Dział poświęcony twórczości programistycznej w Clickteam Fusion Developer 2.5. Znajdują się tutaj moje gry i programy użytkowe, z których część powstała w starszych wersjach programu.
|
|
|
|
|
|
|
|
Roland on the ladders
|
Klasyczna gra platformowa, w której gracz ma za zadanie wydostać się z labiryntu pełnego pułapek i wrogich istot. W tym celu należy zebrać wszystkie części klucza i otworzyć zamykające wyjście kamienne wrota. Do obrony gracz posiada pistolet z ograniczoną ilością naboi, które można uzupełnić odnajdując w labiryncie dodatkowe magazynki. Podobnie sytuacja wygląda z uzupełnianiem energii.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gra została wysłana na konkurs IV Globalnej Wojny i zajęła 10 miejsce. Moja konkursowa nazwa to Grego. Zasady i ograniczenia konkursu były dość restrykcyjne, co przełożyło się na wiele niewykorzystanych pomysłów i dwa drobne błędy, które oczywiście mi wytknięto. Pierwszy raz wziąłem udział w tego typu konkursie i już wiem, na co komisja zwraca szczególną uwagę. Z niecierpliwością czekam na kolejną edycję, w której również zamierzam wziąść udział. Póki co, zachęcam do pogrania w Rolanda w wersji konkursowej. Życzę miłej zabawy.
|
Tabela wyników (kliknij aby powiększyć):
|
Warunki konkursu:
- gra w stylu z tzw. "dawnej szkoły"! Grafika z bijącymi pikselami po oczach, 8-bitowe dźwięki i utwory muzyczne, wysoki poziom trudności rodem z gier arcade!
- gra musi zawierać angielską wersje językową,
- gra może mieć maksymalnie cztery ramki,
- główna część gry musi znajdować się w jednej ramce. Pozostałe służą do menu, ekranu wyników, etc,
- każda ramka może posiadać maksymalnie 20 zdarzeń,
- każde zdarzenie może posiadać maksymalnie 4 warunki,
- komentarze oraz nagłówki grup nie wliczają się do limitu zdarzeń,
- warunek "OR" nie wlicza się do limitu warunków w zdarzeniu,
- każda ramka może integrować wyłącznie we własne zdarzenia,
- gra nie może używać zdarzeń globalnych, behaviorów oraz zewnętrznych skryptów,
- limit wielkości pracy: 50 MB,
- dozwolone jest korzystanie z darmowych zasobów graficznych oraz muzycznych o ile nie łamie to ich licencji,
- muzyka, grafika i wszystkie dodatkowe pliki gry muszą znajdować się w zasobach binarnych aplikacji,
- maksymalna dozwolona rozdzielczość to 1024x768 (w przypadku aspektu 4:3) lub 1280x720 (w przypadku aspektu 16:9),
- dozwolone programy: TGF, MMF, MMF2, CF 2.5,
- gra musi być tworzona pod Windows jednak kompatybilność z innymi platformami będzie dodatkowym atutem,
- dozwolone jest używanie rozszerzeń listowanych wyłącznie w ExtensionView by Jaffob lub Clickteam Extension Manager,
- rozszerzenia użyte w projekcie muszą być w pełni darmowe oraz muszą być wydane co najmniej miesiąc przed zakończeniem konkursu,
- rozszerzenia skryptowe takie jak Lua, Lua++, DotNet itp są niedozwolone,
- dodatkowo nie można używać Sub application oraz Global function,
- plik gry musi być odblokowany,
- główny kod pracy musi być tworzony specjalnie na wojnę.
|
|
|
|
|
|
|
|
Interaktywna tabela
|
Program do tworzenia dowolnych tabel z możliwością wydruku. Może być wykorzystywany zarówno w pracy jak i w szkole. Użytkownik może dodawać i usuwać wiersze lub kolumny, zmieniać kolor komórek oraz tekstu wybierając najpierw kolor, a następnie klikając na odpowiednią ikonę. W rozbudowanym menu znajdują się opcje wyróżniania pierwszego wiersza i kolumny jako tytuły. Dodano także m.in. możliwość blokowania edycji arkusza tabeli.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Duży lotek
|
Program do wyznaczania najczęściej wypadających liczb w dużym lotku. Na początku należy wczytać dane wszystkich losowań lub dane użytkownika. W małe okienko poniżej wpisuje się ilość liczb do zbadania, a następnie przycisk Skanuj. Pozioma linia wyznaczy kolejność najczęściej losowanych liczb. Może się zdarzyć, że użytkownik wpisze 6 liczb do zbadania, a program wyznaczy 8 liczb. Taka sytuacja zdarzy się, jeśli jakieś liczby zostaną wylosowane tyle samo razy. Uzupełnianie danych polega na zaznaczaniu pól w dolnej części ekranu cyframi z losowania i wciśnięciu przycisku Zatwierdź. Zapisując dane swoje, czy też wszystkich losowań program zapamiętuje bieżącą datę wprowadzonych zmian, dzięki czemu nie ma mowy o zdublowaniu wyników losowania. Przycisk Resetuj wykres powoduje wyczyszczenie całego wykresu i deje możliwość zapisania nowych danych użytkownika. W celu uniknięcia przypadkowego zapisania danych użytkownika w pliku wszystkich danych i odwrotnie zastosowano zabezpieczenie polegające na blokowaniu zapisu w pliku danych użytkownika podczas wczytania wszystkich danychc i odwrotnie.
