawa rozpocznie się od początku. Kolejnym czynnikiem skazującym na porażkę jest całkowite zużycie paliwa. Miasto posiada strefę ciemną, której eksploracja wymaga posiadania światła oraz wodną wymagającą peryskopu. Te i inne przedmioty jak np. przyspieszenie, zestaw naprawczy i paliwo można znaleźć w okolicznych domach. Podczas jazdy można się natknąć także na kałuże powodujące poślizg i jedynie posiadanie peryskopu pozwala na bezpieczne ich przejeżdżanie. Rok wydania 1985.
|
|

|
Action Farce 2 Gra typu weź przedmiot i odpowiednio go użyj. Zadaniem gracza jest wydostanie się z wrogiego kompleksu przy pomocy czołgu, który potrafi skakać, a nie potrafi strzelać. Maksymalnie można posiadać tylko sześć przedmiotów i wielokrotnie konieczne będzie pozostawienie tych, których w danym momencie nie da się wykorzystać. W niektórych planszach w górnej części ekranu pojawiają się komunikaty zawierające pomocne wskazówki. Posiadany inwentarz wyświetlany jest po wciśnięciu klawisza funkcji i wybraniu jednej z opcji: DROP (upuść) lub USE (użyj). Gra posiada dość nietypową logikę np. do usunięcia blokującej ściany należy użyć oleju, czy też - do utworzenia platform nad kolcami należy użyć karty asa pik. Rok wydania 1989.
|
|

|
Action Fighter Zadaniem gracza jest wykonanie szeregu misji polegających na likwidowaniu wrogich machin bojowych. Na samym początku do dyspozycji jest tylko motocykl wyposażony w karabin. Podczas jazdy należy unikać zderzeń z innymi pojazdami, by nie wypaść z trasy. Co jakiś czas pojawia się ciężarówka, do której wjechanie pozwoli na ulepszenie posiadanej broni. Ulepszenia widoczne są u góry ekranu w postaci czerwonych ikon zmieniających kolor na biały, co sygnalizuje ich posiadanie. Pełne uzbrojenie zawiera - podwójny karabin, rakiety niszczące nadlatujące helikoptery, broń pulsacyjną oraz czasową niewrażliwość na zderzenia. Dodatkowo należy zebrać pojawiające się na drodze wszystkie litery od A do F. Pozwalają one na transformację motocykla na samochód po zabraniu litery D i na bojowy samolot po zabraniu litery F. Dopóki wszystkie litery nie zostaną zebrane, nie rozpocznie się druga faza misji polegająca na niszczeniu celów powietrznych i naziemnych przy pomocy samolotu bojowego. Na końcu tego etapu pozostaje zniszczyć wskazany w misji cel i przejść do kolejnego zadania rozpoczynając od jazdy motocyklem. Rok wydania 1989.
|
|

|
Action Force Przy pomocy latającego żołnierza wyposażonego w karabin maszynowy gracz ma za zadanie przeprowadzić pojazd bojowy na drugi koniec planszy. Pojazd zatrzymuje się przed każdą przeszkodą uniemożliwiającą mu dalszą jazdę. W związku z tym należy te przeszkody likwidować wykorzystując do tego dostępne przedmioty jak np. platformy tworzące most. W zadaniu przeszkadzają wystrzeliwane z podłoża pociski oraz powietrzne miny z cyframi określającymi ilość zdobytych punktów po ich zestrzeleniu. Urządzenie utrzymujące żołnierza w powietrzu wymaga paliwa, które można uzupełnić zabierając postawione na metalowych konstrukcjach kanistry. Celem gry jest odzyskanie dysku zawierającego bardzo ważne dane o globalnym znaczeniu. Rok wydania 1987.
|
|

|
Action Force 2 Zadaniem gracza jest bezpieczne doprowadzenie żołnierza do miejsca przetrzymywania zakładników. Ochrona polega na likwidowaniu przy pomocy celownika wrogów ukrytych w oknach, skrzyniach, różnych pojemnikach oraz w wejściach do budynku. Dodatkowym utrudnieniem jest upływająca energia, którą można uzupełnić strzelając w amerykańskie flagi wiszące na ścianach. Po dotarciu do miejsca, gdzie przetrzymywani są zakładnicy, należy szybko zestrzelić strażnika z dynamitem w ręku, zanim ten wysadzi wszystko w powietrze. Uratowani zabierani są przez helikopter w bezpieczne miejsce, a gracz w nagrodę będzie mógł wybrać jedną z trzech broni przed rozpoczęciem kolejnej misji ratunkowej. Rok wydania 1988.
|
|

