#

1 Karat (2019)

1 Karat
Zadaniem gracza jest łączyć ze sobą minimalnie po trzy jednakowe obiekty w poziomie lub pionie. Po planszy można poruszać się korzystając z klawiszy Q, A, O, P (góra, dół, w lewo, w prawo). Aby zamienić obiekty miejscami należy kliknąć klawisz Z i wybrać kierunek. Zlikwidowanie obiektów generuje punkty oraz dodaje kolejną próbę (maksymalnie 3) w przypadku pomyłki. Utrata wszystkich prób kończy grę. Rok wydania 2019.

1K Outlaw

1K Outlaw
Pojedynek rewolwerowców. Zadaniem gracza jest jak najszybsze wciśnięcie wskazanego przez komputer klawisza aby oddać strzał do przeciwnika. W miarę postępów czas reakcji przeciwnika się skraca i jeśli gracz zostanie postrzelony, gra się zakończy.

1K Ski Run

1K Ski Run
Zadaniem gracza jest unikanie zderzenia ze zbliżającymi się przeszkodami. Jakakolwiek kolizja kończy grę.

2D Cube (2017)

2D Cube
Zadaniem gracza jest ułożenie wszystkich liter w kolejności alfabetycznej od A do P. W tym celu należy przesuwać całe kolumny i wiersze wciskając odpowiadające im zewnętrzne litery. Rok wydania 2017.

2D Labyrinth

2D Labyrinth
Zadaniem gracza jest dotarcie w jak najkrótszym czasie do wyjścia oznaczonego białym plusem.

2D Monster Maze (2016)

2D Monster Maze
Zadaniem gracza jest odnalezienie jedzenia dla wygłodniałego dinozaura w losowo wygenerowanym labiryncie. Klawiszami 5 i 6 obracany jest widok, a klawisz T przemieszcza naszego bohatera do przodu. Oprócz gracza, po labiryncie przemieszcza się T-Rex i jeśli w porę gracz nie odnajdzie jedzenia, to wcześniej czy później sam stanie się smaczną przekąską. Rok wydania 2016.

31 (1982)

31
Gracz jako pierwszy deklaruje czy komputer ma losować kolejne liczby dodawane do siebie. Gry gracz odmówi, liczby losuje komputerowy przeciwnik. Wygrywa ten, którego wartość będzie najbliższa lub równa 31. Przekroczenie tej wartości automatycznie oznacza przegraną. Rok wydania 1982.

3D 3D! (1981)

3D 3D!
Gracz znajduje się w sześciennym labiryncie, z którego musi po prostu znaleźć wyjście. Gra jest rozgrywana z perspektywy pierwszej osoby, a labirynt jest trójwymiarowy, co oznacza, że został zaprojektowany jako sześcian z wieloma poziomami. Gracz zaczyna na najniższym poziomie i musi dotrzeć do wyjścia na poziomie 10. Mapa może być użyta do pokazania pozycji gracza na bieżącym piętrze, a także możliwe jest pokazanie lokalizacji szybów do wyższych poziomów. Wynik jest obliczany na podstawie liczby kroków wykonanych przez gracza i dodawane są kary za czytanie mapy. Rok wydania 1981.

3D Defender (1981)

3D Defender
3D Defender to strzelanina z perspektywy pierwszej osoby, w której gracz ma za zadanie uratować swoją planetę przed najeźdźcami z kosmosu. Gracz lata nad powierzchnią swojej planety, szukając obcych za pomocą radaru pokazującego wrobie statki znajdujące się w pobliżu. Niszcząc obcych i próbując uniknąć ich laserów, należy także uważać, aby nie uderzyć w powierzchnię planety, ponieważ spowoduje to utratę jednej z 10 osłon, podobnie jak trafienie laserem lub kolizja ze statkiem obcych. Zniszczenie statku obcych daje 250 punktów, ale każde ich wylądowanie zabiera 50 punktów, które można odzyskać po ich wystartowaniu. Rok wydania 1981.

3D Forest Race (2024)

3D Forest Race
Gracz wciela się w rolę kierowcy motocykla, którego zadaniem jest jazda przez las i unikanie zderzenia ze zbliżającymi się drzewami. Rok wydania 2024.

3D Formule 1 (1984)

3D Formule 1
Bardzo dobrze wykonany symulator jazdy po krętym torze dla 1-4 graczy. Gracz wciela się w postać kierowcy rajdowego i jego zadaniem jest tak kierować pojazdem i tak dopasowywać prędkość aby nie wypaść z trasy. Trzykrotne wypadnięcie z trasy dyskwalifikuje gracza z dalszej jazdy. Rok wydania 1984.

