Nintendo 64, N64 – domowa konsola gier komputerowych stworzona przez firmę Nintendo. Premiera konsoli w Japonii miała miejsce 23 czerwca 1996 roku, w Ameryce Północnej – 29 września 1996, a w Europie – 1 marca 1997 roku. Oficjalnie prace nad konsolą rozpoczęły się 23 sierpnia 1993. W tym dniu bowiem poinformowano o podpisaniu umowy między firmami Nintendo i Silicon Graphics, w której była mowa o projekcie "Reality", mającym na celu stworzenie nowej konsoli do gier.
Konsola obsługuje grafikę trójwymiarową. Zostało na nią wydane 396 gier. Sprzedano ponad 32 mln. egzemplarzy tej konsoli. Pad do N64 posiada gałkę analogową.
Procesor: 64 bit MIPS VR4300 (kompatybilny z R4300i) (RISC) 93,75 MHz.
Koprocesor: 64 bit MIPS RISC RCP (Reality Immersion Co-Processor) i DP (Pixel Drawing Processor) 62.5 MHz.
Grafika: 256x224, max. 640x480, 16,8 mln. kolorów z czego w jednej chwili może być wyświetlanych 32000.
Pamięć: 4 MB Rambus DRAM, istnieje możliwość rozbudowania do 8 MB za pomocą Expansion Pak.
Dźwięk: stereo 16 bit, kompresja ADPCM.
Nośnik danych: kartridż o pojemności od 32 do 512 Mbit (od 4 do 64 MB).
Opis pochodzi ze strony: wikipedii
Grzegorz Kopański (Gregok)
grafika, muzyka, programowanie
Licznik odwiedzin:
KONTAKT:
artstation.com/gregok