|
Action Reflex Gra zręcznościowa, w której zadaniem gracza jest bezpieczne przeprowadzenie piłki do mety w określonym czasie. W każdej lokacji znajdują się przeszkody do ominięcia lub przeskoczenia, przez co bardzo ważna jest odpowiednia synchronizacja prędkości, wysokości i odległości. Kolizja z przeszkodą powoduje odbicie lub zniszczenie piłki, a to zabiera cenny czas. Na dole ekranu, oprócz wskazania czasu, widoczny jest status prędkości oraz ilości posiadanych przedmiotów, które zdobywa się po zebraniu punktów. Koło ratunkowe pozwala na bezpieczne przemieszczanie się po wodzie, młot potrzebny jest do niszczenia ścian blokujących przejście oraz klucz otwiera zamknięcia na końcu obiektów tunelowych. Niektóre lokacje wymagają posiadania tych przedmiotów. Należy także uważać, by nie wpaść do maszyny zasysającej przenoszącej piłkę o kilka, a nawet kilkanaście lokacji wstecz. Całkowita utrata czasu jest równoznaczna z zakończeniem gry. Rok wydania 1986.
|
|
|
|
|
 Ad Astra
|
 Adder Attack
|
 Advanced Patience
|
 Advanced Pinball Simulator
|
 Advanced Soccer Simulator
|
 Advent
|
 Adventour
|
 After The War
|
|
 After The War 2
|
 Afteroids
|
 Agent Orange
|
 Agent X 2
|
 Agent X In The Brain Drain Caper
|
 Airborne Ranger
|
 Airspeeder
|
 Airwolf
|
 Airwolf 2
|
 Aladdin`s Cave
|
 Albatrossity
|
|
 Alcatraz Harry
|
 Alcatraz Harry 2
|
 Alchemist
|
 Ali Baba
|
 Alien
|
 Alien
|
 Alien 8
|
 Alien Evolution
|
 Alien Highway
|
 Alien Rupture
|
 Alien Storm
|
|
 Alien Syndrome
|
 Aliens
|
 Aliens
|
 Alky Ollie
|
 All Or Nothing
|
 All Present And Correct
|
 Altered Beast
|
 Amaurote
|
 Amazing Voyage
|
 American 3D Pool
|
 American Turbo King
|
|
 Ammytris
|
 Amo Del Mundo
|
 Amoto`s Puf
|
 Amusement Park 4000
|
 Anaconda
|
 Anaconda
|
 Anakonda
|
 Anakonda 2
|
 Anarchy
|
 Android 2
|
 Android One - The Reactor Run
|
|
 Android Pit - Rescue
|
 Androide
|
 Andromeda
|
 Andy Capp
|
 Anfractuos
|
 Angel Nieto Pole 500
|
 Angleball
|
 Animated Strip Poker
|
 Annals Of Rome
|
 Ano Gaia
|
 Another Brick On The Wall 2
|
|
 Ant Attack
|
 Antares
|
 Anteater
|
 Antics
|
 Antiquity Jones
|
 Antteroo The Mutant
|
 APB
|
 Appleman
|
 Apples
|
 Apulija 13
|
 Aquarius
|
|
 Aquaski
|
 Aquasquad
|
 Arachno Joe
|
 Arany Pince
|
 Arcade Flight Simulator
|
 Arcade Fruit Machine
|
 Arcanoid
|
 Archaic
|
 Archon
|
 Archon 2 Adept
|
 Arcos
|
|
 Arctic Antics
|
 Area 51
|
 Ares
|
 Arkanoid
|
 Arkanoid: Revenge Of Doh
|
 Arkos
|
 Army Moves
|
 Arthur
|
 Artura
|
 Assasin
|
 Astemex In Caricamento
|
|
 Asterix And The Magic Cauldron
|
 Asteroids
|
 Astra
|
 Astro 2008
|
 Astro Clone
|
 Astro Marine Corps
|
 Astroball
|
 Astronut
|
 ATF
|
 Athena
|
 Atic Atac
|
|
 Atlantis
|
 Atom Ant
|
 Atomico
|
 Atomix
|
 Atomix 2
|
 Atrog
|
 Attack Of The Alien Waters
|
 Attack Of The Empire
|
 Attack Of The Killer Tomatoes
|
 ATV Simulator
|
 Auf Wiedersehen Monty
|
|
 Auto Cras Diabolico
|
 Auto Mania
|
 Automonopoli
|
 Avalon
|
 Aven
|
 Avenger
|
 Axons
|
 Aztec
|
 Azzurro 8Bit Jam
|
|
|