UWAGA: plik wszystkich danych w wersji instalacyjnej zawiera wszystkie losowania do dnia 27.11.2014 roku. W związku z tym należy pobrać dodatkowo zamieszczony obok plik DANE i wkleić go do głównego folderu programu, podmieniając stary.
|
kllikając na ikonę,pobierz plik DANE z dnia 01.11.2024 r.
|
|
|
|
|
|
|
|
Szyfrator
|
Program do filtrowania lub szyfrowania niedługich tekstów przy pomocy wygenerowanego lub własnego klucza, którego długość może wynieść maksymalnie 56 znaków. Może być przydatny do kodowania imion i nazwisk osób biorących udział np. w konkursie. Do dekodowania należy wykorzystać klucz, którym kodowano wpisany tekst. Klucze i zakodowane teksty można skopiować do schowka i wkleić do dowolnego edytora tekstowego, w celu późniejszego odkodowania ich zawartości. Program do szyfrowania wykorzystuje algorytm Blowfish.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Przypominacz
|
Program generujący i powtarzający dźwięk co 20 sekund po upływie ustawionego czasu. Przydatny w sytuacjach gdy pracując zapominamy o czynnościach czasowych np. oczekiwanie na ostatnie chwile licytacji przedmiotu w internecie lub gotowanie ziemniaków w kuchni (czasem z gotowanych robią się pieczone). Program można także wykorzystać w czasowych grach internetowych. Maksymalnie można ustawić 30 min.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Odtwarzacz multimedialny
|
Program do odtwarzania wszelkich plików multimedialnych: dźwiękowych, muzycznych, filmowych, graficznych, a nawet filmów DVD. Pliki wybierane są z okna eksploratora widocznego po prawej stronie interfejsu. Przyciskiem Wstecz przechodzi się do folderu nadrzędnego. W dolnej części ekranu znajdują się przyciski sterowania odtwarzaniem plików multimedialnych. Można wyłączyć dźwięk, zapętlić lub zatrzymać odtwarzanie. Program daje także możliwość ustawienia minuty rozpoczęcia, szybkości i głośności odtwarzania. Wartości można ustawić ręcznie, po czym wcisnąć przycisk Ustaw lub ikonami strzałek. Pokazywany jest także czas odtwarzania oraz rozmiar otwartego pliku graficznego.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CD Audio
|
Klasyczny odtwarzacz płyt CD wskazujący ilość ścieżek, bieżący i całkowity czas trwania całej płyty i pojedynczych utworów. Otwieranie i zamykanie szuflady napędu CD odbywa się za pomocą odpowiedniej ikony umieszczonej na panelu interfejsu programu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Destruktor
|
Jest to gra z serii Arkanoid wzbogacona o wiele nowych niespodzianek i dynamikę. Gracz ma do przejścia 30 zróżnicowanych poziomów w 3 różnych światach. Do gry wprowadzono algorytm losowości tak, by gracz miał 20% szans na wypadnięcie niespodzianki z uderzonego bloczka, dzięki czemu każda nowa rozgrywka jest inna. Jedną z wielu nowości wprowadzonych do tego typu gry jest obrazek z puzzle, którego ułożenie daje wiele bonusów i kod do bieżącej planszy oraz pocisk atomowy niszczący wszystko w zasięgu wybuchu. Ponadto w dalszych planszach gracz natknie się na wrogie jednostki i obiekty powiązane z otoczeniem, które nieco utrudniają wykonanie misji (np. asteroidy). Na końcu każdego świata czeka na gracza trudny do pokonania boss. Przed rozpoczęciem gry zalecane jest przeczytanie instrukcji, w której opisane jest działanie klawiszy i wszystkich niespodzianek.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tahilion
|
Gra platformowo-przygododowa, w której zadaniem gracza jest dotarcie do złotego pierścienia za zamkniętymi drzwiami. Niestety, do otwarcia drzwi potrzebny jest klucz, a ten pojawi się dopiero wtedy, gdy zebrane zostaną wszystkie diamenty porozrzucane po całym kompleksie. Dodatkowo gracz będzie musiał znaleźć różne przedmioty i odpowiednio je użyć, by dostać się do zablokowanych w różny sposób pomieszczeń. Gra zawiera tylko 3 plansze o zróżnicowanym poziomie trudności.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Adventures of dr. Jones
|
Przerobiona z komputerów 8-bitowych gra planszowo-zręcznościowa dla tych, którzy lubią trudne wyzwania. Do przejścia jest 30 poziomów, pełnych pułapek i zaskakujących zagadek. Zadaniem gracza jest zebranie wszystkich czaszek znajdujących się na planszy, co pozwoli otworzyć przejście do kolejnego pomieszczenia. Co 5 plansz gracz otrzyma kod pozwalający rozpocząć rozrywkę od nowego grobowca, których jest w sumie 6. Każdy z grobowców różni się szatą graficzną i poziomem trudności rozmieszczonych pułapek.
Ze względu na to, że jest to moja pierwsza gra i nie posiadam już kodu źródłowego do poprawy, należy zainstalować dołączone czcionki z katalogu Fonts (bez nich napisy się rozsypią), a grę wyłączamy skrótem [Alt]+[F4]. Po instalacji, nazwa gry w menu start i plik wykonywalny będą miały nazwę Project1 (jeszcze nie umiałem wtedy przypisywać nazw).
|
|
|
|
|
|
|
|