3D Grand Prix (1983)

3D Grand Prix
Pierwszoosobowa gra wyścigowa, w której gracz ściga się z innymi kierowcami przez pięć okrążeń na losowo generowanym torze. Na starcie, gdy światła zmienią się na zielone, należy przyspieszyć korzystając z sześciobiegowej skrzyni biegów. Gracz musi pilnować obrotomierza - zbyt wysokie obroty spowodują wybuch silnika i koniec wyścigu. Podczas zbliżania się do zakrętu, gracz jest informowany o zalecanej prędkości do jego pokonania. Ponadto w lewym-górnym rogu ekranu wyświetlane są informacje o pogodzie. Kończąc okrążenie, nawierzchnia drogi zmienia się w szachownicę, wskazując, że można zatrzymać samochód, aby skorzystać z pit stopu. Rok wydania 1983.

3D Labyrinth

3D Labyrinth
Gracz wkracza do losowo generowanego labiryntu wielkiej sowy, którą musi odnaleźć. Na początku należy wybrać poziom trudności 0-9. Im wyższy poziom tym większy labirynt. Podczas rozgrywki gracz musi szybko wybierać kierunki tak, aby nie uderzyć w ścianę. Zbyt długie oczekiwanie również kończy grę i przygodę trzeba zacząć od nowa. Co jakiś czas nad głową gracza będą latać ptaki, które mogą się wypróżnić na naszego bohatera. Jeśli tak się nie stanie, to można zabrać ze sobą miotełkę, która się pojawi obok odchodów. Sterowanie odbywa się klawiszami 5, 7 i 8 (w lewo, do przodu i w prawo).

3D Labyrinth (1983)

3D Labyrinth
Zadaniem gracza jest odnalezienie złota w losowo generowanym labiryncie. Wartość cyfrowa znajdująca się na dole ekranu wskazuje odległość do celu. Po ukończeniu gry można wyświetlić labirynt wraz ze ścieżką dotarcia do celu. Rok wydania 1983.

3D Monster Maze (1981)

3D Monster Maze
Po wprowadzeniu do gry przez cyrkowego prezentera, postać gracza zostaje przeniesiona do losowo wygenerowanego labiryntu 16x16, z którego musi znaleźć wyjście. Jest tylko jedna trudność: w labiryncie ukryty jest Tyrannosaurus Rex. Gdy tylko bohater się poruszy, dinozaur zacznie go tropić, stając się coraz bardziej aktywnym, im bliżej gracza się znajduje. W dolnej części ekranu wyświetlane są informacje o aktywności Rexa: gdy jest daleko („Rex czeka”), gdy się zbliża („Zbliżają się kroki”), gdy widzi gracza („BIEGNIJ! Jest za tobą”). Bohater może biec szybciej niż Rex, ale wielu poszukiwaczy przygód źle skręciło lub znalazło się w ślepym zaułku. Wyjście z labiryntu znajduje się właśnie w ślepym zaułku i jest widoczne tylko z odległości kilku kroków. Rok wydania 1981.

3D OXO (1984)

3D OXO
Rozbudowana wersja gry w kółko i krzyżyk, w której gracz musi ułożyć cztery swoje obiekty w pionie, poziomie i po skosie. Rozgrywka odbywa się na czterech poziomach po 16 pól. Rok wydania 1984.

3D Tic-Tac-Toe (1982)

3D Tic-Tac-Toe
Gra jest podobna do tradycyjnej gry w kółko i krzyżyk, ale jest rozgrywana na czterech siatkach 4×4 ułożonych obok siebie. Aby wygrać, gracz musi umieścić cztery swoje symbole na czterech polach w układzie pionowym, poziomym lub ukośnym, na jednej siatce lub rozmieszczone równomiernie na wszystkich czterech siatkach. Daje to łącznie 76 możliwych sposobów na wygraną. Rok wydania 1982.

3D-Highway-Race (1983)

3D-Highway-Race
Zadaniem gracza jest omijanie przeszkód i uważanie aby nie wypaść z trasy. Im wyższy poziom trudności, tym szerszym pojazdem gracz kieruje. Rok wydania 1983.

3D-Monster-Labyrinth

3D-Monster-Labyrinth
Zadaniem gracza jest wydostanie się z labiryntu strzeżonego przez wygłodniałego potwora. Przed rozpoczęciem rozgrywki warto zapamiętać drogę do wyjścia z losowo generowany labiryntu.

81 Invaders (1983)

81 Invaders
Prosta strzelanina, w której gracz strzela do lądujących obcych. Nawet po zestrzeleniu wszystkich obcych ich pułap nie ulega zwiększeniu, więc wcześniej czy później i tak wylądują, kończąc tym samym grę z wyświetleniem osiągniętego wyniku. Rok wydania 1983.

81-Tris (2023)

81-Tris
Klasyczny Tetris z dwoma trybami rozgrywki. Tryb normalny oferuje klasyczną rozgrywkę, a arcade umieszcza w studni bloczki z każdym kolejnym poziomem trudności. Gra polega na likwidowaniu wypełnionych bloczkami wierszy. Jeśli studnia zostanie nimi zapełniona, gra się skończy. Co 10 zlikwidowanych wierszy wzrasta poziom trudności. Rok wydania 2023.

Grzegorz Kopański (Gregok)

grafika, muzyka, programowanie

 

Licznik odwiedzin: